Jump to content

Recommended Posts

Tasub ikka küsida ka spordiga seotud inimestelt. Arstidele on sport ja selle füsioloogilised mõjud tihti väga tume maa.

Ise kahjuks südamest palju ei tea.

Paar korda olen haiglas olnud...müokardiidiga(mu haiguslugu on paks kui Piibel). Minu kogemus ütleb, et arstid pigem keelavad kõik ära, kui kaaluvad treeningkoormuse doseerimist.

Kui pulss ei ole hetkel rütmis...siis on enesetunne ka kehvavõitu. Tee, mida suudad, mida tehes tunned ennast mugavalt. Jooga näiteks. Hingamisharjtused on kõige tähtsamad. Hingamisega saab aidata ka südant rütmi tagasi. Siputusharjurtused (kuldkala jne), venitusharjtused. Osta korralik pulsikell... et sa koormuse andmisega liiale ei läheks. Tüsistused ei ole just meeldivad...

Jõusaalis sama metoodika... minimaalne koormus maksimaalse tunnetusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem siis südamelihastega.Täna õhtupoolikul hakkas südamelihased otseses mõttes tõmblema/vibreerima.Nüüdseks on õnneks enam vähem järgi jäänud, ikka on aga vahepeal oli päris hull.Ntx on olnud jalalihase vibreerimisi ka aga need on kiiresti üle läinud(kas see tuleb vähesest venitamisest?)On ka varem südamerütmi vahelejätmisi olnud aga südamelihaselihase probleeme pole olnud.Sooviks teada ,et millest see tuleb ja kuidas seda edaspidi ära hoida?Suhteliselt ebameeldib tunne on, nagu süda hüppaks rinnust välja.Otsingi mõnda isikut kes oskaks mind rohkem informeerida sellel teemal ja ma usun ,et siin leidub veel inimesi kelle sama probleem olnud. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probleem siis südamelihastega.Täna õhtupoolikul hakkas südamelihased otseses mõttes tõmblema/vibreerima.Nüüdseks on õnneks enam vähem järgi jäänud, ikka on aga vahepeal oli päris hull.Ntx on olnud jalalihase vibreerimisi ka aga need on kiiresti üle läinud(kas see tuleb vähesest venitamisest?)On ka varem südamerütmi vahelejätmisi olnud aga südamelihaselihase probleeme pole olnud.Sooviks teada ,et millest see tuleb ja kuidas seda edaspidi ära hoida?Suhteliselt ebameeldib tunne on, nagu süda hüppaks rinnust välja.Otsingi mõnda isikut kes oskaks mind rohkem informeerida sellel teemal ja ma usun ,et siin leidub veel inimesi kelle sama probleem olnud. :D

Südamelihas hakkas vibreerima?

Süda on roiete all, kuidas sa seda tundsid?

Kui südamega mured, siis on kõige õigem teha EKG või 24h jälgimine, või ultraheliuuring (seina paksus). Ühesõnaga arsti juurde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Südamelihas hakkas vibreerima?

Süda on roiete all, kuidas sa seda tundsid?

Kui südamega mured, siis on kõige õigem teha EKG või 24h jälgimine, või ultraheliuuring (seina paksus). Ühesõnaga arsti juurde.

Ühesõnaga läksin haiglasse, tehti EKG siis avastati ,et südame rütmihäired on.Too õde ,kes üle vaatas imestas ,et nii noorel südame probleemid.Siis pandi tilgutite alla ja paari tunniga läks süda korda.Öö olin valve all.Siis hommikul tehti uuesti EKG ja kõik oli korras ja lasti koju.Ja küsisin ,et mis edasi saab, arst ütles ,et ära kasuta toidulisandeid, see pidi südant suuremaks tegema..Aga nüüd sellekohapealt küsimus ,et MIDA KASUTADA SIIS? Trenni lubati edasi teha aga väiksema koormusega.Et nüüd kui jälle peaks juhtuma siis kui 24 tunni jooksul jõuab haiglasse läheb kõik hästi aga kui ei sii kehvad lood ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan et asi pole niivõrd toidulisandites, vaid koormuses ja taastumises. Valk on ikka ok.

Stimulante ma ei soovitaks küll (erinevad "ergutid"). Ilmselt pead aeroobset suurendama, anaeroobse arvelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vat selle viimase lause pealt võtab kohe ohkima.Pole aeroobse peale kunagi panusstanud, seda perearst rääkis ka ,et sellega peab tegelema.Ma ei oskand arvata ,et see nii tähtis.:) Nüüd on õppetund käes.Aga oskaksid sasoovitada millal tuleks aeroobset teha, kas enne trenni? Olen kuulnud ,et peale trenni ei tohi teha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arst ka mainis ,et mu süda oma imekombel suureks pumbatud.. ;) et toidulisandid pidi seda tegema?vastab see tõele? ja mis sellega kaasneb

Share this post


Link to post
Share on other sites
vat selle viimase lause pealt võtab kohe ohkima.Pole aeroobse peale kunagi panusstanud, seda perearst rääkis ka ,et sellega peab tegelema.Ma ei oskand arvata ,et see nii tähtis.:D Nüüd on õppetund käes.Aga oskaksid sasoovitada millal tuleks aeroobset teha, kas enne trenni? Olen kuulnud ,et peale trenni ei tohi teha ;)

Sa pole ainus, kes nii arvab :)

Ise ma näiteks peale pikka trenni ei viitsi küll, teen aeroobset eraldi päevadel.

See enne jõutrenni tegemine võib sul trennienergiat ära võtta, aga eks sa pead sobivaima variandi ikkagi katse-eksituse meetodil leidma.

Ja alusta rahulikult. Soovitan ka pulsikella.

"Suureks pumbatuse" kohta ütleks nii, et valk küll südant ei suureda (Pigem väga suur jõutreeningu osakaal). Kui aga rääkida sellistest lisanditest, mis jõudu suurendavad, siis seal on minu silmis seos südame seina paksenemisega olemas küll. Kui südame mahtu aeroobsega ei suureda, peab süda suurema verehulgaga toimimist kuidagi kompenseerima, ja teeb seda vatsakeste seina paksenemisega. Aga see võib toimuda ka ilma lisanditeta, kui sul on selleks eeldused.

Ütleks et kaasneda võivad näiteks rütmihäired :P Ja sealt edasi juba siis kõik muu mis nende komplikatsioonidega kaasneb.

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa pole ainus, kes nii arvab ;)

Ise ma näiteks peale pikka trenni ei viitsi küll, teen aeroobset eraldi päevadel.

See enne jõutrenni tegemine võib sul trennienergiat ära võtta, aga eks sa pead sobivaima variandi ikkagi katse-eksituse meetodil leidma.

Ja alusta rahulikult. Soovitan ka pulsikella.

"Suureks pumbatuse" kohta ütleks nii, et valk küll südant ei suureda (Pigem väga suur jõutreeningu osakaal). Kui aga rääkida sellistest lisanditest, mis jõudu suurendavad, siis seal on minu silmis seos südame seina paksenemisega olemas küll. Kui südame mahtu aeroobsega ei suureda, peab süda suurema verehulgaga toimimist kuidagi kompenseerima, ja teeb seda kodade seina paksenemisega. Aga see võib toimuda ka ilma lisanditeta, kui sul on selleks eeldused.

Ütleks et kaasneda võivad näiteks rütmihäired :) Ja sealt edasi juba siis kõik muu mis nende komplikatsioonidega kaasneb.

Suured tänud.

Aga ma ise tegelen praegu massikavaga ja eile tundsin küll ,et trenn oli raske ja pikk ning ise olin loll ,met tegin lisa.Eks ma lähen räägibn treenerile ja vaatame koos kuidas edasipidi trenni teha kuna seda ma küll ei suuda pooleli jätta.jah nagu sa ütlesid ,et peab vaikselt otsast pihta hakkama.Aprillis kulturismi võitlused ka veel aga eks näis mis saatus toob.Aga suured tänud sulle igatahes, sain palju targemaks ja enesekindlust sain juurde :D lootus sureb viimasena:) aga kui peaks veel tekkima küsimusi millele ei leia vastust, võin siis sinu poole põõrduda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suured tänud.

Aga ma ise tegelen praegu massikavaga ja eile tundsin küll ,et trenn oli raske ja pikk ning ise olin loll ,met tegin lisa.Eks ma lähen räägibn treenerile ja vaatame koos kuidas edasipidi trenni teha kuna seda ma küll ei suuda pooleli jätta.jah nagu sa ütlesid ,et peab vaikselt otsast pihta hakkama.Aprillis kulturismi võitlused ka veel aga eks näis mis saatus toob.Aga suured tänud sulle igatahes, sain palju targemaks ja enesekindlust sain juurde ;) lootus sureb viimasena:) aga kui peaks veel tekkima küsimusi millele ei leia vastust, võin siis sinu poole põõrduda?

Tore kuulda, eks sa anna teada ka kuidas läheb. Mingeid korrektuure pead kindlasti tegema, kui keha juba nii märku annab.

Aga eks ikka aitan kui oskan.

Edu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere,

olen küllaltki aktiivselt spordiga tegeleja. Täpsemalt jalgpallur, kui Eestis üldse selline amet eksisteerida saab, aga see selleks. Trenni teen sellega seotult 5-6x nädalas ning omal käel saab ka 2-3x nädalas ka jõusaali külastatud. Paar päeva tagasi sai spordiarstil käidud ning koormustest sooritatud ja tekkisid teatud komplikatsioonid. Täpsemalt oli tegu VES'dega(ventrikulaarsed ekstrasüstoolid) kui lindil joostes koormus kasvas. Kui ma õigesti mäletan siis oli pulss 180 kandis kui need üksikud vahelöögid esinema hakkasid. Soovikski nüüd ka kellegi kolmanda arvamust, kui juhtute olema pädev antud teemal nõu andma.

Lisa infoks veel nii palju, et kontrolli sai otse trennist mindud. Paus nende vahel oli max 45 min, süüa ei jõudnud peale 2 müslibatooni rohkem midagi. Küll aga sai hommikuks söödud korralik omlett ja tee. Lisasin need andmed, kuna loodan tõesti, et asi võis ka nendes tegurites kinni olla, aga pole kindel. Samuti mainiks ära, et toitumine üldiselt on paigas, uni reeglina 8-9 tunnine, mis peaks ka piisav olema ning hetkel võtan ka n.ö vahepaladena põhi söögikordade vahele 2x päevas ka proteiini sheiki, mis loomult peaks ohutu olema. Küll aga pole kindel BSN'i N.O Xplode'i mõjus südamele, mida sai võetud ettevalmistus perioodi käigus (jaanuar-märts)

Hetkel lühidalt kõik. Oodatud oleks kõiksugused arvamused/soovitused.

Ette tänades,

Andres

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mida arst ütles ja soovitas? Palju puhkepulss on?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mida arst ütles ja soovitas? Palju puhkepulss on?

Arst kes kontrolli sooritas oli selgelt inimene, kelle emakeeleks oli venekeel, seega oli kohati raske teda mõista. Küll aga oli tema lõpp-protokollis kirjas, et lubatud treenida ja võistelda. Soovitas konsulteerida kardioloogi või rütmoloogiga. Hetkel pole selleni veel jõudnud, sest möödas alles paar päeva. Seetõttu teengi siin ka omal algatusel väikest uurimist ja tore oleks teada, mida teised inimesed arvavad, kellel ehk on kogemusi või teadmisi antud vallas.

Paberid sai juba võistkonna füsiole üle antud ja kui ma ei eksi siis puhkepulss oli 60l/min. Pead aga ei julge anda fakti õigsuse osas:D

Lisan ka lingi, mis võimendas isegi veidikene mu muret, sest sealne info on ehmatama panev:

http://www.inimene.ee/index.php?disease=e&...ase&did=768

Share this post


Link to post
Share on other sites

Südame rütmihäired võivad vabalt tulla sellest No-Xplodest, eriti kui seda liiga kaua järiest kasutada.Mina kasutasin Nox-Pump-i pikemalt, kui paki peal oli lubatud ja tekkisid unehäired ja südame rütmihäired. Peale selle kasutamise lõpetamist ja trennile väikse pausi tegemist, kadusid ka probleemid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Südame rütmihäired võivad vabalt tulla sellest No-Xplodest, eriti kui seda liiga kaua järiest kasutada.Mina kasutasin Nox-Pump-i pikemalt, kui paki peal oli lubatud ja tekkisid unehäired ja südame rütmihäired. Peale selle kasutamise lõpetamist ja trennile väikse pausi tegemist, kadusid ka probleemid.

Kasutasin täpselt nii nagu ette oli nähtud, ehk siis 12 nädalat ja siis peab pausi tegema. Aga, eks võimalus jääb siiski alles, et antud ainest see tingitud ongi.

Võib vist järeldada, et sellised asjad ei ole konkreetselt minu organismile sobivad kahjuks, sest mõju, maitse ja muid omadusi peab ainult kiitma:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kasutasin täpselt nii nagu ette oli nähtud, ehk siis 12 nädalat ja siis peab pausi tegema. Aga, eks võimalus jääb siiski alles, et antud ainest see tingitud ongi.

Võib vist järeldada, et sellised asjad ei ole konkreetselt minu organismile sobivad kahjuks, sest mõju, maitse ja muid omadusi peab ainult kiitma:P

Võimalik jah, et ei sobi siis organismile.Paki peal on muidugi kirjas ka, et südame rütmihäirete korral lõpetada tarbimine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võimalik jah, et ei sobi siis organismile.Paki peal on muidugi kirjas ka, et südame rütmihäirete korral lõpetada tarbimine.

Tean. Ise ei tundnud, et midagi valesti oleks. Ja kohustuslik iga aastane koormustest tuli ka alles paar päeva tagasi ja selleks ajaks oli kraam juba otsas ning muljed head. Nüüd aga tagantjärgi kerkivad probleemid esile. Kuidas aga sinul need rütmihäired esinesid? Mõtlen seda, et kuidas sellest aru said? Tundsid ise või sai ka südameuuring tehtud? Ja kui pika pausi tegid peale probleemide tekkimist?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tean. Ise ei tundnud, et midagi valesti oleks. Ja kohustuslik iga aastane koormustest tuli ka alles paar päeva tagasi ja selleks ajaks oli kraam juba otsas ning muljed head. Nüüd aga tagantjärgi kerkivad probleemid esile. Kuidas aga sinul need rütmihäired esinesid? Mõtlen seda, et kuidas sellest aru said? Tundsid ise või sai ka südameuuring tehtud? Ja kui pika pausi tegid peale probleemide tekkimist?

Parandaks enda eelpool mainitud faktivea. Nimelt pulss puhkeolekus oli siiski tol hetkel arsti juures 76 l/min enne jooksmist. Seda vist ei saa tegelikult päris puhkepulsiks lugeda, kerge ärevus oli kindlasti sees vms:D Kodus arvuti taga olles on ehk 60 l/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probleem siis südamelihastega.Täna õhtupoolikul hakkas südamelihased otseses mõttes tõmblema/vibreerima.Nüüdseks on õnneks enam vähem järgi jäänud, ikka on aga vahepeal oli päris hull.Ntx on olnud jalalihase vibreerimisi ka aga need on kiiresti üle läinud(kas see tuleb vähesest venitamisest?)On ka varem südamerütmi vahelejätmisi olnud aga südamelihaselihase probleeme pole olnud.Sooviks teada ,et millest see tuleb ja kuidas seda edaspidi ära hoida?Suhteliselt ebameeldib tunne on, nagu süda hüppaks rinnust välja.Otsingi mõnda isikut kes oskaks mind rohkem informeerida sellel teemal ja ma usun ,et siin leidub veel inimesi kelle sama probleem olnud. :rolleyes:

Kui tilgutite all kiiresti korda läks siis oli elektrolüüditasakaalu häire vahest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui tilgutite all kiiresti korda läks siis oli elektrolüüditasakaalu häire vahest?

Oleneb ikka mis seal tilgutites oli ka;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kohv = vererõhutõus enamasti

Üldiselt pole jah väga mõtet riskida... pärast tagajärjed maksavad valusalt kätte.

Lisaks tasub vaadata, et pulssi liiga kõrgeks ei ajaks - seda siis ükskõik mis tegevusega, on see töö, bussipeale jooksmine vms.

Kas arst täpsemaid juhtnööre ei andnud? Kui asi väga hull, oleks pidanud jutt ikka konkreetsem olema.

Jõudu B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väga raske probleem. Võid alustada sellest, miks sa sinna arsti juurde läksid.

Järsult treeningu katkestamine on ka ohtlik, nagu järsult treenima hakkamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ka läbi elanud südame rütmihäire ehk süda läheb rütmist välja(vaatasin telekat, panin pikali ja järsku käs kena kõmm seest läbi ja tundsin ,et midagi on valesti.Vataasin siis telekat pikutades edasi ja tundsin et kord lööb tugevamini kord nõrgemini.Ei ole osand midagi halba arvata ja läksin magama.Hommikul kui silmad lahti tegin siis oli nagu kadund..suur kergendus.Nii kui sammu astusin oli tagasi..Läksin seejärel perearsti keskusesse ja miulle tehti ekg.See näitas süda on rütmist väljas ja viidi haiglasse.Haiglas panid tilgutite alla ja järgmine päev lasti koju, lõpetuseks öeldi ,et kui veel juhtub olge vähemalt 24 tunni jooksul haiglas siis saab tilgutiga veel korda panna.Kui ületab 24 tunni siis peab elektroshokkiga südame õigeks panema.Alguses suhtleliselt tõmbas tagasi ja arvasin ,et jõusaaliga on kõik.Ise pole aeroobsele suurt tähelepanu pöörand ja trennid olid rasked.Sai siis koormustestile aja kirja pandud ja koormus oli väga hea, taastumine oli ka hea.Lõppkokkuvõttes öeldi ,et kui pulss ületab 170+ siis on väga suur tõenäosus ,et süda läheb paigast jälle ära.

Alustasin siis kõike otsast peale , nimelt hakkasin jooksmas käima ja hakkasin jõusaalis väikeste raskustega tegema..Alguses oli nagu kõik perfektne, ei mingit jama.Nii kui raskused suureks läksid hakkasid tekkima rütmiäired.Siis hakkasin võtma rosinaid ja b vitamiine iga hommik, kui ka õhtu.Siis panin aja kirja vereanalüüsile.Andsin eila verd ja nüüd ootan vastuseid.Enne on olnud mul trennis ka rütmihäired.

Täna käisin trennis ja tegin ka suhtleiselt rasket trenni.Trennis jällegi toimus rütmihäire ja võtsin vaiksemalt kuid kui ära sõin ja pikali panin toimus jälle..Ebameeldib tunne tekib kuna tuleb meelde ,et rütmihäirest tekkis see kui süda rütmist välja läks ja ei tahaks enam seda.Võibolla oleks või peakski tegema mitmekuulise pausi kuna mul sõbral juhtus ka sama asi ja ta tegi poole aastase pausi.Nüüd hakkas jälle tegema koos aeroobsega ja sööb puuvilju ning ütles EI MINGIT JAMA.

Lõppkokkuvõttes võib siis nii öelda ,et enne ikka aru ei saa kui jama käes... oleks võinud kohe alustada aeroobsega aga kes siis teadis ,et sellised probleemid võivad juhtuda :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere

Vabandan, et teid tülitan ,kuid sooviks teie nõu.

Olen 30-aastane meesterahvas 183 cm pikk 92 kg. Olen tegelenud erinevate spordialadega ning alates septembrist alustasin MMA treeninguga. Peale seda tekkisid puhkeajal rahulikus olekus tunda andma südame vahelöögid, eriti pikali olles. Varem on tekkinud samasugused lisalöögid peale jõusaalis käimist. treeningu ajal on kõik korras.

Rahulikus olekus on pulss 55-60. Olen teinud ka koormustesti - kõik korras , näiteks koormustaluvus 2,2W/kg, koormuse alguses vererõhk 126/71 ja lõpus 190/44. Samuti on tehtud ehhokardiograafia ja on korras.Käin ka jooksmas - jooksen tavaliselt pulsiga 125-135 8km ja kõik on ok. Ükskord oli ka peale jooksmist, sügavalt sissehingates paar vahelööki.

..

Kas on võimalik, et mulle sellised rasked spordialad ei sobi või on mõni muu võimalus?

Ette tänades ja tervitades

cleardot.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas ei oleks kavalam minna perearstile, sest tema teab sinu senist terviselugu ning kindlasti oskab ka nõu anda ja vajadusel uuringutele saata. Vahelööke on kahesuguseid, kodadest ning vatsakestest lähtuvad. Esimesed on tavaliselt healoomulised, teised aga kaasnevad mingi patoloogiaga.

Ühesõnaga jah, üle interneti ei oska sind keegi aidata. Tegu on siiski rütmihäirega, et mina ei jääks lootma heale õnnele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×