Jump to content
Sign in to follow this  
Marsielanik

Treeningkava, toitumiskava või mitte kumbagit?

Recommended Posts

Tervist!

Rannaaeg ja suvi möödas ja oleks aeg suvel tehtud kahju likvideerima hakata.

Suur soov oleks ära kaotada vedel rasv mida leidub igalpool üle keha korralikult ja enda kehal tekitada mingi visuaaleffekt lihastest ;) .

Pikkust on 184, 18 aastane ja kaalun (õhtuse seisuga, sõin tunnike tagasi) 79,5kg. Hommikuti tuleb mingi 78 või nii.

Toitun väga suvaliselt, suvega läks käest ära, aga kaal nagu oluliselt ei tõusnud ega langenud suvel. Paar kilo siia sinna vb.

Ja kas tõesti pole võimalik treenides kombineerida natuke kaalukaotust ja salenemist + lihastetreeningut? Lihsed nagu peaksid just kaalu lisama.

Küsimus ongi, et kas ma peaksin tellima ainult toitumiskava (kas piisaks internetist leitava kavaga?) või treeningkava või hooppis mõlemad? Kuna kuskil klubis püsiklient olla pole rahaliselt võimalik, siis mõtlesin, et see oleks nagu parim variant. Ja mis vahe nendel tasemetel seal on, et esimese ja viimase taseme hinnavahe üle 20 euri on?

Ühtlasi märkasin, et ankeedis tuleb rasva protsent kirjutada, aga kuidas seda määrata?

Edited by Marsielanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alguses on võimalik rasva põletada ja lihast kasvatada.

Tasemetevahe peaks olema koostaja treeneriastme järgi.

Rasvaprotsenti mõõdetakse vastavate aparaatidega, mis peaksid Fitshoppides olemas olema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Küsimus ongi, et kas ma peaksin tellima ainult toitumiskava (kas piisaks internetist leitava kavaga?) või treeningkava või hooppis mõlemad? Kuna kuskil klubis püsiklient olla pole rahaliselt võimalik, siis mõtlesin, et see oleks nagu parim variant. Ja mis vahe nendel tasemetel seal on, et esimese ja viimase taseme hinnavahe üle 20 euri on?

Mõlemad ikka, sest need on samaväärselt tähtsad.

No mida kõrgem tase, seda asjatundlikuma inimesega on tegemist. Kuid pädevad on nad kõik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei taha teha treenereid maha ega midagi, nende poolt koostatud kavad on kindlasti väga head. aga loen välja, et sul rahaga kiita pole, et ei saa kuskil spordiklubis väga käija jne. siis mina sinu asemel loeks erinevaid artikkleid toitumisest ja treeningust ja tuula siin foorumis, kindlasti saad aimu toitumisest ja treeningutest. koostad ise mingisuguse kava, kas siis kellegi teise baasil ja endale mugavamakks/sobivamaks tehtuna ja hakka aga trenniga pihta. ja rasva kaotus + lihasmassi tõus/hoidmine on kindlasti võimalik õige toitumise korral. Kui tahtmine suur, siis leiad enamus infot internetist ja piisab nendest kavadest mis on netis saadaval. See on minu nägemus, ei ole ilmtingimata vaja kulutada suuri summasid erinevatele kavadele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aitäh seniste vastuste eest!

Mõtlesin, et kui käiks jõukas, siis Sõbra spordihallis näiteks, kus kõik vajalik on olemas, aga vanem tehnika lihtsalt.

Vajaduse korral saab ka modernsemates kohtades käia. Raha ei tahaks kulutada (kulutada on kindlasti vale sõna kuna sellest oleks raudselt palju kasu) lihtsalt personaaltreenerite jne peale.

Kas peaksin laskma koostada siis ainult toitumiskava näiteks (kuna see on tõesti minu jaoks väga raske ise koostada..) ja mingisuguse treeningkava netist otsima?

Ja kas selline kalkulaator on pädev? http://www.kaalustalla.ee/calc/rasvaprotsent.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raha ei tahaks kulutada lihtsalt personaaltreenerite jne peale. Siis näe ise vaeva - toitumise ja treeningu teemadel on mitmeid raamatuid nii paber- kui elektroonilises variandis, samuti leidub internetis palju materjale

Kas peaksin laskma koostada siis ainult toitumiskava näiteks (kuna see on tõesti minu jaoks väga raske ise koostada..) ja mingisuguse treeningkava netist otsima? Jah

Ja kas selline kalkulaator on pädev? Ei ole, see näitab pigem piirkonda kui täpset arvu. Kui tahad täpset rasvaprotsenti määrata, lase spetsialistidel kehakoostis mõõta. Kui tahad rasvaprotsendi vähenemist jälgida kasuta pigem voltide mõõtmise tehnikat

Edited by kalmer87

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui tahad täpset rasvaprotsenti määrata, lase spetsialistidel kehakoostis mõõta. Kui tahad rasvaprotsendi vähenemist jälgida kasuta pigem voltide mõõtmise tehnikat

Võtad näiteks kõhu pealt naha sõrmede vahele ja joonlauaga mõõdad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äkki ikka leiad võimaluse mõne spordiklubiga liituda. Suure konkurentsi tulemusena on hinnad klubides kohati sümboolseks muutunud. Treeningkavade tellimisel peab arvestama väiksemate võimaluste ja kitsamate tingimustega. Toitumiskava on ikka oluline!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetkel on minu jaoks umbes 60 euri kuus spordiklubis osalemise eest välja käia üle jõu kuna konkreetne sissetulek puudub + aeg on piiratud. Saaksin käia saalis 3 korda nädalas (teisip., neljap., ja pühap.) ja päris õhtu poole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaatasin, et selle rasvaprotsendi lahtri kõrval pole tärni, ehk siis pole kohustuslik täita.

Kas see pole siis nii vajalik info toidukava koostamiseks? Hea oleks küll kui ei peaks selle arvutamiseks nüüd kuhugi tormama.

Aga üldiselt olen praegu otsustanud, et tellin omale toitumiskava ja treeningkava võtan siitsamast fitnessi lehelt (need mida kõik näevad). Nüüd ainult vaja nuputada milline kõige sobilikum oleks kui 3 korda nädalas jõukas käia :D

Edited by Marsielanik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hetkel on minu jaoks umbes 60 euri kuus spordiklubis osalemise eest välja käia üle jõu kuna konkreetne sissetulek puudub + aeg on piiratud. Saaksin käia saalis 3 korda nädalas (teisip., neljap., ja pühap.) ja päris õhtu poole.

60 eur? keegi ei käse sul Arcticus käia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×