Jump to content
Sign in to follow this  
Draakon40

Spordikursused Tartu Ülikoolis

Recommended Posts

TARTU ÜLIKOOLI SPORDIKURSUSED TARTUS

Tark fitnesstreening, 15. veebruar
Läbiviija: Siim Savisaar,
füsioterapeut ja personaaltreener, võistlussportlane.
Kursuse eesmärk on anda osalejatele paremaid teadmisi harjutuste sooritusi mõjutavate nüansside kohta, näpunäiteid treeningute efektiivsemaks planeerimiseks ja tervise säästmiseks.


Harjutusi erinevate spordialade üldarendava treeningu tõhustamiseks, 16. veebruar

Läbiviijad: Kaja Hermlin, võimlemise õppejõud, treener; Kadri Vernik, treener, füsioterapeut
Eesmärgiks on anda harjutusi tugiliikumisaparaadi ülekoormusvigastuste ja sporditraumade ennetamiseks.


Praktiline motiveerimine: Laste ja noorsportlaste motivatsiooni kujundamine, 19. veebruar

Läbiviija: Aave Hannus, spordipsühholoogia lector
Koolituse eesmärk on anda baasteadmised motivatsiooni kujundamise võimalustest ja kogemus motivatsiooniteooriate rakendamisest igapäevases treeneritöös laste ja noortega. Töötuba pakub nõuandeid ja soovitusi, kuidas kujundada õpilaste sisemist motivatsiooni olukorras, kus väline motivatsiooni ja saavutuste surve on kõrged. Praktiliste ülesannete ja harjutuste käigus loob iga osaleja plaani, kuidas enda töös õpetada meisterlikkuse arendamisele ja individuaalsele arengule keskendumist.

 

TALLINNAS

Treeneri töö lapsevanematega: Lapsevanemate kaasamine, 5. märts

Läbiviija: Aave Hannus, spordipsühholoogia lector
Eesmärgiks
on pakkuda praktilisi soovitusi ja näpunäiteid lapsevanematega koostöö tegemiseks. Videoloengutes antakse ülevaade treeneri-õpilase-lapsevanema koostöö juhtimisest ja lapsevanemate kaasamisest. Samuti selgitatakse enesekehtestamise põhimõtteid. Töötuba pakub niihästi nõuandeid ja praktilisi võtteid lapsevanemate kaasamiseks (nendega "toimetulemise" püüdluste asemel) kui ka juhtnööre vajadusel enesekehtestamiseks. Töötoas koostab iga osaleja plaani lapsevanematega koostöö tõhustamiseks oma spordiorganisatsioonis.

Info ja registreerumine: ut.ee/talveulikool

talveulikool_2019_slaider.jpg

Edited by Draakon40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seoses eriolukorraga toimuvad aprillis-mais Tartu Ülikooli treenerite koolitused e-kursuste-veebiseminaridena!

 

Kursuse keskkonnas on materjale, videoloenguid, foorumiarutelusid, õppejõu soovitusi ja küsimustele vastamist.

Ühel päeval on ka veebiseminar. Kui seda otse ei õnnestu vaadata, siis kursuse keskkonnas jääb ka järelvaatamise võimalus.

 

Treeneri tee distsipliinini: ennetavad ja korrigeerivad strateegiad aktiivse õppimise teenistuses, 15.04.2020 - 22.04.2020

 

Läbiviija: Aave Hannus

Maht: 10 koolitustundi

Õpilaste distsiplineerimine on paljude treenerite jaoks üks ebameeldivamaid aspekte treeneritöö juures. Kursus annab ülevaade õpilaste käitumise kujundamise strateegiatest, mis aitavad ennetada ebasoovitavat käitumist ning toetavad tõhusat õpetamist ja õppimist. Videoloengud annavad ülevaate ennetavatest ja korrigeerivatest strateegiatest, mida kasutada selleks, et suunata õpilaste tähelepanu ja õppimist. Veebiseminaril saab omandada praktilisi võtteid, mille abil luua tingimused keskendunud ja aktiivseks õppimiseks. Lisaks käsitletakse korrigeerivaid strateegiaid ebasoovitavale käitumisele reageerimisel.

 

Keskendumise juhtimine võistlusolukorras: praktiline fookuse treenimine, 29.04.2020 - 06.05.2020

 

Läbiviija: Aave Hannus

Maht: 10 koolitustundi

Koolituse eesmärk on õpetada praktilisi võtteid õpilaste ettevalmistamiseks võistlustel optimaalseks keskendumiseks ja segajatega toimetulekuks. Videoloengutega antakse ülevaate tähelepanu tööpõhimõtetest ja tähelepanu treenimise võimalustest. Veebiseminaris harjutatakse õpilaste ettevalmistamist võistlussituatsioonis keskendumiseks ja segavate mõtete ning kujutluspiltide fookusest eemal hoidmiseks.

 

Täpsem info ja registreerumine klikkides kursuse pealkirjal või:
https://www.ut.ee/et/uudised/kutsume-oppima-ulikooli-e-kursustel

 

infokirja päis.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4. mail alustab Tartu Ülikool uue e-kursusega
LIIKUMISRETSEPT
 
Kursusel käsitletakse kehalise aktiivsuse erinevaid vorme, mida on mõistlik rakendada erinevate
terviseprobleemide korral.
 
Kehalise aktiivsuse üldised aspektid.
Kehalise aktiivsuse hindamine, kehalise aktiivsuse tüübid, tervis ja jõutreening.
Kehaline aktiivsus kroonilise seljavalu, valu ja depressiooni korral.
Kehaline aktiivsus vähi ja diabeedi korral.
Kehaline aktiivsus kroonilise obstruktiivse kopsuhaiguse ja astma korral.
Kehaline aktiivsus: menopaus ja vanemaealised.
Kehaline aktiivsus osteoporoosi ja osteoartriidi korral.
Kehaline aktiivsus seljaaju vigastuse ja insuldi korral.
Kehaline aktiivsus kroonilise neerukahjustuse ja neeru siirdamise korral. Lipiidide ainevahetuse häire.
 
Sihtrühm: treenerid, füsioterapeudid, kehalise kasvatuse õpetajad, tervisenõustajad, tervishoiutöötajad ja teised huvilised.
 
Vajalik on INGLISE KEELE OSKUS heal tasemel kuna suurem osa õppematerjale on inglise keeles
 
Läbiviija: Jelena Sokk
Maht: 52 tundi
Hind: 98 eurot
 
 

liikumisretsept.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tartu Ülikooli veebipõhine koolitus treeneritele, kehalise kasvatuse õpetajatele ja sportlastele, 4.11-20.12.2020
"HARJUMUSE JÕUD jA VAIM: SPORDI JA LIIKUMISEGA SEOTUD HARJUMUSTE KUJUNDAMINE"
Läbiviija: AAVE HANNUS, spordipsühholoog

Aastast aastasse detsembris annavad miljonid inimesed üle maailma endale ja teistele uusaastalubadusi. Ajalehed trükivad sel puhul nippe ja trikke, ent kolmekuningapäevaks kipub siiski enamus neist lubadustest olema ajalooks saanud. Selle kursuse eesmärk on anda seletused, miks nii läheb, ja pakkuda sügavamaid teadmisi ning praktilisi oskusi spordi ja liikumisega seotud harjumuste kujundamiseks.
Kursuse käigus saab osaleja võimaluse 30 päeva jooksul endale ühte harjumust kujundada. Kursuse alguses annavad VIDEOLOENGUD ülevaate sellest, milles seisneb harjumus ja kuidas harjumusi kujundada.
Praktiliste ülesannete käigus loob iga osaleja plaani, kuidas harjumust kujundada, ja analüüsib enda harjumuse kujunemise protsessi. Kahenädalaste intervallide tagant toimuvad VEEBISEMINARID pakuvad täiendavad teadmisi ja näpunäiteid teel harjumuse automatiseerimise poole.
bit.ly/33PWiBl

liikumine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

TARTU ÜLIKOOLI e-kursus veebiseminaridega
"KUJUTLUSTREENING SPORDIS JA MUUSIKAS: mida suudad näha, seda suudad teha", 18.11-14.12.2020
AAVE HANNUS, spordipsühholoog
Võime luua oma meeltes kujutlusi on inimese loomuses - suur osa meie vaimsest tegevusest seisneb tulevikusündmuste kujutlemises. Spordis ja ka muusikas osatakse see imeline võime õppimise ning emotsioonide ja motivatsiooni juhtimise teenistusse panna. Teisalt, ilma kujutluste juhtimise oskuseta kipuvad ootusärevatesse mõtetesse negatiivsed pildid. Siinne koolitus pakub teadmisi ja tööriistu kujutluse kontrolli alla saamiseks, liigutuste ja strateegiate õppimise toetamiseks ning emotsioonide ja motivatsiooni reguleerimiseks.
VIDEOLOENGUD annavad baasteadmised sellest, miks ja mis tingimustel on kujutlustreeningust sportlasele või muusikule kasu.
Kolmes VEEBISEMINARIS käsitleme kujutlustreeningu läbiviimise põhimõtteid.
ISESEISVA TÖÖ käigus treenivad osalejad enda kujutlusoskust erinevatel spordi või muusikaga seotud eesmärkidel.
bit.ly/33PWiBl

meelerahu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tartu Ülikoolis algab 21. novembril koostöös Tartu Ülikooli Akadeemilise Spordiklubiga koolitussari, kus jagatakse teadmisi toitumisest vastupidavuseni.

 

Koolitustele on oodatud kõik spordi- ja tervisehuvilised. Spordikoolitusi viivad läbi ülikooli tunnustatud õppejõud, doktorandid ja treenerid.

Registreerumine on avatud kahele esimesele koolitusele.

 

21. november Kuidas toitumine mõjutab treeningtulemusi ja taastumist? 4 tundi, Krete Junson

Koolitus on mõeldud treeneritele ja kehalise kasvatuse õpetajatele, kes soovivad mõista toitumise olulisust sportlike tulemuste poole püüeldes.

Oodatud on osa võtma erinevate spordialade treenerid, sportlased ja spordiharrastajad.

Hind: 40 eurot

 

19. detsember Üldkehaline ettevalmistus: kuidas kohandada harjutusvara spordialast lähtudes? 4 tundi Ott-Erik Kalmus

Kursuse lõpetanu

- oskab valida sobivaid harjutusi ning hinnata koormuste dünaamikat ÜKE treeningutel;

- teab üldfüüsilist võimekust arendavate harjutuste ja nende variatsioonide põhimõtteid;

- oskab treeningprotsessis siduda spetsiifilise jõu treeningud eriala treeningutega.

Hind: 40 eurot

 

Järgmised sarja koolitused juba uuel aastal!

9. jaanuar           Kiirus on oskus!, Tiina Torop

6. veebruar        Jõud: erinevate jõuvõimete arendamine erinevatel spordialadel, Peep Päll

20. märts            Vastupidavus ja jooksjate lihastreening, Harry Lemberg

10. aprill             Keha taju läbi osavuse ja koordinatsiooni, Taavi Truija

8. mai                  Kehahoid ja lihashooldus spordis, Doris Vahtrik

 

Info ja registreerumine: ut.ee/sport

 

jp_hion_ty_kevad_2017_223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tartu Ülikoolis on algamas uuel aastal 2 veebipõhist spordipsühholoogia ja 1 auditoorne jõu arendamise koolitus
 
Harjumuse jõud ja vaim: spordi ja liikumisega seotud harjumuste kujundamine (e-kursus), 15.01.2021 - 15.02.2021
Reaalajas veebiseminarid, mis jäävad ka järelvaadatavaks toimuvad: 20. ja 27. jaanuar; 3. ja 10. veebruar kell 9:30-11:00
Läbiviija: Aave Hannus
Info ja registreerumine:
https://www.is.ut.ee/pls/ois/tere.tulemast?viit=4769105
Selle kursuse eesmärk on anda seletused, miks nii läheb, ja pakkuda sügavamaid teadmisi ning praktilisi oskusi spordi ja liikumisega seotud harjumuste kujundamiseks.


Sport ja söömishäired: riskide mõistmine ja juhtimine (e-kursus), 10.02.2021 - 07.03.2021 
Reaalajas veebiseminarid toimuvad  16. ja 23. veebruar; 3. märts kell 9:30-11:00 (jäävad ka järelvaadatavaks).
Läbiviija: Aave Hannus
Info ja registreerumine:
https://www.is.ut.ee/pls/ois/tere.tulemast?viit=4769106
Kursuse eesmärk on anda põhiteadmised söömishäirete olemusest, spordile iseloomulikest riskiteguritest ja meetmetest, mida treenerid ning spordiorganisatsioonid saavad rakendada selleks, 
et söömishäired ei pääseks sportlaste tervist ja unistusi hävitama.
 
Jõud: erinevate jõuvõimete arendamine erinevatel spordialadel, 6. veebruar ,4 tundi
Läbiviija: Peep Päll
Info ja registreerumine:
https://www.is.ut.ee/pls/ois/tere.tulemast?viit=4769107
Koht: Ujula 4, Tartu
Kursuse eesmärk on teada ja osata kasutada erinevatel spordialadel erinevate jõuvõimete
arendamist.

jõud.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5. veebruaril veebiseminaridena toimuval Tartu Ülikooli koolitusel
ORIENTEERUMINE TOIDULISANDITE MAASTIKUL
vaatleb ERKI ENKVIST mitmetahulist ja üksjagu vastuolulist toidulisandite teemat biokeemiku nägemusest lähtuvalt.
Kursusel osalenu
-teab üldiselt, millest meie keha koosneb ja kuidas need ained meie kehasse saavad;
-teab, mis on levinumad toidulisandid ja miks neid turundatakse ja kasutatakse;
-teab, millisel määral mingi toidulisandi kasulikkus/tõhusus on tõendatud;
- omab juhiseid iseseisvaks kirjanduse analüüsiks.

supplements.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

On veel mõned vabad kohad veebiseminaridena toimuval koolitusel
5. veebruar
ORIENTEERUMINE TOIDULISANDITE MAAILMAS
www.ut.ee/talveulikool
 

  • Draakon40
  • Kasutajad
  •  64
  • 1,164 posts
  • Sugu:Female
5. veebruaril veebiseminaridena toimuval Tartu Ülikooli koolitusel
ORIENTEERUMINE TOIDULISANDITE MAASTIKUL
vaatleb ERKI ENKVIST mitmetahulist ja üksjagu vastuolulist toidulisandite teemat biokeemiku nägemusest lähtuvalt.
Kursusel osalenu
-teab üldiselt, millest meie keha koosneb ja kuidas need ained meie kehasse saavad;
-teab, mis on levinumad toidulisandid ja miks neid turundatakse ja kasutatakse;
-teab, millisel määral mingi toidulisandi kasulikkus/tõhusus on tõendatud;
- omab juhiseid iseseisvaks kirjanduse analüüsiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
UUS Tartu Ülikooli spordipsühholoogia koolitus algab
11. märtsil
TUNNETE JA TEGEVUSTE JUHTIMINE SPORDIS: rutiinid igaks olukorraks
E-kursus veebiseminaridega, 11.03-4.04.2021
Läbiviija: Aave Hannus
Pea kogu ärkvelolekuaja peame oma mõtetes iseendaga dialoogi. Kui seda kuulama jääda, märkame, et pingelisemates või ebamugavamates olukordades muutub sisemise dialoogi - sisekõne - toon sageli negatiivseks või pessimistlikuks. Mõtetesse trügivad ennustused (Jälle hakkab peale!), hinnangud (See oli rumal torge) ja negatiivsed enesepeegeldused (Ma ei oska üldse tennist mängida). Selle kursuse eesmärk on anda põhilised teadmised ja oskused, kuidas sisekõnet avastada ja suunata ning teadlikult enda sooritust toetama panna.
-Kursuse käigus õpib osaleja enda sisekõnet avastama ja kujundab sisekõnega seotud rutiinid mõne enda pingelise olukorra tarvis. ☀Videoloengud annavad ülevaate sellest, milles seisneb sisekõne, kuidas sisekõnet juhtida ja kuidas kujundada mõtteid ning tegevusi suunavaid rutiine spordis.
-Praktiliste ülesannete käigus selgitavad osalejad välja enda negatiivseid mõtteid ja loovad vastavalt enda vajadustele sobivaid sisekõneplaane ja vaimseid rutiine.
-Nädalase intervalliga toimuvad veebiseminarid pakuvad täiendavad teadmisi ja näpunäiteid sisekõne reguleerimiseks ja selle reguleerimise õpetamiseks oma õpilastele.
Sporditeadused
May be an image of üks või mitu inimest, taevas ja pilvelõhkuja
 
 
 
 
 
 

spordipsühholoogia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×