Jump to content
Sign in to follow this  
Banana

ÕLG: Hantli surumine peopesad vastastikku

Recommended Posts

Küsimus selline, et kuidas erinevad tavaline kukla tagant surumine ning hantli surumine peopesad vastastikku?

Kas need mõlemad treenivad samu õlalihaste osi? Endal on jäänud küll tunne, et mõlemat harjutust teha pole mõtet, pigem siis juba kukla tagant surumist suuremate seeriatega.

Harjutused näevad välja sellised:

http://www.amazon.ee/lehed/tooriistad/harj...nk/olg/006.html

&

http://www.amazon.ee/lehed/tooriistad/harj...nk/olg/008.html

Küsin just sellepärast, et muidu jääb mul õlaharjutusi alles vaid kaks. Näiteks kangi tõmbamist lõua alla teen selja & trapetsi päeval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis mõttes jääb alles ainult 2 ? Õlale on ju vähemalt 10 erinevat harjutust võimalik teha. Või sain ma valesti aru, aru ma ei saa : )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis mõttes jääb alles ainult 2 ? Õlale on ju vähemalt 10 erinevat harjutust võimalik teha. Või sain ma valesti aru, aru ma ei saa : )

Seda küll, aga aega napib ja vaja vajalikumad välja noppida. Näiteks nendest 10-st harjutusest on osad kindlasti mõnega väga sarnased.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Need harjutused on piisavalt sarnased, et neid mitte ühel päeval koos sooritada, kui aga treenid nt 2x nädalas õlga, siis kasuta neid vaheldumisi.

Nojah, kaks korda nädalas ei jõua õlga kohe kuidagi treenida. :)

Ehk on kellelgi mõni vajalikum harjutus juurde soovitada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisan ühe asja veel, et kukla tagant surumist mõtlesin tegelikult kangiga. Panin hantlite harjutuste lingid selleks, et probleem lihtsamalt mõistetavam oleks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii nagu ei saa öelda, et teatud harjutused on vajalikumad. Lihtsalt tuleks kogu aeg teha võimalikult palju erinevaid harjutusi. Kui nt. tahta teha tervet õlga nii, et koormaks kõiki kolme pead siis esimene võiks olla nt. surumine kangiga eest, teine lendamine hantlidega küljele ja kolmas lendamine alaplokil ettekallutatult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nii nagu ei saa öelda, et teatud harjutused on vajalikumad. Lihtsalt tuleks kogu aeg teha võimalikult palju erinevaid harjutusi. Kui nt. tahta teha tervet õlga nii, et koormaks kõiki kolme pead siis esimene võiks olla nt. surumine kangiga eest, teine lendamine hantlidega küljele ja kolmas lendamine alaplokil ettekallutatult.

Ok, aga kas kangiga surumine eest on parem kui tagant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise surun nii eest kui kukla tagant sama päeval ka, mõlemad on vist kasulikud, kukla tagant on jälle raskem

Edited by intsu007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surumine kukla tagant paneb su õlaliigese väga vigastusohtlikku asendisse, see on ka põhjus, miks selle asemel soovitatakse surumist eest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukklatagant surumisel on vigastusoht tunduvalt suurem. Pealegi on põhi lihas, mida treenitakse (õla esiosa) sama, aga raskused ja amplituut on väiksemad. Isiklikult hoidun kuklatagant surumisest, eriti just oma veidi vigase õla pärast.

M.M.-i väljapakutud harjutused on väga head, neid kasutan isegi ja väga soovitan.

NB! Neid harjutusi ei pea tingimata tegema samas järjekorras nagu on välja pakutud, kuid pidevalt ollakse jäigalt kinni selles, et teha kõigepealt õla esi-, siis kesk- ning lõpuks tagaosa. Neid järjekordi tasuks pdevalt muuta vastavalt sellele, milline osa oleks vaja teistele järgi arendada (üldjuhul on see tagaosa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×