Jump to content
Alexander Andrusenko

Reval-Sport POWERLIFTING TEAM: Kaido Leesmann surus lamades 320kg !

Recommended Posts

Seesamune kang ja raskus ongi, mida Andres gravitatsiooni trotsides kõrgustesse surus. Topelt-biitseps annab aimu, et kang läks ludinal ja muretult rinnalt üles.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kangiga surumine tipptasemel on päris karm üritus. Kasutatakse spetsiaalset surumissärki, minu mõistes turvist, mis on üsna jäik ning soonib väga korralikult. Andres demonstreerib triipusid, mida turvis tema õrna nahaga tegi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seega Aless said vanarahva tarkuse järgi (et sõnaõigus algab 100 kiloselt) korraks sõnaõiguse :)

Korraks tekkis jah sõnaõigus, ütlesin kõik oma arvamused ära, nüüd on jälle rahu majas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjutan veidi oma tegemistest ka. Alates maist (surumise eestikatest) kuni peaaegu aasta lõpuni olen väga vähe trenni saanud teha. Suvel tegin korteris remonti, sügisel kolisin jne. Trennis käisin vist keskmiselt kord paari nädala tagant. Detsembrist alates olen saanud 2-3 korda nädalas käia (enamasti siiski 2), kuna ülikiire aeg on praegu elus. Kui novembris surusin umbes 10x100kg, siis eelmine reede surusin juba 6x147.5. Täna loodan 6x152.5 suruda. Eelmise aasta jaanuari lõpus tegin 7x150, nii et tulemused taastuvad. RAMiga surusin 6x175 ja kitsa haardega 6x115. Küünarnukkidega on suur probleem, seetõttu ei saa teha huvitavamaid harjutusi (maas, maas kettide ja kummidega, pakkudega jne). Aga loodan, et ehk saab seekord ilma nendeta ka vormi - tähtis on, et liigesed vastu peaksid.

2014. aastal osalesin ainult surumise EMV-l. Enne võistlust olin küünarnukkidega väga hädas ja kõvas alatreeningus. Rasket surumist sain teha kord kahe nädala tagant, selle pärast head vormi teha ei õnnestunud. Siiski surusin isikliku rekordi 222,5, sain esimese koha ja olin absoluudis 6. Aga peab tunnistama, et 2014. aasta surumise eestikas oli suhteliselt nõrga konkurentsiga, paljud tipud puudusid ja osad said nullid. Saaremaal ma võistelda ei saanud, sest küünarnukid ei lubanud.

Kalaspordi 2014. aasta hooaeg oli üsna edukas. Märtsin käisin talipüügi MMil, kus Eesti sai 7. koha, osales 14 riiki. See on meil minu teada läbi aegade parim tulemus, varem oleme viimaste seas olnud enamasti. Võistlus käib nii, et igas koondises on 5 sportlast ja veekogu on jagatud 5-ks sektoriks, igas sektoris 1 iga koondise sportlane. Seega oli igas sektoris 14 sportlast 14-st riigist. Enne võistlust oli 4 treeningpäeva ja võistlus ise on 2 päevane. Mõlemal päeval olin oma sektoris 6. (14-st), seega veidi üle keskmise, nii et võib tulemusega rahule jääda - esimese MMi kohta täiesti OK minu meelest. Teisel päeval võitsin isegi 2012. aasta maailmameistri.

Eestisisestel võistlustel olen ka 2014. hooaja jooksul saanud medaleid ja hooaja üldreitingus olin lõpuks 3. kohal (kokku osales umbes 150 sportlast) - see on siis sisuliselt nagu jõutõstmise absoluudi aasta edetabel, ainult et osalejaid on rohkem ja konkurents üldjuhul tihedam. Üle-eelmisel aastal olin 8, nii et korralik areng on toimunud. Samuti olin Paunküla karikavõistluste sarja üldvõitja 3 etapi kokkuvõttes ja ka meeskondlikult saime 1. koha. Sellega teenisin välja ka 2015. aasta MMi põhikoondise koha.

Spinningupüügi hooaeg oli ka üsna edukas, kuigi osadel võistlustel ma objektiivsetel põhjustel ei käinud ja selle pärast ei pääsenud ka 2014. aasta MMi koondisesse. 2014. a. hooaja jooksul võistlesin kolmel võistlusel ja igal võistlusel pääsesin medalikohtadele. Kokku siis üks pronks ja 2 kulda. Sügisel toimub MMi kvalifikatsioonivõistlus, mille ma ka ära võitsin. Kui 2015. aastal kvalifikatsioonid ka sama hästi edasi lähevad, siis on mul au 2015. aasta MMil oktoobris Eestit esindada.

Pean mainima, et kalaspordis MM koondisesse niisama ei pääse - peab erinevatel kvalifaktsioonivõistlustel kõrgeid kohti saama ja kohapunkte koguma, et koondisesse saada. Võistlejaid on tihti üle 100, aga koondisesse pääseb ainult 5.

Hetkel siis valmistun märtsis Soomes toimuvaks MMiks. Pean tunnistama, et kahte ala ei ole lihtne kombineerida. Näiteks reedel on mul raske surumise trenn ja laupäeval on kalapüügi võistlus. Pärast surumise trenni ei jõua laupäeval nii palju puurida, kui vaja oleks - lihas on väsinud. Samas ka pärast nädalavahetusel toimuvaid kalapüügi võistlusi ei jõuaks ma esmaspäeval raskelt suruda, sest füüsiliselt on need võistlused väga väsitavad - keha valutab veel mitu päeva pärast seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henry Värk teab, et käsil on filmivõtted ning stsenaarium näeb ette naeratust. Täpselt nagu Hollywoodis!

post-27151-0-82969900-1422014845_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hjalmar võtab asja väga tõsiselt!

post-27151-0-21173500-1422019634_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naeratus taandus pingutusele.

post-27151-0-46845900-1422024875_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolm superstaari!

Tegelikult ma ei saa aru. Kolm suurt mehemürakat ja mängivad palliga nagu tüdrukud. Tuleb meelde kui lapsepõlves naabriplikad järve ääres palli mängisid. Oli selline suur värviline pall, mida nad veeretasid ja kogu aeg itsitasid. Ja nüüd, aastaid hiljem, mida mu silmad näevad... Süütu, valge pallike ja ei tea, mida sellega tehakse. Hea küll. Kui pallike meestele meeldib, siis las olla. Peaasi, et nad õnnelikud on ja ei hakka nutma. Kas õnnelik olemine tähendab näo krimpsutamist, seda ma küll ei tea. Aga noh, pole hullu. Las siis pusserdavad selle palliga!

post-27151-0-71709700-1422050949_thumb.j

post-27151-0-39384800-1422050971_thumb.j

post-27151-0-82513600-1422050989_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks tüdrukud saalis vaikselt sositavad ning näpuga näitavad. Jutud liiguvad ikka oma kindlat rada pidi ja niimoodi aegade algusest saati juba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaks väga erinevat ala ikka Alessil.

Millised omadused peavad olema kalaspordis, et seal korralikult läbi lüüa?

Peamiselt terav pea - peab suutma kiiresti aru saada sellest, mida kala parasjagu tahab ja kus paikneb, peab kiiresti kohanema uute oludega, tegema väga kiiresti õiged järeldused ja otsused, peab olema taktikaline mõtlemine, et konkurentidest taktikaliselt ees olla jne. Tehnika jne on kõik õpitav ja tuleb kogemustega, aga mõtlemine peab ikka olemas olema.

Osad inimesed on sellised, et näiteks läheb kalale, teeb ühe või paar auku, laseb ühe õnge sisse ja istub. Kui tuleb - hästi, kui ei tule, siis ei tule. Kerib õnged kokku ja mõtleb, et ju siis täna kala ei võta. Järgmine kord täpselt samamoodi ja arengut on seejuures 0. Sportlased püüavad teistmoodi - meie jaoks on oluline leida kõige efektiivsem viis, millega saab piiratud aja jooksul võimalikult palju kala. Igal treeningul katsetame kümneid erinevaid variante ja püüame läbi väga suure ala, et aru saada, kus on suurem kala kontsentratsioon ja millega on teda kõige efektiivsem püüda, et lõpptulemus oleks maksimaalne. Pärast iga treeningut ja võistlust tuleb kõik oma ja konkurentide tegevused läbi analüüsida ja aru saada, mis ma tegin valesti ja mida oleks pidanud teistmoodi tegema.

Toon näite sellest, mida me enda jaoks enne võistlust paika peame panema. Näiteks teame, et selles veekogus on nii ahvenat kui särge. Esiteks peame otsustama, mis kala me püüame - ahvenat või särge. Neid korraga püüda üldjuhul ei õnnestu, sest neid tuleb erinevalt sööta ja erineva tehnikaga püüda. Otsuse langetamiseks tuleb püüda mõlemat ja arvutada välja, mida on statistiliselt võistluse käigus võimalik rohkem püüda (arvestades iga kala keskmist kaalu). Näiteks otsustasime püüda ahvenat. Siis tuleb otsustada, kui suur on keskmine kala, kuidas ta paikneb - kas üksikud kalad, väikesed lokaalsed parved või on suurem parv kuskil. Kas ahven on aktiivne või passiivne, kas hoiab põhja ligi või ujub keset vett. Kuidas reageerib söötmisele, milline on optimaalne sööda kogus. Kui ahvenat on vähe, siis on teda kerge üle sööta - paned veidi rohkem sööta alla, ahvenal saab kõht täis ja ta enam ei söö. Kuidas sööta - kas suur motõll või väike või nende kombinatsioon. Kas sööta käega auku või söödatopsiga. Kui söödatopsiga, siis kas tops tuleb lahti teha põhja lähedal või kõrgemal. Kas kasutada ka kuivsööta või mitte. Kas ahven tuleb kiiresti sööda peale või aeglaselt. Kui aeglaselt, siis ei ole mõtet kohe sisse söödetud auke kontrollida, vaid tuleb jätta mõneks ajaks seisma. Liiga kauaks ei tohi ka jätta, siis hajub kala ära. Mõnikord ei reageeri kala üldse söötmisele, siis ei ole üldse mõtet sööta.

Lisaks tuleb otsustada, kuhu ja kui palju auke puurida ja millal neid kontrollima hakata. Näiteks puurin stardil 2x10 auku kahte erinevasse kohta, söödan kõik üle ühe suure ja väikese motõlliga. Samal ajal jälgin konkurente ja kui näen, et keegi hakkas püüdma, siis jooksen sinna ja hakkan konkurente ründama (nende auke ära hõivama jne) ja poole tunni pärast jooksen enda aukude peale tagasi. Või kui kala tuleb kiiresti alla, siis hakkan oma auke kohe kontrollima. Kui kontrollin auke, siis pean teadma, kui palju aega on iga augu juures kõige optimaalsem püüda. Kui ahven tuleb kiiresti alla ja ta on aktiivne, siis on näiteks ideaalne teha 1-2 tõstet (30-60 sekundit). Kui ahven on passiivne, siis rohkem. lisaks peab teadma, mida teha, kui sind konkurendid ründama hakkavad - kuidas oma auke kaitsta, milliseid peitemanöövreid teha jne. Üldiselt keegi ei lase rahulikult püüda, kui sul kala hakkab tulema. Kui keegi märkab, siis jooksevad suure kambaga sinu juurde, piiravad su ära ja hõivavad su märgistamata augud ära (märgistada võib 2 auku korraga). Seega peab suutma nii varjatult püüda, et keegi ei märkaks. Nii kui hakkad kätega aktiivselt vehkima, on kiiremad vennad kohe kohal.

See on vaid väike alamhulk võimalikest variantidest, mida tuleb läbi mõelda. Tavaliselt on viimane öö enne võistlust pea mõtteid täis, isegi magada ei saa normaalselt :) Heaks tulemuseks ongi vaja eelnevalt teha õiged otsused ja/või suuta võistluse ajal ka erinevatele signaalidele reageerida. Kui näed, et panid taktikaga puusse, siis tuleb kiiresti midagi muuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sul võtab vist natuke aega, et aru saada, kust tekst lõpeb ja video algab.... :D. Parandasin ära, pane video pealkiri ja siis lase tühikuga paar rida allapoole ja pane videolink, siis on nii loetav kui vaadatav ja jäta ka eri jutu osadele väikesed vahed, siis saab paremini aru, kust mingi mõte hakkab ja lõpeb. Edu soovides!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuel nädalal uues kaalus :)

Liigun endiselt üle kilo nädalas alla, seekord hüpe oli eriti suur, keskmise teeb ca 200g päevas. Tõstsin küll kaloraaži, aga ei olnud kasu, tuleb veel tõsta või lõpetada täielikult aeroobne.

Eks omajagu mõjutas seda nädalat ka kolimine, reedest täna hommikuni, terve päev jalgadel. Aeroobset õhtuti ei jõudnud neil päevadel teha. Täna oli väsimust ka trennis tunda. Üritan hoida surumises raskust ja korduste arvu konstantsena, eks näis, kaua vastu pean. Järgmine eesmärk on 99,9, mis peaks teoreetilselt jõudma kätte veebruari lõpus. Esimest korda elus teeks head meelt, kui 1 kuu pärast oleks kukkumine poole väiksem, näiteks 102.0

post-18803-0-02308500-1422296827_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjutan ka veidi tegemistest. Loodetavasti seda ära ei kustutata!

Ehk siis eile tegin rinda + kerge triits ja biits.

Rinnalt surumise seeriad siis:

70 X 5, 120 X 5, 140 X 5, 160 X 2, 170 X 2 ja 180 X 3. Peale seda panin selga RAMi. Tegin üheseid. 200 X 1 (käis pauk ja RAM rebenes). Mis siis ikka panime poisid külgedele ja tegime edasi. 210 X 1 (nüüd hoidis RAM kõvasti vähem pinget) ja 220 X 1. Oleks korras RAM olnud, siis oleks ka 230 tegema läinud, kuid jätame midagi ka tulevikuks.

Kaal trenni alguses 104,3 kg.post-34215-0-40396600-1422342105_thumb.j

Edited by Hjalmarsson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin seal juures eile, kui Hjalmar paugutas. 230 RAM-ga oleks kindlasti tehtud, kui RAM poleks rebenenud.

Eks neljapäeval näeb, kuidas sul taastumine. Aga ootame huviga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii, neljapäev seljataga ja särgi trenn tehtud.

Raske oli, sest esmaspäevane RAMiga surumine andis algeselt tunda.

Särgi suurus 48/50.

Sai tehtud:

2ne pakk - 240 X 1, 260 X 1 ja 285 X 1

1ne pakk - 260 X 1

rinnalt 260 X 1

Keha oli väsinud ja ega seda õiget pauku võibolla ei olnudki sees, kuid anname nüüd puhkust ja treenime targalt edasi, et kevade hakul paugutada. Siis ehk lisame ka pildi materjali :))))

Muideks RAM on jälle töökorras ja võite hagu anda! Uue elu puhis sisse VAHVA RÄTSEP (vist oli selline äri) :)))) KRISTIINES.

Edited by Hjalmarsson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaal kukub endiselt tempos üle kilo nädalas, täna õhtul kaalul juba 103,3 ( see peale tunnist aeroobset ). Söön palju, plaan teha üks päev kõikidest oma söögikordadest pilti ja need siia üles panna. Aeroobset olen teinud nüüd vähem, eile 5 ja täna 7km, rohkem pole see nädal teinud ega plaani ka teha.

Üle poole tunni jalutades tunnen seljas valu, rinnakorvi kõrgusel. Tihti venitan peale trenni selle koha ise paika. Tekkis mõte, et seljavalu on ehk kinni rinna ületreenimises, õlad hoiavad ettepoole. Otsustasin täna haarata tee äärest ühe 10cm läbimõõduga vaia ja sellega end kõndimise ajal venitada, rangluudest õlgu tahapoole. Esimese kilomeetri kõndisin pruss seljal küünarnukkidest läbi, edasi lasin haaret lõdvemaks, siis peakohal jne. Oli palju parem, teen seda edaspidigi. Ainus miinus, tempo langeb selle tegevuse juures ja eks selline tegevus ole mõnele võõrale naljakas, teisele hirmutav. Kõnnib mingi tont, kapuuts peas sulle vastu risti 1,5 meetrise prussiga :D

Täna esimene laupäev, kus suurt midagi teha polnud, otsustasin oma aialaua korda teha. Oli sel suured vee- ja niiskuskahjustused. Tegin paar klõpsu ka sellest. Esimene pilt poole lihvimise pealt, teine on pildiseeria alguses, lihvituna ja õlitatuna. Üritasin teha kõik pildid ühest kohast.

post-18803-0-99114400-1422727525_thumb.j

post-18803-0-55736200-1422727547_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarmo sa saad niimoodi uue nime "Pruss - Lii......" :D

Ma niigi juba pärnapoiss ;)

On ju olemas kapoti-kalev, mina oleks siis prussi-pärnapoiss :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kune selline idee tekkis käigu pealt, siis järgmiseks korraks valmistan end paremini ette ja prussi asemel võtan näiteks harjavarre, mille lõikan parajaks, siis vast pole enam nii õudne või imelik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toika-Tartsult mõned read :D

Tänane kaal siis 103,2, kukub kiiremini, kui kunagi juurde tuli ;)

Trennis annab kukkumine ka vaikselt tunda, surumisel on RAW-is üks kordus viiest läinud. Särk sai ka täna selga aetud. Esimene trenn 8cm pakult surumine, alustasin 225kg, edasi 235, 245 ja 255, 265 jäin fikseerimisega napilt alla. Tegime 4cm pakult ka 240kg, kergelt tuli, selle võiks vabalt ka rinnale lastes ära suruda. Esimese trenni kohta on seis suht hea. Hetkel kreatiini veel ei tarbi, sellega tuleb tavaliselt 10-15kg lisa.

Homme raske selg, tõmmet tegema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×