Jump to content
Sign in to follow this  
ants16

Mida teha aeroobsena

Recommended Posts

Kuna kevadel vaja natuke rohke aeroobset teha, siis mõtlesin et hakkan praegu juba tasapisi aeroobsega pihta (1x nädalas)

Aga mida soovitate teha? Vändata,sõude ergomeetril või joosta? plaan ikka 30-45min seda teha. Või iga nädal teha erinevat asja?

Ette tänades, Ants

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võiksid kõiki seadmeid proovida aja jooksul, et siis mis meelepärasemaks muutub, see vali siis mingiks perioodiks.

Ise alustasin rattaga, tegin kuu aega kindlasti ratast. Ebamugav tundus kuidagi, ei meeldinud. Praegu aeg-ajalt soojenduseks teen kül lratast, aga pikemaks aeroobseks trenniks nagu ei valiks küll.

Järgmise seadmena proovisin ellipsit, too meeldis väga, ja sai pikki häid efektiivseid trenne tehtud, ca pool aastat kindlasti. Algul proovisin ühtlase tempoga, hilisematel perioodidel intervall-tempoga. Seda ma soovitaks kõige rohkem väga mõnus asi.

Järgmise seadmena proovisin alles sõude-ergomeetrit, sellega mulle meeldib trenn ialguses mõned minutit sooja teha, pole pikemat korralikk uaeroobset trenn iselelga ettevõtnud, aga arvan ,et see ei sobiks, alaselga koormab, see nagu ei meeldi, ja istuda seal kõval pinnasel pole ka niiväga mugav, aga soojenduseks enne jõutrenni on küll kuidagi hea.

Et minu valik oleks ellips aeroobse jaoks, aga ma ausalt öeldes pole korralikku aeroobset trenni ammu teinud, peakski käsile võtma.

Et mina soovitaks ellipsit, see põlvi ei tohiks lõhkuda, ja alaselga ka nagu ei koorma, ja selline loomulik hea mugav jooksu imiteerimine.

Edited by CharlesRoos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Võiksid kõiki seadmeid proovida aja jooksul, et siis mis meelepärasemaks muutub, see vali siis mingiks perioodiks.

Ise alustasin rattaga, tegin kuu aega kindlasti ratast. Ebamugav tundus kuidagi, ei meeldinud. Praegu aeg-ajalt soojenduseks teen kül lratast, aga pikemaks aeroobseks trenniks nagu ei valiks küll.

Järgmise seadmena proovisin ellipsit, too meeldis väga, ja sai pikki häid efektiivseid trenne tehtud, ca pool aastat kindlasti. Algul proovisin ühtlase tempoga, hilisematel perioodidel intervall-tempoga. Seda ma soovitaks kõige rohkem väga mõnus asi.

Järgmise seadmena proovisin alles sõude-ergomeetrit, sellega mulle meeldib trenn ialguses mõned minutit sooja teha, pole pikemat korralikk uaeroobset trenn iselelga ettevõtnud, aga arvan ,et see ei sobiks, alaselga koormab, see nagu ei meeldi, ja istuda seal kõval pinnasel pole ka niiväga mugav, aga soojenduseks enne jõutrenni on küll kuidagi hea.

Et minu valik oleks ellips aeroobse jaoks, aga ma ausalt öeldes pole korralikku aeroobset trenni ammu teinud, peakski käsile võtma.

Et mina soovitaks ellipsit, see põlvi ei tohiks lõhkuda, ja alaselga ka nagu ei koorma, ja selline loomulik hea mugav jooksu imiteerimine.

Ma olen ainult rattal näinud korraliku pulsimõõtjat, väga kerge on aeroobsest anaeroobsesse tsooni ilma pulsimõõduta minna ju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elliptilist ei soovita mitmed tipptreenerid,sest esiteks selline liigutamine pole loomulik ja kuidagi pidi kahjulik olema (vist lugesin seda Charles Poliquini jutust).

Endal on jõusaalis aeroobsete masinate ruumis 3 masinat ja eelistan ringtreeningut: jaotan tunni neljaga ja teen erinevaid asju 15min- sõudemasinal,ratast,jooksu ja hüppenööri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elliptilist ei soovita mitmed tipptreenerid,sest esiteks selline liigutamine pole loomulik ja kuidagi pidi kahjulik olema (vist lugesin seda Charles Poliquini jutust).

Kui keegi valgustaks, et mis moodi see ellips siis halb on, kuulaks huviga. Ellipsiga kuagile nagu liiga suurt pinget küll ei teki, miski nagu ei põruta minumeelest, mis moodi ta siis kahjulik võiks olla.

Pulsimõõtja on seal ellipsitel kah, aga võib-olla siis jah mitte päris korrektselt ta ei näita, erinevalt ratastest. Kui palju neid pulsimõõtjaid üldse usaldada, ise ju tunnetab kah, kui kiirelt süda lööb ja kui väsinud tunne on hetkel, aga oleks vist hea mõte jälgida pulsimõõtjalt aeroobses tsoonis olemist küll, saaks efektiivsemalt tulemusi.

Siis ma võtaks oma eelmised soovitused tagasi, ma väga kindel pole kuivõrd aeroobses tsoonis ise olen neamasti pulssi hoidnud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elliptical machines can be used too, although I'd rather not see athletes on cardio machines at all because of the restricted range of motion and potential for pattern overload. Then again, they're better than nothing. link

Ei leidnud kahjuks seda õiget artiklit üles aga siiski imo ellips sobiks rohkem siiski inimestele kes on ülekaalulised ja teeksid omale viga aktiivsema aeroobse trenniga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahju et eestis veel neid Air Dyne bike ei ole... Versa Cliberitest rääkimata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kõigepealt proovi erinevaid asju. On palju häid variante, kuid kindlasti meeldib igaühele neist erinev. Alati proovi uut paar korda, sest esimene kord ei näita alati ära asja õiget nägu. Mis meeldis ja sobis rohkem, siis need võta endale kavasse. Loomulikult võid teha nädalas erinevaid asju. Aga püüa vähemalt kaks aeroobset nädalasse ära mahutada, siis on sellest rohkem tolku.

Sisetingimustes saada valida sõudeergomeetrit, veloergomeetri, jooksulindi ja rühmatrennide vahel. Sõudeergomeeter on minu meelest ülihea lühemaks aeroobseks (kõva pink väsitab pikema puhul:)), olen seda ise kasutanud umbes 10 aastat ja alaseljavalu põhjustanud pole (muidu alaselg tundlikum selline). Veloergomeetrid on minu meelest natuke jamad, selle asemel proovi parem spinningu rühmatrenni. Spinningurattad on sõiduasendi mõttes kordades etemad kui saali veloergomeetrid. Pealegi spinnitrenn on fun. Jooksulint on ka ok (väljasjooksmisega seda võrrelda ei saa, sest lindil joostes on jooksudünaamika liikuvast lindist tingitult päris-jooksuga võrreldes erinev, aga lindil on vähemalt lumiste/libedate ilmade ajal võimalik jalga nö soojana hoida). Ellips on üks jama, aga see on minu personaalne arvamus ja ei oska teaduslikumalt seda lahata. Siis on veel erinevad rühmatrenni nagu BodyJam, BodyCombat, aga nendega peaksid ise proovima, mis meeldib ja mis mitte. Basseinis ujumine: väga hea aeroobne trenn.

Väljas on aeroobsetest nt valida jooksu, rattasõidu, suusatamise vahel. Praeguse ilmaga sobib siis suusatamine mõnes Eesti kohas ja jooks teises:)

Pulsomeeter-kell on hea asi, aga parajalt kallis. Mind palju aidanud, aga see pole alustamiseks hädavajalik. Selle saad hiljem osta, kui selge, et treenid püsivalt ja regulaarselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×