Jump to content
nomam

südame tugevdamine

Recommended Posts

Tervist,

Olen ca 3 aastat jõusaali käinud ning nüüd arsti juurde minnes selgus, et süda on "liialt nõrk",

kas peaksin kangid nurka viskama ja ainult aeroobsega tegelema,,,

Kõik head ettepanekud ja kavad teretulnud

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loomulikult pead aeroobsele rohkem rõhku pöörama ja jõusaali mahtu kõvasti vähendama. Kõige nõrgem lüli ütleb alati esimesena üles. Pead oma lüli uuesti ära parandama, kui annab. Käi regulaarselt südametesti tegemas, et tulemusi hinnata. See rohkem spets arstide pärusmaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idikas. ära tahad inimest tappa või. see süda ongi jõusaali pärast üle punnitud. jõusaal on südamele ja kogu vereringele koormaks. tee spordiarsti juures koormustest ja seal öeldakse täpselt kui suure pulsisagedusega ja mida sa tegema pead. jõusaali mahtu tuleb raudselt vähendada aga päris ära jätma ikka ei pea. samuti on käsimüügis cardiosan tabletid or something. umbes magneesium ja b rühma vitamiine mõni vist. väga head on näit tartu ülikooli kliinikumi spordiarstid. rahvas ärge unustage aeroobset. asi peab ikka tasakaalus olema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna tegemist südamega, siis võib juhtuda et üle ühe korra selle vastu eksida ei saa. Parem uuri jah ikka eriala arstide käest, nad kõige pädevamad selles küsimuses!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selle südamega on jah niimoodi, et arsti juures tuleks käia see on kindel. Ja kui tahad oma südame lihaseid tugevdada siis jooksmine või üldse aeroobne madalal pulsisagedusel kerge sörk niiöelda, aga pikalt. Jõusaalist niipalju, et minul siin ka kunagi väiksed probleemid aga käin ikka ja teen tunde järgi muidu vist sureks maha kui ei saaks trennis käia. Aga peamine ise tunned üle ei maksa pingutada! Ja arsti juures tee koormus testid värgid ja küsi nõu spordi arstilt mitte südame arstilt need ei luba midagi teha:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

mul oli sama lugu, et süda nõrk ning taastumine aeglane, selleks, et südant tugevdada, peab tegema sellist aeroobset trenni, et keel päris kurgulakke kinni ei jääks, ehk siis madala pulsisagedusega, see on sõltuvalt vanusest erinev. Trenni peaks tegema vähemalt 3x nädalas jne. võib-olla arst juba seletas seda juba, kuid ehk on abiks ikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

mul oli ka mõned aastad tagasi süda üpris nõrk,käisin pidevalt koormus teste tegemas.

see avaldus selles,et ei suutnud aeroopset trenni peaaegu üldse teha.Arsti ettekirjutuste järgi hakkasin trenni tegema ja praeguseks teen trenni täis koormusega.Peaksid ikkagi arstiga oma treening kava paika panema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kangi nurka visata pole mõtet.Soovitan aeroobne treening sooritada kohe peale mõõdukat kangitreeningut mõnel kardioseadmel - sel moel saab südant treeniva efekti tunduvalt lühema ajaga,sest oled ju eelnevalt end jõutreeninguga väsitanud.Vajalik pulsisagedus Sinu puhul on tõenäoliselt 120-130 lööki minutis,täpselt saab selle paika panna muidugi peale kardiotesti sooritamist.Aeroobse osa pikkust tuleks vastavalt enesetundele suurendada järk-järgult umbes poole tunnini.Kui teed aeroobset eraldi,siis on vajalik muidugi pikem aeg.Ja sellist kerget aeroobset treeningut tuleks teha 3-5 korda nädalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milline oleks kõige parem treening südamele, et parandada taastumisaega, alandada löökide arvu sörkides ja puhkeasendis(HRsit) jne. Ehk siis südand otseses mõttes suuremaks/tugevamaks kasvatada.

Milline pulsivahemik, treeningu kestvus...? Kindlad toiduained,-lisandid (l-karnitiin...)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terv!

Käsisin arsti juures hiljuti ja ylevaatlusel selgus et süda nõrga võitu ja kaal ka suure võitu.Niisiis eesmärk tugevdada süda.Milliseid treeniguid teha et südant tugevdada ja kas on mingied eri nippe(toit,toidulisand)mis aitaks sydant tugevdada.Olen 21 aastane,märgin ära.Ja tahan terveks eluks tugevat südant,mitte 30 aastasena hakata probleemitsema.Märgin ka ära et kaal on 115kg ja pikkus 189cm.

Kõik abi ja mõttet oodatud!Tänan vastukaja eest :rolleyes:

Edited by j6ujunn

Share this post


Link to post
Share on other sites

teha palju aeroobset trenni, kui kaal väga suur siis mitte algul jooksmas käia, esmalt kõndimine, siis jooksmine, suure kaalu korral jooksmine võib kahjustada põlvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tähendab nagu ma aru saan kõndi võib pea lõputult teha ja ylekoormust ei saa aga joosta mingi yle 3x nädalas ei soovitata,on mul õigus??

Põhimõtteliselt jah . Kuigi alati võib ka kõndimisest saada lihtsald mitte ülepingutada kui tunned et hakkad väga äa väsima ära rohkem kõnni õhtu-järgmine päev uuesti :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

keegi oskab öelda palju 1h kõndi kaloreid ka kulutab?Kõnd oleks kiirkõnni moodi rohkem,mitte väga aeglane.

Edited by j6ujunn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×