Jump to content
maximus89

Jõutõmme

Recommended Posts

Kui te peaksite liigitama jõutõmbe kas selja- või jalaharjutuste alla, siis kuhu te selle paneksite? Ise olen teinud jõutõmmet seljapäeval, aga pean tõdema, et ükski seljas paiknev lihas (peale alaseljas oleva erector spinae) mul tunda ei anna peale seda.Pigem on peale jõutõmmet läbi reie kakspea ja nelipea lihased ja gluteus maximus.Seega ma kahtlen, kas on mõtet üldse jõutõmmet teha seljapäeval, äkki panna hoopis jalapäevale peale/enne kükki või teha neid kordamööda erinevatel nädalatel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui te peaksite liigitama jõutõmbe kas selja- või jalaharjutuste alla, siis kuhu te selle paneksite? Ise olen teinud jõutõmmet seljapäeval, aga pean tõdema, et ükski seljas paiknev lihas (peale alaseljas oleva erector spinae) mul tunda ei anna peale seda.Pigem on peale jõutõmmet läbi reie kakspea ja nelipea lihased ja gluteus maximus.Seega ma kahtlen, kas on mõtet üldse jõutõmmet teha seljapäeval, äkki panna hoopis jalapäevale peale/enne kükki või teha neid kordamööda erinevatel nädalatel?

Ise olen ka ikka seljapäeval teind.Mul võtab ikka alaselja mõnusalt verd täis ja läbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui te peaksite liigitama jõutõmbe kas selja- või jalaharjutuste alla, siis kuhu te selle paneksite? Ise olen teinud jõutõmmet seljapäeval, aga pean tõdema, et ükski seljas paiknev lihas (peale alaseljas oleva erector spinae) mul tunda ei anna peale seda.Pigem on peale jõutõmmet läbi reie kakspea ja nelipea lihased ja gluteus maximus.Seega ma kahtlen, kas on mõtet üldse jõutõmmet teha seljapäeval, äkki panna hoopis jalapäevale peale/enne kükki või teha neid kordamööda erinevatel nädalatel?

minul näiteks võtab jõutõmme kõige rohkem ikka alaselja läbi, sekundaarselt vb siis jalad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oleneb vast ka mis liiki jõutõmemt teha. Olen teinud kükipuuris nii ,et kang asub põlvede kõrgusel või sealkandis ,et siis kõrgemal, jalad jäävad nii üsna sirgeks kogu soorituse ajal ja saab keskenduda alaseljale rohkem. Nii tehes sain kunagi lisaks alaseljale ka trapetsi keskosa valusaks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äkki võib selles asi olla, et mul on jõutõmbe ajal jalad laialt, õlgadest ikka oma 10cm laiemalt? Kuna ma olen suhteliselt pikka kasvu, siis ma ei saa teisiti teha, jalad ka üsna pikad keha kohta, käed ei ulatu muidu.

Ahjaa, kangist võtan kinni jalgadest veel oma 10cm laiemalt, ehk siis ~20cm õlgadest laiemalt.Umbes nagu hakkaks rebimist tegema.

Edited by maximus89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Äkki võib selles asi olla, et mul on jõutõmbe ajal jalad laialt, õlgadest ikka oma 10cm laiemalt? Kuna ma olen suhteliselt pikka kasvu, siis ma ei saa teisiti teha, jalad ka üsna pikad keha kohta, käed ei ulatu muidu.

Ahjaa, kangist võtan kinni jalgadest veel oma 10cm laiemalt, ehk siis ~20cm õlgadest laiemalt.Umbes nagu hakkaks rebimist tegema.

Kui õlgade laiuselt kätega võtad , siis lühem maa tõmmata.

Endale mulle tundub ka , et jalad liiga pikad kuidagi jõutõmbe jaoks :( Nii , et üritan ka kuidagi laialt jalgu hoida , aga käed hoian ikka õlgade laiuselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kui õlgade laiuselt kätega võtad , siis lühem maa tõmmata.

Endale mulle tundub ka , et jalad liiga pikad kuidagi jõutõmbe jaoks :( Nii , et üritan ka kuidagi laialt jalgu hoida , aga käed hoian ikka õlgade laiuselt.

Lühem maa tõmmata...aga seda seljaga, kokkuvõttes pead sa ikka sama maa ära tõmbama, sest sul kang jääb ju sellevõrra kõrgemale ka, kui käed on laiemalt.Ma nüüd peale mõningat lugemist sain aru, et tõesti, biomehhaaniliselt töötab sellise tehnika puhul jalalihas rohkem, kui selg.Ma mõtlen, et suurt erector spinaed mul vaja pole, pigem saagu siis jalalihased rohkem vatti.Ühesõnaga, nüüd mul oleks vaja kuidagi jõutõmme ja kükk kombineerida ühe päeva peale, äkki on kellelgi mingeid soovitusi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lühem maa tõmmata...aga seda seljaga, kokkuvõttes pead sa ikka sama maa ära tõmbama, sest sul kang jääb ju sellevõrra kõrgemale ka, kui käed on laiemalt.Ma nüüd peale mõningat lugemist sain aru, et tõesti, biomehhaaniliselt töötab sellise tehnika puhul jalalihas rohkem, kui selg.Ma mõtlen, et suurt erector spinaed mul vaja pole, pigem saagu siis jalalihased rohkem vatti.Ühesõnaga, nüüd mul oleks vaja kuidagi jõutõmme ja kükk kombineerida ühe päeva peale, äkki on kellelgi mingeid soovitusi?

Mul võtab kõige rohkem triitsa läbi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lühem maa tõmmata...aga seda seljaga, kokkuvõttes pead sa ikka sama maa ära tõmbama, sest sul kang jääb ju sellevõrra kõrgemale ka, kui käed on laiemalt.Ma nüüd peale mõningat lugemist sain aru, et tõesti, biomehhaaniliselt töötab sellise tehnika puhul jalalihas rohkem, kui selg.Ma mõtlen, et suurt erector spinaed mul vaja pole, pigem saagu siis jalalihased rohkem vatti.Ühesõnaga, nüüd mul oleks vaja kuidagi jõutõmme ja kükk kombineerida ühe päeva peale, äkki on kellelgi mingeid soovitusi?

No näiteks Westside-i süsteemis võetaksegi kükki ja jõutõmmet sarnaste harjutustena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina teeks siiski seljapäeval või kombineeriks mõne väiksema lihasega. Mõelge nüüd, 2 tähtsat baasharjutust ühel päeval. Jõutõmme on siiski seljaharjutus ja alaseseljalihased (erectors) kuuluvad ka selja alla.

Olen näinud selliseid kombinatsioone nagu tõmme+käed, tõmme+õlad ja tõmme+triits.

Edited by Fafamir

Share this post


Link to post
Share on other sites
mismoodi?

Käed jõutõste ajal ülisirgelt ja ülestõstes mõjub hullult triitsale. Pmst ei saa ütelda et see harjutus on selja oma ja see õla oma jne.. Igat harjutust tehes, töötavad kõik lihased

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui mina jõutõmmet proovisin, võttis ikka alaselja läbi. Kahjuks läheb mul jõutõmbega selg paigast ja seda harjutust minu kavas enam ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma hoian jalgu veidi kõveras, et üles tõmmata maast, muidu ei ulata.. on see halb tehnika ?

Hah.. Jalgu tulebki kõveras hoida mees. Mu treener ütles mulle seda vähemalt, ise ma seda ei tee. Teeb seljale halba pikapeale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ma jõutõmmet enne kükki näiteks teeks, siis ei tuleks korralikust kükist küll mul midagi välja, sest seal on ka kõvasti alaselga ja puusa vaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma ei tea, ole nka suht pikkade jalgadega, aga tõmban ikka klassikat, jalad õlgade laiuselt. Algasendis on tagumik peaaegu vastu maad, nagu sügavat kükki tehes, jalad saavad ikka väga kõvasti vatti. Selg ka, aga vähem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jõutõmme on selline harjutus millega haarad töösse üldse kõige rohkem lihasgruppe ehk siis see treenib kõike.Rohjem siis alaselga ja isiklikult ka reie tagaosad valusad,võibolla see ainult venitusest,kuid valusad nad on :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui nüüd biomehhaaniliselt vaadata, siis peamised tööd tegevad lihased on ikkagi reie nelipealihased ja gluteus maximus (peamine liigutus jõutõmbe puhul on väga sarnane ju kükile, mõlemas on vaja jalad sirgu saada, et raskus soovitud kõrgusele tõsta), alaselg (ehk siis erector spinae lihas) on tegelikult võrdlemisi väike lihas ja selles ongi tõenäoliselt põhjus, miks jõutõmme alaselja osadel nii läbi võtab - väikesele erector spinae lihasele langeb suur koormus.Ma julgen väita, et jõutõmme ei treeni sugugi kõiki lihaseid.Miks ta nii väsitav on, tuleneb pigem vast sellest, et töötavad kaks kõige suuremat lihasgruppi kehas - reie eesosas paiknevad lihased ja tuharates paiknevad lihased.Ülejäänud lihased nagu reie kakspea, alaselg (esimeses faasis, teises faasis teeb erctor spinae juba ise tööd, aga see on ebaproportsionaalselt väike võrreldes reie nelipea ja tuharalihase tehtud tööga), trapets, käsivars, kõht ja õlg vähesel määral...ongi vist kõik - need on ainult stabiliseerivad lihased.Muidugi tõsi ta on, hormonaalvastus on tugev tänu sellele, et nii suur lihasmass saab koormust.Aga ma tõsiselt kahtlen, et see tõusnud testosteroonitase ja kasvuhormoonitase ka teised lihased kehas kasvama paneks samasuguse intensiivsusega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=W1KD7cGRDDc

Selles videos paneb Ronnie rõhku tuharalihastele, mees on harjutuse ekslikult paigutanud selja trenni esimeseks harjutuseks.

Kas ja kuhu jõutõmme mõjub , erinevad arvamused on tingitud pigem sellest , et raskused mida kasutatakse on tihtipeale liiga väikesed ja tehnika jätab soovida.

Edited by BULDOOSER

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.youtube.com/watch?v=W1KD7cGRDDc

Selles videos paneb Ronnie rõhku tuharalihastele, mees on harjutuse ekslikult paigutanud selja trenni esimeseks harjutuseks.

Kas ja kuhu jõutõmme mõjub , erinevad arvamused on tingitud pigem sellest , et raskused mida kasutatakse on tihtipeale liiga väikesed.

Ja samuti oleneb mõju sellest kas tõmbad sumo stiilis või siis tavaliselt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=Lb2WgvekTuw&NR=1

Surumise tehnika on ka Ronniel nagu ta on.Ma ei mõista mis sellise tehnika eesmärgiks on.Ma saan aru, et nii isoleerib rinda paremini ning kaasab vähem õlga, kui teha pool amplituudi ainult, aga miks ta seda niimoodi põrgatab? Ja üldse ta lihtsalt nagu vehkleb sellega, mingist aeglasest tempost ja heast vormist ei ole seal juttugi.Ma kaldun arvama, et proffide pealt ei ole mõtet õppida, kui sa treenid nii nagu nemad, siis ei jõua kuigi kaugele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×