Jump to content
ccrp

nõrkus ja halb enesetunne väga tugeva pingutuse järel

Recommended Posts

Tegin jalatrennil kaks viimast küki seeriat suutlikuseni ning peale seda tundsin püsti seistes tugevat nõrkust ning teatud määral iiveldust. Mul oli peale soojendusjooksu pulsivöö peale jäänud ning kui kükkimise ajal võis pulss olla 180bps juures, siis puhkeolekus jäi ta 120-130bpm juurde, kuid püsti tõustes tundsin, et võin iga hetk kokku kukkuda. Enesetunne normaliseerus tasapisi alles kuskil 15-20 minuti pärast peale pingil kössitamist :) Ma saan aru, et jalalihaste trenni juures on haaratud suur lihasmass ja vastavalt sellele on ka koormus kardio-vaskulaarsüsteemile suur ning ma "pingutasin üle". Mida see "üle pingutamine" meditisiiniliselt lahti selgitades tähendab? Miks ma sedasi tundsin? Ma olen seda ka paaril korral varem tundnud ning näiteks vähese söömise või unega ma seda seostada ei oska..

Edited by ccrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu jaoks täiesti tavaline nähtus jalatrennides - iiveldus, vere maitse suus, pea käib ringi jms. Puhkepausid veedan vahepeal prügikasti kõrval juhul, kui peaks midagi välja tulema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noh, ka Erkki Nool ütles, et kui trenn oksele ei aja, polnud trennist kasu :)

Samas on endal aeroobne ja kardiovaskulaarne võimekus nii hea, et lihastrenniga on väga raske seda piirini viia, jalad kukuvad enne ammu alt ära. Aga lihastreening pole muidugi ka minu ala. Küll aga nt. LesMills GRITis saab tõsiselt pingutades ikka pildi soovi korral mustvalgeks küll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu jaoks täiesti tavaline nähtus jalatrennides - iiveldus, vere maitse suus, pea käib ringi jms. Puhkepausid veedan vahepeal prügikasti kõrval juhul, kui peaks midagi välja tulema. :)

Tervisesport :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama siin, pärast jalatrenni luban endale alati, et see oli viimane kord rsk. A siis tuleb jälle esmaspäev ja eelmine esmaspäev on meelest läinud.

Eriti hea on kui mõni jõutõstja tuleb narrima veel kükkide vaheajal, et noh, kas on raske või :D

Aga ma olen leidnud, et raske aeroobse tegemine aitab leevendada neid nähtusid. Ehk siis intervallid ja\või ülesmäge jooks. Mitte et need vähem oksele ajaksid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karmid vennad kõik koos. :D

Minu tavapärane trenn on selline, et kui vähemalt 10x trenni jooksul ei haiguta, siis on midagi vist viga. Viimati higistasin ka vist eelmises aastakümnes. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervisesport :)

Võistlussport. Jalad on suured lihased, et see on paratamatus. Närvisüsteem saab ülijõhkra koormuse. Sama on ka jõutõmbega, et kogu keha töötab ja kuna tegemist korraliku pingutusega, siis süda läheb pahaks jne nähtused on täiesti normaalsed.

Enamasti inimene tahab mugavustsoonis treenida ja pärast on hea geneetikat süüdistada, et jalad ei kasva. Kui suuri jalgu tahta, siis muud üle ei jää, kui trennis ka kõvasti pingutada ja ära kannatada. No pain, no gain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin on taas sobiv Holgerilt üle küsida, mis on tema nipp. Kuidas saab kodus jalgu vormida. Teave, millel on väärtus.

St. kui tal õnnestub, siis peaks see vähemalt mingilgi määral töötama. Max raskus ei ole ju suur - mis see kang/hantlid sul oligi?

Edited by Marxengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma oleks küll nõus prügikasti oksendama, kui sellest jalad kasvaks. Kui olen perioodiliselt üritanud jalgu suuremaks saada, ükskõik kas mahtu või intensiivsust suurendades (samuti seni kuni paha hakkab), siis tegelikult on tulemuseks mingi veider kestev lihasvalu reielihase alumises osas, mis süveneb järjest just rahulikult istudes. Lõpuks on see selline, et üle tunni ei saa enam üldse kohal istuda, lihased muutuvad väljakannatamatult valusaks.

Kangitrenn kohe üldse ei meeldi miskipärast neile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõik inimesed ei olegi loodud kangitrenne tegema sellise intensiivsusega ,ennem läheb keha stressi ja tõmbab ise pidurit ning annab märku,kes sellest õigel ajal aru ei sa ,siis pole imestada kui pilpad lendavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, sellest olen aru saanud ja lõpetanud jalgade kangiga st. suurte raskuste kuid väikeste kordustega piinamise. Jalad taluvad aga suurepäraselt hoopis intensiivset liikumist - nt. LesMills GRIT HIIT - vastupidi, jalad tunnevad end pärast väga hästi. Samuti pikamaajooks - nt. Scoutsrännaku 30km 15 kiloga - nagu jalutuskäik.
Aga tee üks kangitrenn ...

Kusjuures tee kangi või ära tee (nüüd ei ole ca aasta teinud) - max kükk on huvitaval kombel jäänud samaks.

Siiski vastust ei ole ma siiani saanud, et mis täpselt siis lihastes toimub. Huvi pärast tegin mingil ajal ka mineraalainete analüüsi veres, laktaadi jms. - mitte midagi. Kuid sel ajal jalad valutasid kui põrgulised.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jõutsükli puhul mul täitsa tavaline, et trennis paar korda tuleb nt maomahl üles või linnukesed-elektrisädemed silme ees lendavad.

Lihaskasvu faktor: trenn ilma planeerimata söögita-koguseta ei korva kasvamist lootes ainult treeningu peale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin on taas sobiv Holgerilt üle küsida, mis on tema nipp. Kuidas saab kodus jalgu vormida. Teave, millel on väärtus.

St. kui tal õnnestub, siis peaks see vähemalt mingilgi määral töötama. Max raskus ei ole ju suur - mis see kang/hantlid sul oligi?

Minu vastus on lihtne - järjepidev treenimine, 2-3x nädalas, tunnetusega, kasvavate raskustega. Enamik treenijaid kasutavad vaid ühte neist punktidest.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kuidas su raskus kasvada saab, Lasnamäel paneelmaja korteris? Sektsiooni klaasvitriinidest killud järel ;)

Oled rääkinud pidevalt, et sul kerge kangike ja paar ketast, heal juhul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kuidas su raskus kasvada saab, Lasnamäel paneelmaja korteris? Sektsiooni klaasvitriinidest killud järel ;)

Oled rääkinud pidevalt, et sul kerge kangike ja paar ketast, heal juhul...

Eelmise aasta alguses alustasin nö. kergelt treenimist. Tegin rinnale 3x8 47.5kg kangiga. Hetkel olen jõudnud 3x12 92.5kg juurde. Seda siis ca. 16 kuuga. Varsti enam tõesti kangile kodus hästi juurde ei pane. AGA - siis suurendan veelgi enam tehnika ja tunnetuse osakaalu. Pikem negatiiv, pikem paus rinnal, lühem puhkus seeriate vahel ning miks mitte ka üks seeria juurde. :)

Ja ütleme nii, et ma olen isegi kiirustanud raskuste lisamisega viimasel ajal. Niiet, kes mõistlikult asjale läheneb, sellel on aastateks ka koduste vahenditega arenguruumi. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutt oli jalgade tegemisest. Seda, sa, ju ikka ei teinud sama kergelt.

Pealegi, siiani oled öelnud, et su kodune varasalv veidi tagasihoidlikum..nagu näiteks - midagi ca 12 kg hantel õlale,jne..

Kuidas sa üle 100 kg kangi endale kükkide tegemiseks turjale tõstad, neis oludes, mis sul seal on ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutt oli jalgade tegemisest. Seda, sa, ju ikka ei teinud sama kergelt.

Pealegi, siiani oled öelnud, et su kodune varasalv veidi tagasihoidlikum..nagu näiteks - midagi ca 12 kg hantel õlale,jne..

Kuidas sa üle 100 kg kangi endale kükkide tegemiseks turjale tõstad, neis oludes, mis sul seal on ?

Jalgu ei treenigi kodus tavaliste kükkidega. Olen proovinud aga üle 60kg suurt kuklale ei vinna - saab, aga ohtlik. Seega olen kasutanud hantlitega välja-asteid, sissy squatte ja hack-squatte. - Ning kõik need harjutused on sellised, mis ei vaja suuri raskusi. :)

Jalgu treenin veel kergemini, kui muid keha-osi. Kui käin jõusaalis, siis teen 60kg kükke. Ehk ma kükin vähem, kui surun. Tagurpidi loogika mõne jaoks aga minul on jalad vaieldamatult nõrgim kehaosa.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul ka tavaliselt veremaitse suus ja ma treenin kodus aint keharaskusega. Nt. kui teha seeria kätekõverdusi toolide vahel ja kohe seeria üleshüppega kükke takka. Peale paari seerijat on veri suus. Või siis seeria hand stand push-up ja seeria jack knife.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutt oli jalgade tegemisest. Seda, sa, ju ikka ei teinud sama kergelt.

Pealegi, siiani oled öelnud, et su kodune varasalv veidi tagasihoidlikum..nagu näiteks - midagi ca 12 kg hantel õlale,jne..

Kuidas sa üle 100 kg kangi endale kükkide tegemiseks turjale tõstad, neis oludes, mis sul seal on ?

Arcil on ju pink kus rinda teeb,kui see seal max. ülemisse asendisse panna ja ise istuli kang turjale võtta ja püsti tõusta,kaks sammu edasi saab tehtud ilusti.Räägin kuna teen kodus sama moodi.Tagasi viin sama moodi,kõige mugavam ei ole,kuid ega trenn ei olegi mugav asi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcil on ju pink kus rinda teeb,kui see seal max. ülemisse asendisse panna ja ise istuli kang turjale võtta ja püsti tõusta,kaks sammu edasi saab tehtud ilusti.Räägin kuna teen kodus sama moodi.Tagasi viin sama moodi,kõige mugavam ei ole,kuid ega trenn ei olegi mugav asi.

Samalugu.

Eeskükki saab mugavamalt teha kui turjal kükki, aga kodus kükki küll tehtud ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kas keegi on uurinud, mis sellist enesetunnet tugeva pingutuse järel põhjustab? Mõõtnud mingeid verenäitajaid(näiteks laktaadi sisaldust veres) vahetult peale väga tugevat pingutust siis kui hakkas halb olla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×