Jump to content
Margus Silbaum

Sparta POWERLIFTING TEAM - kerge kükk 365kg....!

Recommended Posts

Kirjutan siis ka vahepeal oma tegemistest.

Mai alguses toimunud Ukraina EMi järel suundusin puhkusele Austraalia, mis oli väga mõnus vaheldus orav-rattas versioonile. Peale kuu ajalist reisi koju jõudes oli motivatsioon laes. Jäi ju EMil realiseerimata see milleks võimeline olin. Otsustasin, et 2.novembri Puerto Rico maailmameistrivõistlusteks teen kõik 5 kuud trenni. Olen ju viimastel aastatel ainult 2 kuud enne tiitlivõistlust korraliku trenni teinud, mis ei ole kindlasti normaalne.

Alustasin koheselt peale reisi trenniga, nädal pärast algust tegin ka kehakoostise selgeks. Võrreldes EMi eelse mõõtmisega oli tulemus kohutav. Lihasmassi kaal oli vähenenud 3,1kg (80,8kg>77,7kg). Teadsin, et lihasmass puhkusega langeb aga ikkagi 3,1kg!!! Rasva oli loomulikult juurde tulnud, täpsemalt siis 1,7kg. Õnneks olen nüüd 40 päeva hiljem kõik endised numbrid tagasi saanud.

Olen viimasel ajal tegelenud toitumise, treeningu ja tulemuste analüüsiga. Millest selgus päris huvitav seos. Mis selgitab väga hästi, miks EMil jäi realiseerimata tulemus, mida trennis suutsin teha. Võrdlesin nimelt nelja viimase tiitlivõistluste kogusummat ja lihasmassi võistlusmomendil. Lihasmassi ja kogusumma vahel on väga otsene seos. Minu puhul on võistlusmomendi lihasmassi kasv 1kg võrra tähendanud kogusummas 30kg kasvu. Viimasel EMil olin sunnitud viimasel päeval sauna ja jalutamisega kaalu langetama, mis viis lihasmassi 80,8kg pealt 76,7kg peale. Iseenesest lubab 76,7kg lihasmassi teha kogusummas kokku 935kg, kuid peale sauna ja jalutamist oli selle tegemine tiba raskem, kui arvasin. Kükis 355kg, surumises 230kg jäid napilt realiseerimata, kuid 345kg asemel 350kg tõmmet oleks sel päeva kindlasti ära tõmmanud.

Nüüd, kus maailmameistrivõistlusteni on jäänud 93 päeva on seis hea ja läheb paremaks. Hetkel üritan kardio ja täpse menüüga langetada rasvamassi nii palju, et see võimaldaks mul võistlusmomendil omada vähemalt 78kg lihasmassi. Mida on vaja, et tõsta kogusummas 955kg, see annaks kokku ka esmakordselt 600 wilks'i punkti, mis rahvusvahelistel tiitlivõistlustel annaks igas kehakaalus medali. Eriti oluline on see MM seetõttu, et seal jagatakse välja pääsmed 2013a. Maailmamängudele, mida korraldavad olümpiamängudele pürgivad spordialad iga nelja aasta järel. Ametlik koduleht http://www.theworldgames.org/

Võistlejaid on 30 ala peale kokku umbes 4000, hetkel Londonis 10500 ehk siis võistlejate arvu poolest üks suurimaid maailmas. Jõutõste võistlus on mängude raames väga karmiks tehtud, esiteks on 2 korda vähem kaalukategooriaid, kus võitjad selgitatakse välja wilks'i punktide alusel ja teiseks saan sinna võistlema ainult juhul, kui olen MMil vähemalt esikolmikus.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eile sai proovitud kükki. Kuna vasakpõlv on viimsel paaril päeval kergelt hell olnud, siis otsustasin kasutada kumme ja kette. Panin ka varustuse selga, v.a. küki särgi, mis on Tartus. Loodan järgmine trenn ka selle tagasi saada, ilma selleta on ikka väga imelik kükkida.

Seeriad olid järgmised 3x325kg ilma varustuseta, 3x355kg ja 3x375kg varustusega. Huvitav oli see, et peale kükki tundsin esmakordselt säärelihase väsimust, tavaliselt ei ole kükk kunagi säärt mõjutanud. Põlv on täna hell, aga eks ma proovin teda rohkem hoida ja ravida.

Ketid ja kumm olid kokku -165kg. Pean ütlema, et see kükk oli taastumist arvestades raskem, kui eelmistes trennides RAW kükk 3x325 ja 2x335, need raskused olid siis -100kg kettidega tehtud. Ise arvasin, et varustus teeb asja keha jaoks lihtsamaks, kuid täna on lihased päris kanged. Polegi ammu sellist väsimust tundnud, väga mõnus tunne on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonii kadunud pojad on tagasi ja huvitav kohe lugeda su tegemisi Margus. Minu soovitus sulle sügiseks on selline, et proovi kaal saada ikkagi nii maha juba enne võistlusi ,et lõpus enam tõmbama ei pea. Kui mõistlikult talitada, siis säilitad lihasmassi mis sul on tõstmiseks vaja ja samas ei kaota ka jõudu kuna ei ole vaja viimastel päevadel defitsiidis istuda. Üle 1 kilo ei ole mõistlik sul üle olla enne võistlusi, selle teed ära korra kaalumiseks vaid soolaga mängides ja samas võimaldab normaalset söömist jätkata, et mitte jõudu kaotada. Ideaalis võiskid olla juba nädal kuni 2 enne võistlusi võistluskaalus ja viimasel 1-2 nädalal saaksid teha juba + kaloraaziga trenne ja toimuks mingi ületaastumsie moodi asi.

Igal juhul on huvitav su trenne ja trennianalüüsi lugeda ja loodame, et sa vahepeal jälle ära ei kao... ;) Edu ettevalmistusel ja loodame, et suudad võtta ka MM medali. Kulturismi osa nähtavasti järgmistel Maailmamängudel ei ole, sest sõbrad suutsid eelmistel mängudel korralikult positiivseid dopinguproove anda ja ei jäänud palju puudu, et kulturism sealt mängude kavast ei oleks välja visatud. :( Jääb tõenäoliselt kavva kalssika ja fitness.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niipalju siis kulturismist Calis...(toredad mehed....) :( mingite valemängurite pärast võetakse ära ka enilt võimalus, kes järgivad puhta spordi ideoloogiat.

The International Federation of BodyBuilding and Fitness (IFBB) is a founding member of the International World Games Association (IWGA) and the sport featured on all eight editions of The World Games staged until now. After violations against the IWGA Anti-Doping Rules committed by athletes in the contingent of the IFBB during the games in 2009 Kaohsiung, the executive board decided to suspend sport from participating in The World Games 2013 Cali. The 2010 General Assembly ratified the board's decision and a challenge brought before the Court of Arbitration in Sports was denied. The IFBB is now challenged to improve further on its Anti-Doping practices in order to have the sport reinstated for future editions.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonii kadunud pojad on tagasi ja huvitav kohe lugeda su tegemisi Margus. Minu soovitus sulle sügiseks on selline, et proovi kaal saada ikkagi nii maha juba enne võistlusi ,et lõpus enam tõmbama ei pea. Kui mõistlikult talitada, siis säilitad lihasmassi mis sul on tõstmiseks vaja ja samas ei kaota ka jõudu kuna ei ole vaja viimastel päevadel defitsiidis istuda. Üle 1 kilo ei ole mõistlik sul üle olla enne võistlusi, selle teed ära korra kaalumiseks vaid soolaga mängides ja samas võimaldab normaalset söömist jätkata, et mitte jõudu kaotada. Ideaalis võiskid olla juba nädal kuni 2 enne võistlusi võistluskaalus ja viimasel 1-2 nädalal saaksid teha juba + kaloraaziga trenne ja toimuks mingi ületaastumsie moodi asi.

Eemine aasta enne MMi proovisin seda ja päris hästi toimis. Proovin hetkel igapäevaselt 45min kardiot teha, rasvapõletus toimib ka 4000kcal juures. Olen tavaliselt söönud 3500kcal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kardio mõistlikus koguses ei ole jõunäitajatele kunagi kehvasti mõjunud, pigem taastumist kiirendanud ja üldist treenitust tõstnud, usun et su eeskuju on nakkav.... ;) Selge, et kuskilt maalt läheb piir kust see võib hakata tõstmise tulemusi mõjutama, kuid treenituse tõusuga, võib tõusta ka üldine aeroobse treeningu maht ja pärast seda treenitust säilitades ei koorma see eriliselt üldist jõutrenni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pole kaua kirjutanud, kuna pole olnud millestki kirjutadagi. Vaikselt valmistun EMV Lamades surumiseks ja hetkel on tunne hea. Täna oli surumine särgiga pakkudele ja ka rinnani. Viimased 2 seeriat üheste kordustega olid teisele ja kolmadale pakule. Teisele sai surutud 180kg ja kolmandale 190. Kui eelmine nädal välja jätta, siis enne seda kõige suurem raskus oli käes olnud 170kg. 190 kolmesele ei tundunud üldse raske, aga ei hakanud rohkem ka panema. Aega on :)

Mõned videod ka :

180kg teine pakk :

190kg kolmene pakk :

Edited by Reimo R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just mõtlesin ,et Sparta powerlifitingu meestest pole väga midagi kuulda ja nüüd vähemasti näha, et mehed elu ja tervise juures ja jõud ei ole ka kuhugi kadunud.... ;) Loodetavasti hakkab trennisissekandeid ka regulaarsemalt tulema. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just mõtlesin ,et Sparta powerlifitingu meestest pole väga midagi kuulda ja nüüd vähemasti näha, et mehed elu ja tervise juures ja jõud ei ole ka kuhugi kadunud.... ;) Loodetavasti hakkab trennisissekandeid ka regulaarsemalt tulema. ;)

eks vaikselt tuleb ikka edasi liikuda :)

Neljapäev sai tehtud ka jõutõmmet, kus tegin ka isikliku raw rekordi 325kg kitsalt tõmbes, aga kahjuks ei saanud seda videosse ja ilma videota on igav kirjutada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jube mees :D

Põhimõtteliselt 200x4, põhimõtteliselt ma ei teagi Eestis eriti rohkem selliseid mehed, kes sellises liigas sedamoodi suudavad :D

Jah, mõned mehed suudavad aga nad on ka suurema kehakaaluga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See 245 oli küll nagu tühi kang, jääb lausa arusaamatuks miks sa nii kerge katse üles panid.... :D Tore kui selline raskus juba rinnalt ka tuleks, raw rekordi järgi peaks ka see nagu tühi kang rinnale tulema särgiga.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sai täna siis tehtud veidi rinda!

Tegin lõpus 3x 200 ´+ 1k kord abiga seekord veel :). ja siis peale seda 220 kilo peale millest ka palju puudu ei jäänud, trenni alguses oleks ehk isegi ära teinud, aga energiavarud olid juba otsas enne seda surumist :)

kaal 111 läheduses.

Edited by ArgoErit
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihtsam oleks kodus vasikat pidada.... :D

Kui mu onu oli 10-aastane, kogus ta lehma raha, sest ta 2 vanemat venda jõid kõik piima ära. Tal oli juba ca pool raha koos aga siis tuli rahavahetus, rublad vahetati kroonideks ja lehma nende kroonide eest enam küll ei paistnud. Nii jäigi projekt poolikuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×