Jump to content
-webplix-

Aitab või ei ?

Recommended Posts

Oleneb mille vastu. Joogijanu vastu aitab kindlasti. Rasvapõletuse kohta ei oska kommenteerida.

Kopeerin ei tea mitmendat korda:

Paraku näitavad metoodiliselt usaldusväärsete uuringute andmed, et karnitiini manustamine toidulisandina ei suurenda selle ühendi sisaldust inimese skeletilihases. Teadaolevalt suurim karnitiini doos, mida kõnealustes uuringutes on kasutatud, on 6g päevas, ja seda on vaatlusalustele manustatud 14 päeva vältel. Arvestades fakte, mis on teada karnitiini lihasrakku transportimise biokeemilise mehhanismi kohta, on väga vähe tõenäoline, et lihase karnitiinisisaldust õnnestuks tõsta veelgi suuremate dooside kasutamisega või manustamise perioodi pikendamisega. Eelneva taustal ei ole üllatav, et senised inimestel teostatud uuringud ei ole kinnitanud karnitiini sisaldavate toidulisandite keha rasvamassi või kehamassi vähendavat efekti ega ka nende kehalist töövõimet stimuleerivat toimet sõltumata pingutuse iseloomust. Olemasolevatel andmetel on karnitiini manustamine terve inimese keha koostise ja kehalise töövõime mõjutamise seisukohast kasutu, kuid õnneks ei kaasne sellega ka terviseriske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aga kus siis selline jutt välja võetud on lampi we? :)

L-karnitiinil on eriline roll rasvaainevahetuses. Keharakkudel on nn. mitokondrid, mida saame ette kujutada rakkude energiajõujaamadena. Selleks et need energiajõujaamad saaksid töötada , vajavad nad rasvhappeid. Viimaseid pole aga mitokondrites saadaval, neid peab sinna transportima. Seda teeb L-karnitiin. Ta kinnitub rasvhapete külge ning toimetab nad mitokondritesse. L-karnitiini leidub mingil määral igas keharakus. Lihasrakus on ta alati nõudluse kohaselt olemas, ta ei ammendu, ning on ikka ja jälle „taksona“ saadaval. Kui L-karnitiini pole piisaval hulgal, siis viiakse mitokondritesse vähem rasvhappeid, seega toodetakse rasvadest vähem energiat.

http://www.powersport.ee/foorum/viewtopic.php?p=45

peale karnitiini peaks seal rohelist teed ja muud ka sees olema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aga kus siis selline jutt välja võetud on lampi we? :)

L-karnitiinil on eriline roll rasvaainevahetuses. Keharakkudel on nn. mitokondrid, mida saame ette kujutada rakkude energiajõujaamadena. Selleks et need energiajõujaamad saaksid töötada , vajavad nad rasvhappeid. Viimaseid pole aga mitokondrites saadaval, neid peab sinna transportima. Seda teeb L-karnitiin. Ta kinnitub rasvhapete külge ning toimetab nad mitokondritesse. L-karnitiini leidub mingil määral igas keharakus. Lihasrakus on ta alati nõudluse kohaselt olemas, ta ei ammendu, ning on ikka ja jälle „taksona“ saadaval. Kui L-karnitiini pole piisaval hulgal, siis viiakse mitokondritesse vähem rasvhappeid, seega toodetakse rasvadest vähem energiat.

http://www.powersport.ee/foorum/viewtopic.php?p=45

peale karnitiini peaks seal rohelist teed ja muud ka sees olema.

Kopeerimine keelatud, kõik õigused kaitstud Powersport.ee

Nüüd on sul küll jamad kaelas :D

L-karnitiinil võib olla eriline roll rasvaainevahetuses, kuid toidulisandite manustamine mis sisaldavad L-karnitiini ei suurenda selle ühendi sisalduse hulka kehas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aga kui su oma kehas nt ei ole seda piisavalt isegi mitte siis ei suurenda?

oii rsk kopeerisin jah ise hakka sellist asja välja mõtlema :) nüüd jama jah 2 kuud ühiskondlikku tööd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minu seisukoht on see et ta aitab küll, aga mitte nii et seda peaks iga trenn jooma. Mingi kasuefekt on tal kindlasti sees.

Kindlasti, kasulik südamele ka. Aga rasvapõletuse eesmärgil seda tarbida pole mõtet siiski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kindlasti, kasulik südamele ka. Aga rasvapõletuse eesmärgil seda tarbida pole mõtet siiski.

Jah just seda tegelikult ma mõtlesingi. Võib-olla väljendasin end liaalt segaselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MÕTLEMISAINET. Vaadake kui palju on maailmas usklikke inimesi aga kui paljud neist on Jumalat oma silmaga näinud?

Kui usk on piisavalt tugev siis siis näete ka tulemust, on see siis fat burnerit juues rasva % vähenemine või Jumalat uskudes-lootes, tema abile, milles iganes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

my bääd lugesin just toitumialast raamatut ja ongi nii, et karnitiini mõju ei ole ükski uuring tõestanud :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
my bääd lugesin just toitumialast raamatut ja ongi nii, et karnitiini mõju ei ole ükski uuring tõestanud :(

Et jah tuleb korraldada uus uuring või muidu ükski foorumlane ei taha enam figuuri kombot või fatburnerit osta :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Katse: L-karnitiin on tõepoolest efektiivne

Personaaltreener Argo Ader viis läbi katse L-karnitiini mõju uurimiseks. Tulemustest selgus, et L-karnitiin aitas tõepoolest kaasa katsealuste kehakaalu alanemisele ja soovkaalus püsimisele.

Projektis osalesid 22-55aastased inimesed, kes käisid kahe kuu jooksul vähemalt kolm korda nädalas spordiklubis trenni tegemas. Selle aja jooksul mõõdeti-kaaluti neid viis korda. Katsealused olid jaotatud kahte gruppi: üks osa tarbis L-karnitiini sisaldavat spordijooki, teine osa mitte. Nii kaotatud kilode kui ka vähenenud rasvaprotsendi poolest oli edumaa grupil, kes tarbis L-karnitiini sisaldavat spordijooki.

"Ühesuguste algnäitajatega katsealused, kellest üks käis treeningsaalis kolm korda nädalas ning tarbis L-karnitiini ja teine tegi sporti kuus korda nädalas ega tarbinud L-karnitiini, näitasid ühesuguseid tulemusi," nendib Argo Ader. Maksimaalselt suutsid L-karnitiini tarbinud katsealused lahti saada 9,9 soovimatust kilost ning vähendada keha rasvaprotsenti 8,2% võrra. Vööümbermõõt kahanes neil 13 cm ja puusaümbermõõt 14 cm võrra.

L-karnitiini tarbinud (keskmine tulemus) Mittetarbinud (keskmine tulemus)

Kaotatud kilod 5,84 kg 3,34 kg

Rasvaprotsent -4,5% -2,82%

Vööümbermõõt -10 cm -6,1 cm

Puusaümbermõõt -10 cm -6,6 cm

link: http://www.naistemaailm.ee/artikkel.php?id...energia&k=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mõju ehk roll minu mäletamistmööda on asjal olemas, ala, et kusagil raku sees või kusagil ta midagi toimetab. Seega kui nii, siis ei ole korrektne öelda, et mõju nö pole.

Küsimus minumäletamistmööda oli "kaasnevates aspektides", ala kuidas see karnitin sinna rakusisse toimetada ja nii et ta toimetaks ootuspäraselt, kui see protseduur õnnestunult läbi viia, küll siis saaks ka praktiliselt öelda, et oleks praktiline mõju*, rasvapõletuseks siis.

Juues pudelitäie karnitiiniga limonaadi jah ei oma mõju rasvapõletuseks nagu hetkel arvatakse. Aga karnitiin ise rasva-kateedriga suhtleb küll kehas, nii on mul meeles, keegi võib lisada täpsemalt mismoodi nad suhtlevad. Selline mõte siis "pole mõju"-kommentaari täpsustuseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raamat ''Sportlase toitumine'' 2005 autorid Rein Jalak ja Vahur Ööpik mõlemad mingid spetsialistid aga nüüd see mis ma sealt leidsin täna :D

Mitmed sportlastele orienteeritud toidulisandite tootjad pakuvad erinevaid karnitiini preparaate, kinnitades, et ka karnitiini manustamine aitab suurendada rasvhapete tarbimist töötavates lihastes ja seeläbi parandada vastupidavuslikku töövõimet. Arvestades karnitiini teadaolevat rolli organismis, on tema tarbimiselt seesugust mõju eeldada võrdlemisi loogiline. Paraku ei kinnita seni ühegi tõsiseltvõetava loomeksperimendi ega ka inimesel teostatud uuringu tulemused karnitiinipreparaatide tootjate ja turustajate optimistlikke väiteid nende produkti tõhusa toime kohta. :o

ma ei ole enne kuskil näind, et keegi oleks saand selle tõestamisega hakkama nii, et Ader nüüd siis läheb ajalooraamatusse ju selle leiutisega :( aga muidugi see raamat on 4 aastat vana vb tõesti on nüüd midagi uut avastatud kes teab ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×