Jump to content
neer

kas proteiin või kreatiin?

Recommended Posts

tere, olen algaja ( kohe 16.a ) ja olen käinud paar kuud jõusaalis ning olen suhteliselt peenike tüüp. Ma vajan just massi juurde, lihased... Olen lugenud proteiinide ja kreatiinide kohta ja ei saa nüüd aru, kumb oleks mulle parem.

kas mul oleks üldse soovitav võtta? kas see midagi halba ei tee? lihtsalt mainin, et ma võtan ka vitamiine ja mineraalaineid hommikuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreatiinil ei ole kindlasti veel mõtet, arened ilma ka nii mis jube. Proteiini võid ju osta, hea peale trenni juua.

Edited by kaiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

ega tulemused tulevad ajaga ju ,kasu on ikka ta taastab ju lihast aga ega see mingi imerohi pole ,samuti ka kreatiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: proteiini ei saa siis massi ei tule ;)

Tavatoit sisaldab sul ka proteiini aka valku. Midagi kurja ei ole. Kasuta, et maksimaliseerida tulemusi.

Söök ja magamine on suure tähtsusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreatiinil ilma proteiinita ei ole nagu eriti mõtet :lol:

Küll aga proteiinil ilma kreatiinita.

Aga jah - nagu kõik ütlesid. Arvuta välja palju sa tavatoidust valku saad ja käitu sellele vastavalt proteiini suhtes. Kreatiiniga võid oodata esimese tõsise stopini arengus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tere, olen algaja ( kohe 16.a ) ja olen käinud paar kuud jõusaalis ning olen suhteliselt peenike tüüp. Ma vajan just massi juurde, lihased... Olen lugenud proteiinide ja kreatiinide kohta ja ei saa nüüd aru, kumb oleks mulle parem.

kas mul oleks üldse soovitav võtta? kas see midagi halba ei tee? lihtsalt mainin, et ma võtan ka vitamiine ja mineraalaineid hommikuti.

ära ole loll.

söö normaalselt

fitness.ee avalehel on ju olemas toiduainete kalorsus-valgusus

Lurich ei teadnud proteiinijookidest midagi

karu on ka tugev ilma proteiinijoogita

eriväelased ei kasuta ka proteiini muidu kui eriolukordades

kui sa eriolukorra toitumisest teed tavatoidu, mida sa häda korral tarbid?

milleks peaksid endale sõltuvuse tekitama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eriväelased ei kasuta ka proteiini muidu kui eriolukordades

kui sa eriolukorra toitumisest teed tavatoidu, mida sa häda korral tarbid?

milleks peaksid endale sõltuvuse tekitama?

sellest juttust ma küll nüüd eriti aru ei saa.

proteiini võid toidulisandina julgelt võtta kui sa tava toidust piisavalt proteiini kätte ei saa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ära ole loll.

söö normaalselt

fitness.ee avalehel on ju olemas toiduainete kalorsus-valgusus

Lurich ei teadnud proteiinijookidest midagi

karu on ka tugev ilma proteiinijoogita

eriväelased ei kasuta ka proteiini muidu kui eriolukordades

kui sa eriolukorra toitumisest teed tavatoidu, mida sa häda korral tarbid?

milleks peaksid endale sõltuvuse tekitama?

See oli nüüd küll naljakas postitus.

Ja igaüks ei suuda / taha süüa päevas sellistes kogustes liha / muna /kala / kohupiima, et katta eesmärkidele vastavat valgukogust.

Lurich oleks võibolla tänapäevase toitumise korral teinud veel vingemaid tulemusi.

Karu on tugev ilma proteiinijoogita. Mesilane lendab ilma lennukita. So what?

Ja mis sõltuvus?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja kuidas sa seda tavatoidust proteiini kättesaamist ka reaalselt mõõdad?

Toiduainetel on tavaliselt peal, palju asi valku sisaldab (vaata poes on olemas pakikestel peal TOOTE INFO ja seal on kirjas et valku 100g niipalju ja süsivesikuid naapalju).

Ning ka liha ja muu pudipadi info on ka siinsamas Fitness.ee's meil olemas nii et arvutada aga kokku ja vaatad, kas jääb väheks või ei jää väheks.

Ja mis puutub eriväosasse ja nende erijuhtumitele... Noh ma kasutan kah vetsupaberit näiteks persepühkimiseks aga see ei tähenda et ma oma käsi sinna pühkida ei tohi ega nina nuusata. Nii .. vesi peale uuel teoorial?

Ja mis puutub karusse siis mõmm sööb metsas liha (seal on valke vist sees - parandage teadjad kui eksin). Ning mis Lurichisse puutub siis midagi räägitakse ka kehatüüpida ja geenide kohta. Aga noh jällegi mis ma siin ikka oma tarkust pressin - lase teadjad mehed ikka räägivad.

Ja ma olen kuulnud, et mingid sepad vabsee mediteerivad ja nädalate viisi midagi ei söö. Kas see tähendab, et söömine on paha ja peaks kah selle maha jätma?

POINT? Trennimehed vajavad taastavaid toitained. Mul savi - söö aga kalafileed ja musta marja ja saad kah oma valgukogused ja normid täidetud täitsa vabalt (ühe kilohind on aga tuhandetes ning teise oma sadades). Poisid söövad kohupiima kah ja keegi ei ütle, et see hirmus asi oleks.

Nii et paluks vähem suhtuda negatiivselt toidulisandite kohta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja kuidas sa seda tavatoidust proteiini kättesaamist ka reaalselt mõõdad?

Toiduainetel on tavaliselt peal, palju asi valku sisaldab (vaata poes on olemas pakikestel peal TOOTE INFO ja seal on kirjas et valku 100g niipalju ja süsivesikuid naapalju).

Ning ka liha ja muu pudipadi info on ka siinsamas Fitness.ee's meil olemas nii et arvutada aga kokku ja vaatad, kas jääb väheks või ei jää väheks.

Ja mis puutub eriväosasse ja nende erijuhtumitele... Noh ma kasutan kah vetsupaberit näiteks persepühkimiseks aga see ei tähenda et ma oma käsi sinna pühkida ei tohi ega nina nuusata. Nii .. vesi peale uuel teoorial?

Ja mis puutub karusse siis mõmm sööb metsas liha (seal on valke vist sees - parandage teadjad kui eksin). Ning mis Lurichisse puutub siis midagi räägitakse ka kehatüüpida ja geenide kohta. Aga noh jällegi mis ma siin ikka oma tarkust pressin - lase teadjad mehed ikka räägivad.

Ja ma olen kuulnud, et mingid sepad vabsee mediteerivad ja nädalate viisi midagi ei söö. Kas see tähendab, et söömine on paha ja peaks kah selle maha jätma?

POINT? Trennimehed vajavad taastavaid toitained. Mul savi - söö aga kalafileed ja musta marja ja saad kah oma valgukogused ja normid täidetud täitsa vabalt (ühe kilohind on aga tuhandetes ning teise oma sadades). Poisid söövad kohupiima kah ja keegi ei ütle, et see hirmus asi oleks.

Nii et paluks vähem suhtuda negatiivselt toidulisandite kohta.

kui naga küsib:

tere, olen algaja ( kohe 16.a ) ja olen käinud paar kuud jõusaalis ning olen suhteliselt peenike tüüp. Ma vajan just massi juurde, lihased... Olen lugenud proteiinide ja kreatiinide kohta ja ei saa nüüd aru, kumb oleks mulle parem.

siis vastata talle, et

Proteiini võid ju osta, hea peale trenni juua.

on vastutustundetu

lase laps kõigepealt leiab treeneri, kes teda regulaarselt suunab, et tal üldse ihu trenniga harjuks

arenemata kõõlustele ja luudele lihasmassi peale tampimine on selline kuritegu, et siinkohal on "toidulisandite" suhtes kriitiline hoiak täiesti omal kohal

igasugused lisandid kui sul pole paariaastast tugevat põhja all on igal juhul kurjast

Share this post


Link to post
Share on other sites
siis vastata talle, et

Proteiini võid ju osta, hea peale trenni juua.

Aga jumala eest miks sa siis ei vasta nii, selle asemel et karudest ja lurichitest rääkida ning sellest, et eriolukorras tuleb sellist 'jahu' süüa?

Ei tunne ennast süüdi kuidagipidi.

Edit: ja millisest sõltuvusest siin jutt on? Valgusõltuvus? Mismoodi selline asi väljendub?

Share this post


Link to post
Share on other sites
siis vastata talle, et

Proteiini võid ju osta, hea peale trenni juua.

Aga jumala eest miks sa siis ei vasta nii, selle asemel et karudest ja lurichitest rääkida ning sellest, et eriolukorras tuleb sellist 'jahu' süüa?

Ei tunne ennast süüdi kuidagipidi.

Edit: ja millisest sõltuvusest siin jutt on? Valgusõltuvus? Mismoodi selline asi väljendub?

valgusõltuvus on mentaalne sõltuvus

inimesed otsivad kiireid lahendusi ja rikuvad sellega oma seedimise ja ainevahetuse

ma ei räägi tippudest, kes annavad oma tegude eesmärkidest ja vahenditset (mitte alati - doping näiteks) endale aru

tavaline trennija ai vaja mingit valgupommi vaid lihtsalt valitud menüüd, mis ei ole eriliselt kallis ega ka eriliselt keeruline. proteiinipulbrid maksavad see-eest kõva kopika. sama raha eest saaks keskmine treenija korralikult söönuks ja musklisse ka ilma pulbriteta

proteiinikontsentraatidest on saanud sümbol. kui spetstopsist erijooki ei joo tähendab pole õige saalimees.

olen ise kuulanud kyuidas jõmmid (ehedad sellised)peale trenni saunalaval sente loevad, et proteiinipulbri ports kätte saada ja hommikuid pakipulbrisuppe luristades sisustavad

enam pole tähtis bodamine vaid joogi joomine

isegi treeningkavad allutatakse kontsentraatide toimeaegadele mitte ei võeta lisaaineid vastavlt treeningtsükli vajadusetele

abinõust on saanud eesmärk

ja seda seepärast, et tegemist on big businessiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei väga naljakas ikka...

Esiteks on enamus 16-aastaseid siiski ilmselt arukamad kui sa arvad. Teiseks jääb mulje, et poiss joob peale trenni ühe valgusheigi ja KÕMMDI kasvavad sellised lihased, et liigese- ja kõõlusevigastused hakkavad tulema. Lihased kasvavad ikka vastavalt trennile ja alguses ta ei jõuagi ta tõenäoliselt teha rohkem trenni kui talle asjakohane on.

Ja selle peale sa ei mõtle, et kõige tähtsam on, et kasvav organism saaks kätte kõik makro- ja mikrotoitained mis vaja ning et kasvueas makrotoitainete puhul kehtib kindlasti põhimõte pigem natuke kõike rohkem kui vaja kui et vähem. See valk ei teeks midagi halba. Halvimal juhul ei ole tast lihtsalt erilist kasu.

Ja jutt oli ÜHEST sheigist trennipäeval.

Edited by jrx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei väga naljakas ikka...

Esiteks on enamus 16-aastaseid siiski ilmselt arukamad kui sa arvad. Teiseks jääb mulje, et poiss joob peale trenni ühe valgusheigi ja KÕMMDI kasvavad sellised lihased, et liigese- ja kõõlusevigastused hakkavad tulema. Lihased kasvavad ikka vastavalt trennile ja alguses ta ei jõuagi ta tõenäoliselt teha rohkem trenni kui talle asjakohane on.

Ja selle peale sa ei mõtle, et kõige tähtsam on, et kasvav organism saaks kätte kõik makro- ja mikrotoitained mis vaja ning et kasvueas makrotoitainete puhul kehtib kindlasti põhimõte pigem natuke kõike rohkem kui vaja kui et vähem. See valk ei teeks midagi halba. Halvimal juhul ei ole tast lihtsalt erilist kasu.

kullake kui kaua võtab aega, et luukude hakkaks suurenenud lihase kõrvale paremat toetust pakkuma

ja kui palju võtab aega, et kõõlused tugevneksid

ja kui palju kõige selle jaoks proteiini vaja läheb?

tee see endale selgeks

mina kasutan juhust ütelda välja mida ma arvan tüüpidest, kes higistamise asemel loodavad proteiinitopsile et ihu suuremaks pumbata

ega ma neid topse ja nätsikuid, mida saalides müüakse ümber kallama ei lähe ja ega ma saalis kedagi näpuga ka osata, aga siin on küll koht, kus arvamust avaldada

muidu jääbki nagadele mulje nagu teisiti ei saakski

Share this post


Link to post
Share on other sites
mina kasutan juhust ütelda välja mida ma arvan tüüpidest, kes higistamise asemel loodavad proteiinitopsile et ihu suuremaks pumbata

Eks ta ole, kõikidele küsimustele saab vastused ka rahvusraamatukogust, teeme nii, et mina küsin, kes on argentiina president ja sina uurid selle välja, aga interneti ei kasuta.

Samamoodi on ka lihaste kasvatamisega, hard way ja easy way. Ise ei kavatse päevagi ilma lisavalguta trenni teha ja ei soovita seda mitte kellelegi. Olenemata vanusest. Tulemuse vahe on liiga suur, ilma valguta jääbki ainult higistamise rõõm, sest mingeid lihaseid juurde ei kasva. Pekist saab muidugi lahti, aga see pole minu eesmärk.

Enamus valgupulbri vastaseid on lihtsalt kadedad, muud põhjendust mina küll ei leia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ka mina ei soovitaks ilma lisavalguta massi üritada kasvatada - jääbki ainult ürituseks. Ma ei suuda tavatoidust vajaliku kogust valku sisse süüa - kõht saab ennem lihtsalt täis (aastakese püüdsin - mõtetu). Samas 300-400ml sheiki mõne toidukorra ja trenni peale juua on lihtne.

Niipea kui päevase valgunormi täis sain sheigi abiga, hakkas ka massi tulema (ja mitte lihtsalt pekki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

söö peale trenni kohupiima 400g ja saad oma 25g valku kätte mis vaja on,ise teen nönda igatahes+sheik ka.Aga ma usun et sellest kohupiimast jätkub sulle küll aga kui sa osta tahad siis osta mölemad korraga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
söö peale trenni kohupiima 400g ja saad oma 25g valku kätte mis vaja on,ise teen nönda igatahes+sheik ka.Aga ma usun et sellest kohupiimast jätkub sulle küll aga kui sa osta tahad siis osta mölemad korraga.

nalja teed??? :P 400g! Loe ikka paki pealt ka ennem, mida ja kui palju kohupiim sisaldab :ph34r: Lahjas kohupiimas, mida mina söön (250g pakk, hind 10 kr ) on sajas grammis 18 g valku. 400 g kohupiima tähendaks 4 x 18g = 72 g valku, millega sul korraga suurt midagi peale hakata pole, sest keha üle 30 g ei omasta ühe söögikorraga.

Ja sinu jutust tuleb välja, et lased ühe sheigi ka veel alla, minu arust on see toidu raiskamine, see ei lähe ju sinna, kuhu peaks. :lol: Parandega mind, kui ma eksin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei väga naljakas ikka...

Esiteks on enamus 16-aastaseid siiski ilmselt arukamad kui sa arvad. Teiseks jääb mulje, et poiss joob peale trenni ühe valgusheigi ja KÕMMDI kasvavad sellised lihased, et liigese- ja kõõlusevigastused hakkavad tulema. Lihased kasvavad ikka vastavalt trennile ja alguses ta ei jõuagi ta tõenäoliselt teha rohkem trenni kui talle asjakohane on.

Ja selle peale sa ei mõtle, et kõige tähtsam on, et kasvav organism saaks kätte kõik makro- ja mikrotoitained mis vaja ning et kasvueas makrotoitainete puhul kehtib kindlasti põhimõte pigem natuke kõike rohkem kui vaja kui et vähem. See valk ei teeks midagi halba. Halvimal juhul ei ole tast lihtsalt erilist kasu.

kullake kui kaua võtab aega, et luukude hakkaks suurenenud lihase kõrvale paremat toetust pakkuma

ja kui palju võtab aega, et kõõlused tugevneksid

ja kui palju kõige selle jaoks proteiini vaja läheb?

tee see endale selgeks

mina kasutan juhust ütelda välja mida ma arvan tüüpidest, kes higistamise asemel loodavad proteiinitopsile et ihu suuremaks pumbata

ega ma neid topse ja nätsikuid, mida saalides müüakse ümber kallama ei lähe ja ega ma saalis kedagi näpuga ka osata, aga siin on küll koht, kus arvamust avaldada

muidu jääbki nagadele mulje nagu teisiti ei saakski

Et siis sinu jutu järgi ei tohiks kohupiima ka süüa, sest ISSAND kui palju valku seal on. :lol:

Ja kui tõesti sind kuulata, siis võiks ju samal ajal proteiini süües ka tarvitada ntx Ultra Geli, see tugevndab liigeseid. Probleem lahendatud.

Kõik ei taha olla peenikesed lihasetud inimesed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
söö peale trenni kohupiima 400g ja saad oma 25g valku kätte mis vaja on,ise teen nönda igatahes+sheik ka.Aga ma usun et sellest kohupiimast jätkub sulle küll aga kui sa osta tahad siis osta mölemad korraga.

nalja teed??? :P 400g! Loe ikka paki pealt ka ennem, mida ja kui palju kohupiim sisaldab :ph34r: Lahjas kohupiimas, mida mina söön (250g pakk, hind 10 kr ) on sajas grammis 18 g valku. 400 g kohupiima tähendaks 4 x 18g = 72 g valku, millega sul korraga suurt midagi peale hakata pole, sest keha üle 30 g ei omasta ühe söögikorraga.

Ja sinu jutust tuleb välja, et lased ühe sheigi ka veel alla, minu arust on see toidu raiskamine, see ei lähe ju sinna, kuhu peaks. :lol: Parandega mind, kui ma eksin.

ma saadaks su hea meelega p.... ,ma söön kohupiimakreemi 400g! Kes ütleb et selles on palju rasvu siis arvate valesti,seal on süsikaid 100g-is 20g mis kompenseerib selle täielikult.Ja just viimasel ajal on köhulihased rohkem esile tulnud ja rasvaprotsent vähenenud.

Edited by matu124

Share this post


Link to post
Share on other sites

mina kasutan juhust ütelda välja mida ma arvan tüüpidest, kes higistamise asemel loodavad proteiinitopsile et ihu suuremaks pumbata

Eks ta ole, kõikidele küsimustele saab vastused ka rahvusraamatukogust, teeme nii, et mina küsin, kes on argentiina president ja sina uurid selle välja, aga interneti ei kasuta.

Samamoodi on ka lihaste kasvatamisega, hard way ja easy way. Ise ei kavatse päevagi ilma lisavalguta trenni teha ja ei soovita seda mitte kellelegi. Olenemata vanusest. Tulemuse vahe on liiga suur, ilma valguta jääbki ainult higistamise rõõm, sest mingeid lihaseid juurde ei kasva. Pekist saab muidugi lahti, aga see pole minu eesmärk.

Enamus valgupulbri vastaseid on lihtsalt kadedad, muud põhjendust mina küll ei leia.

Kadedad?

Mille pärast. Ma võin sinu koos su valgupulbriga ära osta. Milleks olla kade kui naga ennast ise hävitab.

Kurb olen. Punkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×