Jump to content
vs

Veel õppija jõusaalitreener soovitab...

Recommended Posts

Niisiis sattus tuttav jõusaalitreeneri otsa, kes soovitas kaalu langetamise (rasvaprotsendi vähendamise) eesmärgil tarbida ohtralt süsivesikuid ja seda eriti päeva esimeses pooles. Jõusaalitreener omandab veel eriala. Milles võib asi olla?

Kas koolis õpetetakse valesti (kahjuks ei tea kus ta õpib)? Ja kuna treeneril omal veel kogemusi ja teadmisi napib, siis praktiseeribki koolis õpetatut???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, hea küsimus, ma küsimustega nii kaugele ei jõudnud. Ma lihtsalt olen oma toitumist viimasel ajal väga täpselt jälginud. Ja RÕHUTADA süsivesikute tarbimist kaalulangetajale tundub igati liiast, sest lõppkokkuvõttes on süsivesikuid pea igas toiduaines ülekaalus teistest ainetest (va liha). Seega spetsiaalselt süsivesikuterohkeid toite ma küll kellelegi ise ei julgeks soovitada (va treeningjärgselt).

Ise suudan süsivesikuid hoida 50% juures ainult siis, kui spetsiaalselt süsivesikuid taga ei aja (hoidun putrudest ja teraviljatoodetest-magusast rääkimata, sest kui neid ka veel sööksin, siis oleks süsivesikute osakaal ikka liiga palju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei näe siin mingit vastuolu, olen kõik need aastad ka ise tarbinud süsivesikuid rohkem just päeva esimeses pooles ja see ei ole seganud mind vormi jõudmast. Vahest on lihtsalt mindud lõppeesmärgist liiga kaugele ehk on valesti arvutatud seda palju reaalselt pekki peal on. Päeva esimeses pooles söödud süsivesikud me kulutame üldjuhul ikka päevas ära -seda enam lähen peale tööd trenni.

Millegipärast neid süsivesikuid kardetakse liialt, neid peab dieedi aeg piirama, kuid mitte liiga ekstremaalselt, vastasel juhul ei ole te suutelised kõvasti intensiivselt treenima ja ka mõttetöö on häiritud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niisiis sattus tuttav jõusaalitreeneri otsa, kes soovitas kaalu langetamise (rasvaprotsendi vähendamise) eesmärgil tarbida ohtralt süsivesikuid ja seda eriti päeva esimeses pooles. Jõusaalitreener omandab veel eriala. Milles võib asi olla?

Kas koolis õpetetakse valesti (kahjuks ei tea kus ta õpib)? Ja kuna treeneril omal veel kogemusi ja teadmisi napib, siis praktiseeribki koolis õpetatut???

Jah, kuipalju on ohtralt? Ca pool päevasest kaloraažist on ju ok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul on selline küsimus, kui räägitakse, et süsikaid ei soovitata süüa, sest kui ära ei põleta, läheb kõk rasvaks, siis mis juhtub rasvaga, mille sööd, aga ära ei põleta? Tulemus on põhimõtteliselt sama. Küll on madala süsivesikutesisaldusega dieedid paljude puhul efektiivsed isu kontrollimiseks. Mõned ei pruugi taluda süsiveskuid tuksis ainevahetuse tõttu, veresuhkur läheb väga-väga kõrgele, aga arvan, et glükoositaluvus tõenäoliselt taastub mingil määral fruktoosi ja omega-6'te vältimisel ning toitaineterikka toitumisega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ka mina näen siin loogikat. Süsivesikuid peab tarbima ja organismi energiavajadus on kõige suurem ca ~12 ajal. Metabolismi ei tasu täielikule säästurežiimile saata - põletad kõike muud kui rasva. Keskmise eestlase kõige "toitvam" söögikord on enamasti aga vaat et 21-22 ajal - peale tööd ja muid toimetusi.

Aga nagu paljud juba küsisid. Mis on ohtralt süsivesikuid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muide, üsna hiljuti lugesin ühe uuringu kohta, kus rottidel katsetati erinevaid dieete. Selgus, et kui päeva alustada süsivesikurikka toiduga "eeldab" roti organism, et ka ülejäänud toidukorrad päevas on süsivesikuterikkad ja vice versa. Nii, et kui näiteks esimene toidukord on miskine puder ja lõunaks süüakse rasvast liha, siis lendab insuliin ikkagi lakke ka rasvase liha puhul. Mida sellisel puhul tehakse hetkel üle jääva energiakogusega võib vaid oletada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, sry, järjekordne loll teemaalgatus :lol:

Ma ise süsivesikutefoobia all ei kannata, lihtsalt lähtusin endast ja vaatasin asja oma mätta otsast. Sain hiljuti lihtsalt suure ehmatuse osaliseks, kui avastasin, et minu päevane süsivesikute tarbimine oli ca 65%. Ja tegelikult siit foorumist koorub palju selliseid naisi ja tüdrukuid välja, kes omaarust söövad väga õigesti (putru, juurikaid, puuvilju, jogurtit jne)-aga tegelikkuses liialt süsivesikuid ;) Olin isegi selline ja imestasin, et miks rasv ei kao.

Seda rottide dieeti lugesin ise ka...ja seal soovitas hommikuti just rasvast peekonit praemunaga süüa :D Ise võtan homikuti enne söömist teelusikatäie kalamaksaõli ja ehmatan sellega organismi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igasugune toitumisega seotud teema on vägagi individuaalne. Kindlasti arutage seda teemat erinevate spetsialistidega, aga samas tehke ka ise rohkem iseseisvat tööd ja analüüsige, mis on just teie jaoks parem. Enda võistlusdieedi olen iseseisvalt kokku pannud, kuigi see erineb väga paljude spetsialistide soovitustest nagu öö ja päev. Kõik inimesed ei ole ühesugused.

Ei ole rumalaid küsimusi- on rumalad vastused.

Ära heida meelt, vaid proovi selle spetsialisti soovitused järgi ning tee ise kokkuvõtted ning liigu edasi!

Edu! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, sry, järjekordne loll teemaalgatus :lol:

Seda rottide dieeti lugesin ise ka...ja seal soovitas hommikuti just rasvast peekonit praemunaga süüa ;) Ise võtan homikuti enne söömist teelusikatäie kalamaksaõli ja ehmatan sellega organismi :D

Hommikuti peaks kindlasti veidi rasvast sööma, vahest kindlasti ka peekon ja praemuna. Teelusikatäiest kalamaksaõlist vaevalt piisab!

Järgmiseks arvuta kokku oma rasva tarbimine. Ma tean kuidas naised rasva kardavad. Asjatult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hommikuti peaks kindlasti veidi rasvast sööma, vahest kindlasti ka peekon ja praemuna. Teelusikatäiest kalamaksaõlist vaevalt piisab!

Järgmiseks arvuta kokku oma rasva tarbimine. Ma tean kuidas naised rasva kardavad. Asjatult.

No teelusikatäis kalamaksaõli on soovituslik kogus täiskasvanule...potsikul nii kirjas vähemalt. Sellele lisandub hommikusöögiks muidugi praemuna (ei viitsi keeta, sest läheb kauem aega ja rasva võib ju hommikul lubada natukene) ja tervislik võileib.

Kusjuures...olengi jälginud ja vaadanud mida-kuidas kui palju söön. Ja nii uskumatu kui see ka pole...siis rasva ja valgu % satub mul tihti 50:50 (so sv 50%, rasva 25% ja valku 25%), niiet mina pean kindlasti rasva tarbimist võrrreldes varasemaga piirama...kusjuures ise pole kunagi rasva kartnud, st light tooteid ei tarbi (aga nüüd vist peab). Ja rasvaga praen midagi vääga vääga harva. See rasv, mida üleliia söön on lihtsalt toitude sees peidus...

50% süsivesikuid on jah ok, aga 65% on juba liig, mis liig :lol: (minu jaoks, minu eesmärke silmas pidades).

Share this post


Link to post
Share on other sites
No teelusikatäis kalamaksaõli on soovituslik kogus täiskasvanule...potsikul nii kirjas vähemalt. Sellele lisandub hommikusöögiks muidugi praemuna (ei viitsi keeta, sest läheb kauem aega ja rasva võib ju hommikul lubada natukene) ja tervislik võileib.

Kusjuures...olengi jälginud ja vaadanud mida-kuidas kui palju söön. Ja nii uskumatu kui see ka pole...siis rasva ja valgu % satub mul tihti 50:50 (so sv 50%, rasva 25% ja valku 25%), niiet mina pean kindlasti rasva tarbimist võrrreldes varasemaga piirama...kusjuures ise pole kunagi rasva kartnud, st light tooteid ei tarbi (aga nüüd vist peab). Ja rasvaga praen midagi vääga vääga harva. See rasv, mida üleliia söön on lihtsalt toitude sees peidus...

50% süsivesikuid on jah ok, aga 65% on juba liig, mis liig :lol: (minu jaoks, minu eesmärke silmas pidades).

Palju õnne, olete ikka valedel jälgedel! Tegelikult vo mitte, kuidas on sv toidukordade Peale jaotatud ja kas iga päev samad kogused?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kas ikka % arvutad tulenevast kaloraashist, mitte grammides? Oluline vahe, näiteks 100gr valk, 100gr rasv ja 100gr süsivesik pole teps mitte 33%/33%/33% vaid pigem 25%/50%/25%.

Edited by Alfonze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palju õnne, olete ikka valedel jälgedel! Tegelikult vo mitte, kuidas on sv toidukordade Peale jaotatud ja kas iga päev samad kogused?!

Õnnitlused vastu võetud. Süsivesikuid rohkem hommikupoole, enne ja peale trenni. Õnneks treening satub ka pigem päeva esimesse poolde. Trennipäevadel sv nõksa rohkem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja kas ikka % arvutad tulenevast kaloraashist, mitte grammides? Oluline vahe, näiteks 100gr valk, 100gr rasv ja 100gr süsivesik pole teps mitte 33%/33%/33% vaid pigem 25%/50%/25%.

Hmm...vot see pani nüüd küll mõtlema... tegin endale ise exceli tabeli, kus tarbitud toiduainete sv, valgu ja rasva sisaldused 100gr kohta lisaks kcal-d. Usun et arvestan ikka õigesti... või siis mitte, sest jube raske on isegi päevast BAV-d täis süüa :lol: Ok uurin asja ja arenen!

Ehk räägid täpsemalt. Tõepoolest...kui olen oma toiduainete kogused sisestanud,siispäeva lõpuks koguneb tabelisse rasvade, sv-de ja valkude kogus grammides samuti kogu energia kcal-tes. Sealt tabelist sektordiagramm rasva, sv ja valgu kohta +protsendid....ilmselt siis ongi vale?

Edited by vs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisaks see nn. üldtunnustatud 50% süsikateema on lahe kui järgida reeglit näiteks nii, et valku peaks päevas tarbima 2gr kehakilo kohta, rasva 1gr, seega 100kg kaaluv mees peaks tarbima kcal umbes nendest (200x4)+(100x9) mis on 1700kcal. Et saada sv-dest see ülejäänud 1700kcal peaks tarbima umbes 425gr süsikaid, mina küll ei suudaks sellise loogika järgi alla võtta, pigem nuumaks ennast üsna kiirelt 125kg peale, kus oleks selline päevane tarbimine umbes nullis. Aga inimesed on erinevad ja mõnele sobib. Meenub kohe see Antsoni väide toitumispüramiidist, et kui sööd nagu püramiid, siis oledki ise ka nagu püramiid:-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
... mis muudaks ntx minu 4-5 kuuga uuesti 200-kiloseks, :lol:

Ma võin julgelt väita, et terve oma eelneva elu olen süsikaid päevas üle 50% saanud kindlsti...aga pole midagi hullu juhtunud. Arvan, et mulle see 50% või veitsa alla selle sobib...sest näen ikka kõvasti-kõvasti vaeva,et neid süsikaid nii väga palju ei tuleks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma võin julgelt väita, et terve oma eelneva elu olen süsikaid päevas üle 50% saanud kindlsti...aga pole midagi hullu juhtunud. Arvan, et mulle see 50% või veitsa alla selle sobib...sest näen ikka kõvasti-kõvasti vaeva,et neid süsikaid nii väga palju ei tuleks

Ma ju tahtsingi oma kommentaariga öelda seda,et inimesed on erinevad.

Mina äärmusliku endomorfina mõiste alla normaalsed kohe kindlasti ei mahu.

Kuigi jah,kui käsil kaalualandamine,siis võiks kaloraazhi vähendada eelkõige süsivesikute arvelt;see käib ka normaalste,sealhulgas ka sinu kohta,:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul on selline küsimus, kui räägitakse, et süsikaid ei soovitata süüa, sest kui ära ei põleta, läheb kõk rasvaks, siis mis juhtub rasvaga, mille sööd, aga ära ei põleta? Tulemus on põhimõtteliselt sama. Küll on madala süsivesikutesisaldusega dieedid paljude puhul efektiivsed isu kontrollimiseks. Mõned ei pruugi taluda süsiveskuid tuksis ainevahetuse tõttu, veresuhkur läheb väga-väga kõrgele, aga arvan, et glükoositaluvus tõenäoliselt taastub mingil määral fruktoosi ja omega-6'te vältimisel ning toitaineterikka toitumisega.

Üleliigsed kalorid lähvad rasvaks kui neid ära ei kasutata, ükspuha kust nad pärit on. Veresuhkur võib siis ainult väga-väga kõrgele minna kui kellegil on 1. või 2. tüüpi diabeet kus pankreas ei erita piisavalt insuliini või ei manustata üldse insuliini 1. tüübi puhul.

Kui oled TERVE inimene siis ei ole vahet kas sööd 30g või 400g süsivesikuid - veresuhkru tase jääb ikka normaalseks.

Kui kõrge on sinuarust väga-väga kõrge veresuhkru tase? 10+ mmol/l (180 mg/dl)

Miks fruktoosi ja omega 3 rasvhappe vältimine peaks glükoosi taluvust taastama? Äkki põhjendad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üleliigsed kalorid lähvad rasvaks kui neid ära ei kasutata, ükspuha kust nad pärit on

Tegelikult kõigepealt lähevad need glükogeenivarude täitmiseks, "üleliigsed" valgud peale seda veel aminohapetevarudeks ja ülejäänud tõesti rasvaks..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neid süsivesikuid võib süüa väga palju ,kui need ära kulutada.

Kas tõesti?

Nii et endomorf on sinu arust lihtsalt laisk,kes ei viitsi kulutada.

Ja ektomorf on ilmselt laisk,kes ei viitsi süüa ...

ja edasi;sinu loogika alusel - igaühest võib saada Usain Bolt,ainul tuleb piisavalt treenida, :lol:

Kas kuulutame geneetika jälle väärteaduseks või, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×