Jump to content
Rain 6 kanget

LE rikkujad

Recommended Posts

Üldiselt kõik sõidavad +10/15 üle sellepärast et politsei ei vaevu neid maha võtma. Reporteris või kuskil öeldi ka et kui linnas sõidad alla 65e siis midagi ei tehta, ehk siis reaalselt spidoka järgi võid panna 70ga linnas. Ise sõidangi nii ja pole veel kordagi vahele võetud, ptü ptüi muidugi. Ja teatavast need kes sõidavad täpselt 50ga on kas algajad või vanurid ja nende sabas lihtsalt ei julge sõita, kunagi ei tea mis nad teha võivad. Sellepärast ongi üldine vool kiirem kui 50. Ja need kes +30 üle panevad siis las ise teavad mida teevad, mind küll väga ei kepi kui keegi minust 140ga maantel mööda läheb.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Üldiselt kõik sõidavad +10/15 üle sellepärast et politsei ei vaevu neid maha võtma. Reporteris või kuskil öeldi ka et kui linnas sõidad alla 65e siis midagi ei tehta, ehk siis reaalselt spidoka järgi võid panna 70ga linnas. Ise sõidangi nii ja pole veel kordagi vahele võetud, ptü ptüi muidugi.

Reaalselt ikka ei või. Kui pole lihtsalt veel vahele jäänud, siis palju õnne - see ei tähenda, et võibki 70ga linnas sõita.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Ma teeks asja väga lihtsaks

Sõidad vooluga kaasa, siis sõidab sust võibolla ainult paar huligaani mööda, koperdades kõigil jalus tekib sinu taha tohutu möödasõitjate armee, kes hakkavad üksteisest mööda puksima ja vot see on ohtlik, siis ei ole ju kuhugi enam ruumi minna.

Käib mats ja kes siis on süüdi---mina arvan, et süüd on see, kes mööda trügis----aga antud liiklusõnnetuse põhjustas kõigil jalus tolknev juht, kes ei mõtlegi kunagi nii kaugele:(

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Vaidleks pisut vastu, nimelt kaks pointi millega pisut mööda paned:

1. Kui sul spido järgi kiirus 90, siis tegelik kuskil 84-85 (reeglina on kellad konfitud tehase rehvimõõtu arvestavalt 6kmh valetama ja kui rehv kulunud, siis veel enam), mis on tegelikult heade ilmaolude puhul paljudele natuke vähe ja seepärast tehakse möödasõite.

2. 10kmh lisakiirust mõjutab küttekulu ainult võrrimootoriga isenditel (mis polegi normaalseks maanteeliikluseks mõeldud, kuna osad on isegi linnas ökomad kui maanteel, sest mootor jõuetu), minu autol näiteks on 120kmh optimaalne küttekulu piir seatud ja olulist vahet ei ole kas liigun 90kmh või 120kmh kulus. Alla reaalse 90kmh (seier siis kuskil 96-97 peal) puhul on mul viimane käik alles napilt sisse tulnud ja pole nii optimaalne veel, seepärast järgiks pigem õiget kiirust ja sõidaks sellega.

Loomulikult peaks arvestama ilmaolusi ja ohutust, aga lihtsalt sellised tähelepanekud.

Muuseas, kui 70kmh liigelda, siis jõuab ka kohale, jõuab sõiduajal loodust vaadata jne, ses suhtes oleneb millise mätta otsast vaadata. Mina ei poolda põhjendamatut kihutamist, aga näiteks möödasõidul +20kmh oleks igati mõistlik, sest meie kitsastel teedel, kus niigi olematult möödasõiduvõimalusi, oleks mõistlik neid üksikuid sirgeid ohutult kasutada (näiteks pool km sirge ja 3 rekkat üksteise otsas kinni), mitte 70-80kmh sõitvatest punktipealt 90-ga mööda sõita (ja seejuures ise targutada ka veel, et on maailma päästja, no ei ole kuskilt otsast, on hoopis ohu tekitaja) ...

Aga et mitte liialt õli tulle valada, siis külma närvi ja rahulikku meelt meie karmis liikluses.

On võibolla ka erandeid, nagu enamike asjade puhul, kuid füüsikaseadused kehtivad kõigele, k.a. suuremootoriga autodele. Seepärast on nt tuuletakistuse mõjud erinevate autode bensiinikulule analoogsed. Kui suured need mõjud konkreetse auto puhul on, sõltub mootori võimsusest, ülekandest, auto aerodünaamilisusest jm karakteristikutest. Kuid mõjud on erinevate autode puhul samade seaduspärasustega.

Mis aga mõõdasõitu puutub, siis on mõistlik nõustuda: piirkiirusega mõõdasõidud võivad tõesti muutuda ohtlikumaks kui lühiajalised kiiruseületamised, eesmärgil mõõdasõidu aega lühendada. Seega võiks mõõdasõitudel olla lubatud mõningane kiiruseületus.

Mõistlik oleks muidugi enne mõõdasõidu tegemist mõtelda, kas selleks on ikka vajadust. Samas tuleks tarbetut autoderivi kasvamist vältida, kuivõrd suureneb ahelkokkupõrgete oht. Piisava pikivahe hoidmine kah alati ei õigusta - kui on ruumi, pikib keegi ikka ennast sinu ja eessõitva auto vahele.

Tuleb tunnistada, et tegelikult on viimase ca. viie aasta jooksul märgata mõningast liikluskultuuri paranemist. See muidugi ei tähenda kaugeltki seda, et paranemisruumi poleks. Kuniks on õnnetusi, ükskõik kui palju või vähe, on probleem ja sellega tuleb tegelda.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Lähme vooluga kaasa? Ega ometi selle vooluga mis reede õhtuti ja pühap. õhtuti mööda Tallinn-Tartu mnt. voorib?

See ei ole liiklus. See on närvide mäng.

Spidodmeetrid keeratakse tehases sihilikult vahemikus 3-8 km valeks, sest mida silm näeb, seda mõistus usub.

Rividest mööda sõites tuleb mõne aja pärast jälle uus rivi, ma lõpuks annan alla ja sõidan ka siis vastavalt 85km/h reaalselt, kuigi vahel käib klõps ka ja siis pedaal puudutab teatud nuppu põrandas.

Liikluskultuuri paranemine algab iseendast. Tallinn on armutu eksimise kohapealt. Soome liikluse võrdeid pole vist vaja tuua. Tallinnas iga eksimus = maailma halvim inimene, et issand jumal, kust hullarist selline välja lasti. Vägev suhtumine. Ja kel väga kehva päev, need saaavad piki pead ka veel. Nii kahju, et nii pean kirjutama tegelikult. Ise olen ka omajagu eksinud, kuna ei ela ju linnas, täitsa maalt ja hobusega.

Ohutuse kohta ütleb mu ema, et isegi kui sina ei sõida kellegile otsa, siis sulle sõidetakse (ta ei julge linnas siiani sõita, load on olnud juba 15 aastat)

Ning siis lihtsalt, kes viitsib lugeda, väike jutt ühest Kose valla elanikust

Olukord: Rekka siis, sõidab (teatavasti rekkad üle 85-90 km/h kiiremini sõita ei saa, piirajad. Ning jaa, ma tean, osadel pole jne jne) oma rida, hoiab tee äärde, et kui võimalus, siis kes soovib, mingu mööda. Aga tema on selline mees, kes läheb mööda ja hakkab rekkat blokkima, ja nii kasvõi oma 20 km järjest. Ma tean, et me kõik vihkame neid rekkajuhte, kes siin Eesti kaherealistel tigude maratoni korraldavad, ning osad lausa naudivad tropi mängimist. Sellised pole ka õigete rekkameeste seas eriti hinnatud:P

Kui ma niimoodi kuulsin tuttava käitumise kohta, siis tekkis mul endal ettekujutus, et kui olla rekkajuht, siis vist tekib tahtmine peale sellist tralli sellel mehel küll pea sassi lüüa. Kord olevat ka tanklas ligi tuldud ja öeldud, et astu nüüd autost välja ja vaatame kellega tegu on, sellepeale lasi see mees akent 2 cm alla ja pobises, et mis viga?

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Kuigi ise olen tihti kiirust ülemäära palju (rohkem kui vaja möödasõiduks vms) ületanud, siiski ma ei õigusta seda. Arvatavasti nüüd minust saab korralik liikleja, sest sel korral (eelmine nädal) "vedas" nii palju, et nüüd lisaks kopsakale trahvile tõenäoliselt läheb ka juhiluba mõneks ajaks hoiule. :) Ning siis kui kätte saan, siis peab aasta jooksul kohe kindlasti kiirust väga täpselt jälgima. Ei huvita mida teised taga teevad või mõtlevad, maanteel 90 asemel 100-ga sõitma ei hakka. :) (Tallinn-Tartu maanteel siiski ma tavaliselt ei sõida, pigem Tallinn-Pärnu)

Muudetud kasutaja Capricorn poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Ameerikas ületati keskmist kiirust maanteel 50+ km/h ja mitte kedagi ei võetud maha. Uurisin politseiniku käest ja ta ütles, et nii ongi. Et tema ei viitsi ka kedagi vahele võtta.

Sõitsime siis kiirusega 165 km/h ja meist sõideti kogu aeg mööda. Samas oli sirget teed oma 600km ka...

Ise sõidan siht õige kiirusega aga vahest lööb ikka närvi mustaks küll, kui minu ees venivad 3 rekkat ja 4 autot kiirusega 75 km/h. Õnneks on mul seda autot ka ikka antud. 5,7L 240kw. Korra lapats põhja ja hurraaga kõigist mööda. Kiirus tavaliselt korraks sinna 200 lähedale. Sellises olukorras on ohutum kiiresti sõita.

Minu ohutu liiklemine iseenesest on rohkem selle pärast, et auto on liiga võimas, et siin julgustükke tegema hakata. Tean väga hästi oma juhioskuste piire ja ei hakka üritamagi kuskil kurvis kangelast mängida,

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

OT

5,7l ja ainult 240kw, tegu siis miski vanemakooli LT1 mootoriga pakun? Kahjuks ameeriklased ei oska väga jõudu mootorist välja võtta, kulu laes ja jõud madal. Samas on piisavalt bolt-on'e, millega saab natuke järgi aidata ja seda mõistliku hinnaga:-P

/OT

Meie liikluses on ka puudu selline lihtne viisakus, mis näiteks Lätis on olemas, ehk siis kes liigub kaherealisel teel aeglasemalt, see tõmbab võimalikult teeserva, et saaks teha nn. kolmanda rea ja ta ei takistaks. Poolas seevastu tehakse kolmas rida suvalises kohas ja meelevaldselt, seepärast ka seal roadkillide arv meeletu (miskid märgid magistraalidel, kus viimase 2a jooksul kilomeetrisel lõigul üle 5 surmaga lõppenud õnnetuse vms ja neid märke on kõik kohad täis, lisaks ristid teede ääres, päris masendav). Meie liiklus on Poolaga võrreldes viimasepeal, mis aga ei tähenda, et muude riikidega võrreldes areneda ei oleks kuhugi...

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
OT

5,7l ja ainult 240kw, tegu siis miski vanemakooli LT1 mootoriga pakun? Kahjuks ameeriklased ei oska väga jõudu mootorist välja võtta, kulu laes ja jõud madal. Samas on piisavalt bolt-on'e, millega saab natuke järgi aidata ja seda mõistliku hinnaga:-P

/OT

Meie liikluses on ka puudu selline lihtne viisakus, mis näiteks Lätis on olemas, ehk siis kes liigub kaherealisel teel aeglasemalt, see tõmbab võimalikult teeserva, et saaks teha nn. kolmanda rea ja ta ei takistaks. Poolas seevastu tehakse kolmas rida suvalises kohas ja meelevaldselt, seepärast ka seal roadkillide arv meeletu (miskid märgid magistraalidel, kus viimase 2a jooksul kilomeetrisel lõigul üle 5 surmaga lõppenud õnnetuse vms ja neid märke on kõik kohad täis, lisaks ristid teede ääres, päris masendav). Meie liiklus on Poolaga võrreldes viimasepeal, mis aga ei tähenda, et muude riikidega võrreldes areneda ei oleks kuhugi...

Mul oli Poolas nö kogu aeg "junn jahe" :) See on ikka jube, mis seal toimub

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Miks te vabandate ja otsite põhjusi, miks ei peaks kiiruse limiitidest kinni pidama. Nii mõtlevad kõik, kuniks juhtub midagi, mis muudab kogu sinu elu. Kas tõesti nii kiire hauda, et ei saa olla kannatlik?

Olen ise ka läbi elanud liiklusavarii ning ei näe põhjust, miks oleks vaja ületada kiirust. See ei anna mulle midagi, pigem võib võtta!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Ehk võttes võistleva sportlase ja steroidid võrdluseks, et kui natukene tarbid ja õigel ajal kuuri lõpetad enne võistlust, siis on OK? Tõmmates siit paralleeli liikluseeskirja kõrvale. Comoon, oodake kuni olete avariis või teie lähedane on avariis, siis vahest lõpetate vabanduste otsimise ja hakkate korralikult sõitma.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Tere.

Tahan tervitada kõiki kes viitsivad 15 minutit varem kui vaja kodust välja tulla et siis seda aega liikluses 30-ga sõites parajaks ukerdada.

Kasutage ühistrasporti.

Muudetud kasutaja -TANK- poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Tere.

Tahan tervitada kõiki kes viitsivad 15 minutit varem kui vaja kodust välja tulla et siis seda aega liikluses 30-ga sõites parajaks ukerdada.

Kasutage ühistrasporti.

Kui nad täpselt lubatud kiirusega sõidavad, siis nad ei tule varem kodust välja, vaid õigel ajal. Need, kes liiga hilja välja tulevad, sõidavad kiiremini kui LE lubab. :)

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
OT

5,7l ja ainult 240kw, tegu siis miski vanemakooli LT1 mootoriga pakun? Kahjuks ameeriklased ei oska väga jõudu mootorist välja võtta, kulu laes ja jõud madal. Samas on piisavalt bolt-on'e, millega saab natuke järgi aidata ja seda mõistliku hinnaga:-P

/OT

Meie liikluses on ka puudu selline lihtne viisakus, mis näiteks Lätis on olemas, ehk siis kes liigub kaherealisel teel aeglasemalt, see tõmbab võimalikult teeserva, et saaks teha nn. kolmanda rea ja ta ei takistaks. Poolas seevastu tehakse kolmas rida suvalises kohas ja meelevaldselt, seepärast ka seal roadkillide arv meeletu (miskid märgid magistraalidel, kus viimase 2a jooksul kilomeetrisel lõigul üle 5 surmaga lõppenud õnnetuse vms ja neid märke on kõik kohad täis, lisaks ristid teede ääres, päris masendav). Meie liiklus on Poolaga võrreldes viimasepeal, mis aga ei tähenda, et muude riikidega võrreldes areneda ei oleks kuhugi...

Jep, 1994 firebird. Aga ära ameerika mootoreid maha tee midag. Vääne on kõva. Uus mustang saaks minu omalt lutti, samuti enamik 100kw võimsamaid bemme. Saksa mootorid on võimsad aga enamasi litraaž väike seega kohalt minek kannatab veidi.

See kolme rea värk on jah päris hea võte. Ise teen samamoodi. Kui ikka tagant tuleb mingi hull siis mis ma ikka teda takistan. Tõmban nii äärde kui annab ja las ta paneb siis mööda. Säästab ka endal närve - vastik kui keegi koguaeg tagastanges kinni istub aga mööda minna ei oska.

Kihutamine on jah selline kaasasündinud omadus olen tähele pannud. No mind ei pane ühestki otsast LE-d pidevalt rikkuma. See, kui ma teen ilusa ilmaga 6-st autost möödasõidu ei ole veel kihutamine. 10-kesi paari rekka taga passimine on päris suur ajakaotus ning tavavõimalustega möödasõit on välistatud ja isegi proovimine jube ohtlik.

+10km/h on tavaline ja ei muutu sellest midagi. Kui sul läheb auto 100km/h käest ära siis oleks arvatavasti ka 90km/h käest ära läinud. Enamik õnnetusi on pigem hoopis lollimatel põhjustel kui lihtne kiirus. Kellel hajub tähelepanu, kes proovib vales kohe mööda minna, kes satub libedale kohale, loom tuli ette, auto mehaaniline viga, ei osata õigesti kiirendada, eesolev auto tekitas olukorra, vastutulev auto on süüdi...

Jah vahest tõesti juhtub, et see lisakiirus on saatuslik - kuid mina kahtlen tõsiselt, et keegi oma harjumusi muutma hakkab.

Moraali võimegi jääda lugema, aga mitte kellegil ei ole põhjust seda juttu kuulata enne kui on ise läbi elanud. Kõik need numbrid, statistika ja teiste inimeste õnnetused tunduvad lihtsalt ebareaalsed ning meid mitte mõjutavad.

Ise olen avariides olnud küll ja vead olid lihtsad. Sõber mõtles, et veidi vajutab aga eesolev kurv oli järsk - kiirust nii väga ei ületanudki aga lihtsalt ei osanud arvestada kohaga. Ise panin matsu kuna libedaga läks tagaosa käest ja ega ma seda enam kätte ei saanud :)

Muudetud kasutaja Archangel poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Steroidi ja spordi näide ei sobi eriti siia, sest keegi pole rääkinud, et võtab Tallinn-Tartu vahet 150 või 200ga. Oma spidokal 90nega või vähemaga sõitmine on umbes nagu teed trenni 10% väiksema raskusega kuna enda arvates rohkem ei tohi kasutada kangil. Sõitmine välja kujunenud +Xiga on oma lubatud piiri lähedal sõitmine ja oleks maks raskuse piiril tehtava trenniga võrdsustatav. Nüüd tekibki küsimus, et miks mitte kasutada endale antud võimalusi ja meelega teha midagi "nõrgemini" kui tegelikud võimalused?

Ise olen ilmselt sadu kordi seda maanteed sõitnud (kiirusega 97-99) ja üldiselt just tipptundidel ja kogu ajaloo jooksul olen näinud 2 tõelist kihutajat. Üks oli vanem Jaguar ja teine oli kollane Porche. Kõik teised möödujad on olnud ikka sellised, kes püsikaga tekivad peeglisse, kiirendavad mööda ja püsikaga lähevad edasi. See ei häiri mind, võibolla nende püsikal on 102-105 ja see on nende vaba valik. Nemad ei tekita ohtlikke olukordi, ohtlikud olukorrad tekivad ikkagi siis kui on vaja mitmest aeglasest sõidukist korraga mööduda. Palju kordi olen näinud 70-80nega sõitvat juhti roolis söömas, armatuurlaual olevast arvutist filmi vaatamas või mõne muu ohtliku asjaga tegelemas.

mis puudutab sõpra ja õnnetust siis ...

Juba 8 aastat olen sõpradega käinud suvetuuril. Käime 2 autoga ja nagu sõpradel ikka on meil väga lahe. Kõige meeldejäävam suvetuur oli kõige esimene, täpselt pärast keskkooli lõppu. Hakkasime sõitma Suure Munamäe juurest Rõuge poole või mingi R tähega koha poole mööda mingit kruusa teed. Mina olin tagumises autos ja mäletan väga hästi kuidas ühest kurvist väljudes oli ees vaid suur tolmupilv ja mitte midagi muud näha polnud. Pidurdasime ja ainuke mõte, mis minu peast läbi käis oli, et annaks jumal, et see pole sõbra auto. Kahjuks oli Sõbra auto, sigull käis kaks ja pool korda üle katuse ja läks maha kandmisele. Õnneks oli suurim vigastus 1 kriimustus ja tegu oli õnneliku õnnetusega. Ju ei olnud nende kord "minna". Iga kord kui kruusateel sõidan, tuleb see mulle vähemalt korra meelde.

Kasutasin väljendit õnnelik õnnetus, kuid tegelikul pidi see lihtsalt nii minema. Kui ma pean kunagi tulevikus liikluses surema siis ei ole mitte mingit vahet, kas ma sõidan 90nega või 99nega. Kui nii peab minema siis peab minema. Üks selgeltnägija rääkis mulle jutu ühest oma kliendist. Ema tuli tütrega tema juurde ja kogu seansi jooksul sai tuvastatud, et tütar sureb uppumissurma. Kogu lapsepõlve hoidis ema oma tütre veest eemal või siis kontrollis rangelt olukorda. Kui tütar sai 14 siis otsustas ema, et lähevad Rootsi laevaga ja laevasõidu ajal kukkus tütar merre ja uppus. Ju see pidi nii minema.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Steroidi ja spordi näide ei sobi eriti siia, sest keegi pole rääkinud, et võtab Tallinn-Tartu vahet 150 või 200ga. Oma spidokal 90nega või vähemaga sõitmine on umbes nagu teed trenni 10% väiksema raskusega kuna enda arvates rohkem ei tohi kasutada kangil. Sõitmine välja kujunenud +Xiga on oma lubatud piiri lähedal sõitmine ja oleks maks raskuse piiril tehtava trenniga võrdsustatav. Nüüd tekibki küsimus, et miks mitte kasutada endale antud võimalusi ja meelega teha midagi "nõrgemini" kui tegelikud võimalused?

Keegi pole väitnud, et oma spidol hoidsin 90. oli 93, mis on sellel kiirusel minu autol pettefaktor.

Teisalt, kui kunagi sõtsin 6 seeria bemmiga samamoodi korrektselt, siis peaaegu ei möödutudki :)

jah, ka mina ei salli 75 km/h sõitvaid automi müts peas mossega liiklevaid vanakesi, proovin neist mööda saada võimalikult turvaliselt. liikluse segamisest õppeauto roolis on mul meeles sõiduõpetaja sõnad, kui sõitsin 35´ga linnas. ütles vaid seda, et ka liikluse segamist võetakse eksamil veana...

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Teisalt, kui kunagi sõtsin 6 seeria bemmiga samamoodi korrektselt, siis peaaegu ei möödutudki :)

Mul ristiisa räägib ka pidevalt, et kui sõitis oma 80nendate Land Cruiseriga siis oli tee kogu aeg vaba, nüüd on tal Auris ja üldse ei saa enam sõita. Kõik pressivad vahele.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Jep, 1994 firebird. Aga ära ameerika mootoreid maha tee midag. Vääne on kõva. Uus mustang saaks minu omalt lutti, samuti enamik 100kw võimsamaid bemme. Saksa mootorid on võimsad aga enamasi litraaž väike seega kohalt minek kannatab veidi.

Mis su linnukesel siis 400 meetri aeg on? Alla 13 sekundi?

Ma arvan, et sa mõtlesidki kiirendust, sest ringrada ei kannata ju USA vanarauaga üldse sõita.

Muudetud kasutaja -TANK- poolt

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Olen ise sõitnud autoga stabiilselt umbes 5 aastat ja olen arvamusel,et tuleb minna liiklusvooluga kaas mitte põhjendamatult uimerdada ega ka ülellia kihutada. Vahel ajab ikka sita keema küll kui mõni lollakas ees venib või siis keegi hullult mööda kihutab. Kui autode rivi sõidab näiteks 50 alas 60-ga siis tuleks umbes sama kiirus valida piisava pikivahega palju ohutum kuige see kerge LE rikkumine!

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides
Mis su linnukesel siis 400 meetri aeg on? Alla 13 sekundi?

Ma arvan, et sa mõtlesidki kiirendust, sest ringrada ei kannata ju USA vanarauaga üldse sõita.

alla 13 sekundi - kahtlen, aga mine sa tea.

Jaga seda postitust


Viita postitusele
Jaga teistes saitides

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Viimati Sirvimas   0 liiget

    Ühtegi registreeritud kasutajat ei vaata seda lehte.

×