Jump to content
Sign in to follow this  
timo1233

Jõud ja mass

Recommended Posts

Nüüd on mul küll kõik sassis. Ma olen nagu aru saanud, et kui sul on massi ss sul on ka jõudu palju aga lugesin üht foorumi postitust ja tuli välja oopis, et need on oopis erinevad asjad. Kas keegi saaks selgitada mis vahe neil on? Ja ma käin taipoksis(jõusaalis käin kah) mistõttu mida mul rohkem oleks vaja kas massi või jõudu ja kuidas neid kaht asja saavutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jõul on mitu liiki. Sinul on ilmselt vaja arendada kiiruslikku jõudu ja vastupidavust. Kulturisti kava Sulle ei sobi. Kui tahad maksimaalseid tulemusi, siis katsu leida endale pädev treener.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd on mul küll kõik sassis. Ma olen nagu aru saanud, et kui sul on massi ss sul on ka jõudu palju aga lugesin üht foorumi postitust ja tuli välja oopis, et need on oopis erinevad asjad. Kas keegi saaks selgitada mis vahe neil on? Ja ma käin taipoksis(jõusaalis käin kah) mistõttu mida mul rohkem oleks vaja kas massi või jõudu ja kuidas neid kaht asja saavutada.

Seeriad,kordused ja raskused

http://www.fitness.e...e&articleID=548

Maksimaaljõud

optimaalne korduste arv seerias 1-3 , seeriate arv 5-7 , puhkepausid seeriate vahel minimaalselt 3min (kuni isegi 10min, lisaraskuse % 90-100 (või rohkemgi - ekstsentriline lihastöö või uus rekordüritus). Soorituse tempo - võimalikult kiire

Põhijõud

kordusi seerias 4-6, seeriate arv 5, puhkepausid seeriate vahel 2-3 min, lisaraskus 80-90%. Soorituse tempo rahulik

Plahvatusjõud

kordusi seerias 1-5, seeriate arv 5-7, puhkepausid seeriate vahel 3-5 min, lisaraskus 50-100%, soorituse tempo võimalikult kiire

Kiire jõud

kordusi seerias 1-10, seeriate arv 3-5, puhkepausid 2-3 min, lisaraskus 0-50%, soorituse tempo kiire

Jõuvastupidavus

Kordusi seerias 8-15, seeriate arv 3, puhkepausid 45sek-1,5min , lisaraskus 50-80%, soorituse tempo rahulik

Lihasvastupidavus

Kordusi seerias 15 - sadades , seeriate arv 5-7, puhkepausid 0-60sek, soorituse tempo aeglane

Edited by samuil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Õudsalt raske asi. :D Aga mis jõudu mul oleks vaja teha ,et teha võimalikult palju kahju vastasele teha. Hetkel on mul selline kavab kus enamus on 2x6-8, et mis jõu alal see peaks käima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Õudsalt raske asi. :D Aga mis jõudu mul oleks vaja teha ,et teha võimalikult palju kahju vastasele teha. Hetkel on mul selline kavab kus enamus on 2x6-8, et mis jõu alal see peaks käima?

Liiga vähe informatsiooni, vaata kõiki parameetreid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pakun, et plahvatuslik jõud. Maamiin näiteks.

Treeni mitmekülgselt, ära unusta ennast mingi kindla rutiini peale. Üks periood teed plahvatuslikku, siis kestvust jne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei taha eriti foorumit pikaks ka hteha oma lolluse pärast aga milline oleks selline ilus kava mida jõusaalis teha ,et saad plahvatusliku jõudu? ja kust saaks üldse leida kavasi nende tegemiseks. Ma sealt fitnessi kavadest eriti aru saa mis millisele jõule vaja on. Tänud. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõigepealt on tarvilik teada, et milline on su varasem taust treeningute osas jms informatsioon. Asjakohane oleks kontakteeruda mõne treeneriga, kes vastavalt sinu isikupärale treeningkava koostab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma treeninguid tuleb periodiseerida. Mitte, et sa hakkad lambi koha pealt max jõudu tegema. Paljud on suure vea teinud, et näiteks kuu enne võistlusi on hakkanud a'la vastupidavust tegema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No varasem taust on selline, et ma olen teinud 4 kuud algajate kava ( http://www.fitness.ee/treeningkavad/11 ) . siis 7 kuud edasijõudnute kava jaotatud 2 päevaks. ( http://www.fitness.ee/treeningkavad/13 ) ja präegust kava teinud ss 3 kuud milleks on:

Clean & Press 2x8

Berbell Squat 2x12

Berbell pullover 2x8

Bench press 2x6

Deadlift 2x6

Barbell curls 2x8

Sit-up twist 4x20

Leg reises 4x20

(inglise keeles kuna leidsin netist selle)

ja tempo on mul tavaliselt selline, et alla suht keskmiselt,hoian väga vähe ja üles kiiresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui periooditseda ss kui pikad need perioodid peaksid olema ja kas on vahet mis järjekorras?

Kõik oleneb erialast ja järjekord on väga tähtis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskendu peamiselt treeningus taipoksi tehnikale ja selle rakendamisele sparringuharjutustes ja sparringus. Kui aega jääb üle, tee taastavat aeroobset JA hoolitse selle eest, et lihaste vahel oleks tasakaal, oleks hea liikuvus seal kus vaja ja hea stabiilsus ja jõud keha keskosas.

Ja ma ei usu, et sul sellest aega üle jääb:)

Kindlasti ÄRA pane rõhku ülakehaharjutustele ja eriti just surumisharjutustele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Õudsalt raske asi. :D Aga mis jõudu mul oleks vaja teha ,et teha võimalikult palju kahju vastasele teha.

Füüsika:

Et teist keha mõjutada on sul vaja impulssi - http://et.wikipedia.org/wiki/Impulss

Impulss = mass x kiirus

Seega on sul vaja võimalikult kiiresti liigutada võimalikult rasket kätt/jalga

n, Kui vastase käsi on 2x raskem siis sina pead lööma 2x kiiremini, et sama palju haiget teha.

Selle kohta on ka üks ilus laul tehtud:

http://www.youtube.com/watch?v=ILP88Wn1hx8

Edited by -TANK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga kui periooditseda ss kui pikad need perioodid peaksid olema ja kas on vahet mis järjekorras?

Kes see ütles et ei saa üheaegselt treenida max jõudu ja plahvatuslikkust/kiirust? Ikka saab ning seda teevad pidevalt mitmesugused sportlased.

Levinuimad kiiruse/"plahvatuse" harjutused on klassikalise tõstmise võtted nagu rebimine, rinnalevõtt, tõukamine ja nende erinevad variatsioonid (http://www.exrx.net/Lists/OlympicWeightlifting.html). Tee oma esimene harjutus (või ka kaks) mõni nendest, seejärel teisi nn aeglasi harjutusi. Igasugused hüpped on ka head, näiteks kastile või üle tõkete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×