Jump to content
Sign in to follow this  
Draw

Aeroobne trenn vs rasvapõletus

Recommended Posts

Tere!

Olen pikemat aega elanud teadmisega, et madalama pulsiga jooks aitab rasva põletada. Hiljuti aga ledsin siit foorumist teooria, et aeroobne trenn kasvatab lihaskiude vahele rasva, mis muudab lihase pealt näha pehmeks. Selle teooria kohaselt on rasvapõletuseks sobilik ainult jõutrenn + hiit.

Kuidas sellega siis on?

Ette tänades,

Draw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere!

Olen pikemat aega elanud teadmisega, et madalama pulsiga jooks aitab rasva põletada. Hiljuti aga ledsin siit foorumist teooria, et aeroobne trenn kasvatab lihaskiude vahele rasva, mis muudab lihase pealt näha pehmeks. Selle teooria kohaselt on rasvapõletuseks sobilik ainult jõutrenn + hiit.

Kuidas sellega siis on?

Ette tänades,

Draw

Viita sellele leitud teooriale :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänan, oli kasulik artikkel.

Ma ei olegi pimesi ainult aeroobse trenni peal, teen jõutrenni 3x nädalas ja jooksen ka, aga küsimusi tekitas just see väide.

Ei saanud siiski vastust otsesele küsimusele - kas vastab tõele, et aeroobne treening kasvatab lihaskiude vahele rasva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänan, oli kasulik artikkel.

Ma ei olegi pimesi ainult aeroobse trenni peal, teen jõutrenni 3x nädalas ja jooksen ka, aga küsimusi tekitas just see väide.

Ei saanud siiski vastust otsesele küsimusele - kas vastab tõele, et aeroobne treening kasvatab lihaskiude vahele rasva?

Normaalses hulgas tehtuna pigem kaotab sealt.

AlanBastard peab oma aeroobsete näidetega silmas ilmselt pigem sellised, kes tundide viisi järjest lasevad:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inimesed on erinevad ka, mõned kalduvad rohkem lihaskiudude vahele rasva varuma, vist progesterooni mõjul, ja mõned kalduvad aeroobset tehes taastumisfaasis lihaskiududevahelisi rasvavarusid rohkem superkompenseerima. Aeroobne üldiselt peaks üles reguleerima rasva energiaks tarbimise mehhanisme, nt rasvarakkude beetaretseptoreid, aga ka taastumisfaasis lihastesisest rasvavaru taastama. Jõulisem trenn ja eriti HIIT töötavad sellele vastu mitut teed pidi, esiteks kaldub selline trenn tõstma androgeene ja need suruma alla progesterooni, teiseks taastumisfaas vähem lihaste rasvavaru taastama.

Samas ega see lihastevaheline rasv nii halb pole, parem kui kõhurasv. Seda saab üsna kiirelt ja edukalt energiaallikana kasutada füüsilisel tegevusel.

Sellega sõdimisele tasub keskenduda neil kellel sääred definitsioonita jämedad pakud aga kõhu ja puusa peal rasva vähe.

Väga pikaajaline ja raske puhkusteta aeroobika, nagu näiteks maraton paistab küll selgelt halb nii rasvale kui südamele ja immuunsüsteemile.

Ühesõnaga ei ühtki selget vastust minu poolt :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võin kinnitada, et pikaajaline aeroobika mõjub halvasti immuunsüsteemile - peale sinasõprust sellega olen talvel selgelt rohkem haige ja kõigele lisaks jube külmapelglik ka. Samas märgatavalt on muutunud kehamõõdud... väiksemaks siis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×