Jump to content
Sign in to follow this  
Kristjan8

Hõredad põlve kõhred ja treening

Recommended Posts

Tere ja jõudu!

Küsimus siis seonduvalt pealkirjaga. Nimelt pandi valulike põlvede diagnoosiks hõrenenud kõhred, mis eeldatavasti tekkinud pallimänguga tekkinud liigse koormuse tagajärjel. Eks siinviibijad teavad isegi, et kui ikka spordi tegemine veres ja peas, siis nüüd niisama täiesti loobuda on ikka pagana raske. Ja olekski idee pallimänguga väike paus teha, ehk siis põlvedele otsest koormust vähendada ja samas jõusaalis koormust lisada ülakehale ja mingil määral ka jalgadele.

Küsimus oleks, et kas selline plaan kõlab ratsionaalselt ja kui jalgadele harjutustest rääkida, siis mida tasuks teha nii, et põlved väga vatti ei saaks?

Võibolla on selline variant utoopiline või isegi võimatu ja jalgade treening tasuks üldse ära unustada aga küsin siiski. Kõik kommentaarid, arvamused, soovitused ja kogemused teretulnud.

Tänud ette!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kükkimise variant ei tohiks nagu väga kõnealla tulla. Kegemate raskustega jalapressi ehk, proovi vältida suuremaid raskusi, väiksemate raskustega tee aga pikemaid seeriaid. Saad parema vastupidamise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.inimene.ee/index.php?sisu=teema...JpVPxU-0x7mCV36

Liigest kaitsevad liigest ümbritsevad lihased. Nende tugevdamine tagab stabiilsuse .

Endal valutasid ka põlved aeg-ajalt võib-olla kasvamisest ei tea , aga kui jõusaalis hakkasin käima ja kükke,etteasteid ,käärkükke ühesõnaga jalgu tugevdama , siis põlved pole enam valu teinud

Edited by martin1333

Share this post


Link to post
Share on other sites

See on kõik väga personaalne. Sõltub kulumisest jne Minul on kükk olnud just see, mis on aidanud seda jama leevendada. Uuri kindlasti mitme arsti arvamust ja vaata, mis sulle endale harjutustest (sh raskus, seeriad, kordused) sobib.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänud seni asjalike kommentaaride eest!

Aga kas üldse ja kui, siis mida võiks aeroobse treeninguna teha? Parandage mind kui ma eksin aga millegipärast arvan, et jooksuraja peal jooksmine ei täida just eesmärki :D

võibolla on sõudeergomeeter ja ratas alternatiivid?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
No kükkimise variant ei tohiks nagu väga kõnealla tulla. Kegemate raskustega jalapressi ehk, proovi vältida suuremaid raskusi, väiksemate raskustega tee aga pikemaid seeriaid. Saad parema vastupidamise.

Mille poolest on kergete raskustega jalapress parem kui kergete raskustega kükk? Mina ei näe üldse vahet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mille poolest on kergete raskustega jalapress parem kui kergete raskustega kükk? Mina ei näe üldse vahet.

Olen nõus. Põlvede koha pealt ei tohiks vahet sisse tulla. Kui üldse mingi vahe on, siis see on rõhk selgroole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olen nõus. Põlvede koha pealt ei tohiks vahet sisse tulla. Kui üldse mingi vahe on, siis see on rõhk selgroole.

Ja see rõhk selgroole on minu arust pigem küki kasuks. Kui minul selg valutas, siis mingeid jalapresse ei saanud ma üldse teha (mitte mingi raskusega) ja kükki väikeste raskustega ikka sain - eriti eeskükki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tänud seni asjalike kommentaaride eest!

Aga kas üldse ja kui, siis mida võiks aeroobse treeninguna teha? Parandage mind kui ma eksin aga millegipärast arvan, et jooksuraja peal jooksmine ei täida just eesmärki :D

võibolla on sõudeergomeeter ja ratas alternatiivid?!

jah + veel kõndida, ujuda, vesivõimelda, harrastada süvaveejooksu, elliptilisel masinal kõndi, suusatamist jms.

Edited by martin1333

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja see rõhk selgroole on minu arust pigem küki kasuks. Kui minul selg valutas, siis mingeid jalapresse ei saanud ma üldse teha (mitte mingi raskusega) ja kükki väikeste raskustega ikka sain - eriti eeskükki.

Eks rõhk seljale sõltub jalapressist ka. Vanakooli jalapressid on karmima nurgaga kui uued ja mina ei saa nendel üldse treenida. Uuemate jalapresside (suurem nurk ülakeha ja reite vahel) kohta ei oskagi öelda kuidas kükiga võrreldes on. Praeguses saalis mul jalapressi pole, aga viimati, kui uuemat tüüpi pressi proovisin, polnud häda midagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eks rõhk seljale sõltub jalapressist ka. Vanakooli jalapressid on karmima nurgaga kui uued ja mina ei saa nendel üldse treenida. Uuemate jalapresside (suurem nurk ülakeha ja reite vahel) kohta ei oskagi öelda kuidas kükiga võrreldes on. Praeguses saalis mul jalapressi pole, aga viimati, kui uuemat tüüpi pressi proovisin, polnud häda midagi.

Kui seljaga probleeme ei ole, siis ei tunnegi, et midagi häda oleks. Tunned vaid siis, kui iga natukenegi vale liigutus põrguvalu tekitab. Mina ühtegi uut tüüpi jalapressi ei ole näinud, mis poleks seljale halvasti mõjunud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soovitaks tagakükki ja sirgete jalgadega jõutõmmet teha.Paljudel on see aidanud.Vältida tuleks jooksmist, hüppamist ja võimalik ka, et jalgrattasõitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui seljaga probleeme ei ole, siis ei tunnegi, et midagi häda oleks. Tunned vaid siis, kui iga natukenegi vale liigutus põrguvalu tekitab. Mina ühtegi uut tüüpi jalapressi ei ole näinud, mis poleks seljale halvasti mõjunud.

Kusjuures uut tüüpi jalapressid on tõesti seljasõbralikumad, nurk on muudetud ja hoopis teine asi. Paar aastat tagasi sai vanakooli omaga tehtud ja selg pidevalt valutas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kusjuures uut tüüpi jalapressid on tõesti seljasõbralikumad, nurk on muudetud ja hoopis teine asi. Paar aastat tagasi sai vanakooli omaga tehtud ja selg pidevalt valutas.

Olen uusi proovinud küll ja küll. Ühtegi head pole kohanud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No kükkimise variant ei tohiks nagu väga kõnealla tulla. Kegemate raskustega jalapressi ehk, proovi vältida suuremaid raskusi, väiksemate raskustega tee aga pikemaid seeriaid. Saad parema vastupidamise.

Viis pluss postitus (minu arust)! Jalapressi võid teha väikese koormusega, sest see on lõppkokkuvõttes kergem kui enda raskusega kükkide tegemine. Kükki tehes rikud veelgi liigese pinda, kuna kõhre haprad pinnad käivad üksteise vastu ja see hõrendab pinda veelgi. Poolkükk oleks sel juhul parem valik.

Lisaks sõida ratast! Kõhrkoes ei ole toitainetega varustavaid veresooni, seega saab kõhrkude toitaineid mehhaanilise surve abil. Ratas on selleks parim variant ja seda vänta hoolega :rolleyes: Ellips oleks ka veel mõeldav, kuid jooks jäta kindlasti ära, kuna oma keharaskusega tekkivad põrutused ja mitmekordistunud kaal ei ole liigestele hea. Sõudmine on samuti ok, kuna keha mass on sul suuremas osas istumise all. Kuid maksimaalset painutust põlves väldi (n.ö. ette laskumisel)!

Mul endal on kõhre pehmenemine ja mõrad luuni välja, mis saadud just kükist jne. asjadest. Põhimõtteliselt on pepus värk, sest kõhr põhimõtteliselt ei taastugi, kuna veresooni ja närve ei ole, mis regeneratsiooniks vajalikke toitaineid kõhre viiksid! Nii et hoia oma põlvi, kui sa neid ka vanaduses veel tahad kasutada!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viis pluss postitus (minu arust)! Jalapressi võid teha väikese koormusega, sest see on lõppkokkuvõttes kergem kui enda raskusega kükkide tegemine. Kükki tehes rikud veelgi liigese pinda, kuna kõhre haprad pinnad käivad üksteise vastu ja see hõrendab pinda veelgi. Poolkükk oleks sel juhul parem valik.

Lisaks sõida ratast! Kõhrkoes ei ole toitainetega varustavaid veresooni, seega saab kõhrkude toitaineid mehhaanilise surve abil. Ratas on selleks parim variant ja seda vänta hoolega :rolleyes: Ellips oleks ka veel mõeldav, kuid jooks jäta kindlasti ära, kuna oma keharaskusega tekkivad põrutused ja mitmekordistunud kaal ei ole liigestele hea. Sõudmine on samuti ok, kuna keha mass on sul suuremas osas istumise all. Kuid maksimaalset painutust põlves väldi (n.ö. ette laskumisel)!

Mul endal on kõhre pehmenemine ja mõrad luuni välja, mis saadud just kükist jne. asjadest. Põhimõtteliselt on pepus värk, sest kõhr põhimõtteliselt ei taastugi, kuna veresooni ja närve ei ole, mis regeneratsiooniks vajalikke toitaineid kõhre viiksid! Nii et hoia oma põlvi, kui sa neid ka vanaduses veel tahad kasutada!

siinkohal oleks tõesti asjakohane öelda, et vanuseks alles 31. :huh: aga tänud asjaliku vastuse eest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×