Jump to content
marjasha

Oliiviõli võtmine

Recommended Posts

Võib suht arulage küsimus tunduda, aga palju ma ikkagi oliiviõli võtma peaksin päevas? Siiani olen teelusikatäie hommikul võtnud, kas peaksin ka õhtul sama koguse võtma, või siis kohe suurem kogus, või piisab ka teelusikast? Ja siia otsa veel, et kas Borges`i kümpressitud extra virgin on ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mina võtan täpselt seda sama oliiviõli, ja 1 supilusikatäie 2x päevas. hommikul ja õhtul, söögiga. Maitse on parem, kui ta on pikemat aega avatud pudelis olnud!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mina võtan täpselt seda sama oliiviõli, ja 1 supilusikatäie 2x päevas. hommikul ja õhtul, söögiga. Maitse on parem, kui ta on pikemat aega avatud pudelis olnud!

Aga kas see mitte halvasti õlile ei mõju, kui avatud pudelis hoida... Hmm, teine küsimus tekkis ka seoses õliga- kas hoida külmkapis või mitte?

Edited by marjasha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võib suht arulage küsimus tunduda, aga palju ma ikkagi oliiviõli võtma peaksin päevas? Siiani olen teelusikatäie hommikul võtnud, kas peaksin ka õhtul sama koguse võtma, või siis kohe suurem kogus, või piisab ka teelusikast? Ja siia otsa veel, et kas Borges`i kümpressitud extra virgin on ok?

Miks sa teda üldse võtma pead?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aitähh vastuste eest- tunnistan, et ei jaga õlidest tõesti ööd ega mütsi. Aga ilmselt lähen siis kala- või linasemne peale üle ja oliiviõli jätan toitude jaoks :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võib suht arulage küsimus tunduda, aga palju ma ikkagi oliiviõli võtma peaksin päevas? Siiani olen teelusikatäie hommikul võtnud, kas peaksin ka õhtul sama koguse võtma, või siis kohe suurem kogus, või piisab ka teelusikast? Ja siia otsa veel, et kas Borges`i kümpressitud extra virgin on ok?

Aga miks mitte kalamaksaõli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kasutan ise sellist oliivikat hetkel:

http://www.oleificiosalvadori.com/Classici%20ing.htm

(saan hinnaga 62kr - 1L)

Ja kasutan seda täpselt samamoodi nagu tavalist toiduõli varem kasutasin- et kasutan toiduõli vähe, ja enamasti praadimisel. Eraldi kui toidulisandina oliivõli minuarust võtta pole mõtet, pigem on see veidi tervislikum toiduõli lihtsalt, tavaline toiduaine nö.

Vaatasin tootja kodulehte ja silma jäi sealt ka viinamarja seemne õli:

http://www.oleificiosalvadori.com/Greapseeds.htm

Mõtlesin, et milleks sedalaadi õli kasulik võiks olla küll?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Praadimisel ei hakka nii kergelt suitsema.

Parem on praadimisel ikkagi kookosrasv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Üks kindel koht on Stockmann.

Kookosrasv, mis on seal myygis on odavaim, mida ma Eestis n2inud olen, kuid tal puudub kookosele omane l6hn.

Parim kookosrasv, mida ma siit osta saanud olen on Kaupmehe hulgilaos Thai Pure Natural Coconat Oil.

Edited by Aile

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga kuskohast seda saada?
Üks kindel koht on Stockmann.

Ökopoodides on ka. Olen neist saanud kaht varianti. Üks on võipakki meenutavas pakendis, selles on kookoshelbed ka sees. Purgis müüdav on puhas rasv ja lõhnab vähem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parem on praadimisel ikkagi kookosrasv.

Sorry , et vana teema üles kaevan jälle , aga tekkis küsimus , et miks kookosrasv/õli praadimisel parem on , kui viinamarjaseemne õli ?

Suitsemispunkt on tugevalt viinamarjaseemne õli kasuks : vsõ 216 kraadi rafineerimata kookosõli 177 kraadi.Väidetavalt liha küpseb ja pruunistub temperatuuril 160-200°C :blink: . Või on põhjus selles , et kookosõli eraldab kuumutamisel vähem ohtlikke ühendeid ? Või lihtsalt maitseküsimus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry , et vana teema üles kaevan jälle , aga tekkis küsimus , et miks kookosrasv/õli praadimisel parem on , kui viinamarjaseemne õli ?

Suitsemispunkt on tugevalt viinamarjaseemne õli kasuks : vsõ 216 kraadi rafineerimata kookosõli 177 kraadi.Väidetavalt liha küpseb ja pruunistub temperatuuril 160-200°C :blink: . Või on põhjus selles , et kookosõli eraldab kuumutamisel vähem ohtlikke ühendeid ? Või lihtsalt maitseküsimus?

Soovitatakse ka palmirasva, ise ei ole veel ostnud.

Viinamarjaseemne õli kohta leidsin sellise jutu:

Viinamarjaseemne õli

Lõhnatu, 100% taimneõli. Pinguldab nahka, toniseerib. Ei halvenda aknet ega põhjusta allregiat. Sisaldab vitamiine, omega 6 rasvhapet, mineraale, proteiine. Sobib kõigile nahatüüpidele massaaþiks. Ei valmistata külmpressmeetodil.

???

Võibolla, et lihtsalt Eestis ei ole saada külmpress...OK. Vaatame edasi:

The following table lists a typical fatty acid composition of grape seed oil:[7]

Acid Type Percentage

Linoleic acid ω−6 unsaturated 72%

Oleic acid ω−9 unsaturated 16%

Palmitic acid

(Hexadecanoic acid) Saturated 7%

Stearic acid

(Octadecanoic acid) Saturated 4%

Alpha-linolenic acid ω−3 unsaturated less than 1%

Palmitoleic acid

(9-Hexadecenoic acid) ω−7 unsaturated less than 1%

Grape seed oil also contains 0.8 to 1.5% unsaponifiables rich in phenols (tocopherols) and steroids (campesterol, beta-sitosterol, stigmasterol).[8] Grapeseed oil contains small amounts of Vitamin E, but not as much as safflower oil, cottonseed oil or rice bran oil.[9]

ω−6 rohke, nagu sa näed, mis on väike probleem...

Suitsemispunkt on tõesti kõrgem, kuid...kui me tahame toituda kehasõbralikult, siis see ei anna meile nii või naa mitte midagi, pruunistamise peaks siis ikkagi ära jätma (Maillardi reaktsioon....). Ma ei tea, kuidas sinu toitumisega lood on, kuid minul tuleb seda päeva jooksul piisavalt ilma pannil pruunistatud toidutagi (leib, ekspresso...)

Kookosõli:

The health benefits of coconut oil include hair care, skin care, stress relief, maintaining cholesterol levels, weight loss, increased immunity, proper digestion and metabolism, relief from kidney problems, heart diseases, high blood pressure, diabetes, HIV and cancer, dental care, and bone strength. These benefits of coconut oil can be attributed to the presence of lauric acid, capric acid and caprylic acid, and its properties such as antimicrobial, antioxidant, antifungal, antibacterial, soothing, etc.

Oh, ma sain nüüd idee hambapasta tegemiseks...suur tänu.

Mõlemaga ei tohiks liialdada ja kasuta, mis sulle rohkem meele järgi on (ilma ülekuumutamata). Ma usun, et on inimesi, kellele kookosõli ei sobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry , et vana teema üles kaevan jälle , aga tekkis küsimus , et miks kookosrasv/õli praadimisel parem on , kui viinamarjaseemne õli ?

Suitsemispunkt on tugevalt viinamarjaseemne õli kasuks : vsõ 216 kraadi rafineerimata kookosõli 177 kraadi.Väidetavalt liha küpseb ja pruunistub temperatuuril 160-200°C :huh: . Või on põhjus selles , et kookosõli eraldab kuumutamisel vähem ohtlikke ühendeid ? Või lihtsalt maitseküsimus?

Nagu Aile vastusestki näha: omega-6 rikas nagu teisedki rapsiõlid, päevalilleõlid jne. Omega 3 ja 6 peaks saama normaalses vahekorras, tänapäeva menüü sisaldab aga liiga palju omega6 ja liiga vähe omega3. Reklaam väidab ka, et rapsiõli annab omega3 ja on seega kasulik, aga samas annab see mitu korda rohkem omega6. See on sama hea, et 10 burgerit ära süüa on tervislikum kui üks, sest siis saad koguseliselt rohkem salatit. :blink:

Ega kõrgem temperatuuril kõrvetamine ei olegi üldse tervislik. Kookosõli kui küllastunud rasv ei oksüdeeru nii kergesti kuumutades. Sisaldab E-vitamiini ja muid kasulikke ühendeid. Õlisid ei tohi ju päikese käeski hoida: oksüdeeruvad. Mis siis veel kuumutamisest rääkida.

Ja kookosrasv paneb keharasvad ka põlema. Panen kõik oma treenitavad sügiseseks võistluseks valmistudes selle peale. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nagu Aile vastusestki näha: omega-6 rikas nagu teisedki rapsiõlid, päevalilleõlid jne. Omega 3 ja 6 peaks saama normaalses vahekorras, tänapäeva menüü sisaldab aga liiga palju omega6 ja liiga vähe omega3. Reklaam väidab ka, et rapsiõli annab omega3 ja on seega kasulik, aga samas annab see mitu korda rohkem omega6. See on sama hea, et 10 burgerit ära süüa on tervislikum kui üks, sest siis saad koguseliselt rohkem salatit. :rolleyes:

Ega kõrgem temperatuuril kõrvetamine ei olegi üldse tervislik. Kookosõli kui küllastunud rasv ei oksüdeeru nii kergesti kuumutades. Sisaldab E-vitamiini ja muid kasulikke ühendeid. Õlisid ei tohi ju päikese käeski hoida: oksüdeeruvad. Mis siis veel kuumutamisest rääkida.

Ja kookosrasv paneb keharasvad ka põlema. Panen kõik oma treenitavad sügiseseks võistluseks valmistudes selle peale. B)

Sääl herr Otteri antud lingis oli rapsiõli 6 ja 3 suhteks toodud 2:1 . Pole ju üldse paha ;) .

Krt vägisi jääb mulje , et prae millega tahad ikka on halb. Ostsin raske raha eest purgi "Virgin coconut oil"i . Tohib siis sellega praadida või mitte ? . Või topin lihtsalt lusikaga suhu <_< . Igal juhul tundub , et praadimiseks kasutan edaspidi viinamarjaseemne õli (kuigi mule tundub , et mul õnnestus osta seda külmpressitud variandina :huh: ). Searasva ei ole õnnestunud poest leida , mina ei tea mis need pilud sellega teevad , viskavad minema äkki :angry: . Tahaks ju nii väga tervislikult elada :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei valmistata külmpressmeetodil.

???

Võibolla, et lihtsalt Eestis ei ole saada külmpress...OK. Vaatame edasi:

On küll. Mulle kingiti pudel Borgese külmpressitud viinamarjaseemneõli. Kasutan salatites.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Praadige searasvaga.

Praengi. Kahesajagrammine pakk maksab 7.50 ning seda jätkub ikka jupiks ajaks. Mulle millegipärast tundub, et searasva läheb praadides tunduvalt vähem kui mistahes õli, teda justkui jätkuks pannil kauemaks :rolleyes:

No vahel on ikka hea midagi VÕIS kuldpruuniks praadida <_<

Võis praetud kana poolkoivad, mmmmmm..... Pärast praadimist valad või ja kanamahlade segu tatrale, natuke hapukoort ka veel juurde, ja pidusöök võib alata :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Praengi. Kahesajagrammine pakk maksab 7.50 ning seda jätkub ikka jupiks ajaks. Mulle millegipärast tundub, et searasva läheb praadides tunduvalt vähem kui mistahes õli, teda justkui jätkuks pannil kauemaks <_<

Võis praetud kana poolkoivad, mmmmmm..... Pärast praadimist valad või ja kanamahlade segu tatrale, natuke hapukoort ka veel juurde, ja pidusöök võib alata :rolleyes:

Õudne :angry:

Ma loodan, et see on harv nähtus.

Kas sinu juudist vanaema ei ole sulle õpetanud, mida kokku ei panda? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Õudne :rolleyes:

Ma loodan, et see on harv nähtus.

Kas sinu juudist vanaema ei ole sulle õpetanud, mida kokku ei panda? :rolleyes:

See ON harv nähtus <_<

Minu juudist vanaema keedab mulle hommikuks ÜHE muna, sest daam lihtsalt ei söö rohkem, ei sobi. Viimati ma küsisin, kas ma võin pool töö juurde kaasa võtta :angry:

Seega, ma eriti ei vestle temaga söögiteemadel, see võib lõppeda väga tühja kõhuga :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×