Jump to content
Sign in to follow this  
matjusm

Küsimus harjutuste kohta

Recommended Posts

Tekkis selline küsimus ning kõige parem on seda küsida näite abil:

Ütleme, et sa soovid teha 7-9 seeriat õlga. Mis vahet on sellel kui jaotada need seeriad kahe harjutuse peale (näiteks õlapress ja hantlite kõrvale tõsted) või hoopis kolme harjutuse peale (press ning ette ja kõrvale tõsted näiteks). Kas on sellel väga vahet kas ma teen kahte harjutust rohkem või kolme harjutust aga igat ühte veidi vähem mingile lihasgrupile?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tekkis selline küsimus ning kõige parem on seda küsida näite abil:

Ütleme, et sa soovid teha 7-9 seeriat õlga. Mis vahet on sellel kui jaotada need seeriad kahe harjutuse peale (näiteks õlapress ja hantlite kõrvale tõsted) või hoopis kolme harjutuse peale (press ning ette ja kõrvale tõsted näiteks). Kas on sellel väga vahet kas ma teen kahte harjutust rohkem või kolme harjutust aga igat ühte veidi vähem mingile lihasgrupile?

Mina teen õlalihasele kolm erinevat harjutust- õla esimesele, keskmisele ja ettekallutatult kindlasti ka õla tagumisele osale. Erinevaid harjutusi peab ikka tegema, et kõik õla osad saaksid treenitud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mina teen õlalihasele kolm erinevat harjutust- õla esimesele, keskmisele ja ettekallutatult kindlasti ka õla tagumisele osale. Erinevaid harjutusi peab ikka tegema, et kõik õla osad saaksid treenitud.

See ei olnud päris see mida ma silmas pidasin. Õlg pole ehk ka kõige parem näide sest sellel on erinevaid osasid.

Võtame näiteks rinna:

Ütleme, et eesmärgiks on teha 9 seeriat. Mis vahet on sellel kas ma teen ma teen 3 erinevat harjutust igat ühte 3 seeriat või kahte erinevat harjutust 4 ja 5 seeriat? Kas on vahet kas ühe trenni jooksul panustada rohkem erinevatele harjutustele või teha mingeid baasharjutusi rohkem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Põhimõtteliselt ei ole ka rind seega parim näide kuna ka see lihas koosneb eriosadest.

Ise teen rinnale kolm erinevat harjutust- sise-, ala- ja ülaosale. Kokku 10 seeriat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-2 harjutust lihasele on piisav, kui sa teed iga seeria ja iga korduse kvaliteetselt.Tee üks baasharjutus ja olenevalt kavast kas veel üks baasharjutus, üks isoleeriv harjutus või üldse mittemidagi.Kui sa hakkad igale lihasele tegema üle kahe harjutuse, siis sul läheb maht liiga suureks või sa ei jõua lihtsalt kõiki lihaseid treenida nädalaga.Muidugi, kui lihasel on mitu pead ning kõiki neid korraga koormata osutub keeruliseks (nagu näiteks õla puhul), siis on parem igale peale eraldi üks harjutus teha.Kui lihasel on ainult üks pea või nendel peadel on väga sarnased funktsioonid (nagu näiteks biitsepsil), siis praktikas osutub nende isoleerimine raskeks ning ebaotstarbekaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
See ei olnud päris see mida ma silmas pidasin. Õlg pole ehk ka kõige parem näide sest sellel on erinevaid osasid.

Võtame näiteks rinna:

Ütleme, et eesmärgiks on teha 9 seeriat. Mis vahet on sellel kas ma teen ma teen 3 erinevat harjutust igat ühte 3 seeriat või kahte erinevat harjutust 4 ja 5 seeriat? Kas on vahet kas ühe trenni jooksul panustada rohkem erinevatele harjutustele või teha mingeid baasharjutusi rohkem?

Võid ju teha üks trenn 4+5 ja järgmine trenn 3+3+3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Põhimõtteliselt ei ole ka rind seega parim näide kuna ka see lihas koosneb eriosadest.

Ise teen rinnale kolm erinevat harjutust- sise-, ala- ja ülaosale. Kokku 10 seeriat.

Mina olen lugenud, et rind on ikka üks lihas ja ei koosne sise/väli või üla/ala osadest. Täpselt samamoodi nagu pole olemas ka ülemisi ja alumisi kõhulihaseid vaid ainult üks lihas.

Võid ju teha üks trenn 4+5 ja järgmine trenn 3+3+3

See on ka hea variant. Niimodi saan iga kord oma keha üllatada.

Edited by matjusm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mina olen lugenud, et rind on ikka üks lihas ja ei koosne sise/väli või üla/ala osadest. Täpselt samamoodi nagu pole olemas ka ülemisi ja alumisi kõhulihaseid vaid ainult üks lihas.

See on ka hea variant. Niimodi saan iga kord oma keha üllatada.

http://www.fitness.ee/main.php?main=toorii...mp;bot=bot.lime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei ole senimaani endale selgeks saanud tösiasja, kuidas teatud inimesed sooritavad teatud venitusi kätele, oletades, kui käsi koosneks ühest luust, liigesteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ei ole senimaani endale selgeks saanud tösiasja, kuidas teatud inimesed sooritavad teatud venitusi kätele, oletades, kui käsi koosneks ühest luust, liigesteta.

Sa oled vist valesse teemasse ära eksinud. Sinu postitus ei lähe mitte kuidagi kokku ülejäänud siinse jutuga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas on sellel väga vahet kas ma teen kahte harjutust rohkem või kolme harjutust aga igat ühte veidi vähem mingile lihasgrupile?

Esmalt tekkis see argument mõttesse, et ilmselt on nii, et mida rohkem erinevaid motoorikaid keha kogeb, seda rohkem ta sportlikus mõistes areneb.

Et kas oli nii vist, et nn närvid, mis signaale lihasele saadavad, saavad kompetentsemaks, et suudavad paremini lihas(t)e tööd organiseerida, kui treenida aja jooksul, et seal lihase ruum-ala ei kasvagi, küll aga just too nn närvisüsteem saab kompetentsemaks. Ja mõte siis selles, et sooritades erinevaid harjutusi võiks äkki üldine jõuareng parem olla võrreldes sellega, kui sooritada vaid ühte harjutust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×