Jump to content
HeKenZo

Kaalustopp ja olen alakaaluline

Recommended Posts

Tervist.

Olen siin foorumis täitsa uus kasutaja ja põhjus miks ma siia tulin on väga lihtne.

Olen 20 aastat vana ning saan 2 kuu pärast 21 minu kasv on 174cm ja kaal 62. isiklik kaalurekord terve elu jooksul on 64.

Olen püüdnud juurde võtta massiviisiliselt süües aga nüüdseks olen aru saand et see ei aita. olen ka suht väikest kasvu enda arust ja kätel on ka pisut "musklid" punnis seda ka selle pärast et peale lihaste polegi vist väga midagi. ühesõnaga tuli idee kasvatada massi lihaste(kõhu, selja jne) arvelt. praeguseni on lihased tulnud tööst, sest kodus alustasin väiksemate töödega juba 6 aastaselt(tassisin puid tuppa või vett kuni kaevusüsteem oli)

Aga millest alustada? Jõusaali võimalust erilist pole. Läheduses asub üks põhikooli jõusaal kus tehnika aastast 65 ja sealgi ainult siis mingi tõstepink ja paar asja veel. Tahaks umbes 2 kuuga kasvõi mõned kilod juurde võtta esialgu kui leian mingi aitava reziimi jätkaks treeninguga.

Praegu on tööpäevadel vaba aega maa ja ilm üle tavanädala on ka nii öelda pikk nädal kus siis 3 12tunnist vahetust

Tööaeg on vastavalt 6.20-14.50 ehk siis õhtu vaba või 14.50-23.20 hommik vaba. Töö iseenesest on ka pisut füüsiline töötan laos komplekteerijana ja vahest tulevad ette ka 50 kilosed suhkrukotid.

Elan iseenesest maal, nii et kohta kus jooksutrenni teha leidub ka(kesk-eesti maastik meeldib eriti orienteerujatele).

Vabandan juba ette ära igasuguste ilkujate ees sest igas foorumis leidub neid, kellele uued näod oma küsimuste ja oskamatusega ei meeldi.

Rauno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilma jõutreeninguta sa naljalt kaalu lihaste arvelt ei tõsta.

Füüsiline töö pigem kulutab rohkem kaloreid ja mingit lihaskasvu sealt loota pole. Selle võrra pead veel rohkem sööma.

Niiet kui hakkad jõudu arendama, hakkab ka lihas kasvama, kui piisavalt sööd. Ja selleks oleks sul vaja kangi-hantleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ilma jõutreeninguta sa naljalt kaalu lihaste arvelt ei tõsta.

Füüsiline töö pigem kulutab rohkem kaloreid ja mingit lihaskasvu sealt loota pole. Selle võrra pead veel rohkem sööma.

Niiet kui hakkad jõudu arendama, hakkab ka lihas kasvama, kui piisavalt sööd. Ja selleks oleks sul vaja kangi-hantleid.

seda küll kunagine muskel tuligi väiksena nii et 20 meetrit 10 l veeämbreid lohistasin.

igatahes sooviksin abi. hantel on olemas aga hantlist rohkem välja hetkel ei pigista kui 8kg(+ see latt millest kinni hoiad). raskused on 1.5 ja 2.5 kilosed. hommikul tegin sooja 1.5 kg raskustega 30 kummagi käega. seejärel panin 2.5 kilosed ja tegin veel 30 kummagi käega. ning siis panin 2.5 + 1.5 ja tegin 20 kummagi käega. seejärel puhkasin käsi ehk tegin paar käteringi ja 15 kätekõverdust. sellele järgnes 20 kõhu- ja 20 seljalihast.

hetkel rohkem lisada ei oska. arvatavasti võtan veel ennem magamaminekut hantli ja teen veel korra oma süsteemi läbi, kuigi ei tea kui palju sest kasu ka olla võib.

Mida kodustest toitudest soovitaksite enim söögiks, et piisavalt vajalikke aineid saada? ja kas ntx piima(või keefir, jogurt) tasux ka juua rohkem? varem sai ikka päris õiget värsket maapiima joodud iga päev, aga ei tundunud eriti aitavat.

igatahes ootan suunavaid näpunäiteid

Share this post


Link to post
Share on other sites
seda küll kunagine muskel tuligi väiksena nii et 20 meetrit 10 l veeämbreid lohistasin.

igatahes sooviksin abi. hantel on olemas aga hantlist rohkem välja hetkel ei pigista kui 8kg(+ see latt millest kinni hoiad). raskused on 1.5 ja 2.5 kilosed. hommikul tegin sooja 1.5 kg raskustega 30 kummagi käega. seejärel panin 2.5 kilosed ja tegin veel 30 kummagi käega. ning siis panin 2.5 + 1.5 ja tegin 20 kummagi käega. seejärel puhkasin käsi ehk tegin paar käteringi ja 15 kätekõverdust. sellele järgnes 20 kõhu- ja 20 seljalihast.

Ole nüüd normaalne... lapsena vedasid 10 kg veeämbreid ja nüüd täiskasvanuna jändad mingite 2 kg roosade mänguasjadega :huh:

Tee nendesamade veeämbritega kui midagi muud ei ole. Peksa kuvaldaga traktorikummi, viska traktorikummi teistpidi, tee lõuatõmbeid, lohista mingit rasket kolakat kõie otsas mööda põldu. Käsiadraga kündmine on päris karm trenn muuseas :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ole nüüd normaalne... lapsena vedasid 10 kg veeämbreid ja nüüd täiskasvanuna jändad mingite 2 kg roosade mänguasjadega :huh:

Tee nendesamade veeämbritega kui midagi muud ei ole. Peksa kuvaldaga traktorikummi, viska traktorikummi teistpidi, tee lõuatõmbeid, lohista mingit rasket kolakat kõie otsas mööda põldu. Käsiadraga kündmine on päris karm trenn muuseas :D

Ämbreid pole enam ammu. inimesed muutuvad mugavateks ja panevad vee pumbaga läbi kraani käima^^

aga seletaks äkki lahti mida treenib kuvaldaga traktorikummi peksmine? käsiadraga olen proovind künda ka ühe korra elus. sellisega mis on kahele inimesele mõeldud tegin üksi :) ega ta lihtne pold aga sain oma isikliku väikse kartulimaa valmis:D

nii et kodustest vahenditest siis palju asju millega midagi treenida. muidugi ei taha üle ka pingutada. võtsin alles nüüd ette ja kohe siin hellalt lammutama hakkaks ei oleks ka vist liiga hea. peaks ikka ennem lihased selle uudse süsteemiga ära harjutama.

ahjaa mul kodus vedelevad mingisugused jalaraskused. nende kandmisest on ka äkki pisut kasu(Jalalihastele muidugi)? peaks olema kaks paari kiloseid ja üks paar poole kiloseid:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tee nendesamade veeämbritega kui midagi muud ei ole. Peksa kuvaldaga traktorikummi, viska traktorikummi teistpidi, tee lõuatõmbeid, lohista mingit rasket kolakat kõie otsas mööda põldu. Käsiadraga kündmine on päris karm trenn muuseas :huh:

Öeldi ju selgelt paar posti tagasi , et füüsiline töö lihast ei kasvata ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Öeldi ju selgelt paar posti tagasi , et füüsiline töö lihast ei kasvata ...

Niikaua kasvatab kuni lihas antud koormusega ära harjub ja kui koormust ei ole võimalik suurendada, siis edasist arengut ei toimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere Hommikust.

Täna veel jätkan selle nn "roosa mänguasjaga" nii just arvestasin välja et see hantli käepide kaalub 1kg, nii et kui ma topin 2x2,5 ja 2x1.5 saan kokku 9. igatahes proovin täna sellega läbi ajada ja kuna laupäeval saan alles maale siis jõuab ehk koduste plaaniliste tööde kõrvalt midagi välja meistertada.

Aa jah tahtsin veel teada et milliseid lihaseid milline ülesanne treenib. mõtlen just neid ülesandeid mis kodus võimalik teha on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eks seda tunned pärast ise kuhu mõjus.

Näiteks millegi raske vedu, oleneb kas tõmbad rohkem jalgade või seljaga.

Nojah eks ta nii kipub olema küll. aasta esimesel poolel käisin võsa lõikamas. esimeste päevadega olid õlad nii tapvalt valusad et pidin juba koju ära tulema, aga jätkasin ja kadus iseenesest ära. Kunagi läksin suure hurraaga jõusaali. proovisin huupi pakkudes erinevaid asju. sõudekas oli ka isegi. ja noh lõppkokkuvõte oli see et järgmine päev ei saand voodist püstigi. kõik lihased olid nii valusad. et üle pingutamisega olen ma päris palju tegelenud:D

aaa ja millest saab kõige lihtsamalt ja tõhusat valgusheiki teha? siin olen lugend et kõik räägivad mingitest sheikidest et võtavad ennem või pärast trenni vms?

E: otsustasin täna jalaraskused kasutusele võtta et siis töö juures oleks toredam ringi tatsata:D

E2:Nii täna tegin selle 9kg kummagi käega 20x2 siis 20 kätekõverdust. Seejärel hetkeline paus ja 20x3 väikeste pausidega ning siis veel 20 kätekõverdust

Edited by HeKenZo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan et korralike raskuste puudumisel on võibolla isegi parem teha ringtreeningu tüüpi treeningut? Saab vähemalt mingigi koormuse.

Kulturismistiilis treenimisest sul beebiraskustega midagi välja ei tule. (Kuigi alguses tõesti võib mingil tasemel piisata kuni 8kg raskustest, aga ammendab end väga kiiresti)

Seda, mis lihast mingi harjutus treenib peaksid sa endale ise selgeks tegema.

Edited by gmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma arvan et korralike raskuste puudumisel on võibolla isegi parem teha ringtreeningu tüüpi treeningut? Saab vähemalt mingigi koormuse.

Kulturismistiilis treenimisest sul beebiraskustega midagi välja ei tule. (Kuigi alguses tõesti võib mingil tasemel piisata kuni 8kg raskustest, aga ammendab end väga kiiresti)

Seda, mis lihast mingi harjutus treenib peaksid sa endale ise selgeks tegema.

Ringtreening?

no plaanis nagu hetkel polegi päris nii kulturistiks hakata aga noh see kaaluprobleem käib enim pinda.

Edited by HeKenZo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere.

Näitajad polegi sul kõige hullemad, 174cm ja 62kg, kindlasti mitte alakaaluline (:

Alustuseks tahaksin kohe öelda, et ära neid rauakummardajaid väga tõsiselt võta. Need on mehed kes on treeninud/treenivad põhiliselt AINULT rauda kasutades. Neile meeldib nii ja nad ei oska teisiti.

Tegelikult saab keharaskust kasutades väga edukalt treenida, ning kui lisaks veel hantel, siis on väga hästi + kõige tipuks elad sa maal. Põhimõtteliselt on sul juba kõik olemas mida vaja, ainus mis puudub on teadmine, kuidas seda teha :huh:

Nendest videodest leiad kõvasti inspiratsiooni (:

Rööbaspuud ja lõuatõmbetoru, nende peal saab enamuse ülakeha treenigust tehtud. Lisaks veel erinevad kätekõverdused, + hantel biitsepsi/triitsepri lisa treeninguks. Ning nendele kes ütlevad, et 9 kilost jääb ruttu väheks, lähenevad asjale ainult ühelt poolt. Kui sa treenid jõuasaalis, kus rauda on lademetes, on väga lihtne järjest suurema raskuse peale minna. See on lihtne ja loogiline jätk. Aga kui sellised võimalused puuduvad tuleb kasutada teisi teid. Aeglasemad kordused on üks variant. Näiteks peale lõuatõmbeid(biitsale) minna kohe üle hantlile ja teha aeglased kontrollitud kordused. See töötab!

Soovitan alustada kätekõverdustest. Näiteks: Jalad tooli peal(mitte väga kõrgel, ca 40cm) 3x15. puhkus 30 sek

peale neid puhkus ca minut ja siis teemant kätekõverdused...jällegi 3x15 näiteks, seeriate vahel puhkus lühike, võib isegi lühem kui 30 sek olla.

aga erinevate harjutuste vahel võib pikema pausi teha, venitada lihaseid.

Võid proovida ka sellist varianti, mis mulle viimasel ajal meeldima on hakanud: Jalad kõrgemal 15 kõverdust, kohe ilma puhkuseta 15 tavalist kõverdust otsa ja peale neid kohe 15 teemanti....puhkus ca 30sek-minut ja uuesti. nii 3-4 korda.kätekõverduste järjekorda võib vahetada ka, alustad teemantidest jne.

Lõuaga soovitan ka mõnuga tõmmata (: parim moodus selg laiemaks saada( see on ka üks vähestest juhtudest kui isegi rauamehed nõustuvad keharaskusega treenima :) )

Küsisid veel söömise kohta. Jällegi, pole vaja valgusheiki teha, aga muigugi võib. Proovi teha 4 korralikku söögikorda päevas + 2-3 vahepala. Seda pead ise teadma, mida su keha talub, mida mitte. Hea valguallikas mis ma enda jaoks leidnud olen on pähklid/päevalilleseemned. ca 25% valku ja tohutud kalorid:D väga hea vahepala peale trenni näiteks( ca 50g pähkleid/seemneid = 300kcal ja 12g valku) Veel hea valguallikad on tuunikala ja kanaliha.

Nüüd ei jää muud üle, kui pihta hakata.

Neid kes ütlevad, et sa ei saa hakkama või nii POLE VÕIMALIK, ära väga tõsiselt võta. Nad lihtsalt ei tea, et on võimalik (:

Ja ära mind ka liig tõsiselt võta, ma lihtsalt räägin sellest mida ise kogenud olen.

EDIT: jala treeningusk tuleb siiski rauameeste taktikat kasutada, vähemalt soovitan. Ainult raua asemel, kasuta puud! :D

Lõika 2 umbes ühesuurust puupakku( võib märg ka olla, ega ta nii kiirelt kuiva), kaalu ära ja siis timmi mootorsaega enamvähem üheraskuseks.Otsi välha pakkudel keskkoht, puuri augud ja pane toru vahele. Lihtne kang olemas (:

Endale tegin sellise, aastaga on pakud vähe kergemaks kuivanud küll, aga alati saab uued teha. Kangi kasutades saab teha kükke ja väljaasteid( või väljaastetega edasi liikuda) sääred saab ka treenitud.

Edit2: Pane oma nutikus tööle ja leiad tohutuid treening võimalusi. Hoia silmad maja ümbruses lahti. lõuatõmbeks võib sobida mõni puuoks või äär. Rööbaspuudena saab kasutada kahte tooli, või mõnd äärt mis on 90kraadise nurga all. (:

Aga parem ehita endale sinna korralikud rööbaspuud ja pane üles lõuatõmbe toru, saad seal palju tehtud.

Edited by Looduses6ber

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere.

Näitajad polegi sul kõige hullemad, 174cm ja 62kg, kindlasti mitte alakaaluline (:

Noh mis teha mulle ei meeldi see ülim kõhnus mis mulle osaks on saand

ja üldiselt andis su postitus päris palju mõtlemisainet ja ideid nii et aitäh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noh mis teha mulle ei meeldi see ülim kõhnus mis mulle osaks on saand

ja üldiselt andis su postitus päris palju mõtlemisainet ja ideid nii et aitäh

Kõige hullem sellessuhtes, et on veel kõhnemaid poisse. Isegi olen 180cm juures samapalju kaalunud, ise samalajal uskudes, et mul on ilmselt võimatu lihast kasvatada. Uskusin nõnda, kuna olin ka üsna suure isuga, kuid siiski kaal ei tõusnud (:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noh mis teha mulle ei meeldi see ülim kõhnus mis mulle osaks on saand

ja üldiselt andis su postitus päris palju mõtlemisainet ja ideid nii et aitäh

Kui ma jõutrenniga alustasin kusagil 6a tagasi vist juba, siis olin 185cm nagu praegugi, aga kaal oli umbes 65kg. Praegu pikkus sama, kaal 96kg :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui treeningsaali lähedal pole, siis oleks mõistlik koju mingi treeningvarustus hankida. Palju asju saab ka oma keharaskusega ära teha, aga üks lõuatõmbe kang ja tõstekang kuluksid ikka ära. Anttilast saab nt. raskusi suhteliselt odavalt tellida (link 1), seal kilo hinnaks on 1.5 eurot, enamus muudes kohtades (k.a. nt. Rademaris) on kilo hind ~2.3 eurot). Lisaks tuleks siis kang hankida, falcospordist saab "suhteliselt" mõistliku hinnaga (link 2). Kui ise ei saa lõuatõmbe kangi kuhugi monteerida, siis hea alternatiiv on kokkpandav jubin, mida müüakse nt. ka Tallinnas Rademaris (link 3) - see on väga mugav, kuna saad võtta väga erinevaid haardeid, paigaldus on lihtne ja kui tahad siis võtad selle ka reisile kaasa - paned kokku või viskad lihtsalt autosse :rolleyes:

Kaaluga oli endal ka probleeme, ei tahtnud see sunnik kuidagi tõusta. Aga enda kogemusest võiksin öelda, et toitumine on kõige tähtsam ja kui mingi tõsisem jõusaalitsükkel peale panna, siis võib lisandite peale ka mõelda (massilisajad siis eeskätt, nt. MASS2).

1) http://www.anttila.ee/webapp/wcs/stores/se...ategoryId=38660

2) http://falcosport.ee/index.php?keyword=kang

3) http://www.hobisport.ee/Treeningvahendid/1883-Iron-Gym.html

Edited by infomees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoiatan, et intensiivsel tarbimisel purunevad selle riistapuu kummiümbrised paari kuuga. Niisked käed + suur raskus ja kummipuru järgi.

Soovitan kasutada kindaid, siis ei purune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hea valguallikas mis ma enda jaoks leidnud olen on pähklid/päevalilleseemned. ca 25% valku ja tohutud kalorid:D väga hea vahepala peale trenni näiteks( ca 50g pähkleid/seemneid = 300kcal ja 12g valku)

See kõik on väga tore, kuid taimsetest valkudest on vähe kasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See kõik on väga tore, kuid taimsetest valkudest on vähe kasu.

Kombineerida oskad, siis on OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×