Jump to content
Sign in to follow this  
guts

Küsimused ?!

Recommended Posts

Tervist, olen 20 aastane noormees ja sooviksin nõuandeid ja soovitusi. (pikkus 185cm)
Eelmine neljapäev alustasin tervisliku toitumisega ja trenniga, neljapäeval kaalusin 115kg, nüüdseks olen käinud 6 päeva järjest jooksmas (jooksuring umbes 2km, ilma pausideta) ja kaal on juba 112. Esimene kord oli loomulikult raske aga sealt paar päeva edasi isegi lihtne juba, võhma on tulnud kõvasti juurde aga viimasel kahel päeval ei taha jalad lõpus enam väga joosta kuigi hingamine on normaalne.

Äkki oskate õelda selle põhjust ja kas üldse distants on normaalne ja kas nädalas 6 korda jooksmas käia on ok ?
Ettetänades !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma eelistaks kepikõndi (kiirkõndi) alustuseks, võimalusel ujumist. Aeroobse trenni lõpus võimle, tee kükke, kätekõverdusi. Kui ülekaalulisena hakkad jooksma ja kohe 6 korda nädalas, siis suure tõenäosusega vaevled varsti lliigeseprobleemide käes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 km ei ole distants, mis reeglina probleeme tekitab. Ja teoreetiliselt võib end ujumisega sama palju vigastada, mitte küll alajäsemeid, aga ega see ülevalt poolt vigastamine midagi meeldivamat ole. (edit: ka ala- siiski...on ujudes võimalik üle koormata)

Kui tunned, et järgmisel päeval saad uuesti minna, nii, et kuskilt ebamugavalt tunda ei anna, anna minna. Tavaliselt joostakse ikka kordi pikemalt..ja seda siis paar-kolm korda nädalas. Mina sinu asemel, kui tundub sobivat, teeks just nii nagu sa teinud - lühemalt ja intensiivsemalt. Edasi võid varieerida - intervallid/HIIT, taastusjooksud. Aga ära "täie kohaga" jooksjaks hakka, tee seda vähemalt mõõduka jõutreeninguga pooleks.

Võimlemine on sinna juurde igal juhul hea. Kui on keegi, kes sind natuke juhendada oskab (viimane sõna on oluline selle juures), sellest võib palju kasu olla.

Edited by MaPo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algajatel ja ka edasi jõudnutel iga päev joosta ei ole mõistlik kuna taastumine ei ole piisav. Varsti on esimesena sääres valud mis tunduvad justkui luuûmbrise põletiku moodi. Konkreetselt ümber sääreluu. Kusjuures lihaseid katsudes pole valus aga luuümber on. Sel põhjusel arvataksegi luuümbrise põletikuks, tegelt lihastes ja närvides ülekoormused. Korduvalt tunda saanud omalnahal ja ka põhjuseks igapäevased jooksud lühi distansil kuni 5km. Samas kui minu jaoks ei olnud probleem Poolmaraton(jooksen praegugi poolmaratoni distanse). Ehk minu soovitus nagu iga teise trenni puhul siis ka jooks vajab puhke päevi vahele

PS seda enam, et te ka tugevas kaalukuses. Minul probleemid juba 67kg juures

Edited by rennu21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algajatel ja ka edasi jõudnutel iga päev joosta ei ole mõistlik kuna taastumine ei ole piisav. Varsti on esimesena sääres valud mis tunduvad justkui luuûmbrise põletiku moodi. Konkreetselt ümber sääreluu. Kusjuures lihaseid katsudes pole valus aga luuümber on. Sel põhjusel arvataksegi luuümbrise põletikuks, tegelt lihastes ja närvides ülekoormused. Korduvalt tunda saanud omalnahal ja ka põhjuseks igapäevased jooksud lühi distansil kuni 5km. Samas kui minu jaoks ei olnud probleem Poolmaraton(jooksen praegugi poolmaratoni distanse). Ehk minu soovitus nagu iga teise trenni puhul siis ka jooks vajab puhke päevi vahele

PS seda enam, et te ka tugevas kaalukuses. Minul probleemid juba 67kg juures

Luuümbrise põletiku põhjuseks on säärelihaste ülekoormus ja lihases tekkiva pinge kandumine sidekelme kaudu luuümbrisele. Sellega kaasneb verevarustuse halvenemine. Katsudes on luu serv valus ja ebatasane. Kui probleemiga ei tegeleta, siis võib see viia sääreluu väsimusmurruni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×