Jump to content
Sign in to follow this  
marjasha

Rulluisutajad vs autojuhid

Recommended Posts

Tahaks teada teie mõtteid ja arvamusi selle teema kohta. Tabasalu säästukast Suurupi teeotsani on kuskil 8,5 km ja kuskil 4 suuremat ristumist teega, ise olen teinud alati edasi-tagasi sõidu, niiet neid ristumisi pean mitu korda läbima. Tavaliselt ma ikka näen, kui auto tahab ära keerata ja siis saan hoo ilusti seisma, või laseb autojuht mind läbi, aga mõne koha peal, kus kiirus ikka nii suur, et pidama saaks ainult teepeenrasse sukeldudes :D võib jamaks minna, kui ootamatult mõni ette keerab. Endal õnneks kõik hästi läinud, kuigi paar kõhedat hetke on ikka olnud. Millised on teie kogemused uisutajatena, kui ka autojuhtidena? Autojuhi poolelt mõtlen just seda, et kas inimene, kes ise uisutamas ei käi, saab ikka aru, kui raske on suure kiiruse pealt pidama saada, kuigi autol vist eesõigus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.5 km kohta 4 ristumist. Ma arvan et sel juhul pole probleem igakord igaks juhuks nende ristmike ette korraks seisma jääda. :D

Edited by Capricorn

Share this post


Link to post
Share on other sites
8.5 km kohta 4 ristumist. Ma arvan et sel juhul pole probleem igakord igaks juhuks nende ristmike ette korraks seisma jääda. :D

No tegelikult on rohkem ikka, aga 4 suuremat ja üks on just peale pikka laskumist- esimene kord, kui seda teed sõitsin, ei saanud hoogu maha ja pidin üle kaela käima seal, sest ülesõidul keskel saareke, mis kividest, mitte sile, õnneks jäin püsti ja ühtegi auot ka ei tulnud. Nüüd olen päris palju seda teed sõitnud ja oskan rohkem arvestada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sõidan sealkandis nii uiskudega, kui ka keeran autoga ühest teeotsast. Ise lasen alati uisutajad-ratturid läbi ja olen kohanud ka ainult viisakaid autojuhte... ilmselt kohaliku on seal harjunud, et tuleb roolis arvestav olla, jamaks võib minna siis, kui mõni võõras sõidab.

Aga minu arvates on ka see suur probleem, et enamik uisutajaid ei oska pidurdada ja ei tee ka midagi, et see selgeks saada... laskumise all mõtled sa ilmselt seda jõnksu Mummi trahteri juures- usu mind, see pole laskumine ja kiirused ei ose seal siledal maal kusagil suured. Kui pidurdamine selge, siis 30-40 km/h saab hoo päris kähku seisma ja kiiremini sa seal teel küll ei liigu. PIDURDAMINE MASSIDESSE! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sõidan seal aeg-ajalt, pirurdamine selge (nii T-pidurdus, kui ringpidurdus) aga pimedaid nurki on palju, ja kui olla ikka kiiruisutaja siis on vahepeal seismajäämine kurjast, rikub trenni ära ju.

aga jah... liikluskultuur meil rulluisutajaid ei soosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, kui ikka autojuhil on eesõigus, siis tuleks sellega ka arvestada.

Oleme ausad, isegi kui autojuhil ei ole eesõigus, siis peaks ikka iga rulluisutaja hoolitsema ise selle eest, et ta eluga sellest ristmikust välja tuleks.

Ise rullitan pirital ja seal sellist probleemi pole, üks ristumine autoteega küll on aga seal suht vähe liiklust.

Ausalt öeldes märkasin alles hiljuti, et seal on autodel eesõigus :P õnneks pole midagi ohtlikku olnud ka :D

Teema pole küll rattastest, aga mainiksin ära, et rattaga linnas kõnniteel sõites on ikka paras peavalu see, et autojuhid kõrvaltänavast välja sõites sõidavad põhimõtteliselt teeni välja ja siis jäävad sinna ootama millal oma pöörde lõpuni saavad teha.

Siis see vaene rattur peab elueest pidurdama, et mitte üle kapoti lennata, kui pidama saab siis peab seal ootama millal auto saab oma pöörde ära teha.

Tegelikult peaks vist ratturil olema eesõigus ja autojuht peaks sõitma välja täpselt niipalju, kui vaja ,selleks et näha kas vasakult tuleb keegi või ei.

Aga noh mis siin ikka rääkida, muretsema peab ikka see kes haavatavam on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Autot on palju raskem suure kiiruse pealt pidama saada. Võiks öelda isegi et võimatu.

siit loogika - sõitku aeglasemalt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teema pole küll rattastest, aga mainiksin ära, et rattaga linnas kõnniteel sõites on ikka paras peavalu see, et autojuhid kõrvaltänavast välja sõites sõidavad põhimõtteliselt teeni välja ja siis jäävad sinna ootama millal oma pöörde lõpuni saavad teha.

Siis see vaene rattur peab elueest pidurdama, et mitte üle kapoti lennata, kui pidama saab siis peab seal ootama millal auto saab oma pöörde ära teha.

Tegelikult peaks vist ratturil olema eesõigus ja autojuht peaks sõitma välja täpselt niipalju, kui vaja ,selleks et näha kas vasakult tuleb keegi või ei.

No ütleme nii, et seda ei saa sada prossa autojuhtide kraesse panna. Liikluskorraldus on lihtsalt niivõrd SITT, et muud varianti polegi. Räägin siis sellest kõrvaltänava variandist.

On päris palju kohti, kus lihtsalt ristmiku äär on niivõrd asju täis topitud (maju, võsa, puid, turiste pluss veel mingid paar jobu üritavad teed ületakohas kus seda ei tohiks teha) et nähtavus on lihtsalt niivõrd null, et pead lihtsalt nihkuma ninaga tee peale välja, et üldse selgusele jõuda kas ja kes ja kust tuleb. Ja siis on arusaadav, et jalgratturi rada (või ütleme siis nii, et see koht kus siis ratturil PEAKS rada olema) lihtsalt kaetakse ära.

Nagu on mittearusaajaid autojuhte on ka täpselt samasuguseid rattureid. Kuna pole rattateid sõidetakse heal juhul autoteel, tavaliselt aga kõnniteel. Kõnniteega on jälle see pull lugu, et kui satud tihedamini asustatud sõidutee äärde ja satud majade vahelt või nurga tagant siis välja astuma, on tõenäosus ütlme umbes nii 7% läheduses, et mingi rattur sulle vasku tuiskab ja sulle põhimõtteliselt otsa sõidab. Nii et kui ma nüüd jala käin, siis ma pistan nina ennem nurga tagant välja et näha, ega mõnda hullunud maratonivana mulle vastu ei küta.

Ühesõnaga. Probleem algab liikluskorraldusest. Pole jalgrattaridasid, pole jalgrattateid, pole neid mehi kes liiklusmärke viitsiks okste seest välja lõigata, pole neid mehi kes tänava ääri puhtana ja korras hoiaks, pole neid mehi kes õiglust jalule seaks. On ainult hunnik jobusid ja tõenäoliselt kuulun ka ise nende hulka.

edit:

P.S. Ja ratturid kes te ikka SÕIDATE kõnniteedel. Paluks ikka ennem sebra sealt pukist maha ronida ja ratas käekõrval üle tee minna, nagu ka liikluseeskirjades peaks kirjas olema. Autojuht lihtsalt ei jõua midagi teha, kui sa kuskilt majanuka tagant välja vuhised ja üle sebra kütad. Kui jalakäiat/jooksjat ikka veel näeb siis ratta kiirus on tavaliselt piisavalt suur, et ei jõua möh ka öelda.

Ja autojuhid, vaadake ikka küljepeeglitesse ka ennem pöördeid.

kthx.

Share this post


Link to post
Share on other sites
siit loogika - sõitku aeglasemalt !

Siit ka loogika rulluisutajad, jalgratturid, rulatajad võivad sõita aeglasemalt.

Kui autojuhil on aega siis siis sõitku mõne ülalpool mainitud vahendiga või käigu jala.

Mitte ärgu pidurdagu linnas 40ga või maanteel 80ga liiklusvoogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitte ärgu pidurdagu linnas 40ga või maanteel 80ga liiklusvoogu.

Kui sind häirib siis pane suunatuli sisse ja sõida mööda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pean kahjuks "Rebasega" nõustuma ja möönma, et suureks kurjajuureks on muidugi liikluskorraldus või siis selle puudumine.

Aga isiklikult pean ikkagi suuremaks probleemiks meie liikluskultuuri puudulikkust.

Liiklusmärke võib ju muidugi panna ülesse, aga nende järgimine on kinni ikka seal kahe kõrva vahel.

Seni aga kuni üksteise austamine veel aega võtab, peab ikka õrnem liikleja 110%-st valvsust säilitama.

Aga loodame, et asi paraneb. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Autot on palju raskem suure kiiruse pealt pidama saada. Võiks öelda isegi et võimatu.

Loomulikult ei saa suurel kiirusel autot pidama, kuid jutt oli üle kergliiklustee minevatest suhteliselt väikestest ristmikest, hakkad 90-ga keerama ntx rannamõisa teelt lollidemaa poole!!!!!

Kiirusel 30 km/h on auto peatamine võrreldes samakiire uisutajaga momentaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loota võib.

Ise olen vast selle poolt, et iga autojuht võiks käia ütleme näiteks iga 3 aasta tagant liikluskoolis, võtta sealt üks autõpetaja ja teha tunnikene 'õppesõitu'. Peale seda on õpetajal ju hea ülevaade, kuida sa 'arenenud' oled ja annaks sulle näpunäiteid, mida saaks/võiks/peaks teisiti tegema.

Ja mis puutub jalgratturitesse, siis ma mäletan et heal ammusel ajal tehti (põhi)koolides ka jalgrattalubasid (mis mul siiamaani alles on). Kuigi jah meil on vist nii et kui oled 16 siis vist selliseid asju vaja pole. Julgen arvata, et on ikka küll. Mingi kogemus või baasteadmised võiks ikka olemas olla, ennem kui rattaga hakkad ringi kütma tänavatel. Momendil on situatsioon selline, et autoga sõites pead läbima mingi 6-12 kuise intensiivkursuse, jalgrata või mopeediga võid aga liigelda ilma mingeid pabereid omamata. Et tegkib küsimus kas autojuhid on lollakad, et nad ei suuda samasid reegleid selgeks saada mida ratturid ja mopeedijuhid omandavad iseseisvalt? Või on siis tõesti nii, et terve selle 6 kuu jooksul autokoolis õpitakse käiku vahetama?

Mõtlemisainet kuipalju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siit ka loogika rulluisutajad, jalgratturid, rulatajad võivad sõita aeglasemalt.

Kui autojuhil on aega siis siis sõitku mõne ülalpool mainitud vahendiga või käigu jala.

Mitte ärgu pidurdagu linnas 40ga või maanteel 80ga liiklusvoogu.

no kaalume nüüd natuke õigusi: mõlemal on õigus sõita eks? - on. Nii.. kui mina sõidan uiskudega ja mõni lammas mu alla ajab on jutt kas a) suurest tervisevigastuses (sest faktiliselt uisutaja kukkudes liigub nagu juust mööda riivi) b ) surm - (kahjuks on inimelu kaotus). Teisest küljest, mis võib juhtuda (äärmus) - auto saab viga (materiaalne kahju)...

ma "kaldun arvama", et ühiskonnas hinnatakse enam inimelu kui materiaalset kahju. Seega ... olge mõistlikud ja sõitke silmad lahti, eriti veel kui on teada, et antud koht on teada tuntud sportimise piirkond.

PS! ma kirjutasin rulluistuaja kaitseks sellepärast, et tõsiselt suur probleem on algajal sõitma õppimine. Nemad on need sportlaste grupp, kes tõsiselt suuri vigastusi saavad ja ka vaimseid šokke, kui nad üritavad üle zebra uimerdada ning autojuht lihtsalt kihutab sealt läbi, eeldades, et algaja rulluisutajal läheb veel aega. Thats scary sh*t... eriti tütarlaste. Nii kiire ei tohiks kellelgi olla, et ei suudetaks 20 sec oma ajast ohverdada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8.5 km kohta 4 ristumist. Ma arvan et sel juhul pole probleem igakord igaks juhuks nende ristmike ette korraks seisma jääda. :D

tegelikult on, ajab rütmi segi, see on nagu teeksid ntx 10 -st seeriat ja siis 3, 5 ja 8 peal pead vahet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tegelikult on, ajab rütmi segi, see on nagu teeksid ntx 10 -st seeriat ja siis 3, 5 ja 8 peal pead vahet.

Kui ajab rütmi segi, siis on ehk õigem valida jõusaal kus sind ei segata. Või siis antud juhul rulluisurada, kus sa ei pea selliseid peatusi tegema.

Asju peab tegema õigetes kohtades. Sa näiteks ei lähe ju peldikusse õhtust sööma ja siis irised, et pole kohta kuhu piimaklaasi panna ja kurat et siin vetsuharjapotis kahvlit pole - ilgelt hea oleks võtta.

Nii et vali omal uisutamiseks turvaline paik. Või kui selline variant ei sobi, siis pead arvestama ümbrusega ning faktiga, et sul ei pruugi olla õigus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nii et vali omal uisutamiseks turvaline paik. Või kui selline variant ei sobi, siis pead arvestama ümbrusega ning faktiga, et sul ei pruugi olla õigus.

ütle mulle ka see koht, kus uisutaja saab turvaliselt sõita :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui ajab rütmi segi, siis on ehk õigem valida jõusaal kus sind ei segata. Või siis antud juhul rulluisurada, kus sa ei pea selliseid peatusi tegema.

seda mina teengi ja suudan ka rütmi muutustega kohaneda:)

Kui väidetakse, et pole probleem 8 km (ehk nii 15-20 min) jooksul mõned korrad nii igaks juhuks peatuda, siis tõin arusaadava näite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vat kuna ma uisutaja pole, siis ma ei oska sulle sellist kohta pakkuda. Kas uisutajatel oma kodulehte pole? Või mingit siseringi, kus info liiguks. Ma olen aru saanud ja mulje jäänud et pirital peaks saama mööda randa kimada küll. Kui pikkuse mõttes jääb väheks, keera ots ringi ja tee mitu ringi. Indrek Sei teeb basseinis koguaeg 50 meetriseid otsi ja ta küll ei virise :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vat kuna ma uisutaja pole, siis ma ei oska sulle sellist kohta pakkuda. Kas uisutajatel oma kodulehte pole? Või mingit siseringi, kus info liiguks. Ma olen aru saanud ja mulje jäänud et pirital peaks saama mööda randa kimada küll. Kui pikkuse mõttes jääb väheks, keera ots ringi ja tee mitu ringi.

Eeega see pirita nüüd ka mingi väga hea koht pole, ma mõtlen just kiiremateks sõitudeks.

Autodega kokku põrkamise oht on muidugi minimaalne, kuid jalkäijaid on seal rohkem kui küll, kes ka hüppavad teele kuidas jumal juhatab.

Oli endalgi paar aastat tagasi üks õnntus, kui üks mees arvas, et oleks lahe selg ees üle rullikatee minna ja nii ma siis temast üle lendasin.

Sain õnneks käed ette ja suuremad vigastused jäid tulematta. Endal seekord puudusid igasugused kaitsmed, oli marrastusi jne, luud-kondid jäid terveks.

Soovitan soojalt kaitsmeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vat kuna ma uisutaja pole, siis ma ei oska sulle sellist kohta pakkuda. Kas uisutajatel oma kodulehte pole? Või mingit siseringi, kus info liiguks. Ma olen aru saanud ja mulje jäänud et pirital peaks saama mööda randa kimada küll. Kui pikkuse mõttes jääb väheks, keera ots ringi ja tee mitu ringi. Indrek Sei teeb basseinis koguaeg 50 meetriseid otsi ja ta küll ei virise :D

Tee mõni ring uiskudel ja veendud, et pirita kallasrada sobib kulgemiseks, kuid trenniks see sobilik vaid varahommikul v hilisõhtul, kui tühi ettearvamatu käitumisega kaasliiklejatest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×