Jump to content
Kawasaki

Treening motokrossiks.

Recommended Posts

Tere.

Sõidan harrastaja tasemel motokrossi ja uuest aastast plaan hakata EKV'd ja EMV'd sõitma.Seega oli ka plaan ennast hakata "vormi" ajama.

Varem olen jõusaalis käinud minimaalselt.

Põhiline oleks,et saaks vastupidavuse paremaks ja seda palju...Mida selleks teha? Joosta? Külmade ilmade puhul jõusaalis sõudeergomeetrit? Kaua joosta korraga alguse puhul? Pikka maad tõmmata/kaua tõmmata ergomeetriga? Kui tihti ?

Kui suurt rolli mängib toitumine?Ehk on anda mõni link või asi kuidas toituda,et liigsest rasvast ja muust koledast lahti saada...

Mida üldse teha suhteliselt kesiste võimalustega jõusaalis,et saada oma keha vormi? Jõusaalis läheks põhiline rõhk käsivartele,et ei tekiks "arm pump'i" ja rindkerele/seljale/õlgadele..Mida nende treenimiseks teha ?

Küsimused võivad küll jaburad olla,aga loodan mõistvat suhtumist algajaga :)

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Tere.

Sõidan harrastaja tasemel motokrossi ja uuest aastast plaan hakata EKV'd ja EMV'd sõitma.Seega oli ka plaan ennast hakata "vormi" ajama.

Varem olen jõusaalis käinud minimaalselt.

Põhiline oleks,et saaks vastupidavuse paremaks ja seda palju...Mida selleks teha? Joosta? Külmade ilmade puhul jõusaalis sõudeergomeetrit? Kaua joosta korraga alguse puhul? Pikka maad tõmmata/kaua tõmmata ergomeetriga? Kui tihti ?

Kui suurt rolli mängib toitumine?Ehk on anda mõni link või asi kuidas toituda,et liigsest rasvast ja muust koledast lahti saada...

Mida üldse teha suhteliselt kesiste võimalustega jõusaalis,et saada oma keha vormi? Jõusaalis läheks põhiline rõhk käsivartele,et ei tekiks "arm pump'i" ja rindkerele/seljale/õlgadele..Mida nende treenimiseks teha ?

Küsimused võivad küll jaburad olla,aga loodan mõistvat suhtumist algajaga :)

Alguses kui tahad üldfüüsilist põhja alla teha, siis pole vast mõtet üle tunni aja aeroobset teha, 3x nädalas peaks piisama. Peaasi et pulss oleks 120-140 vahemikus, üle selle läheb juba koormavaks. Kui sörkides läeb pulss üle 140 siis proovi kiirkõndi, või vänta, tõmba ergot jõusaalis.

Toitumise kohta on siin foorumis julgelt üle 100 teema, nii et otsing abiks, või kui ei viitsi otsida ja ise uurida siis on alati võimalus siit lehelt soetada endale toitumiskava (500EEK).

Korraliku jõusaali kava saad samuti siit lehelt, "tööriistade" alt.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Kui sa sõidad harrastaja tasemel, siis parim treening on lihtaslt sõita ja see teeb tugevamaks. Motokross on ise juba oma olemuselt raske alla. Kui talvel naelu alla ei viitsi osta ( või ei jõua, sest need väga kulukad, tagumised on mingi 5k tükk ja kestab ka nädalakese vbl, muidugi oleneb tasemest). Siis jah talvel sa sõita ei saagi. Võin öelda, et võid joosta nii palju kui tahad, rajal olles saad sõita 1 ringi asemel 2 ringi ( seda siis pingutades ). Üldiselt teevad krossis lisa trenni ainult proffid. Kuigi see pole keelatud. Muidu jõusaalis võid teha kõike, mis treeningkavadki ettenäevad. Parimad oleks vist kükk ja jõutõmme. Krossis tähtsad jalad ja selg, siis ka käed. Muidugi on väga tähtis sitkus üldfüüsiline, aga võin öelda, et joostes ja ujudes ja rattaga parandad küll oma vereringet ja südamemahtu aga jõudu ja sitkus mida on ratta seljas vaja see ei anna. Proffid lihvivad jooksu ja ujumisega enda vormi. Nt antonio cairoli räägib et tema ainult sõidab, muidugi itaalias pole probleemi ka talvega.

edit: sport muidugi hea, alusta nt 30 minti korraga pulsil 140-150. Tõsta koormust kuni jooksed 1h korraga. Rohkem joosta on juba suht piin ja igav...

arvan, et tähtsustasin üle, et saab sõidetud ka tglt terve talve läbi sõita 2 naelrehviga, kui ei sõideta piiripeal...

Muudetud kasutaja SHOXi poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Keegi mootorsaaniga sõidab?

Läheneb talvehooaeg ja oleks vaja soovitusi treenimiseks saanisõidu jaoks. Ega vist peale aeroobse(või HIIT), kükkide ja käsivarre polegi eriti vaja midagi rohkem treenida, eeldusel et oled jõusaalis üle aasta aja kõiki lihasgruppe treeninud?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Kui sa sõidad harrastaja tasemel, siis parim treening on lihtaslt sõita ja see teeb tugevamaks. Motokross on ise juba oma olemuselt raske alla. Kui talvel naelu alla ei viitsi osta ( või ei jõua, sest need väga kulukad, tagumised on mingi 5k tükk ja kestab ka nädalakese vbl, muidugi oleneb tasemest). Siis jah talvel sa sõita ei saagi. Võin öelda, et võid joosta nii palju kui tahad, rajal olles saad sõita 1 ringi asemel 2 ringi ( seda siis pingutades ). Üldiselt teevad krossis lisa trenni ainult proffid. Kuigi see pole keelatud. Muidu jõusaalis võid teha kõike, mis treeningkavadki ettenäevad. Parimad oleks vist kükk ja jõutõmme. Krossis tähtsad jalad ja selg, siis ka käed. Muidugi on väga tähtis sitkus üldfüüsiline, aga võin öelda, et joostes ja ujudes ja rattaga parandad küll oma vereringet ja südamemahtu aga jõudu ja sitkus mida on ratta seljas vaja see ei anna. Proffid lihvivad jooksu ja ujumisega enda vormi. Nt antonio cairoli räägib et tema ainult sõidab, muidugi itaalias pole probleemi ka talvega.

edit: sport muidugi hea, alusta nt 30 minti korraga pulsil 140-150. Tõsta koormust kuni jooksed 1h korraga. Rohkem joosta on juba suht piin ja igav...

Kahjuks Eesti talv on selline,et krossipiigiga(jäärajale mõeldud) saab sõita 2-3korda aasta jooksul ja ei tasu ära.Samas krossinael(maastikule pigem) ei õigusta ennast minu silmis ära,sest lumist talve on ülivähe,pea aastaringselt saab liivaradadel sõita tavalise liivakaga.Jäi ka esimesse posti lisainfoks märkimata,et nädalas käin ca 2-3 korda sõitmas.

Millised harjutused oleks parimas käte trenniks? Millised selja ja millised õlgade trenniks?Jalgade taha asi hetkel ei jää,kõige hullem lugu on ikka käsivarte/õlgadega.Lisaks oleks vaja ka rind veidi tugevamaks ajada,hetkel pole seal midagi?Kätekõverdused ja rinnalt lükkamine?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
käsivartele on päris hea asi POwerball (ei pea ollema kallis digiekraaniga versioon.). Sellega mängimine aitab käsivarre ja sõrmede tugevusele päris hullult kaasa.

Vastupidavuse treenimiseks tee vahepeal aeroobsele (põhivastupidavusele) HIIT trenne vahele. et siis üks päev teed HIIT ja 2 teist päeva nädalas puhast aeroobset põhivastupidavus trenni ntx.

Kes/mis on HIIT trenn ?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Motokross on väga karm ala. Väga tugev füüsiline koormus, millega paralleelselt vaja ka sõidu tehnilisele poolele konsentreeruda.

Nagu enamiku, et mitte ütelda iga asja puhul - kui tahta hästi sõita, tuleb sõita.

Lisatreenimise korral soovitaks jõusaali poole pealt ennekõike baasharjutusi jm võimalikult paljusid lihasgruppe kaasavaid harjutusi.

Tegemist ülimalt atraktiivse ja ka sõitjale nauditava, vaatamata ka teatud kannatustele, spordialaga.

Edu!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Kahjuks Eesti talv on selline,et krossipiigiga(jäärajale mõeldud) saab sõita 2-3korda aasta jooksul ja ei tasu ära.Samas krossinael(maastikule pigem) ei õigusta ennast minu silmis ära,sest lumist talve on ülivähe,pea aastaringselt saab liivaradadel sõita tavalise liivakaga.Jäi ka esimesse posti lisainfoks märkimata,et nädalas käin ca 2-3 korda sõitmas.

Millised harjutused oleks parimas käte trenniks? Millised selja ja millised õlgade trenniks?Jalgade taha asi hetkel ei jää,kõige hullem lugu on ikka käsivarte/õlgadega.Lisaks oleks vaja ka rind veidi tugevamaks ajada,hetkel pole seal midagi?Kätekõverdused ja rinnalt lükkamine?

jääraja piigist ma ei räägigi, jäärada on mõttetu ( lõbus pidi ta sellegi poolest olema vägagi ja heaks vahelduseks), aga see ei arenda peaaegu midagi millest maastikurajal kasu oleks. Siin on jah kahjuks eri arvamused krossinaela suhtes. Kõik oleneb jah tasemest. Ütleme nii, et jah saab sõita kõigega, saab ka slikiga sõita :) Aga kui väljas on -1 või rohkem olnud juba mõnda aega, siis maa on külmunud ja et sõita mingitki normaalset aega ( võrreldes teistega ) siis on vaja naela. Ise ma küll sõitnud pole, aga räägin kogemusest mis on perekonnas. Miks muidu võistlustel naelad all? Hetkel väljas + kraadid kogu aeg, praegu pole naela vaja jah. Eks siin iga aastaga saab vähem naela kasutada. Jaanuar, veebruar ole sellised külmemad.

edit: ja siit soovitus, sõida nii palju kui saab, eriti kui sa saad talve läbi sõita.

Muudetud kasutaja SHOXi poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Motokross on väga karm ala. Väga tugev füüsiline koormus, millega paralleelselt vaja ka sõidu tehnilisele poolele konsentreeruda.

Nagu enamiku, et mitte ütelda iga asja puhul - kui tahta hästi sõita, tuleb sõita.

Lisatreenimise korral soovitaks jõusaali poole pealt ennekõike baasharjutusi jm võimalikult paljusid lihasgruppe kaasavaid harjutusi.

Tegemist ülimalt atraktiivse ja ka sõitjale nauditava, vaatamata ka teatud kannatustele, spordialaga.

Edu!

On karm ala tõesti, sõidu oskus tuleb aastatega. Et jõuda kuhugi välja siis hakkavad mehed sõitma 5 aastaselt. Aga kui niisama eesti maastikul olla siin hoopis teine jah. Esimene-teine aasta jääb kõik füüsilise taha kinni, ükskõik kui hästi sa võiks sõita, sa ei jõua lihtaslt kinni hoida rattast.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Motokross on väga karm ala. Väga tugev füüsiline koormus, millega paralleelselt vaja ka sõidu tehnilisele poolele konsentreeruda.

Nagu enamiku, et mitte ütelda iga asja puhul - kui tahta hästi sõita, tuleb sõita.

Lisatreenimise korral soovitaks jõusaali poole pealt ennekõike baasharjutusi jm võimalikult paljusid lihasgruppe kaasavaid harjutusi.

Tegemist ülimalt atraktiivse ja ka sõitjale nauditava, vaatamata ka teatud kannatustele, spordialaga.

Edu!

Tean seda juttu ja rakendan seda ka praktikas,suve algusest saati käinud nädalas vähemalt kaks korda rajal...Enne seda olen 5aastat enduroga tegelenud.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
On karm ala tõesti, sõidu oskus tuleb aastatega. Et jõuda kuhugi välja siis hakkavad mehed sõitma 5 aastaselt. Aga kui niisama eesti maastikul olla siin hoopis teine jah. Esimene-teine aasta jääb kõik füüsilise taha kinni, ükskõik kui hästi sa võiks sõita, sa ei jõua lihtaslt kinni hoida rattast.

Kinni hoidmise probleeme minul pole,krossiga küll tegelenud ühe hooaja,kuid enduroga 5aastat juba....Julgeks ka väita,et kui enda mõõtudele vastav masin osta,siis ei lähe 2aastat selle "kinni hoidmiseks"...

Oleneb kuidas võtta "kuhugi jõuda".Kui eesmärgiks võtta MM,siis tõesti,poole elu pealt alates võib jõuda vaid senioride klassi..

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Kinni hoidmise probleeme minul pole,krossiga küll tegelenud ühe hooaja,kuid enduroga 5aastat juba....Julgeks ka väita,et kui enda mõõtudele vastav masin osta,siis ei lähe 2aastat selle "kinni hoidmiseks"...

Oleneb kuidas võtta "kuhugi jõuda".Kui eesmärgiks võtta MM,siis tõesti,poole elu pealt alates võib jõuda vaid senioride klassi..

Oleneb jah, mis klassis sõidad, 16 aastasele 85ccm pole enam teab mis pill (16 oligi vist viimane aasta?). kui sellest klass kõrgemale minna siis see päris suur samm edasi. Kinni hoidmine oleneb jah 100% sellest kui palju keerad peale. Aga kui ikka soovid tulemust ja pingutad, siis on kahjuks nii et saad tugevamaks kogu aeg, aga siis tuleb kiirust ka juurde ja lõpuni sõita ikka ei jõu sellise tempoga.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
siin on selline abivahend nagu "HIIT CALCULATOR"

HIITsource

väga hea link. sain HIIT`i kohta uut infi. olen ise muidu teine Taku`s HIITi järgi. sellel lingil jäi silma, et soovitatakse hüppenööriga teha. peab ära proovima :)

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Oleneb jah, mis klassis sõidad, 16 aastasele 85ccm pole enam teab mis pill (16 oligi vist viimane aasta?). kui sellest klass kõrgemale minna siis see päris suur samm edasi. Kinni hoidmine oleneb jah 100% sellest kui palju keerad peale. Aga kui ikka soovid tulemust ja pingutad, siis on kahjuks nii et saad tugevamaks kogu aeg, aga siis tuleb kiirust ka juurde ja lõpuni sõita ikka ei jõu sellise tempoga.

15 on 85ese peal viimane.

85'esega sõitsin ammu-ammu,praegu juba pikemat aega 125'ene olnud.Klass kus sõitma hakkan on MX2 Junior.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×