Jump to content
nahkjaluu

Abi palun

Recommended Posts

Tere, lühidalt räägin oma stoori ära siis

Olen 17 ,kaalun 74kg ,pikkust 193cm.

Alustasin jõusaaliga umbest 3kuud tagasi kuna jätsin suitsetamise maha ja otsustasin hakata tervislikumalt elama.Olen selle aja jooksul teinud üle päeva jõusaalis full body workouti.Kaalu on tulnud juurde ainult 5kilo ja seda ka vist peki arvelt kuna suitsu jätsin maha ja olen rohkem sööma hakanud.See pole minu jaoks halb ka kuna ma suht kont aga siiski tahaks ikka lihast natuke kasvatada mitte rasva.

Äkki mul oleks treeningkava vaja?

Toitumise kohapealt on ka kehv lugu sest kodus on söögiga nii et kapis on võileivamaterjal ja alati on suur potitäis sooja toitu mida ma ei suuda süüa mingi 3päeva järjest.Koolitoit pole ka suurem asi.

Endal ka raha pole et ise süüa osta.Kuskil arvutasin mingi kalkulaatoriga et minu treeningkoormusega ka kehalise aktiivsuse juures ma peaks tarbima kuskil 2500-3kilo kaloreid päevas aga ma saan iga päev vaevalt 2kilo sisse söödud.Mida sellekohapealt teha annab?Kuidas saaks söögiisu suurendada nii et ma suudaks mingi potitäie makarone ära süüa sest ma ei saa ise valida mida mul süüa on parasjagu

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.fitness.ee/treeningkavad - Treeningkava võta milline meeldib ja hakka vaikselt raskusi juurde lisama

Kalorihulka tahad kiiresti ja kergelt tõsta siis osta kohukesi. 1 Kohuke 150-200 kalorit. Üks kohuke maksab 0,1€ - 0,6€. Samas kui kaal on tõusuteel siis ei ole ju probleem. Ju siis tuleb toitu ikkagi piisavalt. Nii umbes lambist ei oska kunagi inimesed öelda palju nad söövad. Umbes 2000 kalorit, kust sa võtad sellist asja üldse???? Ei pea potitäie makarone ära sööma. Lihas kasvab väga aeglaselt, ära sellepärast üldse muretse. Võta korralik kava. Lisa aegajalt raskusi/kordusi juurde ja küll see lihas ja mass tuleb. Kõik on pika töö tulemus, mille nimel sa pead lihtsalt iga päev tööd tegema ja tööd on palju. Järjepidevus on see, mis sind suureks teeb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma pole kunagi arvutanud et palju neid kaloreid tuleb aga siiski ma tean et vähe sest ma peaaegu alakaaluline.

Kohukesed on hea soovitus, odav ja palju kaloreid.

Ma tean et kõik tuleb raske tööga, aega mul on ja ma ei proovigi leida kiiret võimalust, vb jah jätsin lolli mulje veits :D

Lihtsalt ma tean et ma olen nn hardgainer ja ma pean sööma palju.

Aitah sulle et sa viitsisid aidata mind ja ma juba valin millist kava ma tegema hakkan :D

Üks küsimus siiski, ma vaatasin neid algajate kavasid ja need tundusid väga lühikesed.

Ma tavaliselt teen kaks korda rohkem harjutusi ühe trenni jooksul samamoodi 3x10-12 ja selleks kulub ainult tund aega.

Kuidagi imelik oleks 30minutit trenni teha ma ei väsiks ära ültse

Edited by nahkjaluu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihtsalt ma tean et ma olen nn hardgainer ja ma pean sööma palju.

Üldiselt need "Hardgainerid" on kõige tavalisemad inimesed, kes söövadki vähe. Niipalju kui mina "neid" tean/tunnen söövad nagu linnupojad. Mina suudan neist kõigist 5 korda rohkem süüa ja samas kasvan ka. Hardgainer on lihtsalt sõna iseloomustamaks inimesi, kes ei viitsi/taha/oska/suuda süüa ;) Kui mõni päev PÄRISELT oma kalorid kokku lööd siis saadki teada kui vähe sööd. Süüakse tavaliselt vähe ja siis tehakse veel päeva jooksul imeasju ehk ollakse väga aktiivsed. Sinna need kalorid lähevadki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei saa oma kaloreid kokku lüüa sest ma mõni päev söön väga palju ja mõni päev väga vähe sest ma üsna valiv toidu suhtes :(

Aga muidu jah tõsijutt, peab rohkem sööma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainult vabandused.
Miks ei saa kaloreid kokku lüüa? Mis siis, et nad päevade lõikes erinevad on, iga päeva lõikes saad ju kokku lüüa. Siis näed kui palju sa ka reaalselt sööd ja näed ka täpselt päevade erinevust. Alguses löö neid kokku kasvõi lihtsalt endale jälgimiseks, kui avastad, et kahe sarnase (koormuse) päeva lõikes kcal nt ala isegi 800 kcal võrra erineb oskad hakata tähelepanu pöörama ja midagi muutma.

Hahaa, mäletan ka enda ajast koolitoidu teemat (räägin nagu ma oleksinmaru vana ja see oleks ammu olnud, 22 alles ja viimasest koolilõunaga koolist aasta möödas) ja pole tõepoolest kordagi sellist koolitoitu saanud, mis süüa ei kõlbaks - pigem oli asi maitseelistustes kui söömata jäi, ntt ala kala- ja maksa sisaldavaid toite ei söönud. Aga kui päev pikk ja koolis ei söö, siis isegi võileiva kaasategemisest on kasu - tervet pikka koolipäeva u 8 tundi nälgida ei tasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainult? Kolme kuuga 5kg on tõsine saavutus ja samas märksa liiga kiire kaalutõus, et olla kaalutõus puhtalt lihase arvelt. Eks ikka pekk ole kasvanud ka jah, ja see näitab, et kaloraaz on olnud ikka plussis, võibolla liigagi plussis.

Ütle parem, mis see "full body workout" tähendab. Kas jõutõmme, kangiga kükk ja rinnalt surumine kuuluvad sellesse kavasse? Full body 3x nädalas algajale pole iseenesest paha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainult? Kolme kuuga 5kg on tõsine saavutus ja samas märksa liiga kiire kaalutõus, et olla kaalutõus puhtalt lihase arvelt. Eks ikka pekk ole kasvanud ka jah, ja see näitab, et kaloraaz on olnud ikka plussis, võibolla liigagi plussis.

5kg võib vabalt tõusta ka muude asjade arvel - vesi, glükogeenivarud, toiduga täitunud soolestik vms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei öelnud et süüa ei kõlba, valik väga kesine lihtsalt, saab valida kas ahjukartul, keedukartul või riis ja siis kas sellele peale soe või külm kaste, muud midagi, salatit saab ka võtta.Ülejäänud asjad eest peab juurde plekkima ja seda raha pole mul kuskilt võtta.Ja kodus ka tavaliselt üks söök mingi 3-4 päeva peale.See pole mingi vabandus et ei saa süüa nagu sa väidad, saan küll.Aga nii palju kui mina tean peab toituma mitmekesiselt et keha saaks vajalikke aineid mitte et tuimalt arvutad oma kaloreid.

Ma võin ju süüa kuradi pool kilo makaroni ja pool kilo kartulit pole probleemi saan mingi 3kilo kaloreid aga mida ma reaalselt saan sealt lihase kasvatamiseks, ütle seda mulle parem.

Full body workoudi all pidasin silmas seda et pmst teen iga trenn väga palju erinevaid harjutusi tervele kehale mitte ainult ntx kõht rind ja biits vms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei PEA toituma iga päev erinevaid asju süües. Mina söön 6 kuud jutti sama toitu ilma igasuguse probleemita. Mitte sellepärast, et ma arvaksin, et muud ei tohi süüa vaid selle pärast, et ma lihtsalt ei viitsi kaloreid kokku arvutada iga päev. Ja vaimselt pole mul mingit probleemi süüa sama toitu päevast-päeva

Edited by Invention

Share this post


Link to post
Share on other sites

Full body workoudi all pidasin silmas seda et pmst teen iga trenn väga palju erinevaid harjutusi tervele kehale mitte ainult ntx kõht rind ja biits vms.

Kas kükk, lamades surumine ja jõutõmme on ka sees ikka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas kükk, lamades surumine ja jõutõmme on ka sees ikka?

Kükke teen mingil masina peal.

Lamades surumise all mõtled rinnalt surumist siis jah.

Jõutõmmet, ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kükke teen mingil masina peal.

Lamades surumise all mõtled rinnalt surumist siis jah.

Jõutõmmet, ei.

Miks masina peal - mingi vigastus? Kükk on lihas-ja jõukasvu A ja O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mingi 20 harjutust per trenn pole mõtet teha.Rohkem pole alati ilmtingimata parem.Võta lihtsalt peamised baasharjutused (kükk,tõmme,surumine,lõuatõmbed,military press,kangi tõmbed vastu kõhtu),siia-sinna mõned abiharjutused (midagi triitsale-biitsale ja kõht) ja klopsi kava kokku.Asja pole mõtet keeruliseks ajada.Kükki vaba kangiga teha ei kannata kuidagi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ühtegi vigastust pole olnud aga ma pikka kasvu ja põlved hakkavad väga valutama kangiga kükke tehes.Jalapressi peal seda probleemi pole.

Lase kellelgi oma tehnika üle vaadata. Usun, et allaminek toimub sul põlvedest, mitte puusast (nagu enamikel). Mul käivad ka jõusaalis 195+cm kutid ja kõik teevad ilusaid ass to the grass kükke. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kui ta mainib, et teeb kükke "mingi masina" peale, siis võib arvata, et see on Smith? Seal on ju eriti tähtis teha õige tehnikaga, kuna liikumine ei ole just kõige loomulikum.

EDIT: Knee pain from the Smith Machine is common. It forces your body into fixed movements patterns and places shearing loads on your knees. And it’s hard to position yourself correctly under the bar.

  • Feet Position. Feet too much under the bar: more knee flexion and knee stress. Feet too much forward: more knee stress because they want to slide forward and your lower back gets in a weak position.
  • Hip Extension. You’ll tend to lean against the fixed bar, causing less hip extension. Your hamstrings “” knee stabilizers “” will shut down. More shear force on your knees and thus more risks of ACL injuries.
Edited by Invention

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pärast masinaga tegemist ei valuta aga peale vabaraskusega tegemist küll.Põlved üldse väga vähe liiguvad ,kükke tehes ei saa ennast väga alla lasta.

Kas see on okei kui ma jalgasi treenin vähem kui ülakeha sest mul jalad hetkel palju tugevamad ja paremas vormis kui ülakeha mis on päris nõrk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pärast masinaga tegemist ei valuta aga peale vabaraskusega tegemist küll.Põlved üldse väga vähe liiguvad ,kükke tehes ei saa ennast väga alla lasta.

Kas see on okei kui ma jalgasi treenin vähem kui ülakeha sest mul jalad hetkel palju tugevamad ja paremas vormis kui ülakeha mis on päris nõrk.

Ei ole normaalne. Jalad ei saa kunagi liiga tugevad olla. Kui sa 300kg kükke teed ja surud 100kg, siis võiks jah rohkem ülakehale rõhku panna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pärast masinaga tegemist ei valuta aga peale vabaraskusega tegemist küll.Põlved üldse väga vähe liiguvad ,kükke tehes ei saa ennast väga alla lasta.

Kas see on okei kui ma jalgasi treenin vähem kui ülakeha sest mul jalad hetkel palju tugevamad ja paremas vormis kui ülakeha mis on päris nõrk.

Kui põlved valutavad on tehnika ilmselt vale.Ma kujutan ette,et kükkidena teed sa n.ö "veerandkükke".Nii võivad põlved valutama hakata küll.Sügavam kükk on harjutamise asi.Võta raskust maha ja harjuta tehnikat.Võid minna nt sügavale kükiasendisse ja hoida väheke.See mobiilsus tekib ajapeale.Jalgu treeni kindlasti edasi.Pole nad sul midagi nii tugevad kui arvad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui polvevigastusi pole, siis tuleks lasta kykitehnika yle vaadata. Kykk on loomulik lliikumistehnika ja see ei tohiks valu teha. Jalapress on asendi tottu ebaloomulikum.

Edited by SKG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×