Jump to content
Sign in to follow this  
donaldtoomsalu

Kõhulihased, sixpack

Recommended Posts

Tere,

Olen proovinud leida endale vastust googlest ja nii siit kui ka välismaisetest fitnessi foorumitest, aga infot ja eriarvamusi on nii palju, et ei suuda vajalikku välja filtreerida. Samuti on enamus juttu suhteliselt üldine, aga minul oleks väga konkreetne küsimus.
Nimelt siis paar kuud tagasi hakkasin tegema trenni, põhiliselt jooksmist. Samuti ajasin korda toitumise. Kilod kukuvad kolinal, kõhu peale on küll jäänud veel selline näpistamise jagu voodrit, aga plaan ka sellest lahti saada :) Soov oleks hakata treenima kõhulihaseid, et selleks ajaks kui rasvast lahti saan ootaks mind seal all miskit :)

Plaaniksin teha kõhulihaste harjutusi iga hommik. Tulemus mille saavutada tahan on tagasihoidlik - ei ole soov ennast kulturistidega võrdlema hakata. Kuna ülejäänud kehaga olen suhteliselt rahul, siis kõht ongi ainuke asi mida veidi parandada sooviksin :) Selline igahommikune kõhu trenn võiks ju tagasihoidliku tulemuse saavutamisele kaasa aidata?

Igal juhul konkreetsemalt oleks minu küsimus selline: kas on mingid väga kindlad harjutused erinevate kõhulihaste gruppide jaoks? Saan aru, et kõhulihased jagunevad laias laastus kolmeks - alumised, keskmised, ülemised. Kas piisab kui võtan iga grupi jaoks ühe harjutuse? Kui nii siis milline oleks kõige asjalikum harjutus kodustes tingimustes iga grupi jaoks?

Aitäh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inimkeha on üks tervik. Kas ainult üheainsa lihasgrupi treenimine tundub loogiline, kasulik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ei viitsi jõusaalis rassida või ei taha raha raisata, siis võid street workouti proovida. Ja parem oleks ikka kogu keha treenida, mitte ainult kõhtu. Vaata madbarz.com. Väga asjalik programm, mis on ka äppina välja lastud. See aitab kindlasti algust teha :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kust selline kõhulihaste jaotus? Kui pead silmas sixpacki, siis see on üks lihas, mis on jagatud sidekoeviirgudega osadeks. Ei saa treenida eraldi ala-, kesk- ja ülaosa nagu ei saa eraldi treenida biitsepsi ala- ja ülaosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kust selline kõhulihaste jaotus? Kui pead silmas sixpacki, siis see on üks lihas, mis on jagatud sidekoeviirgudega osadeks. Ei saa treenida eraldi ala-, kesk- ja ülaosa nagu ei saa eraldi treenida biitsepsi ala- ja ülaosa.

Sõltuvalt harjutusest on võimalik mõjutada rohkem kiude teatud piirkonnas, umbes nagu rinnalihastega.

Ja biitsepsid ei saa jah treenida üla- ja alaosa kaupa, küll aga saab mõjutada päid, mis idee poolest saab kutsuda "ei osadeks".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud vastuste eest :)
Lugesin neid hüüdlauseid, et "abs are made in kitchen", aga samas kirjutasin ju ka esimese asjana, et toitumine korras ning tegelen jooksmisega, mis mulle hästi sobib - kilod kukuvad mühinal :)
Samuti kirjutasin ju, et ülejäänud kehaga olen rahul ning tahaks ainult kõhulihaseid rohkem esile tuua - kas siis peale jooksu ainult kõhulihaste treenimine (kohe peale jookmist ja lisaks hommikuti on hullem kui üldse mitte millegi tegemine?
Tänud aga lõpetuseks Siimule youtube linki eest, peaaegu, et päestsid päeva, aga kahjuks puudub kodus trepp :D

Mõtlesin siis, et mis seal ikka - teen kõige tavalisemaid asju: sit ups, leg raise, plank ja nii aga sattusin sellise lingi otsa:
http://www.simplebackpain.com/the-worst-abs-exercises.html#axzz3ahC6dJLg

... kus on täpselt kõik need kõige tavalisemad ära mainitud kui "worst abs excersises". Päris hirmutav jutt, jääbki mulje, et niisama diivanil on ohutum istuda kui kõhulihaseid teha :D
Igal juhul praegu on silma jäänud miskit sellist: http://scoobysworkshop.com/3-minute-ab-workout/ - tavalised "crunches", plank(vasak, parem) ja "bicycle".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain õigesti aru, et kogu su trenn koosnebki jooksmisest ja kõhu treenimisest? Kui nii, siis sellsel juhul võib jah asi ühekülgseks jääda. Peaksid treenima ka seda, mis jääb sul teisele poole kõhtu ehk ka alaselga, tuharaid, stabiliseerivaid lihaseid keretüve sees (quadratus, transversus jne). Ehk siis, kui teed oma sixpäki harjutusi lisa sinna juurde ka puusatõsted (ka ühe jalaga, teine sirge), plangud ka külgedele ja tagurpidi alaseljale ja tuharale, pöördliigutused.

Veel kõhtu sulle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×