Jump to content
Tan3l

Õlaprobleemid

Recommended Posts

Rööbaspuudel surumine õlale?!

Rööbaspuudel surumine on ikka eelkõige triitsa harjutus, kui keha veidi ette kallutad, siis langeb koormus ka rinnale, aga õlale seal küll erilist trenniefekti pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis tähendab õlg on haige? Kui õlg teeb rööbaspuudel surumise aeg valu siis tasuks see välja vahetada. Kui ei siis miks mitte teha, harjutus iseenesest hea kuid ei loeta vist väga õla harjutuste alla pigem triitseps/rind nagu eelpool mainitud.

Edited by kakur007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mis tähendab õlg on haige? Kui õlg teeb rööbaspuudel surumise aeg valu siis tasuks see välja vahetada.

Et õlaprotees kohe ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rööbaspuudel surumine õlale?!

Rööbaspuudel surumine on ikka eelkõige triitsa harjutus, kui keha veidi ette kallutad, siis langeb koormus ka rinnale, aga õlale seal küll erilist trenniefekti pole.

Vigase rotaatoriga on küll valus rööbaspuudel surumist teha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonii, viimased kaks nädalat on hakkanud vana õlatrauma uuesti kummitama <_< Eriti annab tunda close grip surumises ja rinna päeval lendamises. Tekkis küsimus kas õlaside aitab selle puhul ? Näiteks sellinne: http://epood.ariinfo24.ee/sport-ja-vaba-ae...c5c176d6993ef23

Jõusaalis liigutamist segab ? Või oskab keegi midagi muud soovitada

Edited by realreal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nonii, viimased kaks nädalat on hakkanud vana õlatrauma uuesti kummitama <_< Eriti annab tunda close grip surumises ja rinna päeval lendamises. Tekkis küsimus kas õlaside aitab selle puhul ? Näiteks sellinne: http://epood.ariinfo24.ee/sport-ja-vaba-ae...c5c176d6993ef23

Jõusaalis liigutamist segab ? Või oskab keegi midagi muud soovitada

Esiteks mis treeningkava sul on ja teiseks, kas sa oskad üldse õiget tehnikat surumises? Arvatavasti lamad pingil ja nö surud lihtsalt ja kui all raskeks läheb, siis ajad veel küünarnukid laiali.

Kolmandaks, kui valus on, siis ära tee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esiteks mis treeningkava sul on ja teiseks, kas sa oskad üldse õiget tehnikat surumises? Arvatavasti lamad pingil ja nö surud lihtsalt ja kui all raskeks läheb, siis ajad veel küünarnukid laiali.

Kolmandaks, kui valus on, siis ära tee.

Ma olengi need harjutused nüüdseks välja jätnud. Vaevalt mul esimestes seeriates raskeks läheb, kuigi siis on juba valu tunda. Tehnikat ma siin kirjeldada ei oska. Eks järgmine kord proovin uuesti ja annan teada, mida mu küünarnukid teevad. Igatahes z-kangiga on tunduvalt mugavam minu jaoks, aga siin saalis seda pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma olengi need harjutused nüüdseks välja jätnud. Vaevalt mul esimestes seeriates raskeks läheb, kuigi siis on juba valu tunda. Tehnikat ma siin kirjeldada ei oska. Eks järgmine kord proovin uuesti ja annan teada, mida mu küünarnukid teevad. Igatahes z-kangiga on tunduvalt mugavam minu jaoks, aga siin saalis seda pole.

Surumises pead õlad taha ja alla tõmbama, nii et rind tõuseb ette ja seda terve seeria vältel hoidma. Ja küünarnukid keha ligidal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervist,

selline mure on, et tegin kuskil paar nädalat tagasi õlale surumist ja viimane seeria, viimane kordus, kui surusin üles, vajus vasak käsi taha ja käis õla esiosas ragin läbi. Siiamaani on tunda venituste ajal näiteks, kui teen kang turjal kükki(käeasend) ja kui teha seda ülessurumisliigutust, siis alumises faasis on rohkem keskmist ja esiosa tunda, üleval tagumist. Venituste ajal on veel tunda biitsa ja triitsa vahel, kui vaadata kätt välispidiselt küljelt.

Küsimus on selles, et kas paraneb ise ära ikka? Surumist ma muidugi ei tee ja tõmmet plokil kukla taha ka mitte, sest annab tunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist,

selline mure on, et tegin kuskil paar nädalat tagasi õlale surumist ja viimane seeria, viimane kordus, kui surusin üles, vajus vasak käsi taha ja käis õla esiosas ragin läbi. Siiamaani on tunda venituste ajal näiteks, kui teen kang turjal kükki(käeasend) ja kui teha seda ülessurumisliigutust, siis alumises faasis on rohkem keskmist ja esiosa tunda, üleval tagumist. Venituste ajal on veel tunda biitsa ja triitsa vahel, kui vaadata kätt välispidiselt küljelt.

Küsimus on selles, et kas paraneb ise ära ikka? Surumist ma muidugi ei tee ja tõmmet plokil kukla taha ka mitte, sest annab tunda.

Soovitan ikka probleemiga tegeleda ja süvenemise vältimiseks konsulteerida spetsialistiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soovitan ikka probleemiga tegeleda ja süvenemise vältimiseks konsulteerida spetsialistiga.

Kelle poole peaks õlaprobleemidega pöörduma :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kelle poole peaks õlaprobleemidega pöörduma :) ?

Spordiarst oleks hea algus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis spordiarsti juurde pöörduda? (Tartus) Vasak õlg kuidagi valutab... kunagi sai tehtud röntgen pilt isegi aga sealt ei leitud midagi. Äkki lihtsalt pinges kuidagi ? Venitan suht igapäev .. äkki pöördun alguses perearsti juurde ja saan mingi saatekirja füsioterapeudi juurde? :) Ma isiklikult arvan ,et närv on kuidagi luu vastu vms. või on pinges kuidagi ..

Parem õlg isegi valutas 2-3 a tagasi vahest.

Edited by xajez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis spordiarsti juurde pöörduda? (Tartus) Vasak õlg kuidagi valutab... kunagi sai tehtud röntgen pilt isegi aga sealt ei leitud midagi. Äkki lihtsalt pinges kuidagi ? Venitan suht igapäev .. äkki pöördun alguses perearsti juurde ja saan mingi saatekirja füsioterapeudi juurde? :) Ma isiklikult arvan ,et närv on kuidagi luu vastu vms. või on pinges kuidagi ..

Parem õlg isegi valutas 2-3 a tagasi vahest.

Perarst vist niikuinii ei saa enam otse füsio juurde saata, käib läbi taastus-või spordiarsti, järjekorrad tavaliselt paar kuud.

Ma ei usu seda närvi värki väga, pigem mingi kõõluse või liigese või limapauna põletik...

Võid minuga ühendust võtta, vaatab äkki saab kuidagi seda valu vähemaks, ma nädala sees Tartus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on enda suhtes kerge hirm, kuna surumistes hakkab parem õlg suurema koormusega valutama ja mõnikord ka vasak. Viimasel ajal annab isegi kergemate raskustega 3x20 tunda. Hirm tekkiski sellest, kui sõber käis oma õlgadega arsti juures ja arst sai käega katsudes aru, et kõhred on kulunud ja soovitas enam gymiga mitte tegeleda. Kõhre pidavat taastuma, aga ilmselgelt ei saa ta mitte kunagi "raskeid" trenne teha. Ma pole veel spetsialisti juurde läinud, aga pmst olen seda ennemgi arvanud, et jõusaal ei sobi mulle...Enda peaga ei oska enam midagi teha. Rinda ja õlgu pole juba 2-3 kuud treeninud. Lisaks sellele annavad randmed ja põlved (hakkasid hiljuti kükkides) tundma andma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korraliku treeneri juurde tehnikat lihvima. Liialt paljud lõhuvad end valede ise-õppinud tehnikate ning vale treeningkavadega ära.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

arst sai käega katsudes aru, et kõhred on kulunud ja soovitas enam gymiga mitte tegeleda

Wow!

Tavaliselt tehakse seda magnetis või kompuutris, äärmisel juhul laparoskoopiliselt, aga tore on kuulda, et on ka nii võimekaid arste, kes suudavad seda manuaalselt teha.

Tahaks ka kunagi sellel tasemel olla.

Teine asi muidugi see, kui lihtsalt käega tundis, et hirmsalt ragiseb.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise lisaksin vigastuse põhjuste alla veel vähese liikuvuse, pime periood, istun pikalt arvutis. Suvel pole mul neid probleeme tugevalt esinenud (mõnikord randmed ja õlad siiski valutasid), kuna päikest kõvasti ja rattaga käin trennis. Tehnikat on foorumis teistele raske selgeks teha, kuid julgeks isegi öelda, et tehnika on liigestesõbralik. Pigem tekib mul raskusi selja tunnetamisega.

Edited by realreal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise lisaksin vigastuse põhjuste alla veel vähese liikuvuse, pime periood, istun pikalt arvutis. Suvel pole mul neid probleeme praktiliselt kordagi esinenud, kuna päikest kõvasti ja rattaga käin trennis. Tehnikat on foorumis teistele raske selgeks teha, kuid julgeks isegi öelda, et tehnika on liigestesõbralik. Pigem tekib mul raskusi selja tunnetamisega.

No selja tunnetamisega on enamikel raskusi. Ning õla tagaosa langeb samuti selle alla. Kuigi enamasti tulevad õlaprobleemid pigem kesk-osa ja esiosa treeningute puhul.

Vähene liikuvus ja pime periood ning arvutis istumine ei tohiks küll otseselt põhjused olla. Sest vastasel juhul oleksid mul ammu õlad tükkideks juba. :D - Küll võib aga pimedast perioodist tingituna tõsine D-vitamiini puudus ja vähene kaltsium tõesti negatiivselt luude ja kõhre tugevust mõjutada. Aga pead ei anna, kui palju ja kuidas vms.

Samuti külmad ilmad võivad lihastele/liigestele hakata ning kui soojedused pole piisavad siis on oht vigastustele samuti suurem.

Alles Gmaster tegi teema, kus rääkis õlaliigeste treenimisest/soendustehnikatest.

Soovitan Gmasteriga ühendust võtta, sest nagu ma aru saan siis ta pakub ka otsest "käed külge" abi. (No homo) :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui pidevalt on õlaprobleemid, siis see põletik õlas on jäetud väljaravimata.Selleks tuleks minimaalselt kuu aega saalist eemal olla või õlga/rinda mitte puutuda ja teha läbi näiteks diklofenaki kuur.Ega see rohi maole hästi ei mõju aga abi sellest on.

Argo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on enda suhtes kerge hirm, kuna surumistes hakkab parem õlg suurema koormusega valutama ja mõnikord ka vasak. Viimasel ajal annab isegi kergemate raskustega 3x20 tunda. Hirm tekkiski sellest, kui sõber käis oma õlgadega arsti juures ja arst sai käega katsudes aru, et kõhred on kulunud ja soovitas enam gymiga mitte tegeleda. Kõhre pidavat taastuma, aga ilmselgelt ei saa ta mitte kunagi "raskeid" trenne teha. Ma pole veel spetsialisti juurde läinud, aga pmst olen seda ennemgi arvanud, et jõusaal ei sobi mulle...Enda peaga ei oska enam midagi teha. Rinda ja õlgu pole juba 2-3 kuud treeninud. Lisaks sellele annavad randmed ja põlved (hakkasid hiljuti kükkides) tundma andma.

Kui saad Tallinnasse tulla või eladki siin, siis tule tasuta konsultatsioonile.

57570221

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow!

Tavaliselt tehakse seda magnetis või kompuutris, äärmisel juhul laparoskoopiliselt, aga tore on kuulda, et on ka nii võimekaid arste, kes suudavad seda manuaalselt teha.

Tahaks ka kunagi sellel tasemel olla.

Teine asi muidugi see, kui lihtsalt käega tundis, et hirmsalt ragiseb.

Isegi tunnustatud ortopeed Aalo Eller määrab kõhre kahjustust katsudes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vähene liikuvus ja pime periood ning arvutis istumine ei tohiks küll otseselt põhjused olla.

Minu koordinatsioon on pimedal ajal halvem ja ma ei usu et ma olen erand.

Vähene liikuvus on ka kindlasti hea vigastusteallikas, ka kehatunnetuse ja koordinatsiooni kaudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ilmselgelt enda paremale õlale viga teinud rinnalt surumisega või pos. rinnalt surumisega. Kui õlga teatud nurga alt liigutaga käib alati mingi õrn valujutt läbi ja trenni niimoodi on raskem teha. Tegin jõusaalist 5 päevase puhkepausi, mõtlesin et ehk valu annab järele aga ei midagi.

On kellelgi omalt poolt midagi soovitada või endal ka niimoodi juhtunud? Ja kui palju staatilisi harjutusi ma tegema pean hakkama et õlga korda teha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×