Jump to content
M.M.

Ketogeenne dieet, ketoos, ketoosi saavutamine, ketoosiseisundi diagnoosimine

Recommended Posts

umbes sama palju kui tavaliselt. vbl tsipake (-10%) vähem kui muidu, kuid pmst töötab asi ka defitsiidita .

rasvad võid väga julgelt lakke lüüa ning küllastunud rasva ära karda. aga süsikatest tuleb asi kindlasti väga puhas hoida, vaid köögi- ja juurvilja aeg-ajalt lisada.

sellisel juhul julgen lubada et asi töötab - proovitud.

Kas köögi- ja juurviljade lisamine on kohustuslik või töötab keto dieet ka ilma nendeta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas köögi- ja juurviljade lisamine on kohustuslik või töötab keto dieet ka ilma nendeta?

Mõtle nüüd veidi, mida köögi- ja juurviljad sisaldavad, lisaks süsikatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mõtle nüüd veidi, mida köögi- ja juurviljad sisaldavad, lisaks süsikatele.

Sellest vastusest polnud abi kahjuks. Sisaldav vitamiine ja mineraale?

Edited by kiqu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nii palju, et saaks vit ja min vajadused kaetud ja süsikaid liiga palju ei tuleks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas selline selline menüü oleks sobilik, kui teen keto dieeti?

kaal: 70kg

rasvavaba mass: 58kg

Üldkaloraaz: 2240kcal

süsivesikud: kuni 30g

rasv: 187g

valgud:140g

toidukordade arv: 5

keskmine toidukord:

rasv: 37g

valk: 28g

Toidukord nr1: 361kcal

2 praemuna = 100g ( valk:13.6g ; rasv 15.2g) kalorid: 191kcal

peekon = 30g ( valk:6g ; rasv 20g) kalorid: 180kcal

köögiviljad 50g

Toidukord nr2: 500kcal

juust 25% = 150g ( valk:38g ; rasv: 38g) kalorid: 500kcal

köögiviljad 50g

Toidukord nr3: 722kclal

peekon= 120g ( valk:26g ; rasv:80g) kalorid: 722kcal

köögiviljad 50g

Toidukord nr4: 113kcal

tuunikala konserv= 185g ( valk:33g ; rasv:0g) kalorid: 113kcal

köögiviljad 50g

Toidukord nr5: 489kcal

praetud hakkliha(sea)= 150g (valk:31g ; rasv:40g) kalorid: 489kcal

redist/muud köögiviljad 50g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tere, mul on selline rumal küsimus! Kas keha läheb ketoosi, kui tarbin päevas pokaali valget veini, vahel ka 2-3 pokaali? Seejuures jääb süsivesikute norm 10g piirimaile päevas?

Tänud neile juba ette, kes vastata viitsivad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seda ma tean, kui palju veinis süsivesikuid leidub. Mõtlesin hoopis seda, kas mõjub kuidagi pärssivalt keto seisundile? Või pole vahet-peaasi, et süsikatega lõhki ei läheks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jagan siis ka mõningaid oma ketomõtteid. Olen ketoga hetkel 12kg alla võtnud, trend soodne, lähenen kiirelt 10%-le. Nii et asi toimib normaalselt.

Aga oskab keegi nõu anda, kui palju peaks juur- ja köögivilju lisama keto menüüsse?

Juurviljad tõmbavad su kohe ketost maha. Vitamiinid ja mineraalid tuleb keto ajal süüa sisse tablettidest. Sorry, aga nii on. Edukaks ketoks tuleb jõudumööda vältida kõiki süsivesikuid - reaalselt ei ole mingit normi, et "nii palju võib küll". Jah, võib kaalust alla võtta küll ka nii, et sööd süsikaid nt 30+ grammi, aga siis ei ole see enam keto vaid low-carb või low-calories dieet. Koos kõigi nende probleemidega, mis kaasnevad.

Toon ühe näite. Olen tsüklilisel ketodieedil ja paar nädalat tagasi sõin kolmapäeval 200g tomatipastat tomatisupi kujul. Kokku 32g süsivesikuid. Laksti ketost maas, sellel nädalal ei läinudki enam ketosse tagasi ja ei kaotanud ka kaalus mitte midagi.

Tere, mul on selline rumal küsimus! Kas keha läheb ketoosi, kui tarbin päevas pokaali valget veini, vahel ka 2-3 pokaali? Seejuures jääb süsivesikute norm 10g piirimaile päevas?

Tänud neile juba ette, kes vastata viitsivad.

Kuiv vein ei tõmba ketost maha, joo palju tahad. Ma joon mõnikord kuni pool pudelit õhtuga ära ja hommikul olen kenasti ketos. Kange alkohol aga koguni süvendab ketoosi. Mitte et see oleks soovitus tina panna, aga füsioloogia aspektist nii lihtsalt on.

--

Üldiselt soovitan kõigil keto-tegijatel hankida Ketostix testribad. Neid saab tellida nt netist; apteekides on minu teada seis kesine. Ketostix näitab konkreetselt ära, kas oled ketos või ei ole. Riba ei pea näitama suurt sisaldust, aga kui ikka üldse ei ole ketokehi veres, siis ei saa rääkida ka ketogeenilisest dieedist.

Ja veel üks metoodiline soovitus. Kui soovid ketoosi jõuda, olgu dieedi alguses või CKD puhul nädala esimestel päevadel, siis tee ülekeha 15-20 kuni isegi 50 kordust seerias pikki jõusaalitrenne. Raskused ei pea suured olema, oluline on maht ja kõikide lihaste kaasatus glükogeeni varude hävitamiseks. Võtab naksti ketosse.

Keto ja sellega seonduva trenni kohta tasub muide lugeda Lyle McDonald'i raamatuid. Ei ole vaja ta soovitusi 100% täita, aga ta kirjeldab väga täpselt ära, kuidas see asi põhimõtteliselt toimib.

Ahjaa, ja kui rääkida ketosöökidest, siis soovitan pöörata rõhku igasugustele kastmetele. Nt 80% majonees vähese kange sinepi, oliiviõli ja sidrunimahlaga. Jne. Kastmetega saab väga kergel kombel süüa sisse korraliku hulga rasva, millega muidu peaks silmad punnis vaeva nägema. Teine hea variant on võis praetud šampinjonid. Šampinjon tühi ei sisalda suurt midagi, aga võid võtavad nad võimsalt sisse.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuidas jõuvarudega on? Kuidas lihasmass säilib?

Keto on huvitav asi, aga ma pole kunagi eriti aru saanud, mis inimesi selle poole tõmbab. Enamikele on Ketos olemine ebamugav, kas enesetunne kehv või lihtsalt hakkab ajudele süsivesikute pidev vältimine. Lisaks tihtipeale nõrgad trennid, kehv uni jne. Eks kiire vee-kaalu langus ja pildi teravamaks muutumine on kindlasti suur faktor - olgugi, et illusioon. :P

Kas tavapärane kalorite piiramine oli siis liiga raske järgimiseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Need on kõik asjalikud ja pädevad kahtlused ning küsimused.

Esiteks, lihasmass tundub säilivat. Tõe hetk tuleb siis, kui laen uuesti süsivesikutega täis, aga nt nö strateegilised lihasümbermõõdud ei ole langenud. Usun ja loodan, et läbimõeldud trenn ja korralik valkude-glutamiinidega varustamine tasub ära ja kaotus ei ole väga suur. Ma ei ole ka kulturist, nii et kui mingit 50cm biitsepsit oleks raskem hoida, siis mul ei ole nii meeletut lihasmassi, mida peaks vastu looduse tahet püüdma säilitada.

Kui "jõuvarudest" (energiast?) rääkida, siis see on ketogeenilise dieedi tugev külg. Jõudu ja pealehakkamist, et mahtu teha, on päris hästi.

Tean, et osad kurdavad kehva und ja neid muid asju, aga mul neid tõesti ei esine. Uni on minu arust isegi parem. Ajudele nagu otseselt küll midagi ei hakka. Ajudele ka sõna otseses mõttes, sest ma õpin ülikoolis ja on vaja üsna palju ajusid liigutada :) Lihtsalt low carbiga oli see probleem, et hakkas nagu õppeedukusele servast.

See vee-jutt on levinud valearusaam, mis tuleneb sellest, et 80-100kg mees võtab tõesti esimese nädalaga kohe kiirelt 1-2kg alla vee arvelt. Edasisel kaalulangusel pole veega enam midagi pistmist. Inimesed ei võta vee arvelt 5-10 või rohkem kg alla, nad sureks veepuuduse kätte lihtsalt ära.

"Tavapärane kalorite piiramine" on väga hea meetod, kui see juhtumisi antud isiku puhul töötab. Inimeste ainevahetus on väga erinev, sõltuvalt ainevahetustüübist, vanusest, soost, füüsilisest vormist ja paljudest muudest muutujatest. On inimesi, kes piiravad kaloraaži 200kcal alla päevast energiatarvet, teevad trenni rõõmsalt edasi ja kaotavad kenasti rasva. Kahjuks osadel see ei lihtsalt ei toimi - mis juhtub on see, et mida rohkem kärbid, seda aeglasemaks jääb ainevahetus ja seda vähem jaksad trenni teha. Ehk siis energiadefitisiidi arvelt ei hakka esiteks mitte kaalu kaotama vaid hoopis muutud uimaseks. Edasi kärpides jääd aga haigeks või lihtsalt ei jõua enam trenni teha. Nende inimeste jaoks on keto lihtsalt üks väga hea praktiline lahendus.

Eriti just 20-smth poisid laiavad, et "mis keto, mis jamate mehed, ärge lihtsalt päevas üle 3 tahvli šokolaadi sööge ja olete varsti kuivad!". Kahjuks ainevahetus aeglustub ja hormonaalne tasakaal muutub tasapisi ja 30ndates-40ndates meeste jaoks on see kõik lihtsalt raskem.

Kuidas jõuvarudega on? Kuidas lihasmass säilib?

Keto on huvitav asi, aga ma pole kunagi eriti aru saanud, mis inimesi selle poole tõmbab. Enamikele on Ketos olemine ebamugav, kas enesetunne kehv või lihtsalt hakkab ajudele süsivesikute pidev vältimine. Lisaks tihtipeale nõrgad trennid, kehv uni jne. Eks kiire vee-kaalu langus ja pildi teravamaks muutumine on kindlasti suur faktor - olgugi, et illusioon. :P

Kas tavapärane kalorite piiramine oli siis liiga raske järgimiseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jagaks ka oma kogemust. Otsustasin pekist lahti saada ja valisin selleks keto dieedi. Alustasin 11. detsmbil, kaal näitas siis 105 kg ja rasvaprotsent hinnanguliselt 25.

Toitumisel gramme ei loe, üritan süüa mitmekesiselt - erinev liha, maks, kala, juust, munad, hapukoor. Õhtuti krõbistan metspähkleid. Lisaks toorsalt ja vähese süsivesikutesisaldusega aedviljad. Joon teed, koorega kohvi, päevas klaas piima/keefiri ja muidugi vett. Tühja kõhu tunnet pole, magusaisu pole, ahvatlusi tekitab ainult leib.

Täna hommikul näitas kaal 101,9, ehk esimese nädalaga läks 3 kg. Esimestel päevadel oli enesetunne kehvavõitu - nagu kerge pohmell, unekas ja silmad kipitasid. Tänaseks tunnen ennast suurepäraselt, energiat on. Jõusaali pole veel selles seisundis läinud, katkine käsi paraneb.

Järve keskuse apteegist sain ka testiribasid (igal pool neid pole) ja hetkel näitab 5 värvi skaalal 2-3 vahele ketokehade arvu. Nuuskpiirituse haisu pole (veel) tekkinud.

Tundub, et mulle selline variant sobib ja kindlasti kirjutan paari nädala pärast progressist ja tunnetest uuesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks alguses kukub veekaal, seega see 3kg on tavapärane. Nädal võib mõne jaoks olla piisav kohanemisperiood küll, et suuremast vaevast mööda saada.

Huvitav olekski nüüd näha, et kuidas on enesetunne näiteks 3 kuu möödudes ja kuidas trennid välja näevad, sest see saab olema peamine mõõdupuu sportlase jaoks.

Nö. spets dieetide puhul ongi tähtis see, et kuidas on pikema-ajaline suutlikkus neid järgida ning kas tulemused on püsivad, või kaovad kiiresti peale dieedist loobumist. Kõige hullem ongi see, kui dieet on vaimselt raske, kurnav ning tagatipuks, kui alla antakse siis on paari kuuga vana olukord tagasi - kuna kogu energia on pandud selle dieedi alla ja mitte üldiste teadmiste omandamiseks, mis aitaksid toitumist jooksvalt ja paindlikult korrigeerida. :)

Keto peaks olema ülekaalulistele alguses päris hea küll kuna aitab kiiresti piirata veresuhkru kõikumisi ja parandab insuliinitundlikkust, mis on paljudel ülekaalulistel vähemalt mingis osas problemaatiline. Kui aga kaal juba normaliseerub ning kaloraaž samuti üldiselt väheneb siis see "eelis" kipub vähenema.

Aga eks hoia kursis kuidas läheb. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lihtsalt low carbiga oli see probleem, et hakkas nagu õppeedukusele servast.

Oskad sellest lähemalt rääkida? Low carb ja keto vahest trenni ja mõistuse/meeleolu kohapealt.

Endal on samuti low carbiga tihti ajus hall udu, päris selgeks pole kunagi löönud, nagu paljud kirjeldavad. Kas ketos lööb siis mõistuse järsku selgeks?

Kui sa ketos oled, kas energia liigutamiseks oleneb kah söödud kaloritest? Ma low carbiga pean hullult regullima toidukogustega, et oleks jõudu/tahtmist trenni teha. Niikui liiga madalaks jääb, on võimatu näiteks lõuga tõmmata, 1 seeria teen ära ja pilt taskus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oskad sellest lähemalt rääkida? Low carb ja keto vahest trenni ja mõistuse/meeleolu kohapealt.

Endal on samuti low carbiga tihti ajus hall udu, päris selgeks pole kunagi löönud, nagu paljud kirjeldavad. Kas ketos lööb siis mõistuse järsku selgeks?

Kui sa ketos oled, kas energia liigutamiseks oleneb kah söödud kaloritest? Ma low carbiga pean hullult regullima toidukogustega, et oleks jõudu/tahtmist trenni teha. Niikui liiga madalaks jääb, on võimatu näiteks lõuga tõmmata, 1 seeria teen ära ja pilt taskus.

Veel, ei saa eirata tõsiasja, et ketoos ei toimi sugugi kõikide puhul. Mõned muutuvad eriliselt loiuks, mõte ei liigu enam üldse ja enesetunne on kohtuav, rääkimata seejuures veel mingisuguste trennide tegemisest. Ja isegi parimate püüdluste korral, ka mitmenädalase kohanemisajaga ei suudeta seda seisundit taluda. Sellisel juhul ei tuleks sellisest lähenemisest kramplikult kinni hoida, see ei ole enam tervislik.

http://www.fitness.ee/artikkel/1438/kui-palju-susivesikuid-me-tegelikult-vajame-iii-osa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen hullult hädas selle "brain fog"-iga, 90% ajast on mälu null ja teravus kadunud. Teen low carb, ei sobi, panen süsikaid juurde, jään magama+ muud jamad. Õudne jama ikka küll, teravat aju oleks vaja, aga praegu tundub ainuke töötav variant 6000kcal totaalset saasta päevas. Süsikate piiramisega kehakaal kukub ilusasti ja muud tervisenäitajad paranevad, aga seda oodatud mõistuse selgeks löömist pole veel kogenud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma olen hullult hädas selle "brain fog"-iga, 90% ajast on mälu null ja teravus kadunud. Teen low carb, ei sobi, panen süsikaid juurde, jään magama+ muud jamad. Õudne jama ikka küll, teravat aju oleks vaja, aga praegu tundub ainuke töötav variant 6000kcal totaalset saasta päevas. Süsikate piiramisega kehakaal kukub ilusasti ja muud tervisenäitajad paranevad, aga seda oodatud mõistuse selgeks löömist pole veel kogenud.

Muuda seda millal sa mida sööd. Suuna enamus süsivesikute laadungist õhtule. Kui niikuinii aeg magama minna siis on süsikute rohkusest tingitud unekas igati asja eest. Hommikul/päeval piirdu rohkem valkude/rasvadega. Niivõinaa on õhtune süsikute laadung sul kõik varud täis laadinud ja puudust ei tohiks terve päeva jooksul tekkida. Peaks piisavalt olema, et päev otsa tegutseda ja ka trenni teha.

Muidugi ei pea täiesti süskareid vältima, aga kui oled tundlik siis piirdu väiksemate koguste kompleks-süsivesikutega. Söö valgu/rasva rohkete einete kõrvale salateid ja mõni täistera toote viil vms.

Teine variant on proovida IF-i. Ehk hommikul/päeval kui on tähtis vaimne selgus siis ära üldse söö midagi. Piirdu näiteks kohvi või teega. Törts piima pole probleem. Kui suur kogus süsivesikuid on õhtul näiteks tarbitud siis on üldjuhul ka terve järgmine päev sul kehas piisavalt glükogeenivarusid, et ei tekiks olukorda, kus tekib see "brain fog". Ning samas, piirates süskareid hommikul/päeval - või üldse mitte midagi süües - piirad veresuhkru/insuliini kõikumisi, mis ajutööd ja olemist segada võiksid.

Kui sul aga 6000kcal menüü tavaliselt päevas siis on IF'i praktiseerimine muidugi veidi raske. Aga egas midagi, rasvarohkeid eineid ning õhtul enne magamaminekut laksad kergelt tarbitavaid kiireid süskareid ka veel kalorite jaoks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sysivesikute minimaliseerimine voi arajatmine halba kehahaisu pole pohjustanud? Ammoniaagilaadset higihaisu naiteks? Olen seda osade inimeste puhul tundnud ja minu jaoks taiesti talumatu, eriti veel kui jousaalis hiljem sama masinat/pinki kasutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, mul ei ole 6000 standard, aga siis ma tunnen ennast kõige paremini üldiselt, kui on rämedalt saasta laaditud. Ise ma arvan, et osaliselt ongi süüdi selles aju-udus pidev hüppamine madala ja kõrge süsika vahel.

IF tegelikult teengi, kuigi 12.00 alates hakkan sööma, aga mõistust oleks vaja kuni 16.00.

Ok, ma proovin enne täieliku ketoga üritamist veel madala süsikaga. Võibolla on asi ka kalorite koguses? Palju oleks ok päevas, kui BMR on 2000 ja ega ma suurt sittagi tee päevas, üldiselt istun arvuti taga. 3x nädalas trenn 1h korraga, jõuharjutused.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas sysivesikute minimaliseerimine voi arajatmine halba kehahaisu pole pohjustanud? Ammoniaagilaadset higihaisu naiteks? Olen seda osade inimeste puhul tundnud ja minu jaoks taiesti talumatu, eriti veel kui jousaalis hiljem sama masinat/pinki kasutada.

Peale teravilja ärajätmist kadus mul üldse higihais ära. Kui vahest õlut joon, siis tuleb tagasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×