Jump to content
Sadist2

Jalgratas

Recommended Posts

Tervist!

Mureks on see, et sooviks soetada head ratast, mis sobiks nii tavasõiduks, kui ka väikestviisi rattatreeninguks.

Ratas võiks olla nö universaalne, s.t et sellega võib sõita nii asfaldil kui ka maastikul.

Veel on üheks kriteeriumiks ratta max. kiirus, mis ei tohiks olla madal.

Nüüd ongi küsimus, et milline ratas oleks selleks parem, kas mägiratas või mõni muu?

Kasutuses on u. 4000-5000kr.

Tean, et hea ratta jaoks on seda kindlasti vähe, aga rohkemat anda ei saa.

Veel on võimalus osta juba kasutatud rattaid, aga ei oska öelda, kas kvaliteet on neil hea.

Palun aidake, hea oleks, kui annaksite mõned näidised.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ülekanne piirab max kiirust, maastikuratastel tavaliselt on nii et suurtel kiirustel hakkaks väntamiskiirus juba ventilaatorit meenutama.

Hübriidil ja maanterattal on rattad suuremad ja esihammakad üldiselt ka, saad kiiremini sõita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mureks on see, et sooviks soetada head ratast, mis sobiks nii tavasõiduks, kui ka väikestviisi rattatreeninguks.

Ratas võiks olla nö universaalne, s.t et sellega võib sõita nii asfaldil kui ka maastikul.

Veel on üheks kriteeriumiks ratta max. kiirus, mis ei tohiks olla madal.

Nüüd ongi küsimus, et milline ratas oleks selleks parem, kas mägiratas või mõni muu?

Kasutuses on u. 4000-5000kr.

Tean, et hea ratta jaoks on seda kindlasti vähe, aga rohkemat anda ei saa.

Veel on võimalus osta juba kasutatud rattaid, aga ei oska öelda, kas kvaliteet on neil hea.

Palun aidake, hea oleks, kui annaksite mõned näidised.

Minul on väga hea ratas... Ostsin ta kasutatuna miski 12 aastat tagasi, ma usun, et ratta vanus on juba 30 tuuri...

Tunturi Madonna

Parimais aastais. Iga aasta teeb mõni rattahooldaja nägusid ja pakub mulle midagi uut, kuid sellist mugavust ja kerget jooksu ei ole veel leidnud. Võtan aga jälle oma armsa ratta ja sõidan edasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist!

Mureks on see, et sooviks soetada head ratast, mis sobiks nii tavasõiduks, kui ka väikestviisi rattatreeninguks.

Ratas võiks olla nö universaalne, s.t et sellega võib sõita nii asfaldil kui ka maastikul.

Veel on üheks kriteeriumiks ratta max. kiirus, mis ei tohiks olla madal.

Nüüd ongi küsimus, et milline ratas oleks selleks parem, kas mägiratas või mõni muu?

Kasutuses on u. 4000-5000kr.

Tean, et hea ratta jaoks on seda kindlasti vähe, aga rohkemat anda ei saa.

Veel on võimalus osta juba kasutatud rattaid, aga ei oska öelda, kas kvaliteet on neil hea.

Palun aidake, hea oleks, kui annaksite mõned näidised.

Miks sa mõnda rattapoodi ei lähe, kus näeksid nii mudeleid kui ka saaks infi inimestelt, kes tunnevad rattaid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ülekanne piirab max kiirust, maastikuratastel tavaliselt on nii et suurtel kiirustel hakkaks väntamiskiirus juba ventilaatorit meenutama.

Hübriidil ja maanterattal on rattad suuremad ja esihammakad üldiselt ka, saad kiiremini sõita

Kui tahab ikka ka maastiku peal sõita siis ainuke variant on maastikuratas. Ning ega maastikurattal see ei tohiks küll takistuseks olla, et väntamiskiirus liiga suureks läheb, kui just mingi kõvem maantee sõitja pole. Tartu rattarallidelgi sõidetakse maastikuratastega ja pole probleemi hoida keskmist kiirust nt 35 kmh juures. Kui mäest alla kimada 50-ga, siis jah lähevad jalad sõlme. Aga ma arvan, et ainuke õige variant on siiski maastikuratas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

5000,- eest sa poest head ratast ei saa. Ainus võimalus on kasutatud ja kasutatud ratta saad juba päris hea.

Mine velo.clubbers.ee ja jälgi müügi foorumit. Kindlasti saad soodsalt mõne ratta. Näiteks see peaks sobima ideaalselt.

Lisan ratta juppide tasemete tabelid ja väike soovitus: kui oled tugevama jalaga ja sõidad veidi rohkem siis alla Deore juppide ära vaata. XT on juba väga hea.

post-15501-1278775749_thumb.jpg

post-15501-1278775761_thumb.jpg

Edited by -TANK-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui tahab ikka ka maastiku peal sõita siis ainuke variant on maastikuratas. Ning ega maastikurattal see ei tohiks küll takistuseks olla, et väntamiskiirus liiga suureks läheb, kui just mingi kõvem maantee sõitja pole. Tartu rattarallidelgi sõidetakse maastikuratastega ja pole probleemi hoida keskmist kiirust nt 35 kmh juures. Kui mäest alla kimada 50-ga, siis jah lähevad jalad sõlme. Aga ma arvan, et ainuke õige variant on siiski maastikuratas :D

Hübriidiga saab maastikul sõita küll aga kehvemini. Selle järgi tuleb valida, mida rohkem tahaks teha. Mulle meeldib kiirus. Samas panin oma hübriidile ikkagi paksemad kummid, mis teevad aeglasemaks aga vähendavad mükse. Linna vahel iga auk ja sillutiseserv ikkagi peksavad rohkem kui maastikurattaga.

Minu ratas maksis vist soodukaga 5600 aga varustust on vähemalt 3000 eest juurde pandud + kingad 2000 x 2 paari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minul on väga hea ratas... Ostsin ta kasutatuna miski 12 aastat tagasi, ma usun, et ratta vanus on juba 30 tuuri...

Tunturi Madonna

Parimais aastais. Iga aasta teeb mõni rattahooldaja nägusid ja pakub mulle midagi uut, kuid sellist mugavust ja kerget jooksu ei ole veel leidnud. Võtan aga jälle oma armsa ratta ja sõidan edasi...

Mul hetkel ka tunturi - tõesti väga kvaliteetne ratas, aga soov oleks muidugi alustada rattaspordiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TANK aitäh, väga kvaliteetne info.

Eks ma siis jälgin foorumit ja uurin.

Aga ma ei ole kindel, kas kasutatud rattad on ikka kvaliteetsed või on tegu mingi katkise masinaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TANK aitäh, väga kvaliteetne info.

Eks ma siis jälgin foorumit ja uurin.

Aga ma ei ole kindel, kas kasutatud rattad on ikka kvaliteetsed või on tegu mingi katkise masinaga.

Võta heaks.

Üldiselt saab kasutatud ratta kuni 3-4x soodsamalt kui poes (n. 12ooo,- poest ja kasutatuna 3ooo - 4ooo).

Kasutatud ratast ei maksa karta. Tuleb teada vaid paari lihtsat asja.

Ratta kasutamisel on nii:

1. Ketti tuleb õlitada ja vahetada, sest kett venib. Mida kallim* kett ja mida hoolsamalt õlitad seda kauem peab vastu. Samuti pole keti kestvuse huvides hea ketti risti lasta (ees ja taga suur hammasratas või ees ja taga väike hammasratas)

2. kui ketti ei venita siis hakkab kett kulutama kassetti (hammasrattad) ja vahetajaid. Mida kallim* kassett ja vahetajad seda kauem peavad vastu.

Minu soovitus: Kui oled "raske" või tugeva jalaga võta XT vahetajad ette ja taha. (Mul on endal taga XT ja ees Deore, mida tahaks ka XT vastu vahetada, sest pole nii täpne, kiire ja lollikindel) sest siis on käiguvahetus igas tingimustes kiire, kindel ja muretu.

3. Üldiselt peaks raam kestma suht kaua (kui just tihti treppidest alla ei sõida ja kõrgelt alla ei hüppa) ja ülejäänud jupid ei maksa väga palju kui just XTR-i ei taha.

* kallim = kõrgem tase, vt. tabelit eelmises postituses.

Jõusaali taustaga meestele on Deore juba OK, sealt edasi paraneb, XT on väga hea. XTR on tippklass.

Põhiline on see, kui lähed ratast ostma ja omanik räägib, et on sinna palju raha investeerinud ja ostnud XT või XTR juppe (ja juppidel on ka vastavad tähised peal) siis on tal ilmselt õigus ja ratas ei saa vilets olla sest need jupid KESTAVAD. Kestavad ka kõvema jala all. Kui aga jupid on midagi muud, aga omanik väga kiidab ikka ratast, siis ära võta teda tõsiselt.

Proovisõitu tehes proovi käigud läbi ja kui kõik toimib on OK. Kui mitte siis siis ilmselt tahavad käigud reguleerimist (u. 100 krooni teenus) või mõni (mõned) järgnev(ad) osa(d) vahetamist:

Näidishinnad poes www2.et-bike.ee (uued jupid):

Kassett

Deore 300,-

SLX 600,-

XT 800 ja 900,-

XTR 2400,-

Esimene vahetaja (eelista down swingi e. rippuvat)

SLX down swing 360,-

XT down swing 500,-

XT top swing 500,-

XTR down swing 1050,-

Tagumine vahetaja

Deore 500,-

SLX 630,-

XT 900,-

XTR 1700...2400,-

Kett:

Deore 190,-

XT 325,-

XTR 370,-

Edited by -TANK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kallimad osad ei pea kauem vastu vaid on kergemad ja töötavad paremini, sageli vastupidavuse arvelt.

Ja ma vajutan ikka väga suure jõuga ja pole siiani Deore tasemesse investeerinud :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käiguvagetajal ja käiguvahetajal on ikka kardinaalne vahe. Proovi Altusega jõu pealt või tõusu võttes käiku vahetada, ning siis proovi sama tegevust XT pealt. Tunned ise miks XT mitu korda kallim on.

Samas on kõige olulisemad komponendid ratta juures raam aj jooksud, kõik muu on lihtsastui vahetatav ja oluliselt väiksema tähtsusega. Muidugi loeb ka mees sadulas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kallimad osad ei pea kauem vastu vaid on kergemad ja töötavad paremini, sageli vastupidavuse arvelt.

Ja ma vajutan ikka väga suure jõuga ja pole siiani Deore tasemesse investeerinud :D

Jah kergemad on nad ka kuid. kuskil oli kettide vastupidavuse graafik, mis näitas et kallimad ketid pidasid tõesti ka kauem vastu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jah kergemad on nad ka kuid. kuskil oli kettide vastupidavuse graafik, mis näitas et kallimad ketid pidasid tõesti ka kauem vastu.

Olen just vastupidist kuulnud... et ntx Shimano kallitel mingid vahetust kergendavad jõnksud mis välja venivad.

Käiguvagetajal ja käiguvahetajal on ikka kardinaalne vahe. Proovi Altusega jõu pealt või tõusu võttes käiku vahetada, ning siis proovi sama tegevust XT pealt. Tunned ise miks XT mitu korda kallim on.

Altuse väärtus on see et sa ei pea ennast ratta külge laulatama ja öösel voodisse võtma. Võid vabalt poe ette lukku panna ja ise ära käia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kirjutan siia küsimuse:

mis eelis on parematel juppidel (deore,xt jne) halvemate üle?

küsin seda sellepärast, et ise otsin ratta juures kiirust ja mugavust ning kindlasti ka head hinda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen oma Trek 3900 Disc-ga küll rahul (odav ratas) :)

On mind igati hästi teeninud ja mitmed rattarallid ja maratonid vastu pidanud, sealjuures ka mõned õnnetused.

Kõige karmim katsumus oli Rakvere Elion Cup vist 2008. Siis mõtlesin küll, et kui selle lõpetan siis on ratas end tõestanud ja nii oligi!!!

Ees käiguvajetaja Shimano SIS ja taga Acera:

PS! Suur unistus on ise 0-st ratas üles ehitada nii kuidas ise tahan :P

l3900disc.jpg

Edited by Lexusl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×