Jump to content
t0lulyli

Kui tihti peaks trennis käima

Recommended Posts

Ma ise teen nii:

trenn, trenn, puhkus, trenn, trenn, puhkus, trenn, trenn, puhkus... jne. Vahepeal isegi teen kaks puhkepäeva järjest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõige mõistlikum oleks vist ülepäeviti, kui üks kõva trenn teha, siis järgmine päev vahepeal pole nii palju powerit, et teine trenn veel otsa teha, aga muidugi oleneb inimesest... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere olen pool aastad jõusaalis käinud ja tekkis selline küsimus et kas see on hea et ma igapäev käin või on ülepäeviti parem?

Kui iga päev korralikult saalis käid, siis kahtlen, et ära taastud. See võib halvasti lõppeda (ületreening, vigastused jm)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iga päev käia, siis on ületrenn kerge tulema.

Kolmest korrast nädalas piisab http://www.fitness.ee/?act=article&articleID=1084

Teemaalgatjale: refereeritud artikli originaalist ka Algajatele: http://www.weightrainer.net/training/beginners.html - isegi siin on 3 korda nädalas "Perform this routine 3 times per week on non-consecutive days" - 3 korda mittejärjestikustel päevadel. Fitness.ee treeningkavades ka algajate kavad 2-3 korda/nädal, kiuste on alguses tahe suurem - iga päev pumbata 1,5 h :D

Kui sagedasti siiamaani oled käinud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väga lihtne vastus:

Kes paneb steroide, neil piisab 2x nädalas käia.

Kes on algaja, neil piisab 3x nädalas, et stabiilne areng toimuks umbes 1 aasta.

Edasijõudjad, kes soovivad areneda, siis ilmselgelt alla 5x välja ei mängi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu jaoks huvitav küsimus küsitud.

This is what I want you to do. Each time you go to the gym do the following routine:

9 erinevat harjutust.

Perform this routine 3 times per week on non-consecutive days.

Aga miks mitte nii, et mingi kindel lihasgrupp ühel päeval, näiteks nii:

E Rind

T Jalad

K Selg

N Kõht

R Õlg

L Käsi

Nii saaks näiteks rinna põhjalikult läbi töötada ja siis rind taastuks ja mõnuleks nädal aega järgmise trennini? Ei oleks ju mingit vigastuse ja ületreeningu ohtu?

Edited by Martin Mägi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minu jaoks huvitav küsimus küsitud.

Aga miks mitte nii, et mingi kindel lihasgrupp ühel päeval, näiteks nii:

E Rind

T Jalad

K Selg

N Kõht

R Õlg

L Käsi

Nii saaks näiteks rinna põhjalikult läbi töötada ja siis rind taastuks ja mõnuleks nädal aega järgmise trennini? Ei oleks ju mingit vigastuse ja ületreeningu ohtu?

Mina käin nt ülepäeviti, kui muidu ei saa, siis kaks päeva järjest, aga üldiselt nii ongi, et kuskil nädal aega vahet sama lihasgrupi vahel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere olen pool aastad jõusaalis käinud ja tekkis selline küsimus et kas see on hea et ma igapäev käin või on ülepäeviti parem?

See on väga hea , et sa iga päev käid. Ma käin ka pm iga päev (reedeti ei käi). See kas on ületreeningu oht vms sõltub ikka treeningkavast ja taastumistingimustest .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keegi teine ei saagi sulle öelda, et käi 3 korda nädalas või käi 5 korda nädalas, sest mina käin ka.

Asi ongi selles, et kui palju kasu reaalselt see kõrgem treeningintensiivsus sulle annab. Leia enda jaoks optimaalne treening. Võid ju rassida 6 korda nädalas ka aga kui sa siis 3 kuu pärast oled tüdinenud ja üle treenitud ning võibolla saavutanud ainult 5% rohkem võrreldes sellega kui sa käiksid ainult 3 korda nädalas siis pole sel väga mõttet. Ära põe, võta puhkust kah endale ja naudi elu. Anna oma kehale aega kasvada, treenitud keha ei tulegi reeglina aasta või paariga. Jõusaal on elustiil, niiet sul ei ole kuhugile kiiret. Lihas kasvab just puhkamise ajal mitte jõusaalis. See ei ole ka mingi põhjendus, et lihasgrupid saavad nädala aega puhata - kui treenid rinda saavad vatti ka triitseps ja õlad, kui treenid jalgu saab vatti ka selg, kui treenid selga saavad vatti ka biitsepsid ja loomulikult kõht mis paljude harjutuste ajal keha balantseerib. Pigem ürita harjutusi korralikumalt teha, keskendu sooritusele ja sihi seda kanget lihast mis ülejärgmine päev tuleb. Üldiselt on ja jääb see iga jõusaali külastaja jaoks hea treeningu märgiks. Söö korralikult ja puhkepäevadel sõida tiir rattaga looduses või jaluta pruudiga.

Edu! :D

Edited by kalmer87

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anna oma kehale aega kasvada, treenitud keha ei tulegi reeglina aasta või paariga.

Edu! :P

Ei tule sest inimesed ei oska , ei viitsi , ei taha õigesti treenida . See ei tähenda , et nüüd peaks soovitama inimesel "pruudiga jalutada" ja niisama vedeleda sest paari aastaga niikuinii midagi ei muutu :D

Veelkord - kõik oleneb konkreetsest treeningkavast ja taastumistingimustest .

Edited by Okk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tule sest inimesed ei oska , ei viitsi , ei taha õigesti treenida . See ei tähenda , et nüüd peaks soovitama inimesel kotte sügada sest paari aastaga niikuinii midagi ei muutu :D

Veelkord - kõik oleneb konkreetsest treeningkavast ja taastumistingimustest .

Tüüpiline fitness'i foorumi vaidlus - võtame pikast jutust ühe lause välja ja siis küsime vastu, umbes et mis jama sa ajad ainult tunduvalt nilbemalt.

Rääkisin oma postituses nii õigest treenimisest kui ka optimaalse treeningintensiivsuse leidmisest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tüüpiline fitness'i foorumi vaidlus - võtame pikast jutust ühe lause välja ja siis küsime vastu, umbes et mis jama sa ajad ainult tunduvalt nilbemalt.

Rääkisin oma postituses nii õigest treenimisest kui ka optimaalse treeningintensiivsuse leidmisest.

Polnud mingit vaidlust . See lause oli lihtsalt nii totralt rumal , et vääris eraldi välja toomist . Oletatava "nilbuse" likvideerisin , et sind mitte rohkem traumeerida...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iga päev treenides ei teki ületreeningut kui iga üksik treening eraldi võttes on parajalt väikse mahuga. Ma arvan, et arengu seisukohalt on pigem parem tihti treenida, ainult töö/kool/pere jne. ei lase enamasti tavainimesel seda teha. Tippsportlased saavad seda endale lubada ja neil võib tulla isegi rohkem kui 1 trenn päevas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iga päev treenides ei teki ületreeningut kui iga üksik treening eraldi võttes on parajalt väikse mahuga. Ma arvan, et arengu seisukohalt on pigem parem tihti treenida, ainult töö/kool/pere jne. ei lase enamasti tavainimesel seda teha. Tippsportlased saavad seda endale lubada ja neil võib tulla isegi rohkem kui 1 trenn päevas.

Need on kõigest vabandused, et oleks iseendale ja teistele millegagi enda laiskust vabandada. Kui on tahe, leitakse ka võimalused :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Need on kõigest vabandused, et oleks iseendale ja teistele millegagi enda laiskust vabandada. Kui on tahe, leitakse ka võimalused :D

Seda küll, kui tahtmine hirmus, siis ka aeg leitakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On aega, tahtmist ja vahendeid kuid 7 päeva nädalas ikka trenni ei tee.

Mul on kaks pikka tööpäeva + jalapäev+rinnapäev+seljapäev.

Ausalt öelda olen seljapäevaks juba tühi.

Mõtlengi praegu et peab ühe pukepäeva sinna vahele tegema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Väga lihtne vastus:

Kes paneb steroide, neil piisab 2x nädalas käia.

Kes on algaja, neil piisab 3x nädalas, et stabiilne areng toimuks umbes 1 aasta.

Edasijõudjad, kes soovivad areneda, siis ilmselgelt alla 5x välja ei mängi.

Steroidide kohta ei oska kommenteerida, aga edasijõudnute kohta ei saa nõustuda. 3x nädalas treenides olen arenenud küll ja küll. Algajaks ennast ei pea. Üle 4x nädalas ma ei ole üldse viimase 6a jooksul trenni teinud, kuid areng on olnud. Kui 5x nädalas käia, siis peab vähemalt 2 trenni olema kerged. Üle 2-3 raske trenni nädalas mina teha ei suuda, siis ei taastu ära.

See on siis juhul, kui teha raskeid baasharjutusi. Kui baasharjutusi mitte teha, siis võib tõesti 5x nädalas käia ja taastub ilusti ära.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Steroidide kohta ei oska kommenteerida, aga edasijõudnute kohta ei saa nõustuda. 3x nädalas treenides olen arenenud küll ja küll. Algajaks ennast ei pea. Üle 4x nädalas ma ei ole üldse viimase 6a jooksul trenni teinud, kuid areng on olnud. Kui 5x nädalas käia, siis peab vähemalt 2 trenni olema kerged. Üle 2-3 raske trenni nädalas mina teha ei suuda, siis ei taastu ära.

See on siis juhul, kui teha raskeid baasharjutusi. Kui baasharjutusi mitte teha, siis võib tõesti 5x nädalas käia ja taastub ilusti ära.

Asi on ju selles, et edasijõudnud võib selle 3 korraga ennast nii tühjaks treenida, et sellest piisab täiesti. Algajad enamasti ei suuda intensiivselt treenida, neil puudub oskus hinnata oma võimeid. Kui see lõpuks tekib võid teha trenni ka vähem aga intensiivsemalt. Minule just see 3 x sobib, vahel lükkan neljandaks päevaks nt. sõudeergomeetri/jooksu 30 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on nii suhteline küsimus, oleneb mida sa seal jõusaalis ka korda saadad. Üldiselt samu lihaseid jutti ei ole mõtet treenida. Tee näiteks full body 1-2 päeva tagant või siis teha ülakeha/alakeha split 4 treeningut nädalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Areng toimub puhates, mitte trennis. :P

Kui trenni ei tee, siis arengut puhates ei toimu. :D

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellele küsimusele ei ole ühest vastust. Puhkeintervallid treeningute vahel sõltuvad organismi töövõime ja üksikute füsioloogiliste näitajate taastumisest, see aga sõltub omakorda inimese vanusest, treenitusastmest, treeningkavast, kasutatavatest taastumisvahenditest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×