Jump to content
youngman16

Küki tegemine algajal?

Recommended Posts

Enne jooksmist oleks hea kõndima õppida.

Sama reegel kehtib kükkide kohta.

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks ei võiks teha? Algajatel soovitan kükke teha smithi kangiga. Lihtsam variant on siiski anda jalgadele koormust jalapressil või mõne muu trenazööriga. Olles ise treenerina töötanud siis nägin kui paljud tegelikult (just algajad) ei suuda teha korralikku kükki...

Lihasmassi ehitamine on aeganõudev tegevus kus mängivad rolli väga paljud asjad. Trenn,toitumine ja eesmärk kõigepealt paika siis tuleb hakata tegutsema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alguses soovitan teha pikemaid seeriaid 15-20 kordust, et lihased ja liigesed harjuksid koormusega. Pole vaja neid üle koormata kohe ja ei pea alguses lammutama - tasa ja targu!

Korralik soojendus ja võib kükke raskusega teha. Jälgi, et puusad, põlved ja jalad oleksid ühel liinil! Hea oleks kui keegi treener vaataks tehnika üle. Ära karda nõu küsida, selleks nad saalis ongi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina alustasin küll esimesel jalatrennil (teine päev siis) kükiga, enne seda kerge ripptoe instructional video ja siis läks andmiseks. Muidugi esimene soojendus oli ainult kangiga (20kg),edasi 40 ja viimaks 50.

Edited by Ak_47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina Smithil ei saanud kükke teha, põlved hakkasid valutama. Raskusest polnud mõtet rääkidagi. Arvasin, et kükk pole lihtsalt minu rida. Aga siis õnnestus Margus Silbaumiga üks trenn koos teha ja mu silmad avanesid nö. Nüüd ma ootan esmaspäeva, et kükitrenni teha.

Alguses soojendus, siis venitus, siis 20x ilma kangita kükk, siis kangiga 20x, siis kangile raskused peale. Ja siis jälle venitused...

Praegu teen suurte korduste ja väikeste raskustega, et nö. tehnikat kinnistada ja keha harjutada, jaanuarist hakkan raskuseid lisama. Kükk on nii tehniline asi, et võta endale kindlasti alguses treener või keegi väga kogenud mees kõrvale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah tehnika on väga tähtis, peale selle ka ju raskus vastavalt kordustele. Olen näinud, et inimesed teevad hoopis seljale trenni mitte jalgadele niga oht on hoopis selg vigastada, mitte põlved. See on hea, et keegi jälgiks küki tegemist, profiilis ennast ju ei näe, isegi kui peegel saalis. Maitse asi, aga ise ei ole kunagi sügavkükki teinud, et sellest on siin foorumis väga palju arutelusid olnud, et seda ka võiksid lugeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vale tehnika.

Lõpeta tegemine ning otsi korralik treener, kes juhendaks. Muidu on sul varsti põlved läbi ning neid võidki ravima jääda. Pole mõtet lõhkuda end.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks see näitabki seda, et tehnika ei ole päris "sees" veel. Kui ilma järelvalveta teed siis kipub tunnetus kaduma ning keskendud valedele punktidele ning raskus langeb sinna kuhu pole vaja.

Seetõttu on kükkide, jõutõmbe puhul sageli kõige targem alguses paar kuud treeneri käe all harjutusi teha, kuni oled täiesti kindel selles, et tehnika paigas on.

Endal jäi see tegemata ning Küki ja Jõutõmbe tehnika olen pidanud ise selgeks õppima. Olgugi, et oskan nüüd juba päris hästi teha, siis minu kehv tehnika nooruses välistas suurte raskuste kasutamise ning isegi üks põlv sai veidi haiget.

Seega palju jalgade arengut ära jäänud see tõttu.

Eks see noorte värk, et kohe ja palju ja kiiresti vaja kõike teha. Aga usu mind. Tunduvalt tüütum on pärast 10a hiljem uuesti "nullist" hakata tehnikat õppima. Sest seda on juba väga raske endal kehast välja juurutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×