Jump to content
Sign in to follow this  
Külvi Saast

Toitumine enne pikka/rasket jõutreeningut?

Recommended Posts

Niisiis. Lugu on selline. Minu üldine treeningplaan nädala lõikes sisaldab endas kahte BodyPump'i päeva ja ühte jõusaali päeva - seda vaid ajapuuduse tõttu. Seega üritan jõusaali päeval treenida läbi terve keha, st. 2 kolmeseerialist harjutust igale põhilisele lihasgrupile. Selline treening on energiat- ja aeganõudev, ja küsimus puudutabki sellele eelnevat toitumist. (Palun siiski mitte soovitada jõusaalitreeningut kahes osas nädalas teha - tean, et nii oleks õigem ja parem, aga see pole lihtsalt võimalik).

1) Üldiselt üritan ma eelnevalt tarbida kuskil 1000 kcal ümber, soovitavalt veidi üle. Ehk siis paar võileiba/saia, üks-kaks banaani ning suurem ports jogurtit müsli või harvemal juhul maisihelvestega. Ja nii piisab üldiselt peaaegu terveks treeninguks, vaid harvadel juhtudel jääb jõudu treeningu teisel poolel veidi väheks. On ehk soovitusi, millised muudatused võiksid seda suuremat toitumiskorda kuidagi efektiivsemaks teha?

2) Täna toitusin tüüpiliste einekomponentide puudumisel veidi teisiti, ehk sõin rohkem võileibu, kui tavaliselt. Rumalasti ilmselt tegin - poole trenni pealt aga märkasin, et pulss on tõusnud tavalisest kõrgemale ja ei soovi eriti langeda, sellega kaasnes kerge pearinglus ja õhupuudus. Lisandus ka kerge valu vasakul pool küljes (siiski mitte südame juures). See sundis mind treeningut lõpetama. Võis see olla tingitud sellest, et sõin enne trenni natuke liiga palju raskemini seeditavaid toiduaineid ja keha ei suutnud seedimise ja füüsilise treeninguga üheaegselt toime tulla? See teadmine välistaks igasugused muud patoloogiad.

Aitäh lugemisele, analüüsimisele ja loodetavasti ka vastamisele kulutatud aja eest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organismi süsivesikute varusid jätkub tavaliselt 60-90 minutiks. Süsivesikute manustamisega trenni ajal on võimalik trenni aga oluliselt pikendada. Selleks tuleks tarbida 6% sv sisaldusega spordijooke iga 15 min järel 1 liiter tunnis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×