Jump to content
pipipikksokk

Kaal ei lange!

Recommended Posts

Tere,

Olen juba mitu kuud toitunud tervislikult, kuid natuke väiksema kaloraaziga, sest soov kaotada kaalu.

Olen 170cm pikk ja kaalun 65kg. Pole kunagi nii palju kaalunud. Alati olnud alla 55kg, kuid nüüd istuv töö ja vähem liikumist. Ainuke asi on see, et keegi ei saa aru, et ma oleksin paksuks läinud, ainult mina tunnen seda. Ja kõik on läinud ülesse poole :(

Ma ei tea mida ma valesti teen, sest olen enda toitumisega päevikut pidanud ning kaalunud toitu.

Hommikusöök: täisterakaerahelbed veega 50g

mustikad või vaarikad või maasikad 50g

2 muna

paprika 50g

kanasink 2 viilu

Vahepala 1: paprika mõned viilud

kurk mõned viilud

täistera Finn crisp 2tk

15g maapähklid

Lõunasöök: 60g kurk, paprika, jääsalat, tomat

150g kana või lõhe

sibulat natuke

50g täisterariisi või poolik tortilla lõik

Vahepala 2: kohupiim 100g

mustikad 50g

Õhtusöök: 60g kurk, paprika, jääsalat, tomat

150g kana või lõhe

Kaloraaz kuskil 1300-1400kcal

Võib-olla ma söön liiga palju, sest ma liigun hetkel väga vähe.

Aidake, ma ei oska miskit muud teha :(

Joon vett ka 1-2 liitrit ja 3 tassi teed.

Edited by pipipikksokk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paks sa nüüd kindlasti ei ole. Minu arvamus antud info kohta on see et väljanägemine on (Y) toitumine (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

see profiilipilt on eelmisest suvest kui olin 62kg ja peamiselt puuviljadest toitusin nagu suvel ikka.

mu keha vist ei taha miskit ära anda enam või siis ma söön cheat dayl liiga palju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jään sama vastuse juurde.

See on tuttav teema. Vahest olen jäänud naiste seltskonda kes sama teksti räägivad vb toitumine ei ole nii hea aga tekst sama...ise jumala tip top aga olen paks ja olen paks. Siin võib küsimus olla pigem selles et kehal ei ole teatud figuuri...mida ei saavuta ainult teatud toitumisega vaid ka väikese lisa trenniga. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tean, trenni pean tegema aga ma ei suuda end talvel liigutada. Ma tahaksin tegelt jõusaali minna aga ma sooviks endale treenerit, kes minuga kogu aeg koos oleks. Aga jääb tulevikku hetkel sest pole leidnud sellist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võib-olla ma söön liiga palju, sest ma liigun hetkel väga vähe.

Aga ju siis nii ongi? Kiire kalkulatsioon andis minul sinu menüü kaloraaziks ka veidi rohkem - ca 1500-1600kcal. Ja kui istuva töö puhul tegelikult on juures ka ehk mõni kohv-tee suhkru/piimaga, mõni väiksem muu näks, võib asi vabalt jõuda 2000-ni.

Aga vahet pole.

Unusta ära see number, mis on sulle arvutatud kalorinormiks. Sa pead aktsepteerima fakti, et sinu jaoks on sinu praegune menüü paras kaalu hoidmiseks. Pead lihtsalt vähendama veelgi neid koguseid.

Kui aus olla, siis minus tekitavad alati kahtlusi menüüd, kus on pakendite kogustega mitte "jaguvad" toitude kogused. Näiteks pähkleid 15g. Pakid on ju 100g? Ja nii siit-sealt tiksub neid juurde.

Aga, nagu ütlesin - ei ole vahet. Pead kulu viima suuremaks kui tulu.

Antud juhul nagu ise ütled - alusta siiski enda liigutamisest. Kui istuva eluviisiga püüda alla saada niigi napi menüüga, siis hakkab lõpuks kõike puudu jääma.

Kui ei leia motivatsiooni väljas liikuda, siis proovi mõnda rühmatrenni - kindel aeg, kindel päev. Ehk aitab natuke laiskusest jagu saada teadmine, et tuleks ikka õigeks ajaks kohale minna. See 300-400kcal alustuseks võib asjad liikuma panna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tean, trenni pean tegema aga ma ei suuda end talvel liigutada. Ma tahaksin tegelt jõusaali minna aga ma sooviks endale treenerit, kes minuga kogu aeg koos oleks. Aga jääb tulevikku hetkel sest pole leidnud sellist.

Liigutamine ei pea käima jõusaalis ilmtingimata. Jaluta kasvõi iga päev väljas 1h. Näiteks käi poes iga päev ja vali selleks mõni kaugem pood. Ma käin iga päev ca. 5km poes. Esiteks annab see mulle võimaluse iga päev erinevat värsket toitu osta, teiseks ajab kodunt välja värske õhu kätte. Pisike kalori-kulu on vaid boonuseks.

Kui eluviis on väga istuv siis toidukoguste vähendamine üldjuhul pole kõige parem lahendus, sest kaloraaž võib minna nii madalaks, et mugavalt toitainete kätte-saamine muutub raskeks. Istuva eluviisiga inimene pigem proovigu aktiivsust lisada. Nii saad seniste toidukogustega jätkata kuid siiski kaalu kaotada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võibolla mulle tundub? aga valgu osakaal on suhteliselt korralik- nagu läheneb sinna 2g valku kehakaalu kohta, mida on suht palju inimesele, kes jõusaalis ei käi ja päev otsa istub..

Teiseks, eks istuv töö aeglustab ainevahetust ka ja nii võtadki kergemini juurde.. tõesti proovida mingis tempos jalutamist alustuseks vähemalt pool tundigi päevas, eks võta mõni sõbranna kaasa kes oleks motivaator vms ja igav ei hakkaks (kui probleem selle taga on). võid teha kiirem-aeglasem tempo kordamööda jalutades, ka see hoiab mõneti rutiini ära ja eks ta ole natuke tõhusam ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samas ega sellest 2g / BMkg 'st midagi halba ju ka ei juhtu.

Pigem isegi head, sest hoiab üldiselt nälja paremini kontrolli all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui aus olla, siis minus tekitavad alati kahtlusi menüüd, kus on pakendite kogustega mitte "jaguvad" toitude kogused. Näiteks pähkleid 15g. Pakid on ju 100g? Ja nii siit-sealt tiksub neid juurde.

Mis kunst see veel on, võtta 100 g pakist 15 % päevas? Kui ostad kilo kartuleid poest, ei pane ka kõiki korraga pannile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis kunst see veel on, võtta 100 g pakist 15 % päevas? Kui ostad kilo kartuleid poest, ei pane ka kõiki korraga pannile.

Täitsa nõus, pähklite puhul ei osta ma isegi ainult ühte pakki korraga. Tavaliselt varun neid ikka rohkem, kui mõni sooduspakkumine juhtub olema, valan kõik kokku ühte hoiuanumass ja sealt siis võtan nii palju kui parasjagu vaja läheb. Vahet pole, kas 2 g ehk üks pähkel, või 10 grammi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma suutsin küll ainult 10 mandlit päevas korraga ära süüa, kui kõik on tasakaalus, siis ei lähe ka lappama.. Hetkel on samamoodi pähklid selline tervislik snäkk päeva jooksul, kui tunnen, et kõht tühi. Alati kaasas, kõrvale joon võimaluse korral sooja teed, võtan mõned pähklid ja korras. :) Kõik on tahtmise küsimus, kui tahan võin vabalt terve tordi ära süüa, aga üldiselt ikkagi piirdu ju ühe tükiga. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma suutsin küll ainult 10 mandlit päevas korraga ära süüa, kui kõik on tasakaalus, siis ei lähe ka lappama.. Hetkel on samamoodi pähklid selline tervislik snäkk päeva jooksul, kui tunnen, et kõht tühi. Alati kaasas, kõrvale joon võimaluse korral sooja teed, võtan mõned pähklid ja korras. :) Kõik on tahtmise küsimus, kui tahan võin vabalt terve tordi ära süüa, aga üldiselt ikkagi piirdu ju ühe tükiga. ;)

Või isegi kaks torti.

Tuli kohe meelde igivana nõukaaja väljend - "Tahan söön kisselli, tahan kuulan transistorit"

post-29847-0-09991100-1365438346.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest milk

Kaloraaž on jah liiga väike. Kui vähe süüa, siis organism hakkab just 'koguma'

Kas sa toitud iga päev sama menüü järgi? Oluline oleks just vaheldus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millest see organism koguma hakkab? See kogumise ja ainevahetuse aeglustumise jutt on müüt. Reaalne ainevahetuse aeglustumine tekib alles rasvaprotsendi jõudes väga madalale. Ka 24 tundi söömata olles ei teki veel mingit aeglustumist. Vastupidi, ainevahetus kiireneb 4-10% peale 36 tundi nälgimist. Mis on ka loomulik - kui väikese nälja puhul "mott maha" kukub, siis sureks kõik loomad ju sinnasamma metsa alla. Vastupidi, loodus paneb näljase hundi ringi jooksma. Ja kui juba pikka aega ei õnnestu toitu leida, siis hakatakse ainevahetust veidi tagasi tõmbama. Sest ilmselt on tõesti söök maailmast mõneks ajaks otsa saanud. Kuid ainevahetuse aeglustumine kohe peale seda kui kõht tühjaks läheb on naeruväärne. Esimene näljanäpistus ei ütle midagi muud kui kõht ütleb et ta on valmis järgmist laadungit vastu võtma. Ja siia müüaksegi kohe sulle toitutööstuse poolt reklaam "kõht täis Eesti moodi".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millest see organism koguma hakkab? See kogumise ja ainevahetuse aeglustumise jutt on müüt. Reaalne ainevahetuse aeglustumine tekib alles rasvaprotsendi jõudes väga madalale. Ka 24 tundi söömata olles ei teki veel mingit aeglustumist. Vastupidi, ainevahetus kiireneb 4-10% peale 36 tundi nälgimist. Mis on ka loomulik - kui väikese nälja puhul "mott maha" kukub, siis sureks kõik loomad ju sinnasamma metsa alla. Vastupidi, loodus paneb näljase hundi ringi jooksma. Ja kui juba pikka aega ei õnnestu toitu leida, siis hakatakse ainevahetust veidi tagasi tõmbama. Sest ilmselt on tõesti söök maailmast mõneks ajaks otsa saanud. Kuid ainevahetuse aeglustumine kohe peale seda kui kõht tühjaks läheb on naeruväärne. Esimene näljanäpistus ei ütle midagi muud kui kõht ütleb et ta on valmis järgmist laadungit vastu võtma. Ja siia müüaksegi kohe sulle toitutööstuse poolt reklaam "kõht täis Eesti moodi".

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest milk

Mõtlesin seda, et nälgimisel hakkab organism kasutama energia saamiseks oma kudesid.

Ehk siis nälgimisel hakatakse kaotama lihast. Lihased on aga need, mis rasva põletavad, kuid selleks on neil vaja energiat. See on lihtsalt öeldud. Aga võibolla ma tõesti ei väljendanud ennast nii korrektselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõtlesin seda, et nälgimisel hakkab organism kasutama energia saamiseks oma kudesid.

Ehk siis nälgimisel hakatakse kaotama lihast. Lihased on aga need, mis rasva põletavad, kuid selleks on neil vaja energiat. See on lihtsalt öeldud. Aga võibolla ma tõesti ei väljendanud ennast nii korrektselt.

Nii palju, kui netist lugeda võib, siis see väide on vist küll metsikult ületähtsustatud.

Weight training is increasingly recommended as a fat-busting tool because some experts say extra muscle burns more energy than body fat at rest, so if you develop more muscle and have a higher muscle to fat ratio than before, you must burn extra energy and more stored fat as a result. This is true and has been shown in metabolic studies. However, the differences are not that dramatic; perhaps less than a few tens of calories per day for each pound of muscle increased, for most people

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minul samuti istuv töö:) Aga siis tuleb, trenni minna;)!! Siis ei ole miskit hullu, kuigi pikkuse ja kaalu suhe sul korras, seda ütleks kindlasti arst samamoodi;)

Vaja ennast kätte võtta ja trenni vedada:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina vaidlen neile vastu, kes väidavad, et kaalu ja pikkuse suhe võib selliste parameetritega korras olla.

Toon ennast näiteks - minu norm kaal on 55kg, pikkust on mul 169cm. Kõik sõltub, mis kehatüüpi sa oled.

Ise alustasin ka kaalulangetamist kui kaal oli saavutanud kaalurekordi, ehk siis 63kg ja nägin välja nagu võdisev kohupiim. Korralik toitumine ja korralik treening vähemalt 3* nädalas aitavad kaalust alla võtta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×