Jump to content
krassy

krassy blogi

Recommended Posts

Kunagi seljaprobleemiga saatis perearst mu füsioterapeudi juurde, ehk teeb ta seda ka seekord :)

Perearst ei saa juba ammu füsio juurde saata, seda saab teha ainult eriarst :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunagi seljaprobleemiga saatis perearst mu füsioterapeudi juurde, ehk teeb ta seda ka seekord :)

Kuidas lood selja või jalgadega? Teevad ikka valu.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas lood selja või jalgadega? Teevad ikka valu.

Selg küll teeb vahel valu, aga selles on süüdi sel juhul mu oma laiskus ja tegematajätmine. Põlved pole nüüd tunda andnud, jooksmist olen katsetanud hästi vähekene, nii kuni 15 minutit enne trenni soojenduseks ainult, seda siis aeglases tempos ka.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annan endast siis ka vahelduseks natuke elumärki. Oli hullumeelne nädal, aga see ei tähenda, et trenn tegemata oleks jäänud. Kuna muud "hullused" toimuvad reeglina arvuti taga, siis on enda liigutamine ka kiirel perioodil vägagi prioriteetne. Võib juhtuda, et istun päevas 12+ tundi arvuti taga ja pikimaks jalutuskäiguks jääb uksest autoni. Ja kui sellisesse päeva ka trenn ei mahu, siis tekibki selline paksu laisa tänapäevase arvutiinimese tunne. Püüan vahel kujutleda, milline ma oleks, kui ma trenni ei teeks... Need kujutluspildid pole just meeldivad :D Teine asi, millele ma aega "raiskan", on söögitegemine. Okei, tegelikult ma tahan kõik siuh-sauh kirelt valmis saada, aga ma tahan siiski ise teha, mitte valmiskujul poest osta. Ja loodetavasti aitavad need kaks harjumust püsida terve ja sportlikuna, vaatamata istuvale eluviisile.

Nädala trennid olid siis sellised, et 2 korda tegin bodypumpi, ülakehal kasutasin tavapäraseid raskusi, jalgade lugudes 1,5 kg (x2) väiksemaid kui enne põlveprobleemide ilmnemist. Korra käisin jõusaalis ringtreeningus, 2 korda intervalltreeningus ja täna jõudsin ka selleni, mida eelmise nädala lõpul lubasin teha - käisin seljatreeningus. Muuhulgas rullisime seal selga vaharullidega ja no, nii hea oli. Tuli jälle meelde, miks ma ennast sellesse (iseenesest suhteliselt igavasse ja mitte pingutavasse) trenni veenan minema.

Teine asi, mida lubasin teha, oli katsetada lõuatõmbeks treenimist ehk negatiive ja kummilinti. Seda saabki küll vaid katsetamiseks nimetada, aga päris tegemata ei jäänud. Otsustasin selle ühendada kerge sörkjooksuga, seega pistsin kummilindi tasku ja sörkisin parki lõuatõmbekangi jms asjade juurde. Proovisin negatiive teha, aga kiirelt sai selgeks, et jooksukindad on kaugelt liiga libedad, et üldse kangist kinni hoida, paljakäsi aga valutasid juba kolmanda negatiivi juures käed külmast, vaatamata paarile plusskraadile. Need metalltorud on ikkagi hämmastavalt külmad :/ Siiski tahtsin veel kummilindi asja ka katsetada, tuleb tõdeda, et ükskõik kui lühidalt ma selle sidusin, üles ma siiski ka selle abil ennast vinnata ei jaksanud. Noh, palju polnud tahtmist katsetada ka, kuna käed tahtsid külmast otsast ära kukkuda. Kuna samas kõrval olid rööbaspuud, siis katsetasin ka rööbaspuudel surumist (? on vist nii selle nimi, dips ing k). Ma pole seda kunagi varem proovinud, paari kordusega sain ikka hakkama, vaatamata oma vastikult libedatele kinnastele. Ja siis sörkisingi veel ringi pargis ja minema. Järeldused trennist: 1) õues treenida tundub mõnus, tuleb veel proovida 2) tuleb leida mingid kindad, mis ei oleks maailma kõige libedamast võimalikust materjalist, parem kui pigem mittelibedast... äkki mingid töökindad? :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei pea silmas põlvede peal kätekõverdusi :) Kümme lõuatõmmet võib ju rohkem proportsioonis olla eesmärgina, aga ma arvan, et mu võimed sel juhul ei ole proportsioonis :P Kätekõverdusi teen praegu 30 küll kindlasti ära, maxi pole proovinud, aga eks ta sinna 30-40 vahele jääb. Lõuatõmme seevastu... Noh, ma ripendan selle kangi küljes, nagu poleks elu sees trenni teinud ja suudan ennast vaid mõned sentimeetrid ülespoole liigutada. Kätest sama palju kasu kui keedetud makaronidest. Ilmselt on põhjus selles, et erinevates trennides saab kätekõverdusi ikka tehtud, aga lõuatõmbeks väga ei treenita. Teine asi ka see, et mul sõrmed nõrgavõitu ja seega juba kangi küljes ripendamine on katsumus omaette :D

Ülejäänud eesmärkide koha pealt on praegune seis muidu niisugune:

Kõhulihased - midagi nagu oleks, kui hästi poseerida ja tühja kõhuga pilti teha, aga tahaks rohkem. Selleks püüan oma söömist jälgida ja natukene ka piirata, päevane kaloraaž kuni 2000 ja vähemalt 100 g valku (kipub tulema rohkem, 115-130), 65 g rasva (kipub puudu jääma, aga üritan siiski) ja vähemalt 200 g süsivesikuid ka. Kaal muidu praegu 64 kg, pikkust 173 cm, rasvaprotsent 66 kg kaalu juures oli 22%, usun, et nüüd on pisut väiksem.

Jooksmine - viimati praeguste lumeoludega 12 km tempoka jooksu aeg oli 01:08:30, seega usun, et tublisti edasi treenides oleks reaalne kevadel poolmaraton alla 2 tunni teha. Maratoni prooviksin sügisel.

Plank - maxi pole proovinud, 2 minutit hoian probleemideta

Spagaat - ikka hulk sentimeetreid jääb puudu, aga väidetakse, et põhimõtteliselt iga inimene on võimeline spagaadi maha saama, miks mina siis erand peaks olema. Püüan vähemalt ülepäeviti korralikult venitada selles suunas ennast.

Illustratsiooniks siis ka pilt praegusest olukorrast: kõhulihased ja mu "makaronkäsi":

attachicon.gifkõ1_väike.png attachicon.gifta125_väike1.png

Sellise käe-õla-seljaga kaunitar, ja ei tee 1 rippes kätekõverdust. Uskumatu. Proovi ikka tõsisemalt ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõsi on, et mõistusega tuleks võtta kõike. Minu puhul eriti kõike, mis puudutab trenni. Endale liigategemises trenniga olen ma päris osav, samas on ka oskus piiri pidada kahtlemata eduka (harrastus)sportlase puhul oluline. Seega püüan seda õppida: mõni päev mitte trenni teha, mõnes trennis võtta rahulikumalt ja mitte täis tambiga ennast sundida. Tuleb tunnistada, et nädala alguses see küll ei õnnestunud - sundisin ja sundisin, ainult midagi välja ei tulnud :D

Esmaspäeval läksin bodypumpi, kuna eelnevalt 48 tundi polnud mingit trenni teinud ja eelmise nädala kaloraaž oli ka veidi suurem, siis lootsin, et tuleb väga hea trenn, jagub energiat ja suudan teha nii, et tunnen, et olen andnud endast 100% ja rohkemgi. Ja tegelikult? Raskused samad, millega juba kuu aega tehtud, kava see sama, mis kaks kuud olnud, ja lihtsalt ei jaksa. Tehnika laguneb, kordused jäävad vahele jne. Arusaamatu.

Ja järgmine päev otsustasin minna jõusaali ringtreeningusse. Ühest küljest mõtlesin, et ei tasuks, kuna räägitakse ju, et kaks päeva järjest ei tasu jõutrenni (samadele lihastele) teha ja need mõlemad kogu keha hõlmavad. Aga samas nad on siiski mingil määral erinevad - jõusaalis ju suuremad raskused ja vähem kordusi. Et äkki midagi ikka arendab. Ja lisaks on ju olemas mingisugused (tõelised) pumpi fännid, kes 6 (!) korda nädalas seda teevad (nt tänavune Fitness Explosioni võistluse naisvõitja) ja ikkagi vist arenevad, mitte ainult ei lõhu oma lihaseid.

Igatahes, kuna eelmise päeva trennist oli juba nii halb kogemus ja lihased ka natukene tunda andsid, siis otsustasin proovida ära oma täiesti kogemata saadud Fast Workout Shocki. Muidu ma mingeid lisandeid tarvitanud pole ja suhtun ka pigem skeptiliselt, eelistan üritada ikka päris toiduga vajalikud ained kätte saada. Aga kui ta juba olemas oli, siis miks mitte proovida, hullemaks vast ikka ei tee? Hah, jõin ettenähtud 24 grammi enne 30 min enne trenni algust ära ja noh... 10 min pärast hakkasid peopesad sügelema ja nägu ka veits, 20 min pärast tulid vastikud külmavärinad ja trenni alguseks lisandus korralik kõhuvalu :/ Ma ei teagi, mis see siis nüüd oli - allergiaid pole mul nt kunagi olnud. Aga trennis, esimese ringi ajal tundsin end võrdlemisi kehvasti, teise ringi ajaks olid kaebused kadunud ja kolmanda ja ühtlasi viimase ringi peal tundsin, et nüüd laseks veel 3 ringi, sest energiat oli veel kõvasti üle :D

Püüdsin siis asjast enda jaoks mingid järeldused ka teha: järgmine kord, kui jälle proovida julgen, võtan vast veidi vähem koguselt ja veidi rohkem aega enne trenni algust. Näis siis, mis saab.

attachicon.gifworkout_shock_energy_drink_rgb-1.jpg

" kuna eelmise päeva trennist oli juba nii halb kogemus ja lihased ka natukene tunda andsid, "

Ja siis võtan lihtsalt ägedat stimulaatorit sisse? Selle asemel, et rahulikult taastuda või teha taastav, vähese intensiivsusega 'trenn'. Sama nagu olla 2 ööd magamata ja siis võtta energiajooki: sundida organismi veel pingutama, hetkel, kus see peaks olema välditud.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas tahtsid selle postitusega lihtsalt välja tuua, et maailm pole mustvalge ja mingeid absoluute pole olemas (mis on kindlasti tõsi :)), või on see tõsisem hoiatus, et ei tasuks spagaadi poole püüelda, kui päris iseenesest ei tule?

Tõlgendan Gm öeldut sedasi: mis eriline eesmärk see jalad laiali maas lösutada ikka on ;) See ei ole märk mitte mingist arengust, ülemäärane painduvus ei tohiks kellelegi elus teab mis kasulik olla.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellise käe-õla-seljaga kaunitar, ja ei tee 1 rippes kätekõverdust. Uskumatu. Proovi ikka tõsisemalt ;)

Elu on näidanud, et niisama proovimine ei aita, tuleb tööd ka teha selle nimel.

" kuna eelmise päeva trennist oli juba nii halb kogemus ja lihased ka natukene tunda andsid, "

Ja siis võtan lihtsalt ägedat stimulaatorit sisse? Selle asemel, et rahulikult taastuda või teha taastav, vähese intensiivsusega 'trenn'. Sama nagu olla 2 ööd magamata ja siis võtta energiajooki: sundida organismi veel pingutama, hetkel, kus see peaks olema välditud.

Jah, muidugi oleks õigem olnud trenn vahele jätta, aga kes siis suudaks alati teha seda, mis õige on :) Ja mis puudutab seda, et "Sama nagu olla 2 ööd magamata ja siis võtta energiajooki" - minu meelest see just ongi hetk, kus energiajook õigustatud on, 2 ööd suudad kuidagi üleval püsida, aga kolmandaga enam ilma abita toime ei tule. Aga kui ikka väga vaja on, mida siis teha? Pigem ei pooldaks energiajoogi kaanimist niisama, ilma erilise vajaduseta.

Tõlgendan Gm öeldut sedasi: mis eriline eesmärk see jalad laiali maas lösutada ikka on ;) See ei ole märk mitte mingist arengust, ülemäärane painduvus ei tohiks kellelegi elus teab mis kasulik olla.

Tõsi, olen ka nüüd pisut lugenud ja mõelnud selle venitamise ja spagaadi üle, ühest küljest suht mõttetu, teisest küljest mis see lõuatõmme vms parem on, elus kasu suurt nagu pole sest asjast :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tõlgendan Gm öeldut sedasi: mis eriline eesmärk see jalad laiali maas lösutada ikka on ;) See ei ole märk mitte mingist arengust, ülemäärane painduvus ei tohiks kellelegi elus teab mis kasulik olla.

Voodikaaslasena - mida painduvam seda parem.Lihtsam asendeid muuta jne. Mujal nagu erilist kasu ei näe. Aga seegi juba piisav p6hjus minuarust.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voodikaaslasena - mida painduvam seda parem.Lihtsam asendeid muuta jne. Mujal nagu erilist kasu ei näe. Aga seegi juba piisav p6hjus minuarust.....

ee, las naine väänab ennast aga sa patsutad vaid oma õllekõhtu edasi :) Tõeline mees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Ja mis puudutab seda, et "Sama nagu olla 2 ööd magamata ja siis võtta energiajooki" - minu meelest see just ongi hetk, kus energiajook õigustatud on, 2 ööd suudad kuidagi üleval püsida, aga kolmandaga enam ilma abita toime ei tule. Aga kui ikka väga vaja on, mida siis teha? Pigem ei pooldaks energiajoogi kaanimist niisama, ilma erilise vajaduseta. "

Ei kujuta ette, mis vajadus peaks olema 3. öö ärkvel olla, kui just ei ole erioperatsioonil Afganistaanis.

Seega, kui tekib tunne, et ma PEAN tegema midagi energiajoogi abil (kuna muidu ei ole võimeline) - on kuskil juba error sees. Sellist situtasiooni tavaelus ei tohi tekkida lasta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovisin negatiive teha, aga kiirelt sai selgeks, et jooksukindad on kaugelt liiga libedad, et üldse kangist kinni hoida, paljakäsi aga valutasid juba kolmanda negatiivi juures käed külmast, vaatamata paarile plusskraadile. Need metalltorud on ikkagi hämmastavalt külmad : :D

Liiga kergelt annad alla. :) Tee kas või lühemad seeriad.Umbes 5-sed seeriad peaks jõudma küll ära kannatada ka paljakäsi. :) Näiteks mingi 5x5 mõned korrad nädalas.Peale paari nädalat usun,et üks lõuatõmme tuleb küll puhtalt omal jõul ära.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2) tuleb leida mingid kindad, mis ei oleks maailma kõige libedamast võimalikust materjalist, parem kui pigem mittelibedast... äkki mingid töökindad? :D

Võta tööriistapoest kõige õhemad täisnahast kindad mis sa leiad. Minul töötavad väga hästi.

"libeduse" vastu aitab ka see kui pärast iga trenni rippuda näiteks 2-3 korda suutlikuseni. See tugevdab haaret, mis omakorda on libeduse vastu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tööriistakauplus on üldse igasuguste 'spordikinnaste' ostmiseks õige koht: suusa-, surfi-, ratta-jnejne. Hind kordi odavam, kvaliteet hea. Eriti, jah, mingid vähe *kallimad" nahk-jne kindad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tean et Revalis teeb üks preili oma trennid mingite riidest töökinnastega, ja kiidab :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võta tööriistapoest kõige õhemad täisnahast kindad mis sa leiad. Minul töötavad väga hästi.

"libeduse" vastu aitab ka see kui pärast iga trenni rippuda näiteks 2-3 korda suutlikuseni. See tugevdab haaret, mis omakorda on libeduse vastu ;)

Pean ka proovima, mul ka kinni hoidmisega raskusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marxengel võix blogima hakata. Tundub Euroopa kõige targem inimene treeningu vallas :)

Kloorivesi viis ujumise ajal sellise mõtteni: kui Angelo vaataks maailma avatumalt; loeks ise ning kuulaks, mida kogenumad räägivad, võiks temagi end peagi üheks targimate seas olevaks pidada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja veel sinna uitaks kah:

" teisest küljest mis see lõuatõmme vms parem on, elus kasu suurt nagu pole sest asjast :D "

- rippes kätekõverduse tegemine näitab, et vastav lihaskond on arenenud, ja abiks sind igapäevaelus toetama. Fakt ise "ma suudan teha", tõesti, ei näita mitte midagi.

capiche?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulebki siis sammud tööriistapoodi seada, kui sealseid kindaid nii üheselt kiidetakse. Vaatasin täna Maximas korra töökindavalikut, kahed isegi olid, mis tundusid asjalikud, aga ainult suurus XL - pane või 3 kätt ühte kindasse. Ehk mõeldakse siiski asisemates poodides ka naistele, kes tahavad tööd lõhkuda.

ja veel sinna uitaks kah:

" teisest küljest mis see lõuatõmme vms parem on, elus kasu suurt nagu pole sest asjast :D "

- rippes kätekõverduse tegemine näitab, et vastav lihaskond on arenenud, ja abiks sind igapäevaelus toetama. Fakt ise "ma suudan teha", tõesti, ei näita mitte midagi.

capiche?

Capisco. Ega ma pole tahtnudki selle poole püüdlemisest loobuda sellepärast, et see kasutu on :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulebki siis sammud tööriistapoodi seada, kui sealseid kindaid nii üheselt kiidetakse. Vaatasin täna Maximas korra töökindavalikut, kahed isegi olid, mis tundusid asjalikud, aga ainult suurus XL - pane või 3 kätt ühte kindasse. Ehk mõeldakse siiski asisemates poodides ka naistele, kes tahavad tööd lõhkuda.

Capisco. Ega ma pole tahtnudki selle poole püüdlemisest loobuda sellepärast, et see kasutu on :P

Bauhaus, K-rauta. Reklaam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×