Jump to content
Nordic

Nõuandeid

Recommended Posts

Olen 16 aastane noormees, kes soovib lõppudelõpuks kaalu alandada. Küsimus seisnebki selles, et sooviksin teada, milline trenn on parim rasva vähendamiseks? Jah, tean, et kardiotreening on see rasvavähendaja, ent sooviks siiski miskit täpsemalt teada. Näiteks spinning, on ta hea/halb trenn jne. Olen ca180cm pikk ja kaalun 80kg ringis. Kui end peeglist vaatan, siis häirivad mind just kõht ja nn meherinnad. Tahaksin ideaalis kusagil 15kg alla võtta ja sinna peale siis lihaseid hakkata kasvatama.

Ette tänades,

Karl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kardio koos joutreeninguga oleks hea kyll. Toitumist ka loomulikult jalgima hakata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitte midagi ei hakka juhtuma enne oma kaloriallikate kriitiliselt üle vaatamist ja halvemast otsast kärpimist, rapsi misiganes trenni teha palju tahad. Igal päeval aastas tuleb süüa kiudainete rikast hommikusööki ja rohelist salatit.

Pole olemas "ultimate fat burner" treeningut, sinu keha võime füüsilise tegevusega päeva jooksul kaloreid kulutada on piiratud. Kõige parem viis ennast aktiivsena hoida on leida mingi tegevus, mis lisaks peaeesmärgile - põletada kaloreid/rasva - omab ka lisaeesmärki olla põnev meelelahutus mis sind köidab, ehk olla "sport" selle sõna algses tähenduses. Vähestele inimestele pakub pinget kuude kaupa jõusaalis mingit kava teha. Kõik need ülekaalulised, kes lähevad hurraaga jõusaali kulturisti keha saama kuid läbi kukuvad (sealjuures ka kõik vastavad "kaalusaate" näited) - nende põhiline viga on selles, et nad valisid omale rasva põletuseks ebahuvitava spordiala. Kui kaloreid kulutav tegevus on vastumeelt, hakkad leidma põhjuseid trenni mitte minna ja loomulikult su aju leiab ka oma vabandused.

Seega alustuseks parem mõtle, mis spordiala sulle meeldib ja millega sulle endale meeldiks kuude või aastate kaupa tegeleda, fantaasia elavdamiseks ma pakun lisaks kulturismikavale jõusaalis järgmised spordialad: purjelaud, lohesurf, jalgratas, jooks, tai poks, tavaline poks, bjj, mma, klassikaline tõstmine, street workout, bodypump, crossfit, jalgpall, korvpall, võrkpall, squash, sõudmine, ratsutamine, vehklemine. Sa ei pea piirduma neist ühega ja võid muidugi lisaks harrastada ka jõusaalis kulturismi. Aga jõusaal ei pea tingimata olema spordiala nr 1.

Pallimängud a'la jalgpall kuskil külaservas või rannavõrkpall tunduvad pealtnäha veidi kergemeelsed ja lihtsakesed, aga sisult on aktiivse suhtumise korral tegu intervalltreeninguga, kus sprindid vahelduvad puhkusega. Meelelahutus ja füüsiline aktiivsus sedasi kombineerituna on rasva põletuseks väga tõhus.
Edited by ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitte midagi ei hakka juhtuma enne oma kaloriallikate kriitiliselt üle vaatamist ja halvemast otsast kärpimist, rapsi misiganes trenni teha palju tahad. Igal päeval aastas tuleb süüa kiudainete rikast hommikusööki ja rohelist salatit.

Kas seda oleks võimalik rohkem lahti seletada, millest selline nõue?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas seda oleks võimalik rohkem lahti seletada, millest selline nõue?

See lause sisaldab suhteliselt palju infot, mis sind täpsemalt huvitab:

1) Üldine kiudainete söömise nõue?

2) Üldine rohelise salati söömise nõue?

3) Üldine hommikusöögi söömise nõue?

4) Spetsiifiline nõue süüa kiudaineid/salatit iga päev?

5) Spetsiifiline nõue süüa kogu aeg just nimelt kiudainete rikast hommikusööki?

Ma usun, et need esimesed 4 on suhteliselt üldised ja selgitamist ei vaja, kõige intrigeerivam neist nõuetest on nr. 5? Vastan sellele.

Taustainfoks nii palju, et ma pean kaalu 80kg 180cm juures üldiselt suht ideaalseks meesterahva kaaluks, aga manboobsidest peaks sellise pikkuse/kaalu juures asi ikka kaugel olema. Järelikult on lugu võrdlemisi halb. Kuna aga teemaalgataja ei lausunud sõnagi oma praegustest harjumustest, siis ma kujutlesin teda stereotüüpse käest lastud kehaga teismelisena: noor mees, kes vajub WoW mängimise ja internetis surfamise tagant magama kell 03oo AM, hommikusööki ei söö või kui sööbki siis väga viletsalt, stiilis magus kohvi ja saiake.

Internet ja käesolev foorum on täis juttusid IIFYM ja makrotoitainete kaalumisest grammi täpsusega ja algajale võib jääda mulje, et see ongi kõik ja midagi muud polegi tarvis. Samas originaalne IIFYM teooria tegelikult ei luba omistada makrosid ükskõik millistest toitudest, vaid on spetsiifilisem, sisaldades muuhulgas soovitusi süüa kiudainete rikast ja värsket värki. Ma sügavalt usun, et iga inimene, ja ülekaalulised teistest enam, peavad lisaks makrodele sööma kiudaineid (nii kuivainena, kui salatina), sest see hoiab kõhu täis, insuliinitaseme stabiilse ja seedimise mikrofloora korras.

Lisaks ma arvan, et algajale ei tohi anda üldist nõu stiilis "teooria on selline, selle raames võta vabalt". Mida konkreetsem on soovitus, seda lihtsam on seda järgida ja sellest kujundada endale harjumus. Samuti ma ei tahaks hakata siin ümber trükkima raamatut "Revitalisatsioon ehk kuidas elada 100 aastaseks", mis võtab üldiselt kokku kogu siinse foorumi toitumise paradigma. Seal raamatus on ka küsitavusi, aga võrreldes saadava tarkusega on need väheolulised. Teemaalgataja võiks igal juhul osta selle raamatu poest (a'la 9.90) või laenutada raamatukogust.

Tahtes väljenduda lühidalt ja konkreetselt, ning lisades oma isikliku eelistuse, panin kõik selle tarkuse ühte lausesse: söö oma kiudained hommikul esimeses söögikorras, see garanteerib hommikusele toidukorrale elementaarse kvaliteedi (ehk see on edaspidi pigem kaerahelbepuder või teraleib ja ei ole enam vorstiga võisai või magusad "Nestle" krõbuskid maitsestatud jogurtiga) ja kuna ka kiudainete osas on linnuke kirjas siis ülejäänud päeva võid võtta nende osas muretumalt. Samas see igapäevane salat - on lisaks kiudainetele allikaks mikrotoitainetele mida ka ei tohiks menüüst väja unustada. Kasutasin fraasi "igal päeval aastas" rõhutamaks selle info olulisust. Annan endale aru, et kõik päevad aastas ei mängi selline range režiim pikas perspektiivis nagunii välja, aga niimoodi seda sõnastades jääb tollel erandlikul päeval kuhugi kummitama see info, et tänasest päevast on midagi olulist puudu.

Kas kogu see jutt tundus vastusena su küsimusele?

Edited by ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

See lause sisaldab suhteliselt palju infot, mis sind täpsemalt huvitab:

1) Üldine kiudainete söömise nõue?

2) Üldine rohelise salati söömise nõue?

3) Üldine hommikusöögi söömise nõue?

4) Spetsiifiline nõue süüa kiudaineid/salatit iga päev?

5) Spetsiifiline nõue süüa kogu aeg just nimelt kiudainete rikast hommikusööki?

Ma usun, et need esimesed 4 on suhteliselt üldised ja selgitamist ei vaja, kõige intrigeerivam neist nõuetest on nr. 5? Vastan sellele.

Taustainfoks nii palju, et ma pean kaalu 80kg 180cm juures üldiselt suht ideaalseks meesterahva kaaluks, aga manboobsidest peaks sellise pikkuse/kaalu juures asi ikka kaugel olema. Järelikult on lugu võrdlemisi halb. Kuna aga teemaalgataja ei lausunud sõnagi oma praegustest harjumustest, siis ma kujutlesin teda stereotüüpse käest lastud kehaga teismelisena: noor mees, kes vajub WoW mängimise ja internetis surfamise tagant magama kell 03oo AM, hommikusööki ei söö või kui sööbki siis väga viletsalt, stiilis magus kohvi ja saiake.

Internet ja käesolev foorum on täis juttusid IIFYM ja makrotoitainete kaalumisest grammi täpsusega ja algajale võib jääda mulje, et see ongi kõik ja midagi muud polegi tarvis. Samas originaalne IIFYM teooria tegelikult ei luba omistada makrosid ükskõik millistest toitudest, vaid on spetsiifilisem, sisaldades muuhulgas soovitusi süüa kiudainete rikast ja värsket värki. Ma sügavalt usun, et iga inimene, ja ülekaalulised teistest enam, peavad lisaks makrodele sööma kiudaineid (nii kuivainena, kui salatina), sest see hoiab kõhu täis, insuliinitaseme stabiilse ja seedimise mikrofloora korras.

Lisaks ma arvan, et algajale ei tohi anda üldist nõu stiilis "teooria on selline, selle raames võta vabalt". Mida konkreetsem on soovitus, seda lihtsam on seda järgida ja sellest kujundada endale harjumus. Samuti ma ei tahaks hakata siin ümber trükkima raamatut "Revitalisatsioon ehk kuidas elada 100 aastaseks", mis võtab üldiselt kokku kogu siinse foorumi toitumise paradigma. Seal raamatus on ka küsitavusi, aga võrreldes saadava tarkusega on need väheolulised. Teemaalgataja võiks igal juhul osta selle raamatu poest (a'la 9.90) või laenutada raamatukogust.

Tahtes väljenduda lühidalt ja konkreetselt, ning lisades oma isikliku eelistuse, panin kõik selle tarkuse ühte lausesse: söö oma kiudained hommikul esimeses söögikorras, see garanteerib hommikusele toidukorrale elementaarse kvaliteedi (ehk see on edaspidi pigem kaerahelbepuder või teraleib ja ei ole enam vorstiga võisai või magusad "Nestle" krõbuskid maitsestatud jogurtiga) ja kuna ka kiudainete osas on linnuke kirjas siis ülejäänud päeva võid võtta nende osas muretumalt. Samas see igapäevane salat - on lisaks kiudainetele allikaks mikrotoitainetele mida ka ei tohiks menüüst väja unustada. Kasutasin fraasi "igal päeval aastas" rõhutamaks selle info olulisust. Annan endale aru, et kõik päevad aastas ei mängi selline range režiim pikas perspektiivis nagunii välja, aga niimoodi seda sõnastades jääb tollel erandlikul päeval kuhugi kummitama see info, et tänasest päevast on midagi olulist puudu.

Kas kogu see jutt tundus vastusena su küsimusele?

Kiudaineid on kidnasti vaja ja vajadused on vaga varieeruvad, kuid ma pole nii kindel, et ajastus erilist rolli mangiks, et see vaja valja tuua. Igal ajal on omad plussid-miinused + individuaalsed vajadused/voimalused. Samuti, et peaks tingimata salatit sooma voi et peaks yldse hommikusooki sooma?

Ei ole nainud veel toitumisteadusemaailmas yhest konsensust neile "nouetele". Selleparast tekkiski kysimus, millel pohineb nii kindel ja selge soovitus. Sest on ju ka muid variante, mis ei ole mitte halvemad.

Edited by SKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiudaineid on kidnasti vaja ja vajadused on vaga varieeruvad, kuid ma pole nii kindel, et ajastus erilist rolli mangiks, et see vaja valja tuua. Igal ajal on omad plussid-miinused + individuaalsed vajadused/voimalused. Samuti, et peaks tingimata salatit sooma voi et peaks yldse hommikusooki sooma?

Ei ole nainud veel toitumisteadusemaailmas yhest konsensust neile "nouetele". Selleparast tekkiski kysimus, millel pohineb nii kindel ja selge soovitus. Sest on ju ka muid variante, mis ei ole mitte halvemad.

Mitte milleski pole erilist konsensust, mis toitumist puudutab. On ainult praeguse hetke paradigma, mdia väljendab see raamat millele ma viitasin. Ma lugesin hiljuti Mike Menzeri teooriat - tema arvamus või meetodid pole kindlasti põhivool, aga ei saa öelda, et need ei tööta, mees nägi välja väga soliidne. Toitutud sai ka Lurich, kes ilmselt sõi mida kätte juhtus. See tähendab, et tõde on mitmesugust ja saledaks saamiseks ei ole ühte õiget teed. Kiudained panin ma hommikusööki mitte sellise ajastuse olulisuse pärast, vaid seepärast, et lüüa kolm kärbest ühe hoobiga. Minuarust on kõige olulisem asja praktiline pool, ehk kõiksugu teooria rakendamine igapäevaelus. Ehk mitte vastus küsimusele "miks?" vaid "kuidas?"

Kui sulle hommikusöök ei meeldi, oled sa oled teretulnud meie teemaalgatajale valgustama medali teist külge ja andma sissejuhtatust näiteks intermittent fasting'usse. Ma ei vaevuks sulle vastu vaidlema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitte milleski pole erilist konsensust, mis toitumist puudutab. On ainult praeguse hetke paradigma, mdia väljendab see raamat millele ma viitasin. Ma lugesin hiljuti Mike Menzeri teooriat - tema arvamus või meetodid pole kindlasti põhivool, aga ei saa öelda, et need ei tööta, mees nägi välja väga soliidne. Toitutud sai ka Lurich, kes ilmselt sõi mida kätte juhtus. See tähendab, et tõde on mitmesugust ja saledaks saamiseks ei ole ühte õiget teed. Kiudained panin ma hommikusööki mitte sellise ajastuse olulisuse pärast, vaid seepärast, et lüüa kolm kärbest ühe hoobiga. Minuarust on kõige olulisem asja praktiline pool, ehk kõiksugu teooria rakendamine igapäevaelus. Ehk mitte vastus küsimusele "miks?" vaid "kuidas?"

Kui sulle hommikusöök ei meeldi, oled sa oled teretulnud meie teemaalgatajale valgustama medali teist külge ja andma sissejuhtatust näiteks intermittent fasting'usse. Ma ei vaevuks sulle vastu vaidlema.

"Lurichil oli süsteem ka toitumises. Ta sõi mõõdukalt, eelistas taimetoitu, eriti soovitas süüa puuvilja ja haljast aedvilja.

Georg Lurichi viis käsku, mida pidi täitma igaüks, kes tahtis saada jõumeheks:

1. Ära tarvita alkoholi!

2. Ära suitseta!

3. Ära tegele neidudega!

4. Ära söö soolast!

5. Ära mängi kaarte!

(Kaardimäng oli tol ajal hasartmänguna väga levinud, küllap sellepärast Lurich seda pahena esile tõstiski)."

:)

Edited by Okk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aitäh tagasiside eest, toitumine on mul tõesti korrast ära. Ja mis puudutab seda, et olen toas istuv arvutisõltlane, siis nii ta ei ole. Trenn pole mulle võõras asi. Vaatan oma toitumise üle ja kindlasti korrigeerin menüüd. Küsimus ka, kas sel on vahet mis kellaaegadel süüa või on ainuke eesmärk menüüst kinni pidada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sa arvutisõltlane pole, millega sa siis üldiselt tegeled öösiti umbes kella 3 paiku ehk nendel aegadel, kui sa siia foorumisse postitama satud - ma oletaksin, et Ikka internetis istud? Kaalust alla võtmise juurde kuulub ka korralik unereziim, aga valgel ajal magamisega ei puhka inimene korralikult välja.

Osta omale see raamat, millele ma ennem viitasin, ja õpi selgeks.

Edited by ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×