Jump to content
Sign in to follow this  
cube

Probleem kang rinnal kükkides

Recommended Posts

Tere!

Alustasin 3 nädalat tagasi 5x5 seeriaid, nagu esialgu uute harjutuste korral ikka, väikeste raskustega. Kuigi oli ebameeldiv tegin ikkagi hambad ristis seeriad ära ja lisasin vaikselt raskust, lootes, et saan tehnika paika ja keha harjub ära. Iga kord on aga ebameeldivus hullemaks läinud, kuni täna enam ei suutnud viimast seeriat teha. Probleem on suuresti rannetes, mis on väga õrnad. Kangi rangluu ja õlgade peale pannes saan haiget, natuke allapoole asetades jääb raskus liiga palju randmetele ja need hakkavad valutama. Võibolla kannataks veel kuidagi valu ära aga see on päeva esimene harjutus ning järgnevaid ei ole hea väikese randmevalu või valusa rangluuga teha. Lisaks on juba raske ennast antud harjutust tegema sundima.

Kas peaksin veel üritama, või harjutuse asendama, näiteks hack squatiga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Randmed ei tohi kindlasti raskust üldse kanda. Sõrmed peaksid olema lihtsalt kangi all, et kang ei veereks.

Küünarnukid tuleb tõsta ette üles, niipalju kui võimalik (käsivarred paralleelselt maaga) - siis jääb raskus rohkem õlgade kanda ning surub vähem rangluule. Ja kui küünarnukid on üleval, võiks neid ka kokku suruda - see pakib rinnalihast rangluule toeks. Mingil määral on ebamugavustunne (surumine õlgadele ja kergelt ka kõrile) normaalne ja tuleb lihtsalt ära kannatada.

Kas sa teed seda tavalisele kükile lisaks?

http://www.youtube.com/watch?v=vd_WsfebYOg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ka selline variant ei sobinud et hoian käsi nii nagu ka eelnevas videos on. Hakkasin proovima teist varianti mis oli samuti suht ebamugav aga harjub isegi suht kiirelt ära. Kasutan ise sellist hoidmis viisi.

front-squat.jpg

Õlanukid jäid alguses valusaks, aga järjepideva tegemise juures kaob ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esimeses toodud näitevideos on ebanormaalselt paindes kämblad. Sedalaadi ebanormaalsed asjad enasti pole normaalsed ja head asjad.

Teises siin toodud näitevideos peab olema ilmselt sobiv luustik, et see kang sinna püsima jääks ja maha ei kukuks.

Üleüldiselt aga väga keerukas harjutus ja ma ei oska seda teha ega tee. :)

Tõmbab ka hinge kinni enamikel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kämmalde painutus on ebanormaalne, kuid ka ohtlikud rihmade konstruktsioonid on ebanormaalsed. Ohtlikud asjad viivad varem või hiljem vigastuseni.

Aga seda rihmadega eeskükke pole eestimaal keegi veel praktilsielt vist näinud, ja eeskükki üldse ei ole näha eriti muidugi.

Kui huvi pakub, siis ilmselt tuleks rohkelt väikse raskusega harjutada mitmeid mitmeid trenne järjest seda harjutust. Enne kui saab liikuda normaalse raskuse juurde normaalse tehnikaga. Kui viitsite investeerida sellisesse eriharjutusse, siis miks mitte. Kui olete küllalt laisad, siis tavaline normaalne kang turjal kükk on aga toimiv ja normaalne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terve müriaad olümpiatõstjad võtavad tõukamises kangi rinnale nii, et mitte ainult ei hoia näppe kangi all vaid hoiavad reaalselt kangist kinni. Antud näide ongi juba kergem variant istuva eluviisiga inimesele, kelle liigeste normaalne liikuvus on kadunud ja kes lisaks jõule venitus-liikuvus harjutusi teha ei viitsi. Kui mure on näiteks selline, et küünarvars on võrreldes õlavarrega väga pikk (juhtub), tuleb kangist haarata laiemalt ja suruda küünernukke kokku. Isegi kui eeskükki mitte teha, võiks seda poosi osata sisse võtta korrektse rinnalevõtu (kas clean või power clean ükspuha), mis on üks ütlemata võimas harjutus, sooritamiseks.

Ps. Nö. kulturistide stiilis eeskükki tehes (käed risti) on surve õlgadele või rangluudele täpselt sama, stabiilsus aga viletsam.

See teine pilt on üldse tähelepanuväärne: kasutatakse korraga lausa 2 pussy padi, kang on rackist maha võetud ettepoole astudes, kannad tõstetud, paindumise ja ketaste järgi otsustades kasutatakse kangina harjavart. Nii ei sõideta kuigi kaugele.

Edited by salasilm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui selle harjutusega on vähe praktikat, ja pole veel õiget sooritustehnikat, siis pole keha püstine algajal, ja suurema koormuse saab sooritamisel üldsegi alaselg, mitte aga reis. Arvatavasti see on üks sagedaseim valesooritus algajate puhul. Hiljem rohkem praktiseerides saab tasakaalu hoidmise paremaks ja asendi psütisemaks ja liigesed painduvamaks ja tuleb kenasti reie esiosa peamiselt koormav sooritus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise hoian käisi risti kangil nagu sellel mustvalgel pildil näidatud, minujaoks tundub ainuke hea variant olema ja teised kõik väga ebamugavad. Eks alguses olegi suht ebamugav harjutus kuid harjud sellega kiirelt,alusta madalate raskustega ja jälgi tehnikat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Randmed ei tohi kindlasti raskust üldse kanda. Sõrmed peaksid olema lihtsalt kangi all, et kang ei veereks.

Küünarnukid tuleb tõsta ette üles, niipalju kui võimalik (käsivarred paralleelselt maaga) - siis jääb raskus rohkem õlgade kanda ning surub vähem rangluule. Ja kui küünarnukid on üleval, võiks neid ka kokku suruda - see pakib rinnalihast rangluule toeks. Mingil määral on ebamugavustunne (surumine õlgadele ja kergelt ka kõrile) normaalne ja tuleb lihtsalt ära kannatada.

Kui kangile lihtsalt sõrmed alla panin, kartsin, et see ülestulekul alla veereb. Põhimõtteliselt tegingi umbes nii, ainul küünarnukke üleval olles kokku ei surunud, peaks proovima.

Kas sa teed seda tavalisele kükile lisaks?

Jah.

Mulle ka selline variant ei sobinud et hoian käsi nii nagu ka eelnevas videos on. Hakkasin proovima teist varianti mis oli samuti suht ebamugav aga harjub isegi suht kiirelt ära. Kasutan ise sellist hoidmis viisi.

front-squat.jpg

Õlanukid jäid alguses valusaks, aga järjepideva tegemise juures kaob ära.

Proovisin ka korra nii, aga kang ei jäänud väga hästi tasakaalu. Eks vaatan tutoriali ja üritan selgeks saada.

Edited by cube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovisin ka korra nii, aga kang ei jäänud väga hästi tasakaalu. Eks vaatan tutoriali ja üritan selgeks saada.

Eks esimesed korrad jah on raskem kangi tasakaalus hoida...tegin algus 3-4 korda nädalas mitu nädalat ja iga korraga läks asi paremaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kangile lihtsalt sõrmed alla panin, kartsin, et see ülestulekul alla veereb. Põhimõtteliselt tegingi umbes nii, ainul küünarnukke üleval olles kokku ei surunud, peaks proovima.

Uus värk on alati võõras, ega sa pole esimene ega viimane, kes seda asja õpib.

Alusta ettevaatlikumate raskustega, hoia selg kogu aeg püstine (eeskükil peabki olema hulga püstisem asend kui tavalisel kükil). Kui mul hakkab jõudu napiks jääma eeskükil siis ma kujutlen, et ma proovin küünarnuki otstega midagi üles poole suruda. Väikest sõrme ei pruugigi kangi all hoida üldse. Youtube on ka front squat kükkimise õppimisel abiks, video mis ma postitasin polnud seal ainuke vaid lihtsalt esimene, mis mul ette jäi. Katseta ka erinevate haarde laiustega (no mitte ekstreemsusi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×