Jump to content
Guest Külaline_Kiisukeauh123_*

Värskeltpressitud mahlade kalorsused

Recommended Posts

Guest Külaline_Kiisukeauh123_*

Ostsin omale hiljuti mahlapressi. Armastan väga värskeltpressitud mahlasid. Kasutan ka Polari pulsikella WM42 ja sinna on vaja sisestada päevas tarbitud toidu kalorsused. Muude toitudega pole probleemi. Köögikaal on olemas ja info toidu kalorsuse kohta saan pakendilt. Valmistote väldin niipalju kui võimalik ja kui tõesti muud võimalust pole siis kasutan raamatuid Lihtne kaloriraamat ja Ahtriprojekt. Mitte kuskilt aga pole siiani leidnud infot värskeltpressitud mahlade kohta. See pole ju võrväärne terve puuviljaga või tetrapakendis poemahlaga. Kas keegi teab palju annab kaloreid ise puuviljadest värskeltpressitud mahl? Näit. õunamahl, greibimahl, apelsinimahl, granaatõunamahl ja ka porgandimahl (mu lemmik ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan, et vahe võrreldes terve puuviljaga on liialt väike, et sellise pisiasja peale pead vaevata. ;) Näiteks kaloriarvutist vaadates 100 g apelsine sisaldab 10 g süsivesikuid, 100 g mahla aga 9 g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahh, 100 g apelsini annab 46 Kcal; 0, 2 g rasva; 0, 7 g valke; 10 g süsivesikuid; 2 g kiudaineid ja 8 g suhkrut. Vähemalt nii väidab raamat Ahtriprojekt.

Kuskilt mujalt leidsin värskeltpressitud apelsini mahla kalorsuse. 100 g mahla sisaldab 36 kcal ja üks klaas (250g) annab 90 kcal-t. 250 grammi apelsini aga 115 kcal-t. Vahe on tervelt 25 kcal-t. See on aga ühe klaasi kohta. Kui arvestada seda, et joon veel päevas ühe klaasi greibimahla ja ühe klaasi porgandimahla siis päeva kohta teeb see minu arust siiski liiga suure vahe. Ilmselgelt pole seal sel juhul ka enam sellist kogust kiudaineid. Vot justnimelt selle pärast ma tahangi teada mida mahlad annavad. Tervete viljade kohta on mul võimalus raamatust järgi vaadata kui vaja.

Nii, et ikkagi küsiks miks pole võimalik kuskilt järgi vaadata ise värskeltpressitud mahlade kalorsust?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jahh, 100 g apelsini annab 46 Kcal; 0, 2 g rasva; 0, 7 g valke; 10 g süsivesikuid; 2 g kiudaineid ja 8 g suhkrut. Vähemalt nii väidab raamat Ahtriprojekt.

Kuskilt mujalt leidsin värskeltpressitud apelsini mahla kalorsuse. 100 g mahla sisaldab 36 kcal ja üks klaas (250g) annab 90 kcal-t. 250 grammi apelsini aga 115 kcal-t. Vahe on tervelt 25 kcal-t. See on aga ühe klaasi kohta. Kui arvestada seda, et joon veel päevas ühe klaasi greibimahla ja ühe klaasi porgandimahla siis päeva kohta teeb see minu arust siiski liiga suure vahe. Ilmselgelt pole seal sel juhul ka enam sellist kogust kiudaineid. Vot justnimelt selle pärast ma tahangi teada mida mahlad annavad. Tervete viljade kohta on mul võimalus raamatust järgi vaadata kui vaja.

Nii, et ikkagi küsiks miks pole võimalik kuskilt järgi vaadata ise värskeltpressitud mahlade kalorsust?

Mina ei soovita oma mahlapressi väga kiindunud olla. Terve puuvili või juurvili on kordades parem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mina ei soovita oma mahlapressi väga kiindunud olla. Terve puuvili või juurvili on kordades parem.

Miks mitte võtta näiteks toidu kõrvale joogiks üks terve puu- või juurvili ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miks mitte võtta näiteks toidu kõrvale joogiks üks terve puu- või juurvili ;)

:D Miks mitte võtta toidu kõrvale joogiks üks VESI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Värskelt pressitud mahlade kohta on Eestis tehtud üks doktoritöö. Hetkel ei leidnud, seda on juba tv s ka palju leierdatud.

Miks mitte? Selle pärast, et nii ei ole ette nähtud. Parim osa läheb kaotsi ja see, mis jääb järgi puutub kokku nii valguse kui ka muude mõjuteguritega. Üs lihtsalt üks raiskamine ja mahlapresside müügistrateegia.

Ma saan aru, et hetkel ma ei vasta teie küsimusele. Kui palju kaloreid? :blink:

Reeglina on mahlades natuke rohkem kcal massi kohta kui algallikas ja see suhkur, mis on mahlas, toimib meie kehas tõesti teisiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasutan Polari kella WM42. See teeb personaalse programmi tervislikult kaalust alla võtmiseks. Toitude kalorsused saan pakenditelt. Kasutan ka raamatuid Ahtriprojekt ja Lihtne kaloriraamat. Toidud kaalun toidukaaluga grammi täpsusega. Poolfabrikaate ei osta.Väljas söömas ei käi üldse. Ja ma ei jälgi ainult, et ma päeva soovituslikku kaloraazi ei ületaks vaid jägin ka kuipalju valke, kiudaineid jne ma päevas tarbin. Lisaks kasutan Omroni sammulugejat Walking style II. Kuna käin jalgsi tööle ja töölt koju ja seda absoluutselt iga ilmaga(!) siis tuleb mul päevas keskmiselt 13- 14 000 sammu. Muide elan Tartus mitte vinguses Tallinnas ja tööle minemiseks ei pea kasutama suuremate teede kõnniteid. Igati tervislik või mis? Kuna mulle aga värsked mahlad väga meeldivad siis miks ma ei võiks kasutada vahetevahel vahepalana värskeltpressitud mahla??? Ma mitte ei usu, et see nüüd niiiiii ebatervislik on. Ainult porgandit närides ja vett peale rüübades oleksin varsti närvipundar. Miks ei või omale lubada siis vahel midagi head mis maitseb? Igal juhul tervislikum kui krõpse või kreemikooke vitsutada. Need õnneks ei maitse ka. Ja juurvilju söön hea meelega. Induktsioonahjus teen kala ja kana. Põhjendage mulle ära miks ma ei või lubada omale vahel midagi head? Ma ei lürbi seda mahla omale ju liitrite kaupa sisse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kasutan Polari kella WM42. See teeb personaalse programmi tervislikult kaalust alla võtmiseks. Toitude kalorsused saan pakenditelt. Kasutan ka raamatuid Ahtriprojekt ja Lihtne kaloriraamat. Toidud kaalun toidukaaluga grammi täpsusega. Poolfabrikaate ei osta.Väljas söömas ei käi üldse. Ja ma ei jälgi ainult, et ma päeva soovituslikku kaloraazi ei ületaks vaid jägin ka kuipalju valke, kiudaineid jne ma päevas tarbin. Lisaks kasutan Omroni sammulugejat Walking style II. Kuna käin jalgsi tööle ja töölt koju ja seda absoluutselt iga ilmaga(!) siis tuleb mul päevas keskmiselt 13- 14 000 sammu. Muide elan Tartus mitte vinguses Tallinnas ja tööle minemiseks ei pea kasutama suuremate teede kõnniteid. Igati tervislik või mis? Kuna mulle aga värsked mahlad väga meeldivad siis miks ma ei võiks kasutada vahetevahel vahepalana värskeltpressitud mahla??? Ma mitte ei usu, et see nüüd niiiiii ebatervislik on. Ainult porgandit närides ja vett peale rüübades oleksin varsti närvipundar. Miks ei või omale lubada siis vahel midagi head mis maitseb? Igal juhul tervislikum kui krõpse või kreemikooke vitsutada. Need õnneks ei maitse ka. Ja juurvilju söön hea meelega. Induktsioonahjus teen kala ja kana. Põhjendage mulle ära miks ma ei või lubada omale vahel midagi head? Ma ei lürbi seda mahla omale ju liitrite kaupa sisse.

Selle igapäev ühepalju ühesuguse tempoga jalgsikäimisega harjub organism 4 nädalaga ja edaspidist arendavat toimet organismile ei oma. Samuti muutub ökonoomsemaks ja aeglustub organismi ainevahetus ning üleliigne toidust saadud energia ladestub ikka rasvana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ole aru saanud, et olen ilmselgelt vales kohas. Minu eesmärk pole neljakümneselt kulturistiks hakata. Vajasin lihtsalt natuke nõu. Sain aga soovituse porgandit närida ja vett peale rüübata.

Värskelt ise pressitud mahl on kindlasti parem kui poest ostetud mahl, aga nagu teised ütlesid on toit oma naturaalsel terviklikul kujul väärtuslikum. Keegi ei ütle sulle, et sa ei tohi mahla juua, lihtsalt me soovitame süüa juurvilju ja puuvilju hoopis. Kui inimene tarbib limonaadi, siis võiks poest ostetud mahl olla päris hea muudatus. Kui tarbid tavaliselt poemahla, oleks ise pressitud mahl kasulik muudatus. Ideaalne variant võiks olla ikkagi toit loomulikul kujul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ole aru saanud, et olen ilmselgelt vales kohas. Minu eesmärk pole neljakümneselt kulturistiks hakata. Vajasin lihtsalt natuke nõu. Sain aga soovituse porgandit närida ja vett peale rüübata.

Vahe on umbes 15%, nagu sa ise välja tõid.

See 5-10 kcal klaasi kohta ja paarkümmend kcal päevas ei muuda ju midagi, ega sa oma ainevahetust niikuinii ei saa nii täpselt arvutada ju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Püha müristus. Nüüd loen juba, et sellel jalgsi kõndimisel pole kahh mingit mõtet. Organism harjub ära ja bla bla bla. See pole ainus enda liigutamine mis teen. Töökoha kaudu on mul valida suisa nelja spordiklubi vahel. Mind ei huvitagi mis trenni või kuipalju ma tegema pean. Tahtsin lihtsalt teada kas siin on mõni inimene kes konkreetselt sellele minu küsimusele vastata oskaks. Vastust oma küsimusele pole aga ikka saanud.

Olen juba aru saanud, et siit enda jaoks vastust ei saa. Vabandan, et üldse julgesin midagi nii lolli (teie jaoks) küsida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kuulge Auh, värskeltpressitud mahl annab ju täpselt samapalju kaloreid kui mitte värskelt pressitud mahl. Kui see mittevärske mahl just vahepeal veiniks pole kääritatud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einooh mida??? Kas tõesti arvate, et ma ei tee vahet misasi on mahl, nektar või mahlajook? Paraku poes müüdavatele mahladele on jumal teab mida juurde lisatud. See pole võrreldav värske mahlaga mis olen just ise pressinud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Einooh mida??? Kas tõesti arvate, et ma ei tee vahet misasi on mahl, nektar või mahlajook? Paraku poes müüdavatele mahladele on jumal teab mida juurde lisatud. See pole võrreldav värske mahlaga mis olen just ise pressinud.

Kaloritabel ei kajasta selliseid õhkõrnu peensusi ja nüansse mis eristavad värsket mahla mittevärskest. Kaloritabel on selline suhteliselt jäme ja robustne tööriist. Kaloritabel ei kajasta hea veini buketti ega rõõmuga tehtud toidu positiivset energiat. Kaloritabel ei tea kas veiseliha pärineb õnnelikult või õnnetult lehmalt. Pulsiloendur ei tea kas füüsiline koormus tõi rõõmu või tülpimust. Aga nanotehnoloogia areneb päevadega ja olukord muutub varsti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×