Jump to content
plaah

Seljaprobleemid

Recommended Posts

Targem krt... sul on lihtsalt spetsiifiline väljaõpe :P

Ega Cissus tagantjärele vist ei aita. Oleks ühepoolne siis arvatavasti aitaks. Ega seal vist mingit edasiste stressimõrade riski väga pole?

Aga kasvuhormooni teeks küll tippspordis kohustuslikuks, vähemalt valgetele :D

Praeguse keelupoliitikaga toidetakse vigastusi. Või noh, 20 kDa kasvuhormooni ei kontrolli keegi :P Aga ma ei tea kuidas selle hangitavuse ja hinnaga on. Suurriikide sportlastel muidugi pole probleemi.

Cissuse teeks ka kohustuslikuks.

Mul on natuke teine diagnoos aga põhimõtteliselt üsna sama. Ja osad kükid mõjuvad pigem hästi. Jõutõmmet kui teen siis sumot või üks jalg ees ja ka pigem mõjub hästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Targem krt... sul on lihtsalt spetsiifiline väljaõpe :P

Ega Cissus tagantjärele vist ei aita. Oleks ühepoolne siis arvatavasti aitaks. Ega seal vist mingit edasiste stressimõrade riski väga pole?

Aga kasvuhormooni teeks küll tippspordis kohustuslikuks, vähemalt valgetele :D

Praeguse keelupoliitikaga toidetakse vigastusi. Või noh, 20 kDa kasvuhormooni ei kontrolli keegi :P Aga ma ei tea kuidas selle hangitavuse ja hinnaga on. Suurriikide sportlastel muidugi pole probleemi.

Cissuse teeks ka kohustuslikuks.

Mul on natuke teine diagnoos aga põhimõtteliselt üsna sama. Ja osad kükid mõjuvad pigem hästi. Jõutõmmet kui teen siis sumot või üks jalg ees ja ka pigem mõjub hästi.

Ma ikkagi üritaks võimalikult soodsat keskkonda tekitada seal piirkonnas ja pigem teeks vereringet parandavaid harjutusi, eriti silmas pidades seda - The demonstration of a unilateral spondylolysis is important because there is a potential for full healing if the athletic activity is modified, whereas bilateral spondylolysis frequently leads to established nonunion. Tugevdamine ilma vigastuseta oleks loomulikult ideaal:)

Aga kasvukas muidu tore asi jah. Loomulikult jutt meditsiinilisest, kontrollitud kasutamisest. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Millega sa selle alaselja ära kurnasid siis?

Ei teagi täpset põhjust. Ühel hetkel hakkas alaselg sprintides valutama. Peale uuringut külastasin korra kiropraktikut ning sain mõned ideed venitusharjutuste kohta. Lisaks soovitati päevas 700mg magneesiumi võtta ehk siis 2 tblt Magnex b6.

Nüüdsest on sellest uuringust vist juba aasta möödas ning seljavalusi pole enam tunda. Saan vabalt sprintida jne. Ainuke probleem on siiski vähene alaselja painduvus/liikuvus. Silda tehes lööb ka kanguse ja kerge valu sisse. Ettepainutades jääb alati selg kangeks, külgedele on raske painutada jms..

Huvitav kas seda alaselja liikuvust on võimalik parandada või see fassetliigeste tropism = eluaegne puuhobune?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei teagi täpset põhjust. Ühel hetkel hakkas alaselg sprintides valutama. Peale uuringut külastasin korra kiropraktikut ning sain mõned ideed venitusharjutuste kohta. Lisaks soovitati päevas 700mg magneesiumi võtta ehk siis 2 tblt Magnex b6.

Nüüdsest on sellest uuringust vist juba aasta möödas ning seljavalusi pole enam tunda. Saan vabalt sprintida jne. Ainuke probleem on siiski vähene alaselja painduvus/liikuvus. Silda tehes lööb ka kanguse ja kerge valu sisse. Ettepainutades jääb alati selg kangeks, külgedele on raske painutada jms..

Huvitav kas seda alaselja liikuvust on võimalik parandada või see fassetliigeste tropism = eluaegne puuhobune?

Kui ikka liigesed korralikult ei liigu, siis ei paindu ka. :D

Parendada ehk annab, aga ideaalseks-- selle kohta lubadusi ei anna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suures osas on see liikuvus pigem vigastusterisk, täpsemalt praegu ei tea rääkida.

ei saa aru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ei saa aru :D

Ta m6tleb siin

Liikuvus (Elastsus) = Ebastabiilsus

Ma usun, et elastsus, koos piisava lihastoonusega pigem ikkagi v2hendab vigastuste ohtu.

Kasvuhormooni v2hesus on suuresti ka meie eluviisist tingitud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta m6tleb siin

Liikuvus (Elastsus) = Ebastabiilsus

Ma usun, et elastsus, koos piisava lihastoonusega pigem ikkagi v2hendab vigastuste ohtu.

Kasvuhormooni v2hesus on suuresti ka meie eluviisist tingitud.

Tänan.

Täiesti nõus elastsuse ja toonuse osas.

Kui mingi piirkond on vähem elastne, on tänu sellele teistel piirkondadel mingil ekstreemliigutusel suurem koormus.

Lisaks jäikus=vereringe ja ainevah halvenemine, valu oht.

Hüpermobiilsus kindlasti jällegi vigastuse oht. Anatoomilistes piirides jällegi teine lugu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Millised on kasvuhormooni vähesuse tunnused?

Sul neid pole :D

Lihtsalt neegritel on rohkem... kas anaboolseid hormoone või retseptoritundlikkust või üldse igasuguste anaboolsete signaaliahelate töökust.

On üks ja ainult üks koht kus see neile kahjuks tuleb ja see on armkoe vohamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta m6tleb siin

Liikuvus (Elastsus) = Ebastabiilsus

Ma usun, et elastsus, koos piisava lihastoonusega pigem ikkagi v2hendab vigastuste ohtu.

Kasvuhormooni v2hesus on suuresti ka meie eluviisist tingitud.

Kas valgete ja neegrite eluviis USA armees nt on väga erinev? Ühtedel on stressimõrasid luudes palju rohkem. Armeeteenistus toodab neid kõvasti.

Alaselja liikuvuse ja vigastuste seosest lugesin esimest korda juba siis kui minu selga opereeriti. T-Nationis oli ükskord pikem analüüs, milline liikuvus on hea ja milline halb ja kellele on hea ja kellele halb.

See pole sellest artiklist, aga

Joint — Need

Foot — Stability

Ankle — Mobility

Knee — Stability

Hip — Mobility

Lumbar Spine — Stability

Thoracic Spine — Mobility

Scapula — Stability

Gleno-Humeral Joint — Mobility

Elbow — Stability

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nendes ausalt öeldes väga midagi uut pole, ei usu et Ailelegi :D

Need pole isegi "vajadused" vaid ehituslikest iseärasustes olenevad tegurid juba:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nendes ausalt öeldes väga midagi uut pole, ei usu et Ailelegi :D

Need pole isegi "vajadused" vaid ehituslikest iseärasustes olenevad tegurid juba:)

Liiges peab olema liikuv talle liikumiseks etten2htud telgede ymber. Kas nii oleks korrektne ytelda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liiges peab olema liikuv talle liikumiseks etten2htud telgede ymber. Kas nii oleks korrektne ytelda?

Ma lisaks sinna lõppu täpsustamiseks ettenähtud amplituudis.

Sest näiteks nimmeosa ja rinnaosa lülidel on ikkagi samad teljed ja liigutused, aga amplituudid on erinevad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nendes ausalt öeldes väga midagi uut pole, ei usu et Ailelegi :D

See oli lihtsalt vastukaaluks "liikuvusevajadusele".

Ega ma seda head artiklit pole veel üles leidnud ja sealgi jättis autor omajagu enda teada, õigemini ilmselt olid tema oskused suures osas tunnetuse põhised ja raskesti kirjalikult määratletavad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vabandan kui kuskilt see probleem juba läbi käinud on, aga igatahes on lood nii, et viimane trenn (neljapäev) tundsin kõhulihaseid tehes viimase seeria ajal alaseljas survet ja valu. Jätsin pooleli igaksjuhuks. Täna hakkasin siis uuesti kõhulihaseid tegema ja kohe käis alaseljast vastik valu läbi, jätsin kohe katki.. tegim selle asemel hoopis alakõhulihaseid (jalgade tõste). Niisama olles nagu ei tunne mitte midagi. Võibolla ainult natuke kui istudes selga tugevalt sirutada.

Kas kellegil on säärast probleemi esinenud ja mis aitaks? Ei kujuta ette kaua selline probleem kestab kui neljapäevast saati pole nagu midagi muutunud..

Praegu määrisin hobusepalsamit peale.

Treeningkavas on viimaseks punktiks keretõsted kaldpingil, aga kas selle asemel võib teha seda jalgadetõstet käetugedel olles seni kuni enam tunda ei anna? Ei tahaks nagu kõhulihaseid unarusse jätta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vabandan kui kuskilt see probleem juba läbi käinud on, aga igatahes on lood nii, et viimane trenn (neljapäev) tundsin kõhulihaseid tehes viimase seeria ajal alaseljas survet ja valu. Jätsin pooleli igaksjuhuks. Täna hakkasin siis uuesti kõhulihaseid tegema ja kohe käis alaseljast vastik valu läbi, jätsin kohe katki.. tegim selle asemel hoopis alakõhulihaseid (jalgade tõste). Niisama olles nagu ei tunne mitte midagi. Võibolla ainult natuke kui istudes selga tugevalt sirutada.

Kas kellegil on säärast probleemi esinenud ja mis aitaks? Ei kujuta ette kaua selline probleem kestab kui neljapäevast saati pole nagu midagi muutunud..

Praegu määrisin hobusepalsamit peale.

Treeningkavas on viimaseks punktiks keretõsted kaldpingil, aga kas selle asemel võib teha seda jalgadetõstet käetugedel olles seni kuni enam tunda ei anna? Ei tahaks nagu kõhulihaseid unarusse jätta.

Probleem on tingitud sellest, et kui sooritad keretõsteid sirge seljaga, siis selline valu seal kaasnebki...Selleks, et kõhulihased rakenduksid tösse, pead tegema seda kumera seljaga, st. kogu liikumine on nii, nagu kerid ennast kokku ja kerid lahku, vaata harjutuste pangast (tööriistade alt, seal on õige tehnika näha), nii väldid piget alaseljas ja rakendad kõhulihased tööle. Uusn ,et midagi tõsist sul ei juhtunud ja õige tehnikaga tehes, ei kaasne enam sellist valu nimmepiirkonnas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probleem on tingitud sellest, et kui sooritad keretõsteid sirge seljaga, siis selline valu seal kaasnebki...Selleks, et kõhulihased rakenduksid tösse, pead tegema seda kumera seljaga, st. kogu liikumine on nii, nagu kerid ennast kokku ja kerid lahku, vaata harjutuste pangast (tööriistade alt, seal on õige tehnika näha), nii väldid piget alaseljas ja rakendad kõhulihased tööle. Uusn ,et midagi tõsist sul ei juhtunud ja õige tehnikaga tehes, ei kaasne enam sellist valu nimmepiirkonnas.

Siin videos on see paremini näha:

http://www.bodybuilding.com/exercises/deta.../decline-crunch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on alaseljaga koguaeg jamad (pärast vigastust), abiks on kiropraktik, massaaž, õige tehnika selja- ja kõhulihaste tegemisel, lisaharjutused siselihastele (planking pmst).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul kah alaseljaga kogu aeg probleeme, ilmselt asi selles et kõhulihased on tugevamad kui seljasirutaja. Praktiliselt seljasirutajat pean tegema iga päev, et vältida valu. Näiteks kui jääb vahele paar päeva siis tuleb selline valu ja tunne alaselga nagu kistaks selgroogu sissepoole, siis kohe põrandale ja peale kümmekond keretõstet on valu kadunud. Oma arust pole seljavigastust olnud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul kah alaseljaga kogu aeg probleeme, ilmselt asi selles et kõhulihased on tugevamad kui seljasirutaja. Praktiliselt seljasirutajat pean tegema iga päev, et vältida valu. Näiteks kui jääb vahele paar päeva siis tuleb selline valu ja tunne alaselga nagu kistaks selgroogu sissepoole, siis kohe põrandale ja peale kümmekond keretõstet on valu kadunud. Oma arust pole seljavigastust olnud.

Põhjuseks on sul niude-nimmelihase e. iliopsoase lühenemine, põhjuseks vale, st. ühekülgne treening.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põhjuseks on sul niude-nimmelihase e. iliopsoase lühenemine, põhjuseks vale, st. ühekülgne treening.

Kas siis peaks muutma kogutreeningut või piisab kui muuta aind selja ja kõhutreeningut mitmekülgsemaks ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas siis peaks muutma kogutreeningut või piisab kui muuta aind selja ja kõhutreeningut mitmekülgsemaks ?

Ma ei tea, mida sa treeningul teed, sellepärast raske ka konkreetselt vastata. Aga põhimõtteliselt peaks selja-, niude - nimme- ja kõhulihaste treenimine olema tasakaalus, siis säilib vaagna keskasend. Harjutusi kõhulihastele tuleb sooritada õige tehnikaga, st. jalad põlvedest kõverdatud, et niude-nimmelihast tööst välja lülitada.

Iliopsoas on inimese tugevaim puusapainutajalihas. Jooksu- ja hüppetreeningud tugevdavad teda veelgi, samaaegselt lühenevad seljalihased. Treeningusse tuleb lülitada ka niude-nimme- ja seljalihaste venitusharjutused.

Üks video kõhulihaste harjutuse õige sooritusega:

http://www.bodybuilding.com/exercises/deta...w/name/crunches

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×