Jump to content
M.M.

Ketogeenne dieet, ketoos, ketoosi saavutamine, ketoosiseisundi diagnoosimine

Recommended Posts

Sinu pealt vaadates ma küll ei julgeks seda dieeti proovida B) Puhta ära kamminud ;)

Ma vaatan sama...Nende eelnevate "muuu", "blaaa" postidega "kõige asjalikuma postitaja" auhinda küll ei võida.

Edited by -Egert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna üks isik keeras lolliks, kelle pärast teema lukku pandi, siis pole mujale kirjutada. Vajan ROtteri abi, kas kodujuust on lubatud keto ajal või siis mitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna üks isik keeras lolliks, kelle pärast teema lukku pandi, siis pole mujale kirjutada. Vajan ROtteri abi, kas kodujuust on lubatud keto ajal või siis mitte.

Ma pakun, et enne trenni köögi - juurviljad; kodujuust vmt ei tee küll tohutult hullu, kuna trennis kuluvad nad nagunii ära, ja trenn ka vähe lootustandvam..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma pakun, et enne trenni köögi - juurviljad; kodujuust vmt ei tee küll tohutult hullu, kuna trennis kuluvad nad nagunii ära, ja trenn ka vähe lootustandvam..

Ei tee küll tohutult hullu, aga? Ikka parem kui sel ajal kodujuustu siis ei tarbiks?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ei tee küll tohutult hullu, aga? Ikka parem kui sel ajal kodujuustu siis ei tarbiks?

Ka mind hakkas see dieet huvitama, kuid siiski, ennem ei taha sellega alustada, kui olen asja endale korralikult selgeks teinud. Ei ole väga pädev siin teemas veel, kuid minu arvamus on, et võid süüa küll, kuid pead siiski vaatama, et iga söödud 1g valgu kohta sööksid 1,5g rasva ning samas jääksid süsivesikud alla 30g. See kodujuust, mida mina söön on 300g pakis ja terve paki peale sisaldab see 7,2g süsivesikuid. Ei tundu väga hullult olevat, kuid samas mine vaata seda lukku pandud teemat, seal üritasin ühte toidukava teha, kus oleks piisav vahekord rasvadel ja valkudel ja ka süsivesikuid alla 30, siis selle kokku panemine oli küllaltki raske, sest juba mandlites ja hapukoores on piisavalt süsivesikuid, kuigi mõlemad on just head rasvade allikad.

Ehk kui sööd kodujuustu, siis sealt saad süsivesikuid ja lisaks palju valke, millele oleks sinna juurde vaja kõvasti rasvu.

Vastasel juhul, kui ületad selle 30g piiri (umbkaudu), siis lihtsalt ei teki ketoosi seisundit ja kehal pole energiat võimalik saada ketokehadest- seega hakkab arvatavasti kas valku ümber sünteesima(?) energiaks või asub lihaste kallale.

Ära 100% puhta kullana võta, kuid arvan, et tõetera on sees ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ka mind hakkas see dieet huvitama, kuid siiski, ennem ei taha sellega alustada, kui olen asja endale korralikult selgeks teinud. Ei ole väga pädev siin teemas veel, kuid minu arvamus on, et võid süüa küll, kuid pead siiski vaatama, et iga söödud 1g valgu kohta sööksid 1,5g rasva ning samas jääksid süsivesikud alla 30g. See kodujuust, mida mina söön on 300g pakis ja terve paki peale sisaldab see 7,2g süsivesikuid. Ei tundu väga hullult olevat, kuid samas mine vaata seda lukku pandud teemat, seal üritasin ühte toidukava teha, kus oleks piisav vahekord rasvadel ja valkudel ja ka süsivesikuid alla 30, siis selle kokku panemine oli küllaltki raske, sest juba mandlites ja hapukoores on piisavalt süsivesikuid, kuigi mõlemad on just head rasvade allikad.

Ehk kui sööd kodujuustu, siis sealt saad süsivesikuid ja lisaks palju valke, millele oleks sinna juurde vaja kõvasti rasvu.

Vastasel juhul, kui ületad selle 30g piiri (umbkaudu), siis lihtsalt ei teki ketoosi seisundit ja kehal pole energiat võimalik saada ketokehadest- seega hakkab arvatavasti kas valku ümber sünteesima(?) energiaks või asub lihaste kallale.

Ära 100% puhta kullana võta, kuid arvan, et tõetera on sees ;)

1)Seda kava pole tegelikult üldse raske kokku panna, lihtsalt selle kava toidukorrad ei tule kõige suuremad maitseelamused.

2)See 30g süsivesikuid päevas on võetud ju keskmise järgi, inimesed on erinevad ja seega ka süsivesikute vähesus millega ketoosi langeb on ka erinev. Seetõttu on kindlasti oluline kasutada testreid vms.

Huvitab mind ka see, et kuidas te arvutate oma keto-dieedi kaloraaži ? See ei saa ju sama olla nagu tavalisel dieedil (mis sisaldab süsivesikuid)?

Edited by JarmoOberst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna üks isik keeras lolliks, kelle pärast teema lukku pandi, siis pole mujale kirjutada. Vajan ROtteri abi, kas kodujuust on lubatud keto ajal või siis mitte.

Kui sa keto ajal kodujuustust liiga palju süsikaid ei saa siis on kodujuust hea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1)Seda kava pole tegelikult üldse raske kokku panna, lihtsalt selle kava toidukorrad ei tule kõige suuremad maitseelamused.

2)See 30g süsivesikuid päevas on võetud ju keskmise järgi, inimesed on erinevad ja seega ka süsivesikute vähesus millega ketoosi langeb on ka erinev. Seetõttu on kindlasti oluline kasutada testreid vms.

Huvitab mind ka see, et kuidas te arvutate oma keto-dieedi kaloraaži ? See ei saa ju sama olla nagu tavalisel dieedil (mis sisaldab süsivesikuid)?

1. muidugi pole seda kava raske kokku panna, kui teha kava, kus sööd kodujuustu ja selle kõrvale juua 30g õli ! ;) Mina üritasin ja mul läks ikkagi keeruliseks see, sest need 30g süsivesikud tulevad väga kiiresti täis ja ainult õli juua ka ei tahaks väga. Ühesõnaga, minu jaoks oli seda raske kokku panna.

2. Võetud kindlasti keskmise järgi, kuid see on selline väike number, et kui inimestel oleks kõikumist kasvõi 10-15% siis see teeks ainult +- 3-5 g süsivesikuid. Kuid neid testiribasid peaks tõesti kasutama, et veenduda ketoosi olemasolust.

3. Kaloraaži kohta ütles, eelmises teemas kõvasti sõna võtnud, monkeyroll (vist oli nimi nii), et temal oli kaloraaž tavalisest -200kcal väiksem, kui ta selle dieediga tegeles, ja laadimisperioodil kaloraaž positiivne.

(Monkeyroll tundus tark olevat selle ketostiili koha pealt, kuid väga kiirelt läks närvi, kui inimesed ei saanud dieedist aru ja pakkusid süsivesiku rikkamamaid toite ning avaldasid natukene kriitikat, aga see selleks. Ta võiks veidi rahuneda ja endiselt siin teemas sõna võtta ning asjalikke soovitusi jagada :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei tea kas eelmises teemas käsitleti MCT dieeti, sest seal pooled postitused muudetud.

In the 1960s, it was discovered that medium-chain triglycerides (MCTs) produce more ketones per unit of energy than normal dietary fats (which are mostly long-chain triglycerides).[14] MCTs are more efficiently absorbed and are rapidly transported to the liver via the hepatic portal system rather than the lymphatic system.[5] The severe carbohydrate restrictions of the classic ketogenic diet made it difficult for parents to produce palatable meals that their children would tolerate. In 1971, Peter Huttenlocher devised a ketogenic diet where about 60% of the calories came from the MCT oil, and this allowed more protein and up to three times as much carbohydrate as the classic ketogenic diet. The oil was mixed with at least twice its volume of skimmed milk, chilled, and sipped during the meal or incorporated into food. He tested it on twelve children and adolescents with intractable seizures. Most children improved in both seizure control and alertness, results that were similar to the classic ketogenic diet. Gastrointestinal upset was a problem, which led one patient to abandon the diet, but meals were easier to prepare and better accepted by the children.[14] The MCT diet replaced the classic ketogenic diet in many hospitals, though some devised diets that were a combination of the two.[9]

Tänu sellele saab süüa ~100g süsivesikuid päevas ja olla ikkagi ketoosis. See teeks ka selle keto-dieedi jälgimise palju lihtsamaks. Eriti veel kui 60% kaloritest tuleb MCT õlist, siis tuleb ülejäänud kava koostamisel muretseda vaid 40% kalorite pärast.

Edited by JarmoOberst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma ei tea kas eelmises teemas käsitleti MCT dieeti, sest seal pooled postitused muudetud.

In the 1960s, it was discovered that medium-chain triglycerides (MCTs) produce more ketones per unit of energy than normal dietary fats (which are mostly long-chain triglycerides).[14] MCTs are more efficiently absorbed and are rapidly transported to the liver via the hepatic portal system rather than the lymphatic system.[5] The severe carbohydrate restrictions of the classic ketogenic diet made it difficult for parents to produce palatable meals that their children would tolerate. In 1971, Peter Huttenlocher devised a ketogenic diet where about 60% of the calories came from the MCT oil, and this allowed more protein and up to three times as much carbohydrate as the classic ketogenic diet. The oil was mixed with at least twice its volume of skimmed milk, chilled, and sipped during the meal or incorporated into food. He tested it on twelve children and adolescents with intractable seizures. Most children improved in both seizure control and alertness, results that were similar to the classic ketogenic diet. Gastrointestinal upset was a problem, which led one patient to abandon the diet, but meals were easier to prepare and better accepted by the children.[14] The MCT diet replaced the classic ketogenic diet in many hospitals, though some devised diets that were a combination of the two.[9]

Tänu sellele saab süüa ~100g süsivesikuid päevas ja olla ikkagi ketoosis. See teeks ka selle keto-dieedi jälgimise palju lihtsamaks. Eriti veel kui 60% kaloritest tuleb MCT õlist, siis tuleb ülejäänud kava koostamisel muretseda vaid 40% kalorite pärast.

Sellist lähenemist loen/näen esimest korda ;) Tundub huvitav jällegi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ka mind hakkas see dieet huvitama, kuid siiski, ennem ei taha sellega alustada, kui olen asja endale korralikult selgeks teinud. Ei ole väga pädev siin teemas veel, kuid minu arvamus on, et võid süüa küll, kuid pead siiski vaatama, et iga söödud 1g valgu kohta sööksid 1,5g rasva ning samas jääksid süsivesikud alla 30g. See kodujuust, mida mina söön on 300g pakis ja terve paki peale sisaldab see 7,2g süsivesikuid. Ei tundu väga hullult olevat, kuid samas mine vaata seda lukku pandud teemat, seal üritasin ühte toidukava teha, kus oleks piisav vahekord rasvadel ja valkudel ja ka süsivesikuid alla 30, siis selle kokku panemine oli küllaltki raske, sest juba mandlites ja hapukoores on piisavalt süsivesikuid, kuigi mõlemad on just head rasvade allikad.

Ehk kui sööd kodujuustu, siis sealt saad süsivesikuid ja lisaks palju valke, millele oleks sinna juurde vaja kõvasti rasvu.

Vastasel juhul, kui ületad selle 30g piiri (umbkaudu), siis lihtsalt ei teki ketoosi seisundit ja kehal pole energiat võimalik saada ketokehadest- seega hakkab arvatavasti kas valku ümber sünteesima(?) energiaks või asub lihaste kallale.

Ära 100% puhta kullana võta, kuid arvan, et tõetera on sees ;)

Mulle on kõik juba teada, lihtsalt hakkas huvitama konkreetselt KODUJUUST. Üks rääkis siin, et piima tõttu ei tohi, kuid samas see on hea valguallikas. Sv on seal vähe. Mina ise eelisan hapukoorega Ekstra kodujuustu, mis 100g kohta annab ju vaid 2 grammi ringis. Hapukoor 3 grammi ringis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. muidugi pole seda kava raske kokku panna, kui teha kava, kus sööd kodujuustu ja selle kõrvale juua 30g õli ! :D Mina üritasin ja mul läks ikkagi keeruliseks see, sest need 30g süsivesikud tulevad väga kiiresti täis ja ainult õli juua ka ei tahaks väga. Ühesõnaga, minu jaoks oli seda raske kokku panna.

2. Võetud kindlasti keskmise järgi, kuid see on selline väike number, et kui inimestel oleks kõikumist kasvõi 10-15% siis see teeks ainult +- 3-5 g süsivesikuid. Kuid neid testiribasid peaks tõesti kasutama, et veenduda ketoosi olemasolust.

3. Kaloraaži kohta ütles, eelmises teemas kõvasti sõna võtnud, monkeyroll (vist oli nimi nii), et temal oli kaloraaž tavalisest -200kcal väiksem, kui ta selle dieediga tegeles, ja laadimisperioodil kaloraaž positiivne.

(Monkeyroll tundus tark olevat selle ketostiili koha pealt, kuid väga kiirelt läks närvi, kui inimesed ei saanud dieedist aru ja pakkusid süsivesiku rikkamamaid toite ning avaldasid natukene kriitikat, aga see selleks. Ta võiks veidi rahuneda ja endiselt siin teemas sõna võtta ning asjalikke soovitusi jagada :D )

See monkey tundus olevat lihtsalt ''targutaja'', ise asju teadmata. Näris isegi vanameister ROtteri kallal. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
See monkey tundus olevat lihtsalt ''targutaja'', ise asju teadmata. Näris isegi vanameister ROtteri kallal. ;)

Mind huvitab veel see, et miks te tahate üldse seda dieeti pidada ? See on ju minuteada loodud raviks epillepsikustest lastele. Seega võib ju väita, et dieet on üsna äärmuslik?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mind huvitab veel see, et miks te tahate üldse seda dieeti pidada ? See on ju minuteada loodud raviks epillepsikustest lastele. Seega võib ju väita, et dieet on üsna äärmuslik?!

Mitte loodud neile, vaid nemad võivad ka seda pidada ravimise eesmärgil.

Rückenberg ju kirjutab, et see on väga efektiivne meetod rasva põletamiseks. Äärmuslikuks võib pidada vast seda kohta, et sv on minimaalselt, muud pole häda miskit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitte loodud neile, vaid nemad võivad ka seda pidada ravimise eesmärgil.

Rückenberg ju kirjutab, et see on väga efektiivne meetod rasva põletamiseks. Äärmuslikuks võib pidada vast seda kohta, et sv on minimaalselt, muud pole häda miskit.

Efektiivseks rasva põletamiseks on ka teisi dieete. Miks meie tippkulturistid ei kasuta siis ketoosi kui see nii efektiivselt rasva põletab ?

Edited by JarmoOberst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuna üks isik keeras lolliks, kelle pärast teema lukku pandi, siis pole mujale kirjutada. Vajan ROtteri abi, kas kodujuust on lubatud keto ajal või siis mitte.

Ma küsiks kõigepealt, miks sa tahad keto - dieeti pidama hakata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Efektiivseks rasva põletamiseks on ka teisi dieete. Miks meie tippkulturistid ei kasuta siis ketoosi kui see nii efektiivselt rasva põletab ?

Küsige M.M. käest, ta räägib teile täpsemalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma olen lugenud seda kuidas ta 2003. aastal Eestikateks valmistudes keto-dieeti kasutas.

Ainus, mis teda sel ajal vaevas oligi see enesetunne, sest igaüks vist teab, mida tähendab alguses sv puudumine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ainus, mis teda sel ajal vaevas oligi see enesetunne, sest igaüks vist teab, mida tähendab alguses sv puudumine.

M.M.:

Ketoosi seisund on mingis mõttes kaheti mõistetav. Esimene kergem tunnus on see kui higistamisel eritub ammoniaagi(nuuspiirituse) laadset haisu. Et sellesse seisundisse jõuda läheb üldjuhul aega vähemalt 2 nädalat, kui päevane süsivesikute kogus ületa rohkem kui 20-30 grammi (aga eks see aeg ole ka individuaalne natuke). Põhimõtteliselt on tegu mürkainetega mis tekib siis kui keha hakkab energiat ammutama olulises koguses valkudest. Juba "edasijõudnute" seisund on see kus hakkab tekkima hapniku puuduse tunnus(hakkad õhku ahmima nagu astmahaige) kuid tegelikult on see kaitsereaktsioon. Kolmas etapp on surm smile.gif Negatiivseid külgi on väga palju. Loetlen peamised: lihaste kadu, nõrkus, peapööritus, unustamine, kerge ärrituvus, suhtlemisvajadus null, naise vajadus null jne. Olen ise 2003 aasta Eestikateks valmistudes läbi teinud selle variandi kus 2 kuuga võtsin siis alla 20 kilo. Tulemus kuiv aga ilma lihasteta nagu vinnutatud särg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas keegi oskaks öelda kui palju kaloreid päevas peaks tarvitama keto dieedi ajal? On plaan teha keto dieeti. Kaalun 77kg, hetkel tarbin umbes 2400kcal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

umbes sama palju kui tavaliselt. vbl tsipake (-10%) vähem kui muidu, kuid pmst töötab asi ka defitsiidita .

rasvad võid väga julgelt lakke lüüa ning küllastunud rasva ära karda. aga süsikatest tuleb asi kindlasti väga puhas hoida, vaid köögi- ja juurvilja aeg-ajalt lisada.

sellisel juhul julgen lubada et asi töötab - proovitud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×