Jump to content
Sign in to follow this  
tommy17

Pea läheb hoobilt higiseks !!!

Recommended Posts

Tere,

Mul selline mure, et nii kui ma midagi hakkan tegema läheb pea koheselt higiseks. nagu oleks basseinist tulnud...Isegi 5.ndalt korruselt suvel alla tulles on pea lõpuks märg..Ülejäänud keha ei higista, aga kohe kui midagi teen läheb pea nii märjaks ? Milles selline probleem, et just pea läheb märjaks, mitte ülejäänud keha ? :S

Ette tänades

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere,

Mul selline mure, et nii kui ma midagi hakkan tegema läheb pea koheselt higiseks. nagu oleks basseinist tulnud...Isegi 5.ndalt korruselt suvel alla tulles on pea lõpuks märg..Ülejäänud keha ei higista, aga kohe kui midagi teen läheb pea nii märjaks ? Milles selline probleem, et just pea läheb märjaks, mitte ülejäänud keha ? :S

Ette tänades

Füüsilisel tööl tekkiva soojuse eemaldamiseks kehast laienevad veresooned, nendest läbivoolava vere hulk suureneb ja seega suureneb ka äraantava soojuse hulk. Peas aga põhjustab veresoonte laienemine peavalu. Seega tekib pea- ja kaelapiirkonnas varem intensiivne higi eritumine, mis jahutab, et kaitsta aju ülekuumenemise eest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nojah, ja seda pole võimalik ära hoida ? sest trepist alla käimine ei ole vist suur ülepingutus, aga pea ikka märg :S

Juuksed lühemaks lõigata :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mul niigi 20 mm

Mul umbes sama, mida lühemad seda parem, aga siis on juba küsimus välimuses :huh:. Üldiselt ma nt higistan väga väga palju, aga jõusaalis, niisama väga hullu pole :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Higistamine on väga individuaalne, ei ole veel kuulnud, et keegi kes kunagi ei higistanud on ühtäkki hakanud palju higistama ja vastupidi. Kindlasti on higierituvuse eelduseks üldine vedeliku tarbimine (inimesed, kes vähe joovad, üldjuhul ka higi väem eritavad). Samas ma ei usu, et keha sul üldse ei higista kui pea märjaks läheb, lihtsalt tavaliselt hakkab kõigil eelkõige peast higi tilkuma ja alles seejärel keha pealt - ja seda sel lihtsal põhjusel, et jahutada organimi ja eelkõige just kaitsta pead ülekuumenemise eest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen just kuulnud, et mida rohkem joon, seda vähem higistan, sest piisava vedelikug saan enda raku temperatuurid hoida normis, ei teki rakusisest "ülekuumenemist"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

trenni ajal pulss suht kõrgel, eriti kardiot ei saa teha...vastupidavus ei ole just kõige parem...midagi hullu pole... kuigi olen suht vormis kehalislt, siis vastupidavust ei ole...üle 2 km ikka ei jookse :huh: Olen proovinud küll seda arendada, aga ei arene

Vererõhuga pole nagu probleeme olnud..

Share this post


Link to post
Share on other sites
trenni ajal pulss suht kõrgel, eriti kardiot ei saa teha...vastupidavus ei ole just kõige parem...midagi hullu pole... kuigi olen suht vormis kehalislt, siis vastupidavust ei ole...üle 2 km ikka ei jookse :huh: Olen proovinud küll seda arendada, aga ei arene

Vererõhuga pole nagu probleeme olnud..

BINGO!

Kui sul pulss kõrgel on, siis sa just PEAD kardiot regulaarselt tegema, et seda madalamaks saada.

Ei ole olemas sellist asja, et vastupidavus ei arene. Kui piisavalt kaua õiges pulsivahemikus treenida, küll see ka arenema hakkab. Aga selleks pead regulaarselt mitu korda nädalas ja nädalaid järjest treenima, et muutused toimuma hakkaks.

Ühesõnaga minu arvamus: arvan et tänu väiksele vastupidavusele on su "termostaat" lihtsalt natuke liiga aktiivne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vabandust, mida sa mõtled selle termostaadi kõrguse all ?? Ei saanud hästi aru..

Et keha jahutussüsteem pole väga ökonoomne, on veidi paigast ära tänu eelpoolnimetatule.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ning kui ma hakkan pidevalt kardio trenni tegema siis saan enda suurimast probleemist lahti ? :)

Ma ei saa sulle ju garantiid anda :huh: , aga arvan, et kui piisavalt kaua ja õigesti teed, st ennast hoopis üle ei pinguta, siis võib see sul leeveneda küll, kui mitte ära kaduda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vb veits loll küsimus, aga kas kodus ka võimalik kuidagi kardio trenni teha.. Kolisin just Tartusse, tudeng, ja siin need trennipaigad jube kallid alguses.. hiljem küll lähen, aga alguses raha igale poole mujale, seega kas koduste vahenditega ka võimalik trenni teha ? Või inus mis aitab ongi jooks ?

Aitäh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimane kord kui ma vaatasin, siis õues sörkimise eest keegi raha küll ei küsinud.

Seega, kui sa just toas ringiratast ei taha joosta, võta end ikka kokku ja tee värskes õhus mõned ringid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh::D Eieie..toas jooksmist ma ei mõelnudki :):D

Aga kui reaalselt ei jõua rohkem joosta kui 2km , siis see arendab, kui nädalas 4 x joosta 2 km ?

Või kuidas see pulsi alandamine käib ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sa ei jõua üle 2 km järjest koosta, siis ilmselgelt jooksed liiga tempokalt. Alusta lihtsalt rahulikust kulgemisest, vahet pole kas see on kõnd, kiirkõnd või aeglane sörk. Esialgu pole tähtis mitte läbitud distants, vaid see, et jõuaksid teatud aja sobivas pulsivahemikus kulgeda. Alusta näiteks 30-st minutist. Midagi halba pole ka selles, kui esimestel kordadel sörgid ja kõnnid vaheldumisi (kui teisiti ei jõua). Hiljem hakkad kõndimismomenti järjest lühendama, kuni suudad ühtlase tempoga valitud aja vastu pidada.

Edited by tomster

Share this post


Link to post
Share on other sites

aga mul tõuseb pulss nii lakke kohe.. veits kiiremal tempol, bussi peale paar "kiiremat" sammu tehes pulss juba 120 :S....sellepärast ei jõuagi joosta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×