Jump to content
JungaTroll

söö 5x, sest veresuhkur

Recommended Posts

Olen paar korda varem möödaminnes postitanud vihjeid oma loomkatsetele veresuhkruga. Avan uue teema, sest asi on läinud huvitavamaks kui ma arvasin. Otsustasin teha kuu aega teste, kuidas siis veresuhkur tegelikult käitub. Nii raske trenniga kui ilma. Kohe võib öelda, et üldiselt minu puhul küll ei kehti pidevalt käiatav lause "söö 3x päevas ja kaks vahepala, muidu veresuhkur kõigub". Huvitav, kas need kuskilt leitud tõe korrutajad on ise seda enda peal testinud?

Igatahes, ostsin testribad, glükomeetri ja hakkasin katsetama. Mõõtsin veresuhkrut mitu korda päevas, hommikul, lõunal, õhtul, peale sööki, enne sööki, enne trenni, peale trenni. Olen nüüdseks proovinud ära ka kolm nädalat järjest teha 48 tunniseid dieete - viimane söök E õhtul, järgmine K õhtul. Vahet 48 tundi. Selle aja sees absoluutselt mitte mingit toitu, kuid jõin musta kohvi, rohelist teed, vett.
Ühe 48 tunnise paastu tegin läbi kohv+suhkruasendajad, teisel ilma suhkruasendajateta. Kaks 48 tunnist tsüklit lõppesid 1 tunnise intensiivse treeninguga (BodyCombat 0,5 kg raskuskinnastega).
Lisaks selle tsükli sees üks kergem trenn (aikido) ja mõned lühikesed võimlemissessioonid (lõuatõmbed, dipsid, rinnalt surumised, kükid) ergutuseks.

Veresuhkur ... ei öelnud musta ega valget. Püsis pidevalt vahemikus 4,6-5,3.

Samas, mingid sümptomid ehk siis erinevad tundmused võrreldes harjunud olekuga siiski olid:

- mõningane füüsiline nõrkustunne. Kuid mitte midagi katastroofilist. Kindlasti mitte mingit kohe-kukun-kokku tunnet.

- "käima saamine" võtab veidi aega, kuid kui liikumas, siis ei tunne enam mingit vahet

- väga suur erinevus oli see, et uinuda on raske. Kuskil kirjeldati, et loodus kiirendabki alates 36 tunnist just vastupidi, ainevahetust et sundida "toitu" otsima. Tundub õige olevat. Lisaks on huvitav see, et pärast sellist pealiskaudse unega ööd ei ole järgmisel päeval mitte mingit unisust. Täielik ärkvelolek kestab ja kestab ja kestab.

- praktiliselt mitte mingit näljatunnet - ka 48 tunni lõppedes oli tunne, et nii võiks muudkui jätkata. Lõpetasin puhtalt selle tõttu, et ei tahtnud jälle unetu olla. Ja hetkel kaugemale minna ei taha.

- kehakaal langes iga kord ca 3,5 kg. Mis muidugi on süsivesikute depoode tühjenemine. AGA, iga korraga kadus ka reaalselt ca 0,5 kg rasva - peegli järgi.

Nüüd aga küsimus - kui veresuhkur tegelikult ei muutu, siis mis asjad tegelikult tingivad kõik need nähtused?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

olen kah proovinud pisut vähima piisava söögikoguse väljaselgitamisega eksperimenteerida, polnud eesmärk omaette, alguse sai see siiski isiklikest muredest. veresuhkrut sel ajal ei mõõtnud aga täielikult söögist ka ei loobunud:

- hommikul paar lusikat putru või omlett 1 munast, tee, vesi

- lõunal peopessuurune annus juurviljasegu võiga, tee, vesi

- õhtul paar lusikat putru meega, pool koorikleiba, juustutükk, vesi

- lisaks kompleksvitamiin, D, magneesium, omega, L-leutsiin ning miskit veel, et ikka kindlustada kehale vähemalt vajalik mineraalide ja ka vakude hulk

minu vaatlused:

- esimestel päevadel uinumine väga raske

- ning üldse keha vajas und ainult 4-5 tundi, mis iseenesest pole ju paha, küll aga alguses harjumatu (see, et öö kestab just nii kaua kui kestab, ei tähenda, et iga indiviid nii kaua und vajaks)

- hommikul vara üleval ning virk ja kraps, ka treeningust taastumisega polnud probleem

- alguses magada väga külm, kuna keha säästab energiat. põhimõtteliselt müts peas ning collegedressid peal+ paksud sokid

- treening alguses pisut uimane, kuid hiljem ei tundnud vahet

- jõudu jätkus, ka kestvus oli sama

- pulss väga madal, kuid ei mingit kehva enesetunnet

- higistama hakkasin alles eriti tõsise treeningu peale ning kui olin palju vett sisse kallanud.

- kaalulangus 5kg nädalas, 4 ehk rasvas, 0,7 ehk lihaste veesisalduse vähenemisest, 0,3 väiksematest riietest :D

- füüsilised mured nagu lihaskangus või nõrkus puudusid

Ainuksed mured ja segavad asjad olid:

- külmad käed

- mahavajuvad püksid ning püksirihmal aukude puudus

- lähedased arvasid, et mul on probleem

Kaalu eriti enam pole vaja langetada, pisut vajab vaid harjumist teadmine, et kõike ja sellises koguses pole vaja toitu endale sisse süüa, piisab ka vähesemast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, siis täpselt sama nagu minul. Ainult et mina mõõtsingi veresuhkrut pidevalt.
Ja kõige hullem minu jaoks oligi ööde üle elamine - kogu muu seltskond magab, sinul und ei tule. Nagu öökull :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas öösel ärkvel olemisega ei kaasne(nud) mingeid psüühilisi probleeme? Sest tavaliselt sedalaadi asjad hoiavad ärkvel. Sundmõtted, ärevus. Alla BAV kaloraaž peaks sedagi soodustama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, minul küll mitte. Lihtsalt uni oli läinud ja kõik. Korraks õigel magama mineku ajal sai isegi korraks uinuda kuid siis kadus uni lihtsalt ära. Ja miski 4-5 ajal õnnestus magada. Kuid erinevalt tavalisest magamata ööst ei olnud ka hommikul mingit tunnet, et oleks magamata olnud.
48 tundi pärast nälgimise algust aga hakkasid tekkima füüsilised nähud. Aga endiselt mitte mingeid psüühikahäireid. Mitte mingit ärevust, sundmõtteid. Kõik oli korras, sai tööd teha jne. Lihtsalt olidki ärkvel ja kõik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veresuhkur hoitakse keha poolt suhteliselt stabiilsena pidevalt aga kindlasti jäi ta keskmine madalamaks kui süües. See tingib insuliini taseme languse, leptiini taseme languse, kortisool tõuseb alguses kui hiljem langeb baastaseme lähedale, tõusevad ka noradrenaliini ja adrenaliini tasemed. Usun, et kui pikendaksid perioodi 72h peale siis tuleb ka näljatunne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, selleni jõudsingi. Ehk siis veresuhkru süüdistamine on liiga lihtsustatud ja ei ole täpne. Küll aga on õige vastupidine, kui toit on suhkrurikas, siis iga söögikord lööb veresuhkru üles ja see maandub alla. Ja et vältida sellist kõikumist, tuleb süüa tihemini. Aga kõike juhul kui toit on suhkrurikas. Ehk siis "söö oma suhkrurikast toitu tihti, et veresuhkur ei kõiguks". Kui aga süüa aeglaselt imenduvaid süsivesikuid ja vähe, ei toimu veresuhkruga suurt halba midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mhmh, mul on ka vähese söömisega erksus ja vähene unevajadus tagatud. samas tekib ka füüsiline väsimus kergemini. ei, psüühikahäireid ega - probleeme pole :).

veresuhkur peakski vähemalt mõnda aega suhteliselt stabiilne püsima, kui sellega taustaprobleeme ei ole. s.t. üldiselt saab keha teatud piirides hakkama ja suudab tagada enam-vähem normaalse veresuhkru taseme. mul on sisuliselt samasugune vahemik, sõltumata sellest, kas kõht tühi v täis.

KUI aga söön kas suhkrurikkaid toite, või teravilja või piimatooteid (eriti karm on kaseiin), on veresuhkru kõikumine palju suurem. eriti peale piimatooteid, kus järgmise hommiku veresuhkur kõrge on. mõned aastad tagasi tekkis miski probleem veresuhkruga ja ei saanud jupp aega jaole. siis aga võtsin arvesse ühte soovitust ja jätsin kõrvale teravilja ja piimatooted... ja oh imet, veresuhkur normaliseerus! suhkrust loobumine muuseas ei mõjunud eriti kuidagi. praegu ka, kui söön suhkrut, ei ole veresuhkru tõus selline nagu piimatoodete v teraviljaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, siis on siin ka üks asi, mille üle olen isegi juurelnud. Selle veresuhkru katse raames, kus mõõtsin 5-6x päevas, erinevates olukordades, sõin mõnel päeval FASTi puddingit - mis on piimavalgu rikas kuid suhkruvaene. Ja just nendel päevadel kiskus see veresuhkru väga madalaks. Neil päevadel, kus sõin lõunaks (katse raames olid mõned 48t täieliku nälja päevad, mõned erineva toitumisega) puddingit, oli õhtuks veresuhkur 3,6-3,8. Samas isegi 48h nälgimise päevadel ei langenud see alla 4,2. Ja tavalise toitumise päevil püsib 4-5 vahel ka täis kõhuga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, siis on siin ka üks asi, mille üle olen isegi juurelnud. Selle veresuhkru katse raames, kus mõõtsin 5-6x päevas, erinevates olukordades, sõin mõnel päeval FASTi puddingit - mis on piimavalgu rikas kuid suhkruvaene. Ja just nendel päevadel kiskus see veresuhkru väga madalaks. Neil päevadel, kus sõin lõunaks (katse raames olid mõned 48t täieliku nälja päevad, mõned erineva toitumisega) puddingit, oli õhtuks veresuhkur 3,6-3,8. Samas isegi 48h nälgimise päevadel ei langenud see alla 4,2. Ja tavalise toitumise päevil püsib 4-5 vahel ka täis kõhuga.

Valk stimuleerib insuliini eritamist, ning kui sinna juurde süsivesikuid üldsegi mitte tarbida, siis võib lühiajaliselt vast veresuhkrut alla tõmmata. Tavaolukorras peaks maks oma varudest kompenseerima ning osa valku ka glükoosiks ümber tehtama, aga kui ikka glükogeenivarud tühjad, mis tühjad siis mnjah... või nii ma spekuleerin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×