Jump to content
Silvar Fast

Silvar Rückenberg

Recommended Posts

Tore, et noored mehed ka vorme teevad - küll ajapikku ka lihakest luu peale tuleb, tihti ei osata just seda tervaust teha ja see on siiski eelkõige relv mis laval maksab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

45. EMV kulturismis ja fitnessis kokkuvõte:

TRENN

Aeroobset tegin selle ettevalmistuse jooksul suhteliselt vähe. Vahepeal käisin rattaga trennis, edasi-tagasi 26km ja paar korda tulin trennist jala koju. Viimased kuu aega üritasin lihtsalt treeningraskusi hoida ja see ka pms õnnestus, kui seeriatevahelisi pause pikendasin. Alates 14.08 kuni võistlusteni treenisin sellise jaotuse järgi:

1. SELG

• Tõmme pukkidelt põlvede alt 6x12

• Lõuatõmbed 5x10

• Hantli tõmbed puusale 4x12

• Ploki tõmbed rinnale põrandal istudes 4x8

• Jalasirutused plokil 3x30

• Jalakõverdused plokil 3x30

2.RIND

• Surumine 5x6-8

• Trossidega surumine 4x12

• Hantlitega lend 5x8

• Seistes hantlitega lend 4x10-12

• Ettekallutatult hantlitega lend (2 seeriat pöördega) 4x12

• Biits kangiga 5x8

• Rööbaspuud 5x8-10

3. JALG

• Kükk 5x20

• Jalapress 5x20

• Säär pukil 5x(15+15)

• Biits seistes hantlitega 4x(10+10)

• Haamer scotil trossiga 3x10-12

• Kaldpingil istudes biits 4x(8+8)

• Plokil sirgete kätega 5x12-15

4. ÕLG

• Kuklalt surumine 5x8-10

• Arnoldi press 4x15

• Kangi tõmbed rinnani 4x15

• Maas kitsalt surumine 4x10

• Triits plokil peakohal 4x15

• Pingil üles-alla 4x12-15

Puhkust andsin enesetunde järgi umbes 5-6 päeva tagant.

TOITUMINE

Pärast kevadisi võistluseid sai rihm korralikult lõdvaks lastud ja maksimaalne hommikune kaal tõusis natukene üle 79kg-i. Korralikum ettevalmistus hakkas augusti keskel, kui kõik söögid, mis suhu panin, käisid kaalu pealt läbi. Keskmine kaloraaž selle 2 kuu jooksul oli 2182kcal (süsivesikud 154, rasvad 70, valgud 234). Keskmise sisse ei ole arvutatud selle aja jooksul 4 päeva, kui sai korralikult laetud. Kõht tühi pole olnud ja mingit piinamist ei teinud. Lõpu poole tõusis päevane valgu kogus üle 300 grammi ja süsikad alla 100 grammi. Põhilised toidud olid munad (kuni rest päevas), maitsetu lahja kohupiim (~2-6 pakki), kodujuust, kana (põhiliselt rinnak), kala, väherasvased sea- ja veiseliha osad, kala, delikatess sea- või veisehakkliha, hakitud kalkuni rinnaliha, 7-viljahelbed, rukkihelbed, täisterapasta, juust, õun, sibul, küüslauk, sinep, mandlid. Kohupiima segasin tavaliselt piima ja suhkruasendajaga, erinevate maitsete jaoks kasutasin kakaopulbrit, vaarikaid, maasikaid, põldmarju, arooniaid vms. Õhtuti sai maiustatud Fasti puddinguga. Päris palju tegin sellist kooki - 2 muna, pakk kohupiima, 5g kakaopulbrit, soola, suhkruasendajat ja pannile. Sellel ettevalmistusperioodil juurikaid eriti ei söönud, kuna need tekitavad mulle gaase.

KAAL

post-8206-0-05491800-1381785968_thumb.pn

VÕISTLUSED

Soolad võtsin välja alates neljapäeva hommikust (10.10.13) ja ka vedeliku tarbisin siis minimaalselt. Kuna kevadel tundsin, et jäin laadimisega tagasihoidlikuks, siis alustasin neljapäeval süsikatega 7grammi/kg kohta, reedel tuli 6g/kg ja laupäeval peaaegu 9g/kg. Hommikul oli kaal esimest korda ettevalmistuse jooksul alla 70kg ehk siis 69,9kg. Kuna olin registreerunud ka armliftingus -70kg, siis ei saanud hommikul söögiga väga liialdada - 3 muna pannile ja paar lonksu kohvi kõrvale. Kaalumisel olid numbrid 69,6kg. Pärast kaalumist umbes tunniste pausidega läks sisse kokku ~1,5kg keedetud täisteramakarone, 300g banaanilaaste, 200g šokolaadi ja väikeste lonksudega kohvi. Ennem lavale minekut hakkas ka kergelt krambitama, aga midagi hullu polnud. Võistlustel jäin oma kategoorias seekord jälle viimaseks, aga keegi peab ju viimane ka olema. Mina andsin endast kõik ja olen üldkokkuvõttes rahul. Ja mis põhiline, et aastaga on vast umbes poolteist kilo liha ka juurde tulnud. Lõpetuseks mõned võrdluspildid:

post-8206-0-05858500-1381786509_thumb.jp post-8206-0-04251700-1381786547_thumb.jp

21.10.2012 - 68,2kg 12.10.2013 - 69,6kg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai 10. novembril üle pika aja Silvari juures ülevaatusel käidud ja muidugi mõned klõpsud ka tehtud vormist. 15. novembril on siis minek Austriasse MMile. Ootused ei ole suured, aga vormi osas järeleandmisi ka ei ole teinud - ikka olen edasi kuivatanud.

Mõned pildid:
post-4814-0-55426900-1384202751_thumb.jp post-4814-0-24672800-1384202756_thumb.jp
post-4814-0-61575600-1384202763_thumb.jp post-4814-0-72792300-1384202770_thumb.jp
post-4814-0-37451200-1384202775_thumb.jp

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui suur sul enda klassikakatis muidu kasvamisevaru on kui vorm umbes sama kuiv, aga lihast peale visata veel korralikult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui suur sul enda klassikakatis muidu kasvamisevaru on kui vorm umbes sama kuiv, aga lihast peale visata veel korralikult?

Üle 10kg, ca 13kg.

PS. Juba EMV vormi juures oli ruumi üle 10kg. Põhjamaade MV kaalumisel hakkasid kohtunikud mu kaalu üle naerma ka :(:D

Edited by Sarge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis kaal on nendel viimastel pilltidel :) ?

Ausalt öeldes ma ei tea, sest ma ei kaalu ennast. Kuna mahun ilusasti kategooriasse ära, siis ei ole kaal oluline ja ei pea selle pärast põdema. Minu "kaaluks" on peegel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere kõigile!

Esiteks ...edu Taavile, nädala pärast pöidlad siis pihku kõik! :)

Aga minust ka siis natuke - olen vist selle tiimi üks kõige „rohelisemaid“ liikmeid. Kuigi armastus lihaselise keha vastu on mul olnud juba pikemat aega, siis julguse võtsin ma alles eelmise aasta talvel kokku. TÜ ASKi jõudsin 2013 aasta veebruaris. Siinkohal aitäh Estale, kes mind julgustas ikkagi kohale tulema!

Päris jõusaalivõhik pole ma kunagi olnud, kuid varem tegelesin 17 aastat ikkagi tantsimisega. Jõusaali jõudsin vaid iseenese initsiatiivist, et keha „trimmida“. Jõusaalitreening mulle meeldis ja meeldis ka see, kuidas see mu keha muutis. Pea poolteist-kaks aastat mõtisklesin ma kulturismi harrastajatega liitumisest, kui kartsin, et minusugust tantsutüdrukut ei võeta seal tõsiselt. Täiesti jabur….

Ühel hetkel aga tantsumaailm lihtsalt ammendas end minu jaoks ja nii avanes võimalus lõpuks ometi teha seda, mida juba pikemat aega ihaldanud olin!

Fitness on minu jaoks oma keha proovile panek, oma keha nõrkade kohtade parandamine ning pidev areng. Mõnevõrra ka pidev liikumine „ideaalsuse“ poole.

Esimesed võistlused olid mul juba 3 kuud pärast alustamist – Lõuna- Eesti karikas Tartus. Sinna läksin mõttega näha siis fitness- maailma „ukse taha“. Näha, kuidas asjad tegelikult käivad ja kas ma olen enda jaoks õigel teel.

Kuigi ma olen tohutult ambitsioonikas inimene ja võidumõtted käisid läbi küll peast, siis esimesed võistlused olid pigem selline „uue mängumaa avastamine“. Tahtsin näha, kuidas asjad käivad, millised need võistlused küll välja näevad ning kui hull siis see ettevalmistus ikkagi on!

Esimene võistlus läks ootamatult hästi – I koht algajate bikini fitness kategoorias ja I koht ka absoluudis!

Ühe võistlusega piirduda ei tahtnud ning olin nädala pärast kohal ka Eesti Karikavõistlustel Fitnessis ja Kulturismis. Seal oli mul tõeliselt kõhe tunne, sest jõusaali staaži oli tolleks ajaks 3-4 kuud kõigest! Kuid suure tahtmise ja järjest kasvava pühendumusega pole miski võimatu – Eesti Karikal sain bikini fitness -163cm II koha! Uskumatu! Ma läksin kõigest „avastama“ ja leidsin – leidsin armastuse spordi vastu, mis on ühtlasi raske ja väljakutseid pakkuv, kui ka ilus!

Olles ära näinud ja kogenud, milline see võistlussportlase maailm välja näeb – polnud mul kahtlustki – lähme edasi! Seega algas ettevalmistus sügisperioodiks – trennide sagedus ja intensiivsus muutus suuremaks! Tänu sellele spordialale tegin ka täieliku kannapöörde oma haridustees – Tartu Ülikooli magister vahetus Annely Sootsi Tervisekooliga, kus alustasin õpinguid toitumisnõustajaks. Nüüd oli paigas nii trenn kui ka toitumine ja selge siht oli silme ees – Eesti Meistrivõistlused!

Võrreldes kevadega olin sügisel suurendanud treeningkoormust, muutnud dieeti vastavalt oma uutele teadmistele ning ka psühholoogiliselt paremini ettevalmistunud (karastunud). Täiskohaga töötades ja õppides, tuli ohverdada nii mõndagi (unetunde, sotsiaalset elu, ka finantse ja mõnegi närviräku), kuid tänu sellele jäid mu kõrvale vaid kõige paremad-tugevamad! Tänu heale toetajate seltskonnale, eeskujulikule treeningtiimile ja treenerile – II. koht Eesti Meistrivõistlustel! See oma korda täitis aasta 2013 unistuse – rahvusvahelisele võistlusele pääs Eesti koondise liikmena – Põhjamaade Meistrivõistlused 2013!

Põhjamaade MV on olnud siiani kõige õpetlikum võistlus – pikk maa on veel minna, kuid see, et sain väljakutse koos nelja teise välisvõistlejaga ning pääsesin finaali, seadis mulle uueks aastaks üsna kõrged sihid ja motiveerib mind veel rohkem oma piire kompama!

Põhjamaade MV-l lõpuks V. koht!

Kevadeks uued sihid seatud ja nüüd vaja vaid taastuda kahest tüütust vigastusest (õlg ja põlv) ja siis saab „rokkida sajaga“ ;)

315688_557648564255519_951284618_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tubli oled Riina! Vaadates kui vähe aega oled sa selle alaga ja üldse regulaarsete jõusaalitreeningutega tegelenud, siis tundub, et sinus on olemas korralikult potensiaali, seega jätka samas vaimus, edu soovides!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks võrdlemisi pikk aasta hakkab selja taha jääma ja aeg on teha kokkuvõtteid. Aasta oli tervikuna TÜ ASK spordiklubile väga edukas, millest räägib tulemus klubide arvestuses EKV - tel ja EMV - tel. Usun, et meil on tõesti parim klubi!!!

Oli "ärakukkumisi" sportlaste seas, kuid arvan, et selle ala puhul on mõistlik vahepeal hinge tõmmata, sihte seada, et seejärel taas täiskäigul edasi liikuda. Vahest on nii, et teha kaks sammukest edasi, selleks tuleb üks vahepeal ka tagasi teha. Samas tore on see, et kui üks jääb kõrvale, on mõni teine sportlane oma elu tippvormi teinud.

Tahaksin tänada kõiki sportlasi ja toetajaid, kes on abikäega meid aidanud. Suured tänud Fastile, tänu kellest on sportlaste meeleheaks ning rahakoti säästmist silmas pidades suur abi olnud.

Edited by Silvar Fast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti tahaksin tänada Estat suurepäraste tulemuste ja korraliku sportliku vormi eest. Tänud, et sul on aega jäänud võistlemiste ja vormitegemiste kõrvalt ka võistluste transpordi ning grimmi organiseerimisega tegeleda.

Unustada ei saa Janarit, kes tegi kevadel, liialdamata, oma elu vormi ja superhooaja.

Meeldiv on näha, et Merisalu on end käsile võtnud. Suhtumine on muutunud tõsisemaks ja kindlasti tegi Taavi just lõppenud sügishooajal oma elu tippvormi. Veel mõned aastad tõsist tööd, kvaliteetseid lisakilosid ja ongi mees alati arvestatav tõsine tegija.

Reeda sügisest hooaega iseloomustab kõige paremini sõna " läbimurdmine". Reeta ootavad kindlasti ees suured tulemused ja maailma tasemel võistlusvormid. Oluline on vigastusi vältida ja motivatsiooni üleval hoida.

Tahan tunnustada ka Riinat, kes murdis ennast "pilti" hea vormi ja ennast salgava töökusega. Natuke lihast juurde ja valmis tõsisteks välisvõistlusteks.

Allan tegi iseendaga võrreldes väga suure arengu, kuid on veel vaja lihast juurde, et täita mõned tühimikud.

Imre esines oma headuses, küll aga tahaks seda meest tuua tõsistematesse kategooriatesse, nagu näiteks klassikaline kulturism.

Tubli aasta tegi ka Marius, loodan, et sul jätkub motivatsiooni edasi võistelda ja treenida, sest tõsised tulemused, mis kirjutatakse ajalukku tehakse meestega rinda pistes.

Loodan ka edaspidi Team TÜ ASK - iga pakkuda kulturismi ja fitnessi lavadel põnevaid võistlusi ning tulist konkurentsi. Loodan, et juba kevadel on meie vigastused paranenud, lihasmassid täienenud ning sammume koos vana raudvara ja uute sportlasega võidukasse lahingusse!

Lahinguväljal näeme, Raisk!

Edited by Silvar Fast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kindlasti jätkub mul motivatsiooni edasiseks treenimiseks ja usun samamoodi, et suuremad tegemised on veel aastate pärast mind ootamas.

Kuid kindlasti peaks tänama sind, et annad palju tuge ja motivatsiooni ja oled loonud vägeva meeskonna, kus on ühtsuse tunnet rohkem, kui kusagil mujal üldse olla saab! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd,kus juba natuke aega möödas on, hakkab vaikselt ununema poole aasta tagune katsumus. Seoses sellega on tekkinud Jüriga plaan, kevadel, mälestusena kannavalu meelde tuletada. Plaan siis magusa mälestuse hoidmiseks kõndida Jõgevale. Võin nüüd aja möödudes julgelt öelda... olid targad ja õpetlikud kilomeetrid, oli palju eneseleidmist ja arusaamiste ümber vaatamist. Soovitan kõigil, kes mõtlevad ekstreemsete ettevõtmiste ja hullumeelse väljakutse peale...

Edited by Silvar Fast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärge kartke üritamist...ärge kartke ebaõnnestumist...isegi, kui katkestate või jätate pooleli...olete ikkagi suurelt võitnud. Olete võitnud teadmise enesest,olete teadlikumad oma kehast, vaimust ning suure tahte kõik võimust!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis õpilastest saanud on kuidagi vaikne ja ei ole kuulda kas ja kes kevadeks valmistub? Ehk aktiviseerite ennast kuidagi... ;)

Kõik töötavad ja pole aega :)

Ise teen praegu tunde järgi trenne ja mingit jõhkrat lammutamist ei toimu. Usun, et Allan teeb täna/homme pikema postituse tänasest võistlusest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah Taavi, nii on :) Täna toimusid siis Kõrvekülas Tartumaa klassikalise jõutõstmise MV. Valmistuma hakkasin selleks pärast kulturismi EMV-i. Kohe järgmisel päeval alustasin 3x3 kavaga, mis kestis 8 nädalat. Pärast EMV-d võtsin paari päevaga ~3kg juurde ja nii on kaal püsinud praeguseni. Toidud on endiselt kõik kaalu pealt läbi käinud ja keskmine kaloraaž on tänase päeva seisuga 3880 (süsikad 355, rasvad 147, valgud 290).

Tänase võistlustega jäin üldkokkuvõttes rahule. Plaan oli kokku saada 500 kilo, aga juba soojendusel oli tunda, et täna väga head minekut ei ole. Kükis ja surumises kordasin isiklikku ja tõmbes parandasin 2,5kg. Tulemuseks enda kaalukategooria võit ja absoluudis 4.

Ja siin parimad katsed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai siis vahelduseks jälle midagi kasulikku tehtud vahelduseks ja käisime Tartus verd andmas! Asja positiivne külg on see, et vere eest anti šokolaadi, aga negatiivne külg on see, et kästi ka arsti juurde minna, sest hemoglobiiniks mõõdeti mul seekord uus isiklik rekord 193! Tehti kolm mõõtmist kahest erinevast käest ja kahest erinevast sõrmest. Kõik näitasid sama tulemust. Kuna see ei ole esimene kord, kui mul 180+ on hemoglobiin, siis igaks juhuks saadeti arsti juurde jah. Nagu sõber ütles, siis mu veri on selline, et kui ma relakada sõrme lõikan, siis lööb sädemeid! :D

Kui kellelgi huvi aretada teooriat teemal, miks on inimesel, kellel kunagi suurte aeroobsete koormuste ja rauapreparaatide pealt oli max hemoglobiin kõigest 172 ja nüüd, kus treeningtunde on oluliselt vähem on see järsku 193, siis laske tulla. Kuulan huviga!

post-27945-0-46540800-1387367705_thumb.j

Edited by JasUnicon
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kellelgi huvi aretada teooriat teemal, miks on inimesel, kellel kunagi suurte aeroobsete koormuste ja rauapreparaatide pealt oli max hemoglobiin kõigest 172 ja nüüd, kus treeningtunde on oluliselt vähem on see järsku 193, siis laske tulla. Kuulan huviga!

Hetkel päevakajaline EPO? :D

Eino mul mõõdeti ka kunagi kehakultuuris suusatajatest kõrgem hemoglobiin, aga see vist lihtsalt sellest, et ma aeroobset ei tee ja veri on paks vms. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkel päevakajaline EPO? :D

Eino mul mõõdeti ka kunagi kehakultuuris suusatajatest kõrgem hemoglobiin, aga see vist lihtsalt sellest, et ma aeroobset ei tee ja veri on paks vms. :rolleyes:

Just-just! EPO on päevakajaline tõesti, aga kahjuks või õnneks on see minust siiski mööda läinud! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×