Jump to content
Sign in to follow this  
Nana

Peale igat trenni lihased mitu päeva valusad.

Recommended Posts

Tervist, selline küsimus, et millest on tingitud see, et peale igat (jõusaal) trenni on lihased mitu päeva valusad, kuigi olen jõusalis käinud sipa üle aasta. Venitan küll korralikult ja kaua, kuid see ei leevenda mu järgmiste päevade lihasevalu. Järgmisel päeval on hullu maja ja ülejärgmisel veel hullem ning siis hakkab valu tagasi tõmbuma. Alguses mõtlesin, et ohh küll see üle läheb, et harjumise asi, mida kauem trennis käin, küll lihased harjuvad, kuid siiani ei midagi. Kas see ongi nii või on miskit paigast ära. Kui selline teema on juba kuskil olemas, palun viidake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvitav. Mul on viimasel ajal just vastupidi. kunagi olid mul pidevalt lihased valusad, järgnevatel päevadel. Nüüd on vahest isegi nii juhtunud, et on tehtud tugev trenn ja venitus sootuks ära jäänud, ning järgneval päeval pole mitte mingit valu. Sooviksin isegi teada millest see sõltub?. Ise pole mitte midagi muutnud peale selle et nüüd manustan glutamiini ja tauriini. Muu on sama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Mida tugevama ja efektiivsema trenni teed, seda valusamad lihased on, vähemalt minul. Olen tegelenud pikalt erinevate spordialadega, nüüd mõnda aega jõusaaliga ja viimane rinnatrenn võttis lihase ikka väga valusaks. Aga see on hea valu ju, tunned, et oled lihast tublisti lõhkunud trennis, nüüd ta kasvab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihaste valu on täiesti normaalne nähtus. Üks lihaskasvu tunnuseid. On ka inimesi kellel ei valuta lihased peale trenni,olgu trenn kui intensiivne tahes. Kuid neid leidub ainult üksikuid. Midagi kataboolset lihasevaluga küll ei kaasne . Peaasi et korralikult toitute. Kataboolseks läheb asi siis kui keha hakkab ennast lagundama nö et energiat saada-kas siis lihasevalku või rasva.

Edited by Milehigh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krt ma armastan seda valu ..soovitan siis trennijärgsetel päevadel natuke võimelda(puusaringid, õlaringid) ning siis tasakesi venitada ennast ...valus on , aga pärastpoole parem enesetunne :D

EDIT: ilmselt kirp ka varsti platsis ja soovitab sulle mõnda head taastajat :huh:

Edited by emmimees

Share this post


Link to post
Share on other sites

See valu näiteks mulle kõige rohkem meeldibki. Tunnen lihaseid täidlaste ja valusatena. Tunnen, et olen teinud tugeva trenni ja tunnen end hästi. Tavaliselt on pärast selliseid valusaid päevi alati mingi progress ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teemaalgataja ei maininud kui tihti trenni teeb, kas korra nädalas lihased läbi või midagi muud? Üldiselt mida pikem vahe lihase treenimisel, seda rohkem ja kauem pärast trenni valutab. Kui on väga pikk vahe olnud (näiteks 2 nädalat), siis ei tohigi kohe maksimaalselt pingutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma olen üritanud 3 korda nädalas trenni teha, kuid lihasvalu ei lase seda, seega tuleb mõni nädal 3x mõni 2x. Igapäev on trenn erinevatele lihasgruppidele, seega võix öelda jahh, et korra nädalas teen lihased läbi.

See, et ja miks lihased valutavad peale trenni seda ma tean, kuid mind pigem huvitas see, et kas nagu ajaga ei muutu see lihasvalu nõrgemaks. Nagu mainisin, siis olen sipa üle aasta trennis käinud ja lihasvalu peale igat trenni on täpselt nagu esimesel korral :D Ning peale treeningut saavad lihased oma vajalikud ained kätte, selles pole probleem.

Muidugi mulle meeldib, et lihased valutavad(kui nad sipa valutax), järelikult on trenn asjaette läinud, kuid see valu on nii hull, et tõesti trepist käimine on 2 päeva ikka maru raske ja samuti pluusi selga panek ja ära võtmine :huh: ning samas on kaks koera, kes tahvad jalutamist, kuid jalutamisest ei tule midagi välja kuna venin nende taga nagu tigu :)

Edited by Nana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui korra nädalas teha, siis minu arust nö. peabki valutama. Mul oli küll nii. Kui teha nädalas 2x, üks kord raskelt ja teine kord kergelt, siis ei valuta eriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegelikult, kui aasta aega järjest 3x nädalas käia ja valu on ikkagi igakord samasugune nagu esimesel korral, siis päris normaalne see ikka ei ole. Kas sa pärast trenni venitad? Kuidas taastumisega on? Võib-olla oleks mõtet kaaluda massaaži või midagi, mis kiirendaks taastumist. Kas sa vahetult pärast trenni sööd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Huvitav. Mul on viimasel ajal just vastupidi. kunagi olid mul pidevalt lihased valusad, järgnevatel päevadel. Nüüd on vahest isegi nii juhtunud, et on tehtud tugev trenn ja venitus sootuks ära jäänud, ning järgneval päeval pole mitte mingit valu. Sooviksin isegi teada millest see sõltub?. Ise pole mitte midagi muutnud peale selle et nüüd manustan glutamiini ja tauriini. Muu on sama!

Äkki peaksid kava vahetama, kui mul enam tükkaega lihased valusaks ei jää siis ma vahetan kava või suurendan raskusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul valutab ainult peale nö üllatuslikku või esmakordset trenni.

Nt hiljuti hakkasin jälle rasket täiskükki tegema üle kümne kuu. Peale esimest trenni valutasin 5 päeva. Täpselt nädal hiljem tegin teise trenni, mis oli raskem kui esimene - siis valutasin ainult päeva. Nädal hiljem kolmas trenn, mis oli veel raskem - ei mingit valu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mul valutab ainult peale nö üllatuslikku või esmakordset trenni.

Nt hiljuti hakkasin jälle rasket täiskükki tegema üle kümne kuu. Peale esimest trenni valutasin 5 päeva. Täpselt nädal hiljem tegin teise trenni, mis oli raskem kui esimene - siis valutasin ainult päeva. Nädal hiljem kolmas trenn, mis oli veel raskem - ei mingit valu.

mul on ka tavaliselt umbes nii olnud koguaeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas TEOREETILISELT beta-alaniini tarvitamine peaks vähendama seda valu peale trenni päevadel, sest reguleerib rakusisest PH´d ja ei lase piimhapet lihasesse vms?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas TEOREETILISELT beta-alaniini tarvitamine peaks vähendama seda valu peale trenni päevadel, sest reguleerib rakusisest PH´d ja ei lase piimhapet lihasesse vms?

ja ka praktikas, minu puhul :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ka praktikas, minu puhul :huh:

Spordibiokeemiat arvestades on see ikkagi jama jutt.

Beeta-alaniin ikkagi peaasjalikult platseebo efekti peal tuure koguv.

Mingit piimhappe/püruvaadi mitte lihasesse laskmist ei saa toimuda, kui glükolüüs toimub rakus endas. :rolleyes:

Minu sobib see valu, nö hea valu. Annab märku, et ikka on ennast liigutatud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tegelikult, kui aasta aega järjest 3x nädalas käia ja valu on ikkagi igakord samasugune nagu esimesel korral, siis päris normaalne see ikka ei ole. Kas sa pärast trenni venitad? Kuidas taastumisega on? Võib-olla oleks mõtet kaaluda massaaži või midagi, mis kiirendaks taastumist. Kas sa vahetult pärast trenni sööd?

Minu jaoks oli 3-ks jagatud kava korral nädalane vahe sama lihase treenimisel selles mõttes küll veidi liiga suur, et ikkagi üsna tugevalt valutas lihas pärast. Mitte nüüd just päris samamoodi nagu peale väga pikka pausi treenides (peale pikka pausi olen kunagi kohe esimeses trennis korralikult lammutama hakanud... enam seda tunnet küll tunda ei taha, lihased oleks olnud nagu šnitsli valmistamise haamriga läbi taotud :rolleyes: ). Venitasin, vahetult peale trenni sheik, tunni jooksul kodus söök...

Nüüd teen enamus lihaseid nädalas 2x (1x tugevalt, 1x kergelt) ja enam väga tuntavalt valutama ei kipu. Võibolla soovitaks ka teemaalgatajale proovida seda, et peale mingi lihase treenimist 3-4 päeva hiljem seda kerge raskusega koormata ja vaadata kuidas mõjub, kas peale järgmist tugevat trenni on valu väiksem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kui hull see valu on, seda kahjuks ei tea ja ei tunne teisel inimesel. endal tekib see tavaliselt siis, kui teen midagi trennis tavapärasest teisiti ja siis on kuni 5 päeva tunda. peale laupäevast trenni, kus muutsin harjutusi ja raskusi, tekkis korralik valu rinnalihasesse, mis on tõnaseks kadunud. Samas triitseps ei ole tänaseks veel täielikult valuvaba. loen seda valu heaks, kuna annab märku, et treening on läinud asja ette ja keha saanud jällegi signaali, et vaja kasvada.

valu vähendamiseks käin mina saunas. tihti kohe peale trenni ning samuti ka kodus, kui vajadus on. Lõdvestab lihaseid ning tekitab mõnusa enesetunde. Kui aga valu on väga suur, siis peaks vaatama üle kogu oma toidusedeli, kas ikka saab piisavalt käiki toitained terve päeva jooksul, et taastumine oleks piisav ja muidugi ka trenniks vajaminev energia. millal enne trenni viimati sööd? mis toitu sa siis tarbid? kas sellest saab piisavalt energiat ja valke? Kui ka see on korras, siis peaksid tõesti pöörduma spordiarsti poole, sest siin foorumis antakse edasi enda kogemusi ja soovitusi, aga tegelikku diagnoosi saab panna vaid arst ning samuti ka vastava ravi/soovituse edasiminekuks saab anda spetsialist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No selles olen kindel, et lihased saavad oma vajalikud ained kätte, kuna toitun siit tellitud kava järgi ning peale trenni tuleb valgusheik ning süsikad(banaan) ning siis umbes tunni pärast tuleb korralik toit.

Tekkis veel selline küsimus, et nt kui mul selg, kõht ja biitseps valutavad veel korralikult, kas siis on mõtet minna rinnale, õlale ja triitsale trenni minema või peaxin ära ootama kui nad enam ei valuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×