Jump to content
UusTulnuk

Palun abi!

Recommended Posts

Tere!

Mul on mure, mida ma ise lahendada ei suuda. Loodan siit abi saada. Nimelt on asi toitumises. Jah, neid teemasid on siin nii tohutult palju ja ma olen ka väga palju abi nendest saanud, aga siiski oleks mul teie abi veel vaja.

Niisiis..mida ma võiksin süüa tund enne trenni? Tegemist on siis korvpalli trenniga.

Muidu minu toitumine näeb välja nii, et hommikust söön kodus, umbes 07.45

Siis koolis on lõuna kell 11.45, aga seda ma ei söö, selle asemel võtan ise kaasa kas õuna või müslibatooni. Tunnid lõppevad kell 14.50, koju kõuan umbes 15.10 või nii. Trenn hakkab kell 16.00

Kas oleks siis mõistlik üldse süüa enne trenni? Kui jah, siis mida?

Ja siis söön tund peale trenni õhtusöögi ehk see on siis 18.30

Aitäh!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siis koolis on lõuna kell 11.45, aga seda ma ei söö, selle asemel võtan ise kaasa kas õuna või müslibatooni.

Minu arust mitte kõige targem valik. Õunast jääb lõunasöögiks raudselt väheks ja müslibatoon pole üldse mingi toit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aga mida te siis soovitate kooli kaasa võtta vahepalaks? ;)

Mis asi on vahepala? On see sama mis toidukord? Kui koolitoitu süüa ei taha, on kõige lihtsam see asendada näiteks kodujuustu või kohupiimaga. Osta toidukarp ja saad kaasa võtta, mida tahad - liha, kala, muna, salatit jms, mida kannatad külmalt süüa, sest koolis vist toidu soojendamise võimalust ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ei mõelnud vahepala all tavalist toidukorda. Mõtlesingi just nimelt vahepala. Sest ma ei tea...nagu ei taha tassida koolis suurt toidupauna kaasas ;)

Kas siis õun on tõesti väga halb valik?

Ja mida Sa soovitaksid mul süüa tund enne trenni? :) ( põhiprobleem on siiski selles ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere!

Mul on mure, mida ma ise lahendada ei suuda. Loodan siit abi saada. Nimelt on asi toitumises. Jah, neid teemasid on siin nii tohutult palju ja ma olen ka väga palju abi nendest saanud, aga siiski oleks mul teie abi veel vaja.

Niisiis..mida ma võiksin süüa tund enne trenni? Tegemist on siis korvpalli trenniga.

Muidu minu toitumine näeb välja nii, et hommikust söön kodus, umbes 07.45

Siis koolis on lõuna kell 11.45, aga seda ma ei söö, selle asemel võtan ise kaasa kas õuna või müslibatooni. Tunnid lõppevad kell 14.50, koju kõuan umbes 15.10 või nii. Trenn hakkab kell 16.00

Kas oleks siis mõistlik üldse süüa enne trenni? Kui jah, siis mida?

Ja siis söön tund peale trenni õhtusöögi ehk see on siis 18.30

Aitäh!

Sa nagu ära ei nälgi sellise toitumise peale? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tere!

Mul on mure, mida ma ise lahendada ei suuda. Loodan siit abi saada. Nimelt on asi toitumises. Jah, neid teemasid on siin nii tohutult palju ja ma olen ka väga palju abi nendest saanud, aga siiski oleks mul teie abi veel vaja.

Niisiis..mida ma võiksin süüa tund enne trenni? Tegemist on siis korvpalli trenniga.

Muidu minu toitumine näeb välja nii, et hommikust söön kodus, umbes 07.45

Siis koolis on lõuna kell 11.45, aga seda ma ei söö, selle asemel võtan ise kaasa kas õuna või müslibatooni. Tunnid lõppevad kell 14.50, koju kõuan umbes 15.10 või nii. Trenn hakkab kell 16.00

Kas oleks siis mõistlik üldse süüa enne trenni? Kui jah, siis mida?

Ja siis söön tund peale trenni õhtusöögi ehk see on siis 18.30

Aitäh!

Su toitumine tundub hetkel nii p..................s olema, et siin oska isegi midagi soovitada. Kuna trennis tuleb sul kõvasti ennast liigutada, siis oleks soovitav süüa midagi süsivesikuterikast. Kuna sa aga kõik soovitatud toidud siin oled juba maha laitnud, siis pole ka eriti mõtet midagi rohkemat soovitada.

Edited by undisputed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommikul söö korralikult kodus (puder, veidike valku sinna kõrvale nt kalkunisink vms), lõuna ajal (umbes 11 ajal) kas koolis või kui sealne toit ei kõlba siis võta oma karbiga kaasa- liha+ salat+ natuke süsivesikuid ka. Rasvad saad kätte lihast.

Enne trenni söö ka kindlasti, midagi kergemat (nt kodujuust+tomat+ kurk vms- neid kergem seedida kui liha ja trennis ei ole kõht liiga täis) Peale trenni söö veidi hiljem kui kohe tunni pärast, pigem nii umbes 1,5- 2 h. Kindlasti mingit liha/kana/kala (NB- liha ei ole kotletid, viinerid ega muu säärane! eelista puhtaid tooraineid), toorest kraami ja süsivesikuid ka (keedukartul, makaronid, riis, tatar), kuna korvitrennis kulutad palju energiat. Ja jälle toorest kraami.

Pärast õhtul võid veel teha väikse valgurikka eine- sheik, kodujuust, kohupiim (NB! maitsestmata!!!)

Katsu jälgida põhimõtet, et sööksid iga 3-4 tunni tagant. Vahepeal ära näri (nn vahepalad)- söö söögi ajal ja korralikult.

Ja igasuguseid võileibu soovitan üldse vältida.

Kui trenni pole, kehtib ikka reegel- söök iga 3-4 tunni järel. Põhimõtted samad. Võileivad out ja liha in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eks söö ja tõesta vastupidist :)

Ma hakkan siin seda toitumist ja värki alles v-o aasta pärast nii südamega võtma..... aga paratamatult meenus kohe F. Antson, kelle artikkel räägib natuke teist juttu. Ta on ju elav tõestus. Aga nüüd vist öeldakse, et see on jälle individuaalne jne jne. Ma arvan, et kui ta niigi on hädas oma söögiga, siis see kogus seal kohupiimas ei tee midagi hullu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma hakkan siin seda toitumist ja värki alles v-o aasta pärast nii südamega võtma..... aga paratamatult meenus kohe F. Antson, kelle artikkel räägib natuke teist juttu. Ta on ju elav tõestus. Aga nüüd vist öeldakse, et see on jälle individuaalne jne jne. Ma arvan, et kui ta niigi on hädas oma söögiga, siis see kogus seal kohupiimas ei tee midagi hullu. :)

Kus on Fred soovitanud süüa enne und süsikaid??? ;) Rasvad olid need, mida tema põhimõtete järgi kartma ei pea. Õigel ajal, õiges kohas ja õiged rasvad. Süsikad madalal ja valgud kõrgel tasemel+ rasv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Õhtusööki tuleks valida samal põhimõttel, kui on vajadus töötada, treenida või olla lihtsalt aktiivne - süüa valgud ja rasvad koos vähese süsivesikusisaldusega toiduga, et türosiin saaks vajalike hormoonide tootmiseks mõjule pääseda.

Kui aga on tegu õhtusöögiga peale päevaseid töid, toimetamisi ja treeninguid, siis on lõpuks ometi omal kohal süsivesikurikas (tärkliseid sisaldav) toidukord koos valkude ja mõõduka rasvaga, mille toimel organism toodab serotoniini, mis aitab meil lõõgastuda ja taastada kulutatud energiavarusid. Ülekaalulised kõhnujad ei saa mõistetavatel põhjustel endale sellist naudisklemist lubada, sest on ju liigne rasvamass tekitatud süsivesikuid pikema aja jooksul nautides. Lubatud on ainult aeg-ajalt üks tärkliserikas õhtusöök ennetamaks “katuse lendutõusmist”."

Edit: !"#¤% jutumärgid jäid panemata.

Edited by Ixus

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Õhtusööki tuleks valida samal põhimõttel, kui on vajadus töötada, treenida või olla lihtsalt aktiivne - süüa valgud ja rasvad koos vähese süsivesikusisaldusega toiduga, et türosiin saaks vajalike hormoonide tootmiseks mõjule pääseda.

Kui aga on tegu õhtusöögiga peale päevaseid töid, toimetamisi ja treeninguid, siis on lõpuks ometi omal kohal süsivesikurikas (tärkliseid sisaldav) toidukord koos valkude ja mõõduka rasvaga, mille toimel organism toodab serotoniini, mis aitab meil lõõgastuda ja taastada kulutatud energiavarusid. Ülekaalulised kõhnujad ei saa mõistetavatel põhjustel endale sellist naudisklemist lubada, sest on ju liigne rasvamass tekitatud süsivesikuid pikema aja jooksul nautides. Lubatud on ainult aeg-ajalt üks tärkliserikas õhtusöök ennetamaks “katuse lendutõusmist”."

Edit: !"#¤% jutumärgid jäid panemata.

Kui õieti mäletan, siis toimus selline süsivesikute söömine mõned tunnid enne magama minekut, mitte vahetult. Kui keskele hakkab sanga kogunema, siis tuleb lihtsalt süsikaid vähendada õhtul ja kõik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hommikul söö korralikult kodus (puder, veidike valku sinna kõrvale nt kalkunisink vms), lõuna ajal (umbes 11 ajal) kas koolis või kui sealne toit ei kõlba siis võta oma karbiga kaasa- liha+ salat+ natuke süsivesikuid ka. Rasvad saad kätte lihast.

Enne trenni söö ka kindlasti, midagi kergemat (nt kodujuust+tomat+ kurk vms- neid kergem seedida kui liha ja trennis ei ole kõht liiga täis) Peale trenni söö veidi hiljem kui kohe tunni pärast, pigem nii umbes 1,5- 2 h. Kindlasti mingit liha/kana/kala (NB- liha ei ole kotletid, viinerid ega muu säärane! eelista puhtaid tooraineid), toorest kraami ja süsivesikuid ka (keedukartul, makaronid, riis, tatar), kuna korvitrennis kulutad palju energiat. Ja jälle toorest kraami.

Pärast õhtul võid veel teha väikse valgurikka eine- sheik, kodujuust, kohupiim (NB! maitsestmata!!!)

Katsu jälgida põhimõtet, et sööksid iga 3-4 tunni tagant. Vahepeal ära näri (nn vahepalad)- söö söögi ajal ja korralikult.

Ja igasuguseid võileibu soovitan üldse vältida.

Kui trenni pole, kehtib ikka reegel- söök iga 3-4 tunni järel. Põhimõtted samad. Võileivad out ja liha in :)

Miks kodus valmistatud kotletid liha ei ole? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×