Jump to content
Sign in to follow this  
kusta001

Konkreetne küsimus

Recommended Posts

Tere,

hetkel tegelen rasva põletamisega.

2x nädalas jõusaal ja 3x nädalas HIIT.

Toitumist jälgin ka.

Kas peale jõusaalis käiku on hea mõte valgusheki juua ?

Mõtlen just siis, kui eesmärgiks on maksimaalne rasva kaotus ja minimaalne lihasmassi kaotus.

Aitäh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sheigist saadava kalorikogusega ülejäänud toitumise juures on arvestatud, siis peaks positiivselt mõjuma küll. Süsivesikutega ei maksa liialdada. Võibolla lisaks sinna hulka ka kreatiini, pidavat mingil määral aitama lihasmassi säilitada kaalu langetamise ajal.

Edited by Capricorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arvan nii, et niivähese jõusaali sagedusega ei ole lihasmassist mõtet rääkida. Pole lihast, ja seega ka küsimust, kas seda säilitada rohkem või vähem, küsimus on tähtsusetutes millimeetrites. Pakun, et toidulisandit pole vaja, tema kasutegur oleks minimaalne antud juhul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arvan nii, et niivähese jõusaali sagedusega ei ole lihasmassist mõtet rääkida. Pole lihast, ja seega ka küsimust, kas seda säilitada rohkem või vähem, küsimus on tähtsusetutes millimeetrites. Pakun, et toidulisandit pole vaja, tema kasutegur oleks minimaalne antud juhul.

jap parem rohkem trenni ja veidi sööki kärpida :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arvan nii, et niivähese jõusaali sagedusega ei ole lihasmassist mõtet rääkida. Pole lihast, ja seega ka küsimust, kas seda säilitada rohkem või vähem, küsimus on tähtsusetutes millimeetrites. Pakun, et toidulisandit pole vaja, tema kasutegur oleks minimaalne antud juhul.

Oleneb ka kuidas jagatud on, kas teeb 2x terve keha või on keha pooleks jagatud. Kui korralikult teha, siis ega ühte lihast rohkem kui korra nädalas teha ei taha ka (kui teist korda teha, siis nö. kergelt)

Edited by Capricorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ise arvan, et 2 korrast võiks piisata küll, kui viitsid kõik põhilihased läbi treenida. See oleks üsna karm treeningkord muidugi, aga idee poolest, et paar päeva lihasele taastumiseks ja siis uuesti tulebki umbes kaks korda nädalas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui sheigist saadava kalorikogusega ülejäänud toitumise juures on arvestatud, siis peaks positiivselt mõjuma küll. Süsivesikutega ei maksa liialdada. Võibolla lisaks sinna hulka ka kreatiini, pidavat mingil määral aitama lihasmassi säilitada kaalu langetamise ajal.

Sellega on nii, et nagu organism saab peale trenni süsivesikuid, nii väheneb koheselt rasvade põletamine, kulutama hakatakse peamiselt s/v saadavat energiat.

Edited by ROtter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sellega on nii, et nagu organism saab peale trenni süsivesikuid, nii väheneb koheselt rasvade põletamine, kulutama hakatakse peamiselt s/v saadavat energiat.

On jah nii, aga kuna tegemist on HIITiga, mille rasvapõletav mõju avaldub niikuinii peamiselt üldise 24h metabolismi kiirendajana ja üldkalorikulu suurendajana, siis tahtes lihasmassi säilitada on ikkagi mõistlik peale trenni võtta süsikaid ja valku. Nii peale jõutrenni kui peale HIITi. Samuti tuleks trenni teha nii, et glükogeeni ja vabade aminohapete varud on täis.

Samas ei pea need süsivesikud ja valgud olema mingi pulbri-kokteili vormis vaid üks suur õun/paar apelsini kohe peale trenni ja korralik toit kodus ajab asja väga hästi ära.

Vastasel juhul võib sellise 5-intensiivset trenni nädalas programmiga kaotada lihast / trennide intensiivsus kannatab, sest lihtsalt ei jõua teha.

Ja nendele kes arvavad, et kahest splitti tehes ei ole võimalik arendada - vaadake kulturismimullist natuke väljapoole ka.

Edited by jrx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arvan nii, et niivähese jõusaali sagedusega ei ole lihasmassist mõtet rääkida. Pole lihast, ja seega ka küsimust, kas seda säilitada rohkem või vähem, küsimus on tähtsusetutes millimeetrites. Pakun, et toidulisandit pole vaja, tema kasutegur oleks minimaalne antud juhul.

Sry ma jätsin mainimata, et ma olen mingi 3 aastat jõusaalis käind, natuke on ikka küll, mida säilitada ;) Massi kasvatamisel kogutud rasvast on tarvis nüüd vabaneda :)

Aga ma sain oma vastuse kätte, aitäh.

Edited by kusta001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et natuke targemaks saada, siis mida arvavad Herr Rotter ja Härra Jrx sellest, et pulbri kujul toitu seedimiseks kulub ju vähem energiat kui tavatoidu seedimiseks ja seega võiks dieedi ajal süüa pigem tavatoitu, kui koormus väga suur ei ole. Pluss pidavat valgupulbrid põhjustama samamoodi suuremat insuliinieraldumist nagu kiirest imenduvad lihtsüsivesikudki.

Või on need ebaolulised pisiasjad?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pulbri kujul toitu seedimiseks kulub ju vähem energiat kui tavatoidu seedimiseks

"it's disappointing, but the ENTIRE digestion of food in the human body requires very little energy in the form of calories"

http://wiki.answers.com/Q/How_many_calorie...rn_while_eating

Toidu seedimine tundub olema niikerge tegevus, et selleks eriti energiat vaja pole, seega pole vist nimetamisväärselt tähtsust, kui kiirelt/kergelt toitu seeditakse, kulub suht samavähe kaloreid mõlemal juhul- nii pulbri kui toidu seedimiseks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"it's disappointing, but the ENTIRE digestion of food in the human body requires very little energy in the form of calories"

http://wiki.answers.com/Q/How_many_calorie...rn_while_eating

Toidu seedimine tundub olema niikerge tegevus, et selleks eriti energiat vaja pole, seega pole vist nimetamisväärselt tähtsust, kui kiirelt/kergelt toitu seeditakse, kulub suht samavähe kaloreid mõlemal juhul- nii pulbri kui toidu seedimiseks.

No kui 10% kulub seedimisele nagu Bav arvuti juures öeldud, siis 3000kcal-st on see 300 kcal, mis võrdub.... ma ei tea kui pika aeroobsega näiteks...

Erinevate toitainete seedimiseks pidavat ka kuluma erinev hulk kaloreid. Mõni on kergemini seeditav, mõni nõuab selelks rohkem kaloreid. Kui ma nüüd ei eksi, siis süsivesikute lõhustamine glükoosiks ja fruktoosiks( nendeks nad vist lagunesid) võtab vähem energiat kui rasva lagundamine. Seega jääb rasva 9,3 kcal lõpuks järele hoopis mingi väiksem number.

Ma siin oma peaga mõtlesin, et äkki prooviks siis dieedi ajal, kui igasugune kalorihunnik oluline on, süüa peale trenni tavatoitu. Aga kui sel erilist efekti ei ole siis ilmselt ei tasu sellest pisiasjast abi loota.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No kui 10% kulub seedimisele nagu Bav arvuti juures öeldud, siis 3000kcal-st on see 300 kcal, mis võrdub.... ma ei tea kui pika aeroobsega näiteks...

Erinevate toitainete seedimiseks pidavat ka kuluma erinev hulk kaloreid. Mõni on kergemini seeditav, mõni nõuab selelks rohkem kaloreid. Kui ma nüüd ei eksi, siis süsivesikute lõhustamine glükoosiks ja fruktoosiks( nendeks nad vist lagunesid) võtab vähem energiat kui rasva lagundamine. Seega jääb rasva 9,3 kcal lõpuks järele hoopis mingi väiksem number.

Ma siin oma peaga mõtlesin, et äkki prooviks siis dieedi ajal, kui igasugune kalorihunnik oluline on, süüa peale trenni tavatoitu. Aga kui sel erilist efekti ei ole siis ilmselt ei tasu sellest pisiasjast abi loota.

Ahjaa, tõepoolest seedimine ikka võtab omajagu kütust:

Teadupärast ka valk seedub kõige aeglasemalt võrreldes teiste toitainetega ning organism kulutab toiduga saadud energiast valkude seedimisele ligikaudu 20%, näiteks rasvade seedimisele aga ainult 5%. Siit järeldus - valkude söömisega (piim ja piimatooted, liha, muna...) ei tohi mingil juhul liialdada, kuigi need meile maitsevad.

http://www.kaalujalgijad.ee/client/forum/f...id=1#forum_form

Siis tundub jah, et oleks mõtekam tavatoit, organism saab rohkem kaloreid kulutada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×