Jump to content
Jõukahoolik

Kõrge vererõhk

Recommended Posts

22 aastane. Koormustest tehti hommikul kell 9 ja kui õigesti mäletan, siis olin üsna uimane ja jõin kohvi enne seda..

Ilmselt oleks normaalne rõhk 130-se pulsiga ~140 ülemine?

Edited by Genuine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edastate mingeid teada-tuntud noppeid.

Hämmastav lakoonilisus mehelt, kelle teadmised olevat üle keskmise.

Kirjutati: " 130se pulsiga oli koormustestil rõhk 170 " " - see ei ole 'väga suur koormus' , isegi suureks seda nimetada on palju - eeldan, et tegemist on mitte vanema kui 30dates noormehega.

Ja kelle vererõhu reaktsioon on vanusele ja 'treenitusele' mittevastav.

Ja sinu küsimus oleks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sinu küsimus oleks?

Millest tuleb esmapilgul suhteliselt heas vormis inimesel selline reaktsioon.

Kas ignoreerida kardioloogi piirangut " ära lase pikemaajaliselt pulsi näiteks üle 120, kuna see võib kahjustada südant/veresoonkonda " ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millest tuleb esmapilgul suhteliselt heas vormis inimesel selline reaktsioon.

?

Ilma soojenduseta suur koormus nö. külmalt, väga vabalt. Pulssi ja vererõhku mõjutab ka närvisüsteem. Mõnele inimesele ei sobi hommikune aeg suureks pingutuseks.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nüüd läheb iga kord pulsi tõusmisega vererõhk kõrgeks. Tahakski teada kas aeroobse trenniga on võimalik endine "vorm" taastada ?

Vererõhk peabki koos pulsiga kõrgemaks minema. See on täiesti normaalne reaktsioon. Algaja puhul eriti. Seetõttu alustataksegi alguses madala koormusega ning alles siis tasapisi tõstetakse. Aeroobne treening tõesti aitab su südant tugevdada, mis tähendab, et pulss on üldjuhul madalam ning seega ka vererõhk üldiselt paremini kontrolli all.

See on muidugi veidi vaieldav, et kui kõrgeks see vererõhk tõusma peaks enne kui on muretsemiseks põhjust. Lühiajaline vererõhu tõus treeningu ajal pole tavaliselt probleemiks. Probleem tekib pigem siis, kui ta on pidevalt kõrge.

Edited by Archangel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas ignoreerida kardioloogi piirangut " ära lase pikemaajaliselt pulsi näiteks üle 120, kuna see võib kahjustada südant/veresoonkonda " ?

Südant kahjustab hapnikupuuduses olemine. See võib juhtuda ka 120 pulsi juures. Tervetel inimestel soovitatakse treenida 180 - vanus pulsiga = optimaalne pulss.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sellist tabletiravi on ka olemas,mis kestaks näiteks pool aastat või aasta? Või ongi ainuke variant eluaegsed ravimid? Tean,et sellise küsimusega peaksin arsti poole pöörduma aga ehk on kellelgi siin kogemusi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betaloc... aga pole võtnud neid. Kardioloog ei rääkinud koormuse kohta midagi,et mis või kuidas. Ei soovitanud midagi rasket tõsta ainult. Koormustesti lõpus oli vererõhk 225/10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betaloc... aga pole võtnud neid. Kardioloog ei rääkinud koormuse kohta midagi,et mis või kuidas. Ei soovitanud midagi rasket tõsta ainult. Koormustesti lõpus oli vererõhk 225/10

Eeldan, et mõtled 225/100? Okei, suht ülemise otsa number süstoolse kohta ja kuskilt sealtmaalt hakatakse tablette kirjutama vist jah. Samas nagu Rotter mainis, suht "külmalt" minnes, kohvi ka veel sees ning muidu just aeroobse vormiga ei hiilga - siis IMO pole eriliseks paanikaks põhjust. Tasapisi aeroobset vormi parandama hakates peaks asi kindlasti paranema.

AGA - Rohkem võib huvi pakkuda diastoolne ehk alumine number. Ütlesid, et puhkeolekus on see 50-70? See on vbl veidi madal. Ning treeningu ajal tõusis 100-ni? See paneb mõtlema, kuna treeningu ajal on normaalne, et diastoolne isegi langeb või püsib. Kuni +10 on vist veel normaalne, aga paugust mingi +30-50 on põhjus test pooleli jätta. Nii kõrge diastoolne on kõigi eelduste kohaselt tõesti põhjust ravimite väljakirjutamiseks.

Ma pole arst seega ei oska nõu anda sellises olukorras, kus puhkeseisundis on diastoolne enamvähem normaalne ja pigem isegi madal, aga treeninguga tõuseb haiguslikult kõrgele - eriti - kuna treeningu ajal pigem peaks vähenema.

Kuidas kolesteroolinäitajad on? Diabeeti ei ole? Mõlemad on seotud diastoolse näitaja tõusuga madala koormuse juures.

Soovitus oleks veel uuringuid lasta teha.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betaloc... aga pole võtnud neid. Kardioloog ei rääkinud koormuse kohta midagi,et mis või kuidas. Ei soovitanud midagi rasket tõsta ainult. Koormustesti lõpus oli vererõhk 225/10

Betaloci võiksid võtta, kuna ultrahelis avastati vasaku vatsakese ülekoormus. Betaloc parandab südame vasaku vatsakese funktsiooni. Aasta pärast teed uue koormustesti ja vastavalt selle tulemusele otsustatakse edasine tbl. ravi. Samuti võid lisaks võtta Trimetazidine ja CoQ10. Esimese kirjutab perearst.

Treeningul kasutatavad pulsitsoonid võid ise välja arvutada siit:

http://sport.delfi.ee/news/spordimeditsiin/treening/arvuta-oma-optimaalne-treeningpulss.d?id=65401018

ja treeningkoormuse siit:

http://www.vomax.ee/?head=8&pageid=59&language=estonian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alumine oli siiski 10 lõpuks,mitte 100. See oli viimasel hetkel testis. Enesetundel polnud väga midagi viga,vb väike väsimus tuli..

Edited by Genuine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeldan, et mõtled 225/100? Okei, suht ülemise otsa number süstoolse kohta ja kuskilt sealtmaalt hakatakse tablette kirjutama vist jah. Samas nagu Rotter mainis, suht "külmalt" minnes, kohvi ka veel sees ning muidu just aeroobse vormiga ei hiilga - siis IMO pole eriliseks paanikaks põhjust. Tasapisi aeroobset vormi parandama hakates peaks asi kindlasti paranema.

AGA - Rohkem võib huvi pakkuda diastoolne ehk alumine number. Ütlesid, et puhkeolekus on see 50-70? See on vbl veidi madal. Ning treeningu ajal tõusis 100-ni? See paneb mõtlema, kuna treeningu ajal on normaalne, et diastoolne isegi langeb või püsib. Kuni +10 on vist veel normaalne, aga paugust mingi +30-50 on põhjus test pooleli jätta. Nii kõrge diastoolne on kõigi eelduste kohaselt tõesti põhjust ravimite väljakirjutamiseks.

Ma pole arst seega ei oska nõu anda sellises olukorras, kus puhkeseisundis on diastoolne enamvähem normaalne ja pigem isegi madal, aga treeninguga tõuseb haiguslikult kõrgele - eriti - kuna treeningu ajal pigem peaks vähenema.

Kuidas kolesteroolinäitajad on? Diabeeti ei ole? Mõlemad on seotud diastoolse näitaja tõusuga madala koormuse juures.

Soovitus oleks veel uuringuid lasta teha.

See kohv võib testis paljugi ära rikkuda, eriti veel kui niigi kergesti erutuvat tüüpi oled.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praegu rahulolekus mõõtsin:124/62 ja pulss 65. Mis võib olla diastoolse madala rõhu põhjuseks? Kas see võib olla ka tingitud sellest vasaku vatsakese ülekoormusest? See on koguaeg 50-70 vahel. 50 vist liiga madal juba? Samas ülemine normis koguaeg.

Edit: käisin jooksmas 6,5 km,1t ja 2 min, keskmine pulss 127. Üsna mägine tee, vahel kõndisin sest ei tahtnud pulssi üle 145 lasta.

15 minutit hiljem mõõtsin vererõhku: 122/66 ja pulss 75.

Edited by Genuine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koormusega läheb ikka liiga kõrgeks. Panin uue kardioloogi aja ja ilmselt peale seda ka spordiarstile. Väga loodan,et saab aeroobse trenni ja mõne ravikuuriga korda tagasi.

Närvidele on see asi ikka väga laastavalt mõjunud. :/

Edited by Genuine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koormusega läheb ikka liiga kõrgeks. Panin uue kardioloogi aja ja ilmselt peale seda ka spordiarstile. Väga loodan,et saab aeroobse trenni ja mõne ravikuuriga korda tagasi.

Närvidele on see asi ikka väga laastavalt mõjunud. :/

Ja nii see nõiaring läheb. Liigne närveerimine, stress - lööb rõhu veel kõrgemaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praegu rahulolekus mõõtsin:124/62 ja pulss 65. Mis võib olla diastoolse madala rõhu põhjuseks? Kas see võib olla ka tingitud sellest vasaku vatsakese ülekoormusest? See on koguaeg 50-70 vahel. 50 vist liiga madal juba? Samas ülemine normis koguaeg.

Edit: käisin jooksmas 6,5 km,1t ja 2 min, keskmine pulss 127. Üsna mägine tee, vahel kõndisin sest ei tahtnud pulssi üle 145 lasta.

15 minutit hiljem mõõtsin vererõhku: 122/66 ja pulss 75.

Madal diastoolne rõhk võib olla tingitud südame klappide probleemist, jäikadest veresoontest, diabeedist, ateroskleroosist. Arvestades sinu vanust, saab need põhjused välistada.

Väikene kõrvalekalle näitudest, kui puuduvad olulised kaebused, ei tähenda veel haiguslikku seisundit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-1024-TAURINE.aspx?activeIngredientId=1024&activeIngredientName=TAURINE

"

Possibly Effective for:
  • Congestive heart failure (CHF). Taking taurine seems to improve heart function and symptoms in patients with moderate heart failure

"

?

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-938-Coenzyme+Q10+COENZYME+Q-10.aspx?activeIngredientId=938&activeIngredientName=Coenzyme+Q10+(COENZYME+Q-10)&source=2

"

  • Congestive heart failure (CHF). There is no evidence that taking coenzyme Q-10 alone can help heart failure. But there is some evidence (though controversial) that it might be helpful when taken in combination with other heart failure medications and treatments.

"

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-1024-TAURINE.aspx?activeIngredientId=1024&activeIngredientName=TAURINE

"

Possibly Effective for:
  • Congestive heart failure (CHF). Taking taurine seems to improve heart function and symptoms in patients with moderate heart failure

"

?

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-938-Coenzyme+Q10+COENZYME+Q-10.aspx?activeIngredientId=938&activeIngredientName=Coenzyme+Q10+(COENZYME+Q-10)&source=2

"

  • Congestive heart failure (CHF). There is no evidence that taking coenzyme Q-10 alone can help heart failure. But there is some evidence (though controversial) that it might be helpful when taken in combination with other heart failure medications and treatments.

"

Ja siis?

We conclude that coenzyme Q10 has the potential in hypertensive patients to lower systolic blood pressure by up to 17 mm Hg and diastolic blood pressure by up to 10 mm Hg without significant side effects.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17287847

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funktsionaalne lugemisoskus + hirm, et keegi mõtleb midagi muud kui kirjutab.

  • Congestive heart failure (CHF). There is no evidence that taking coenzyme Q-10 alone can help heart failure. But there is some evidence (though controversial) that it might be helpful when taken in combination with other heart failure medications and treatments.

Just seda, ei muud.

"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funktsionaalne lugemisoskus + hirm, et keegi mõtleb midagi muud kui kirjutab.

  • Congestive heart failure (CHF). There is no evidence that taking coenzyme Q-10 alone can help heart failure. But there is some evidence (though controversial) that it might be helpful when taken in combination with other heart failure medications and treatments.

Just seda, ei muud.

"

Patients with heart failure have lower levels of CoQ10. As heart failure severity gets worse, so does CoQ10 deficiency.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/261072.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuli alguses käisin koormustestil, oli vererõhk testi lõpus 225/10 ja kestis 7 minutit ning lõpetati kõrge vererõhu ja väsimuse tõttu. Koormustaluvus keskmine, taastumine aeglustunud.

Eile sai uuesti käidud testil, kestis 11 minutit ja lõpetati ealise maksimaalse pulsi saavutamise tõttu. Max vererõhk oli 180/70. Alumine oli koguaeg 60-70, ülemine hakkas testi lõpus vaikselt alanema. Koormustaluvus hea, vererõhu tõus koormusele adekvaatne, pulsi tõus adekvaatne. Ainus asi mis öeldi oli see, et vererõhk oli enne ja pärast testi natukene kõrge. Enne testi mõõdeti 145/70, aga ma tean, et asi on närvides, sest rahulolekus kodus on alati alla 130 ülemine.

Kuu aega korralikult jooksmas käinud ja liigutanud ning nädal aega söömud Betaloc-i.

Jooksmas käin, siis üritan joosta umbes 135 l/min pulsiga. Alguses oli see rohkem kõndimine, nüüd saan sörkida tund aega sellise pulsiga tasasel teel, ilma et peaksin vahel kõndima. Kui on aga mägine tee, siis peab vahel hoogu maha võtma, kui ei taha pulssi üles lasta.

Edited by Genuine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×