Jump to content
Sign in to follow this  
KaKeegi

Jooksmine Raskusega!

Recommended Posts

Tervitus teadjad mehed ning muidu hakkajad!

Nimelt siis selline küsimus et kui läbida näiteks 8km ring 10kg-se(seljakott) raskusega kas siis kasutegur on jooksul suurem kui ilma raskusetta,loodan et saate olla abiks ning teha võhikule pilt selgemaks!:P:)

Ette tänades!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päris kindlasti ei ole sellel mõtet mis sa teed. KUI SIIS, võid kaaluda jooksmist spetsiaalsete raskustega, mis oleksid nt randmete ümber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eks ta on hea jalgadele ja tugevdab neid ning ka võhm suureneb, aga oht põlve liigese traumale ka suurem......ise kunagi jooksin seljakotiga, mis oli alguses 5 kg ja hiljem isegi 15 kg aga pika peale hakkasid põlved väsima ja loobusin sellest. Aeg ajalt oleks muidudi seda näiteks ühe kuulise tsüklina muidugi hea teha. Kui on eesmärk võhma treenida, siis erilist mõtet sellel kotiga jooksmisel pole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selge Suurimad tänud asjalike Kommentaaride eest! :P:)

Sõjaväe rännak-jooksude kohta arvan et see liialt lühiajaline et erilist kahju saaks teha,kuid pikemaks Perspektiivis kindlasti pole ka see hea:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuidas teha endale raskuseid randmete ümber või on poes müügil kohe spetsiaalsed raskused ,mida saab kasutada nii randmetel kui ka säärtel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poes on müügil erinevate raskustega sellised sidemed vms. Endal on mingid Kettler'i raskused, käivad krõpsuga ümber käe/jala, liiv on sees, teised on veel, seal on mingid plaadikesed sees.

Edited by Micmoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

rahulik aeroobne, normaalse pulsisagedusega on ju hea trenn, misiganes su eesmärk ka ei oleks.. ei näe vajadust mingi 15 kg kotiga jooksmist.

sõjaväes muide selline asi mul põlvedele imekombel ei hakanud, aga ega me oma varustusga väga palju ei jooksnud just vaid pigem selline 6-7 km/h tempo. eks varustus seal on tsipa raskem ka ja ebamugav suht.

aga mul on suht jurakad veenilaiendid säärtel (geneetika :) )ja need kurat valutasid jubedalt järgmisel päeval :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
rahulik aeroobne, normaalse pulsisagedusega on ju hea trenn, misiganes su eesmärk ka ei oleks.. ei näe vajadust mingi 15 kg kotiga jooksmist.

sõjaväes muide selline asi mul põlvedele imekombel ei hakanud, aga ega me oma varustusga väga palju ei jooksnud just vaid pigem selline 6-7 km/h tempo. eks varustus seal on tsipa raskem ka ja ebamugav suht.

aga mul on suht jurakad veenilaiendid säärtel (geneetika :) )ja need kurat valutasid jubedalt järgmisel päeval :P

See 15 kg kotiga jooksmine oli siis vajalik kui käisin erinevatel patrullvõistlustel(ka ernal), et jõuaks ikka ca 50-120 km oma ca 30 kg kaaluvat varustust vedida....siis on see vajalik, kui matkamisega jne tegeled, aga niisama jah ei ole tarvidust

Share this post


Link to post
Share on other sites
See 15 kg kotiga jooksmine oli siis vajalik kui käisin erinevatel patrullvõistlustel(ka ernal), et jõuaks ikka ca 50-120 km oma ca 30 kg kaaluvat varustust vedida....siis on see vajalik, kui matkamisega jne tegeled, aga niisama jah ei ole tarvidust

Kõige rohkem kahju on sellest, et just ajateenistust ja erna retk (jms) just kõige rohkem põlvi hävitavadki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga miks mitte joosta _ilma_ raskuseta ja hiljem, peale joosku, teha jalgadele jõuaharjutusi peale. Säästad liigeseid ja tulemus on sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaloreid põletab kindlasti rohkem, pulss kindlasti kõrgem aga ei tea kaa kas on mõtet, vb pulss liiga kõrge oleneb mida sa saavutada tahad sellega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raske seljakoti pidev kandmine paneb liiga suure koormuse põlvedele ja alaseljale... siiski, kui tahad kindlasti proovida, sea raskus kotis võimalikult keha ligi ja võimalikult üles, et raskus oleks nö turjal.

Parem variant on joosta raske vestiga, siis jaguneb raskus ühtlaselt, on olemas spetsiaalsed vestid, aga pmst saab ise ka teha tugevamast materjalist nö töömehe vestist, kui taskutesse ja seljale lisaks õmmeldud kottidesse liiva/metallplaate vms panna.

Tervise seisukohalt soovitatakse raskus asetada allapoole põlvi (ümber sääre). Isiklikust seisukohast üks nauditavamaid kogemusi oli kahe 4 kilose hantliga mägedes 40 pluss kraadises kliimas treenimine.

Hetkel kasutan 40 min jooks pluss jalatrenn jõusaalis ja olen rahul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kusjuures võin ütelda, et sõjavägi ei lõhu põlvi....pigem enda ettevaatamatus

Nu sellepeale ei teagi kohe mida öelda, äkki seletad mulle rumalale, kuidas sis `ettevaatlikum` seal olla, kui kõik on juba paika pandud `k6rgemalt pool`t? Seal vist p2ris nii ikka ei saa, et ütled teed ennast kõigepealt soojaks või et teed omamoodi,või on nüüdseks asjad muutund?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma arvan ja tean, et enamus asjades on võimalik sooja teha ja kui ise mees pole ja ei ütle seda, siis ise tead, millega riskid, sest keegi ei saa sind sundida sulle vastumeelset asja tegema, mis sinu tervist lõhub.....nii et tasub ainult mees olla ja suu lahti teha....ja kui seda ei tee, on juba enda mure! Ja kui mõnel vennal probleem peaks tekkima siis soovitaks Põhiseadust ja muid reglementeerituid sätteid silmata.

Edited by Ahto112

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×