Jump to content
SlenderMan

Lihtsalt kaalus juurde vaja

Recommended Posts

Tervist foorumlased.

Olen 24 aastane mees kellel on pikemat aega kaaluga üks jama olnud - nimelt ei tule seda kuidagi juurde, söö palju tahad. Tegemist on väga kiire metabolismiga ning kui enamus arvavad, et see on väga tore, siis leian, et terve elu kõige kõhnem inimene seltskonnas ei ole just kõige meeldivam tunne olnud. Igatahes, mõtlesin, et küsin siit veidi abi millega ja kuidas efektiivselt kaalus juurde saada. Tean, et see käib paljudele siinsetele vastu karva, aga trenni koha pealt ma pole väga planeerinud. Tulgu need lisakilod kasvõi rasva arvelt.

Ärge palun hakake kommenteerima, et söö koguaeg ja niipalju kui jaksad. Kui te vähegi teaks mida tähendab kiire ainevahetus, siis te teaks, et see ei tööta päris nii. Olen proovinud. Vetsus sai lihtsalt väga tihti käidud, aga juurdevõtt oli nada.

Käisin ka sõjaväes lootuses vormi saada, aga see oli pigem naljanumber. Süüa sai korralikult, aga energiakulu oli liialt suur. Naljakas oli pigem see, et ülejäänud ajateenijad võtsid ikka oma 5-8 kilo SBK ajal juurde.

Mind huvitab, et millest toituda mis püsiks kõige paremini ''sees''. Tean, et paljud teist ei toeta seda ideed, aga kas neid pulbreid tasuks minu olukorras tarbida? Ja mida täpsemalt? Pulbritega oleks ka veel see pluss, et aeg-ajalt on selline jama ka, et toit lihtsalt ei lähe alla. Ennast oksendamiseni sööma sundida ei ole päris ahvatlev.

Pealekauba olen veel kerge laktoosik, seega piimatooted löövad aeg-ajalt põhja alt.

Kuradi pikalt tuli nüüd, seega vabandan ja aitäh kui läbi lugesid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ütleme nii, et söögi kogus on subjektiivne. Mul on endal ka üks sõber, kes väidab, et sööb end lausa ogaraks iga päev, aga kaalu ei tule. Reaalis on tema toiduportsjonid sellised, et ma ainult muigan ja mõtlen, et kas tõesti peetakse selliseid koguseid "ogaraks söömiseks"? :)

Räägi sina palju su kaloraaž siis kõige kõrgem olnud on, mis kaaltõusu kaasa ei toonud?

Imenippe kaalu tõstmiseks ei ole. Ikka söö ja söö. Muuta saad vaid seda, et millest sa neid kaloreid saad. Ilmselgelt kui raske on end sööma sundida siis tuleks eelistada kalori-rohkeid toite. Ning vältida siis laktoosi-talumatuse korral tavalisi piimatooteid. Tarbi rasvast kala ja liha. Pähklivõid, lisa menüüsse tumedat shokolaadi jne.

Piim oleks küll ideaalne abimees kaalu tõstmise puhul sest vedelad kalorid on kergelt tarbitavad. Seega võid muretseda endale laktoosi-vabasid tooteid või tarbida juurde seedimist parandavaid lisandeid. Valgupulbreid ja muidu massi-lisajaid võib muidugi tarbida - küll aga on tavalised vadakud siiski laktoosi talumatuse korral ebasobivad, seega võiksid kindlasti uurida välja sulle paremini sobivad lisandid.

Muidugi on minu soovitused suunatud neile, kelle tervis muidu korras on. Võimalik, et sul on mingi seede-elundkonna probleem, kui toit nii kiiresti läbi käib ja imendub vähe. Arsti juures käimine liiga ei tee ning vbl on probleem kerge parandada. :)

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vabandan ette t2pit2htede puudumise p2rast - ei kirjuta enda arvutist ja siinsel masinal puudub igasugune eesti keele toetus.

Ma t2pset kalorikogust 6elda ei oska, sest ma ei arvutanud v2ga (tagantj2rgi m6eldes veidi lollakalt k2itutud) aga seadsin endale sihtm2rgiks kolm tugevat einet + pudipadi siin-seal ligi kuu aega, ning see ei andnud tulemust ning andsin alla.

Samas huvitav on see, et nii6elda ametlikult mul laktoositalumatust pole (tegin testi enne kaitsev2ge) aga piim ei kipu ikka sees olema. N2iteks selle postituse kirjutamise ajal s6in 2ra v2ikse kohupiima ning j6in kohvi peale ja sain tunni jooksul kolm korda vetsus k2idud. Osa sellest v6ib kohvi kaela ka ajada.

Mul peas tiirutab selline idee, et hakkaksin hommikul putru endale sisse ajama moosiga. L6unaks s66ks kana (v6i muud liha) + valgupulber. 6htus66gid on mul yldjuhul alati korralikud toidud olnud, seega sellega j2tkan samamoodi aga lisaks sinna veel mingi klaas piima enne magama minekut (siis ei ole soolestik enam nii aktiivne ja pysib paremini sees). K6igele sellele lisaks yritan sinu soovituse j2rgi mingeid rammusamaid sn2kke ka syya a'la maap2hkliv6i.

Nende pulbrite koha pealt on kyll mul silm p2ris kirju: et mida t2psemalt siis vaadata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tead, su jutt on pea-aegu sama nagu mu sõbral. Kergelt ähmane kirjeldus paarist "Tugevast einest" ja pudi padi kõrvale. :D

Toidu koguseid silmaga või kõhuga hinnates ei anna adekvaatseid mõõtmistulemusi, kui puuduvad eelteadmised toitude kalorsusest. Ma võin soovitada sulle 500kcal eest toitu peale mille söömist jõuad vaid ägiseda toolis, või midagi sellist peale mille tarbimist on sul küsimus, et kõik või? :D - Seega on väga võimalik, et sinu silma ja kõhu järgi hinnatud söömis-orgiad olid suhteliselt madala kalorsusega ning kaalutõusu oligi palju nõuda.

Soovitan kaloreid siiski lugeda mõnda aega, et saada vähemalt umbkaudsed toitude väärtused selgeks. Tulevikus ei pea enam piinlikku täpsusega tavaline harrastaja enda menüüd üles lugema, kui varem on enamvähem asi selgeks saadud. Kui aga sellised teadmised puuduvad siis ei ole ka vormi saavutamisel kerget edu loota.

Siin lehel on eestikeelne kalori-arvuti ning välismaistest näiteks - nutritiondata.com

--------------------------

Piimavalgu talumatuse/allergia on ka võimalik - veidi haruldasem aga mõju on äkilisem.

http://en.wikipedia....ki/Milk_allergy

Milk allergy is a food allergy, an adverse immune reaction to a food protein that is normally harmless to the non-allergic individual. Lactose intolerance is a non-allergic food sensitivity, and comes from a lack of production of the enzymelactase, required to digest the predominant sugar in milk. Adverse effects of lactose intolerance generally occur after much higher levels of milk consumption than do adverse effects of milk allergy.

--------------------------------

Toitude koha pealt on valik suuresti sinu. Hommikune pudru on täiesti ok ja kõik muu samuti. Peamine ongi see, et sa õpiksid oma päevast menüüd õigesti hindama. Sest tihti süüakse ühel päeval küll kõvasti, aga mõnel teisel päeval valitakse teised toidud ning kaloraaž võib olla juba tunduvalt väiksem. Ühesõnaga kõigub pidevalt seinast seina ning mingit otseset arengut kindlas suunas on raske esile kutsuda. Veidi aega toodete silte lugedes kinnistub sulle toitude sisaldused ja oskad päevast päeva järjepidevalt vastavas koguses toitaineid tarbida.

Pulbrite koha pealt soovitaksin siis ohutumat varianti nagu Muna-valk. Egg Protein. Ma ei tea, kas mõni massi-lisaja on munavalgu sisaldusega, seda pead ise erinevates toidulisandi poodides siis uurima.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalorsust ma toitude ostmise puhul siiski j2lgin. Valmistoitude puhul on seda raske v2lja arvutada kuna puudub toidukaal, et m22rata endale 6ige portsjon. Aga eks sul ole selles m6ttes 6igus kyll, et silma j2rgi p2ris m66ta ei saa. Kogemusest siiamaani n2ha, sellep2rast abi kysingi. :)

Kas sellel on muidu suured tagaj2rjed kui ntks peale n2dalast korralikku toitumist yks p2ev nii-ja-naa kokku tuleb kalorite vallas?

See piimaallergia on isegi t2itsa v6imalik. Viimasel ajal olen yldse allergikus hakanud ning plaanis arsti juurde minna end testima, et mille suhtes mul need n2hud tekivad, seega eks kysin piima asjus ka yle.

Kas on veel muidu midagi mida ma peaks peale kalorite ja valkude toidus vaatama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalorsust ma toitude ostmise puhul siiski j2lgin. Valmistoitude puhul on seda raske v2lja arvutada kuna puudub toidukaal, et m22rata endale 6ige portsjon. Aga eks sul ole selles m6ttes 6igus kyll, et silma j2rgi p2ris m66ta ei saa. Kogemusest siiamaani n2ha, sellep2rast abi kysingi. :)

Kas sellel on muidu suured tagaj2rjed kui ntks peale n2dalast korralikku toitumist yks p2ev nii-ja-naa kokku tuleb kalorite vallas?

See piimaallergia on isegi t2itsa v6imalik. Viimasel ajal olen yldse allergikus hakanud ning plaanis arsti juurde minna end testima, et mille suhtes mul need n2hud tekivad, seega eks kysin piima asjus ka yle.

Kas on veel muidu midagi mida ma peaks peale kalorite ja valkude toidus vaatama?

Tulemuste osas pead arvestama, et mida rohkem selliseid "nii või naa" päevi tuleb, seda rohkem aega läheb ka tulemuste saavutamiseks. Küll on see aga selline "kuiv" vastus. Sest tihti endale toitumine ja treening mugavaks tehes võidad pikemas perspektiivis tunduvalt rohkem. Sest vaim ja keha on värskemad, mott kõrgemal ja seega on lootus kokkuvõttes ikkagi häid tulemusi suhteliselt kiiresti saada.

Mida veel toidus vaadata. No rasvu võiks ka üldiselt sinna 1g kehakilo kohta saada päevas. Usun, et kui sa üritad kaalus juurde võtta, siis see vaevalt probleem on. Süsivesikutega sama lugu, et pakun, et saad neid piisavalt. Aga alati võid katsetada ja sama kaloraaži juures mängida erinevate toitainete kogustega, et leida enda jaoks parim lahendus - sest energia tunnetus ja tuju on kõik sellest sõltuvuses ja väga subjektiivne.

Lisaks siis, et menüü võiks olla mitmekülgne nagu loogiline on. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavaliselt tuleb kaal kergemini juurde, kui süüa süsivesikuid ja rasvu korraga samal toidukorral. Eelpool mainitud tume šokolaad kuulub siia kategooriasse.

Oled proovinud näiteks halvaad süüa? Sisaldab palju rasvu, süsivesikuid aga ka proteiine. Mulle endale maitseb üks leedukate valmistatud halvaa, mis läbipaistvas pakendis. 300grammine pakk annab ca 1500kcal ja see päeva jooksul ära süüa, ei valmista minule küll mingeid probleeme. :D Seda küll igas poes pole saadaval. Vähemalt Keila Rõõmukaubamajas on seda alati. Ei ole hullult magus, parema maitsega kui Marmitoni omad ja sisaldab valke ka minu teada rohkem.

Olen endale teinud harjumuseks igal hommikul korra ka kaalu pealt läbi käia. Kui eelmisel päeval on endale üks halvaa laks lisaks lubatud, siis see avaldub kohe ka kaalunumbris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toidukaalud on poes täiesti müügil. Mul on selline http://www.euronics....ogikaalud/65106 Saad kasutada misiganes anumaid, näit ei jää poti serva alla varju, 5kg on enamasti piisav, kuna kasutad väliseid anumaid siis pesta pole kuigi tihti vaja ja selle klaasist plate saab ka nõudepesumasinasse panna.

Seni kuni päevane kaloraaz jääb alla 6000 kcal päevas, saab väheses kaalus ainult söömist süüdistada (M. RIppetoe). Mul endal oli vanasti sama probleem, ja ma võiks öelda, et mul puudus harjumus süüa. Tuli endale söögikordi pidevalt meelde tuletada, söögikordi ette läbi mõelda, koju ja töö juurde ootamatuste vältimiseks toitu varuda. Korraldasin endale tõsised toidukorrad alates hommikusöögist ja nende vahele närisin päeva jooksul ära 250-500g maapähkleid (ostsin neid säästumarketist suurte kottidega) koos koorekohviga. Põhimõtteliselt päeva otsa suu liikus. Kuna ka mina ei viitsinud kaloreid lugeda, siis jälgisin hommikuti kaalu näitu (ja reedeti kirjutasin selle ka üles) ja nähtu põhjal otsustasin, et kas on sööki vähe või palju vms. Kaalu hakkas juurde tulema umbes 1 kilo kuus (kuigi trenni tegin ka tugevalt, nii jõudu kui aeroobset). Massilisajat ega lisavalku ma ei kasutanud.

Proovisin GOMAD-i ka, aga jätsin üsna ruttu katki kuna ei viitsinud nii palju vetsus käia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toitudest valida täistera tooteid - tatar, pruun riis, täistera pasta/makaronid jne... Lisaks veel rasve tarbida rohkem kui 1g/kg kohta, kuna rasv takistab/aeglustab seedimist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×