Jump to content
Sign in to follow this  
matjusm

Olümpia tõstmine

Recommended Posts

Tahtsin huvi pärast küsida kas on veel kedagi kes kasutab Olümpia tõsteid (kindlasti on selle jaoks ka ilusam nimetus, ma tegin lihtsalt otsetõlke "Olympic lifts"'ist) oma kavas, mis on eelkõige suunatud lihas/jõu kasvule ning mitte nii väga mingi kindla sportliku võime arendamiseks? Ning kui jah, siis millised on tulemused olnud, mis iganes need ka poleks?

Ise alustasin mõni kuu tagasi "power clean"'idega (vist on rinnalevõtt eesti keeles) ning ning nüüd tegin algust "clean and jerk"'iga (tõukamine?).

Mulle isiklikult meeldib väga nende harjutuste sooritamine. Kuidagi hea tunne on võta kang maast ja ta pea kohale toimetada.

Edited by matjusm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimi peaks vist Eesti keeles olema klassikaline tõstmine. Kindlasti on tegu oma moodi baasharjutustega ja peaks aitama üldfüüsisele hästi kaasa. Peaasi, et tehnika oleks korrektne, vigastuste oht on suhteliselt suur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nimi peaks vist Eesti keeles olema klassikaline tõstmine. Kindlasti on tegu oma moodi baasharjutustega ja peaks aitama üldfüüsisele hästi kaasa. Peaasi, et tehnika oleks korrektne, vigastuste oht on suhteliselt suur.

Aitäh tõlke eest.

Tehnika on jah keerulise võitu vahest. Mul on kõige raskem saada kang õigesse kohta kui ma ta maast oma õlgadele/rinna ülaosale tõstan. Käte painduvusest jääb vist veidi puudu.

Edited by matjusm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui kodukohas vahest (nädalavahetustel) trennis käin, siis tegelen klassikalise tõstmisega : )

Olympic lift on minumeelest Olümpia kükk (Kang peakohal - laia haardega - käed sirged kükkimine) terve keha koormus on märkimisväärne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olympic lift koosneb kahest harjutusest: clean&jerk(tõukamine) ja snatch(rebimine).

Kang kätel kükk on overhead squat.

Olympic squat on tavaline kükk, erineb jõutõstjate omast selle tõttu, et kang asetseb ülemisel trapetsil ja surutakse päkkadega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klassikalisi versioonie siukse üldjõu arendamiseks pole nii suurt mõtet teha... pigem nagu "power" variante.

Kükk kangiga pea kohal (overhead squat) on väga hea harjutus, mis näitab kohe ära keha nõrgad kohad nii painde kui jõu osas.

Kindlasti tasub õppida tehnikat treeneri käe all.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tahaks küsida klassikalise tõstmise treenimistiheduse kohta:

Olen lugenud, et rebimist ja tõukamist võib teha üpris mitu korda nädalas kuna erinevatelt teistest harjutustest, ei kaasne neid tehes nii palju "lihaste lõhkumist" mis on hüpertroofia alus. Kas keegi saab seda väidet kinnitada või ümber lükata?

Ma ise teen praegu klassikalist tõstmist 1x nädalas (tavalise kava kõrvalt) aga mõtlesin et ehk teeks 2x.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tahaks küsida klassikalise tõstmise treenimistiheduse kohta:

Olen lugenud, et rebimist ja tõukamist võib teha üpris mitu korda nädalas kuna erinevatelt teistest harjutustest, ei kaasne neid tehes nii palju "lihaste lõhkumist" mis on hüpertroofia alus. Kas keegi saab seda väidet kinnitada või ümber lükata?

Ma ise teen praegu klassikalist tõstmist 1x nädalas (tavalise kava kõrvalt) aga mõtlesin et ehk teeks 2x.

http://www.muscletalk.co.uk/article-olympic-lifting.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise kasutan ülakehapäeval rinnalevõtmist kesknärvisüsteemi ettevalmistamiseks.Kuna sellised plahvatuslikud harjutused kaasavad peamiselt II tüüpi lihaskiude, siis on ka järgnevate harjutuste ajal tagatud II tüüpi kiirete motoorsete üksuste suurem kaasamine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×