Jump to content
Sign in to follow this  
taks

südamest

Recommended Posts

olen lugenud et paljudel siin foorumis on süda jupsind kas keegi siis omad asjad korda ka saanud või selgust? endal ka viimasel ajal juba tükimat aega süda peksab jooksen ja värki küll aga vahel taob nii kõvasti ei und ei tule pikka aega ja lambist ärkad üles kohe kui taguma hakkab, tahaks teada mis teistest südame meestest saanud on ja kuidas seda pekslemist maha saada? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kas sa arsti juures oled käinud? Äkki sa ei tohigi üldse trenni teha?

Endal oli ka probleem südamega - ületreenitud südamelihas (paksenenud). Algul pandi peale võistluskeelt ning keelati ära jõusaal. Mõnda aega saalis ei käinud, aerutamisest ka puhkasin, võtsin alla 11 kilo. Siis hakkasin tasapisi vee peal käima, hiljem ka jõusaalis. Tulemus: mul oli kõrge vererõhk - nüüd ei ole enam mitu kuud üle 125/75 tõusnud. Südamega ei tunne ka, et oleks midagi valesti. Suvel käin veelkord spordiarsti juures, vaatame, kuidas mu süda end tunneb.

Südamega on üldiselt selline lugu, et kui midagi tundma hakkad, siis pead koheselt arsti juurde minema. Süda ei ole naljaasi. Keerad tuksi ja piinled terve elu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Südame sõbrad on aeroobne trenn ja korralik taastumine ja puhkus. Mitmest kohast läbi jooksnud mõte, et kui täiesti terve inimene teeb 2 aastat järjest ainult jõusaalitrenni ilma aeroobseta, siis võib süda sellest tuksi minna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ka minul ei ole päris terve süda. Esineb rütmihäireid (pekslemist), ja vererõhuga seotud probleeme (kisub kõrgeks). Lisaks sellele on ka üks pisem ehituslik häire.

Sooviksin teada, millist sorti aeroobne treening ning puhkus oleks kõige parem, et südant esialgu taastada ja siis tugevdada. Ise olen käinud teatud perioodidel veidi intensiivsemalt jõusaalis, teinud ka kodus trenni. Seega jõudu nagu on, kuid südamele olen pööranud liiga vähe tähelepanu. Tarbinud ka vahedega valku. Aeroobsega pole viimastel aastatel praktiliselt üldse kokku puutunud.

Soovitage siis, millega südant parimal ja ohutumal viisil tugevdada.

Tänan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Põhimõttelist vahet ei ole, millist aeroobset tööd sa teed - kas jooks, kiirkõnd, jalgratas, stepper, ujumine, aerutamine/sõudmine jne jne. Peaasi, et pulss aeroobsest tsoonist ei väljuks (st liiga kõrgeks ei läheks). Edasi valid juba ise, milline ala sulle rohkem meeldib või sobib su organismile, rahakotile, päevaplaanile.

Ise teen enamasti aerutamist, mõnikord käin jooksmas, vanasti sõitsin rohkesti ratast, viimasel ajal vähem. Kõnnin ka päevas päris palju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärevushäire (anxiety disorder)võib kah olla. Kuna närvid ei lase korralikult välja puhata, siis hakkavad valud erinevates kohtades, tegelikult südamega probleeme ei ole, vaid ajukeemia on sassis. Jõusaal ilma aeroobseta võimendab tohutult sümptomeid, kuna suur pingutus vajab head und, aga seda ei tule. Pikk aeroobne trenn üldjuhul aitab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on tõsi, et närvidel siin suur osa. Vahel olen päevastest toimetustest nagu duracceli jänes ja ei suuda kuidagi maha rahuneda ja siis pikali visates tulevad extrasüstolid.

Kas Rambo vend teab mõnd head mahalaadimisprogrammi ärevuse vastu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
olen lugenud et paljudel siin foorumis on süda jupsind kas keegi siis omad asjad korda ka saanud või selgust? endal ka viimasel ajal juba tükimat aega süda peksab jooksen ja värki küll aga vahel taob nii kõvasti ei und ei tule pikka aega ja lambist ärkad üles kohe kui taguma hakkab, tahaks teada mis teistest südame meestest saanud on ja kuidas seda pekslemist maha saada? :unsure:

Kas Sa teed trenni õhtuti? Minul esimesed kuud ka süda peksis ja und ei tulnud, kuna tegin trenni hillja õhtul ja väga intensiivselt. Hiljem, kui muutsin trenni aja varasemaks , läks see probleem üle:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on tõsi, et närvidel siin suur osa. Vahel olen päevastest toimetustest nagu duracceli jänes ja ei suuda kuidagi maha rahuneda ja siis pikali visates tulevad extrasüstolid.

Kas Rambo vend teab mõnd head mahalaadimisprogrammi ärevuse vastu?

5 cl konjakit või 10 cl punast veini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See on tõsi, et närvidel siin suur osa. Vahel olen päevastest toimetustest nagu duracceli jänes ja ei suuda kuidagi maha rahuneda ja siis pikali visates tulevad extrasüstolid.

Kas Rambo vend teab mõnd head mahalaadimisprogrammi ärevuse vastu?

Proovi hinge kinni hoida u 5 sekundit, siis hinga natuke aega rahulikult, siis uuesti hoia hinge kinni. Mida vähem su aju hapniku saab, seda rahulikum ta on. Võib ka paberkotti hingata, aga nii võib pildi tasku panna.

Üldiselt on selle vastu välja mõeldud palju hingamisharjutusi ja nad kõik toimivad, kui regulaarselt teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas Sa teed trenni õhtuti? Minul esimesed kuud ka süda peksis ja und ei tulnud, kuna tegin trenni hillja õhtul ja väga intensiivselt. Hiljem, kui muutsin trenni aja varasemaks , läks see probleem üle:)

trenni saab tehtud juba 2 aastat varem nagu sellist pekslemist pole olnud, käisin umbes aasta tagasi ka spordiarstil ja kõik korras va see et peale koormust südame rütm taastus vähe kauem kui oleks normaalne ja käisin siis südame ultrahelil ka ära ja ei midagi kõik korras, aga nüüd viimasel ajal peksab natuke rohkem, trenni teen tavaliselt peale kooli 3-5st kuni siis 5-7ni kuidas kunagi :unsure: mingi aeg oli kui ei saand korralikult uinuda hakkas pekslema ja uni läinud

Share this post


Link to post
Share on other sites
trenni saab tehtud juba 2 aastat varem nagu sellist pekslemist pole olnud, käisin umbes aasta tagasi ka spordiarstil ja kõik korras va see et peale koormust südame rütm taastus vähe kauem kui oleks normaalne ja käisin siis südame ultrahelil ka ära ja ei midagi kõik korras, aga nüüd viimasel ajal peksab natuke rohkem, trenni teen tavaliselt peale kooli 3-5st kuni siis 5-7ni kuidas kunagi :unsure: mingi aeg oli kui ei saand korralikult uinuda hakkas pekslema ja uni läinud

Uinumisraskused ja südame pekslemine on esimesed algava ületreeningu tunnused. Vähenda treeningkoormust ja pikenda taastumisaega, samuti hakka kasutama lisavitamiine, eriti B-vitamiini ja paha ei tee ka Panangini kuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas B vitamiin eraldi müügis? Millised toiduained seda sisaldavad?

Suur tänu!

B-vitamiini sisaldab Eesti selle aasta parim toiduaine - õlu. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OldMan: panangiini kohta tahaks teada, kui kaua peaks kuur kestma? Mulle soovitas perearst kuni nädal aega võtta. Ültes, et kui kauem võtta, siis võivad tekkida kõrvalnähud (silmadele pidavat ka halvasti mõjuma). Kas see vastab tõele? Mulle soovitati panangiini enne võistlust nädal aega võtta, ostsin ära, aga siiski pole veel proovinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OldMan: panangiini kohta tahaks teada, kui kaua peaks kuur kestma? Mulle soovitas perearst kuni nädal aega võtta. Ültes, et kui kauem võtta, siis võivad tekkida kõrvalnähud (silmadele pidavat ka halvasti mõjuma). Kas see vastab tõele? Mulle soovitati panangiini enne võistlust nädal aega võtta, ostsin ära, aga siiski pole veel proovinud.

Panangin sisaldab peamiselt Mg ja K ja veel üht-teist mineraalset lisandit. Kaalium aitab tugevdada südamelihase kokkutõmbejõudu, omab antiarütmilist toimet ning taastab kaaliumi vähenenud sisalduse südame- ja skeletilihastes ning vereplasmas. Et inimese organism talitleks häireteta, peab vere kaaliumisisaldus püsima täpsetes piirides, s.o. vahemikus 3,6-4,6 mmol/l kohta. Nii kaaliumi madal kui ka kõrge tase soodustavad südame rütmihäirete teket ja lihasenõrkust. Söögiga saadud kaaliumi kogus praktiliselt vere kaaliumisisaldust ei mõjuta.

Tavaliselt kestabki Panangini kuur 7 -10 päeva. Vajadusel võib kasutada ka suuremaid annuseid, seda aga ainult toetudes vereanalüüsi tulemustele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Südame sõbrad on aeroobne trenn ja korralik taastumine ja puhkus. Mitmest kohast läbi jooksnud mõte, et kui täiesti terve inimene teeb 2 aastat järjest ainult jõusaalitrenni ilma aeroobseta, siis võib süda sellest tuksi minna.

Just. Lasin 3 aastat täie rauaga kangi ilma aeroobseta ja nüüd jääb iga 3 löök vahele ja vahepeal üldse igasugune rütm puudub. Ei tea kas asi taastub ka igatähes nüüd on 4 korda nädalas aeroobne. Pulsisagedusega 130-145

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõige olulisem, lisaks aeroobsele muidugi, on see, et üle ei pinguta :unsure:

Ega südamele 3-e aasta eest järgi midagi teha anna. Võta rahulikult pigem. Jäta see kangitrenn paariks kuuks ja tee paar kolm korda nädalas aeroobset. Mitte nii,et nüüd paned lisaks kangile veel 4 aeroobset otsa ja siis süda tunneb end hästi :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mu pulss puhkeseisundis on 51 :unsure: Päris hea või mis?

Tegelikult ma tahtsin öelda, et paljud kes arvavad, et neil on südamega jama, siis nendel on asi hoopis millegis muus ja vastupidi need kellel on süda haige, need ei taha seda jälle tunnistada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OldMan: selline huvitav küsimus, et kas kliima muutus võib südame tööd kuidagi mõjutada? Kui õhutemperatuur on enam-vähem sama. Lihtsalt oli selline asi, et enne kaalust alla võtmist oli mul keskmine pulsisagedus 60-65. Suvel läksin Ukrainasse ning panin tähele, et pulsisagedus kukkus KOHESELT 40-42 löögi peale minutis. Ei tudnud, et tervisega midagi häda oleks olnud, aga pulss läks oluliselt madalamaks. Samuti läks ka vererõhk madalamaks (kui enne oli 140-145/80-90), siis Ukrainas mõõtes sain keskmiseks tulemuseks 120-125/75. Kuidas sa seda kommenteeriksid?

Ukrainas peaks olema väiksem õhuniiskus minu teada ning kuumust ei pane seal nii palju tähele kui siin. Selles mõttes, et organism talub kuumust paremini. Kas võib äkki kuidagi õhuniiskusega seostada seda? Või siis mõjutas südame tööd 24 tunnine sõit bussis? Kuid pulss püsis 2 nädalat stabiiselt.

PS: vabandan offtopicu pärast, oleks pidanud vist uue teema tegema, aga kui juba südamest jutt on, siis miks mitte küsida..

Edited by alessandro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ise Panangin'i tarbinud väiksemates kogustes, kuid veits pikemalt kui ütleme 10 päeva. Jah, alguses ta nagu parandaks jõudlust, kuid kui hiljem jälgima hakkata, tekivad imelikud pisted ja värgid, mida nagu enne võtmist oli harva. Seega ilmselt ei tasu teda ilmselt rohkelt sisse süüa.

Tegelikult pidi kasulikke aineid, sealhulgas B-vitamiine andma ka näiteks pool pakki pärmi, lahustatud nt suhkruvette. Olen tarbinud. Täitsa norm värk tundus, kusjuures maitse ka suht hea. Mis teised arvavad?

P.S. Kuidas usaldate EKG aparaate, mis ise mingi vastuse kirja panevad, peale mõõtmiste lõppu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×