Jump to content
Sign in to follow this  
Batmanmiki

Küsimus aeroobse treeningu kohta.

Recommended Posts

Tervist,

Niisiis olen võtnud plaaniks kaotada natsa kehakaalu. Panin toitumise ja treeningu paika.

Igale jõusaali treeningule lõppu mõtlesin teha jooksu. Sellest tekkis ka küsimus:

Olen kuulnud et aeroobsel treeningul hakkab rasvapõletus pihta alles 30-35 minutit pärast jooksma hakkamist. Mis siis aga alguses esimesed 30-35 minutit toimub? Jooksen niisama tühja ? Ja teine küsimus ,et kui teen enne jooku korralikult jõusaali, nii et ikka higiseks ja võhmale võtab , kas siis mitte ei hakka rasvapõletus kohe jooksma hakates pihta?

Aitäh:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tervist,

Niisiis olen võtnud plaaniks kaotada natsa kehakaalu. Panin toitumise ja treeningu paika.

Igale jõusaali treeningule lõppu mõtlesin teha jooksu. Sellest tekkis ka küsimus:

Olen kuulnud et aeroobsel treeningul hakkab rasvapõletus pihta alles 30-35 minutit pärast jooksma hakkamist. Mis siis aga alguses esimesed 30-35 minutit toimub? Jooksen niisama tühja ? Ja teine küsimus ,et kui teen enne jooku korralikult jõusaali, nii et ikka higiseks ja võhmale võtab , kas siis mitte ei hakka rasvapõletus kohe jooksma hakates pihta?

Aitäh:)

Kle no hoidke oma silma ikka lahti. Hetkel ju esilehel artiklite all aeroobse kohta 2 artiklit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olen kuulnud et aeroobsel treeningul hakkab rasvapõletus pihta alles 30-35 minutit pärast jooksma hakkamist.

Paljud teevad tühja-kõhuga hommiku-jooksu. Sel juhul algab rasvapõletus kohe 5ndal minutil. Ma arvan, et ma ei eksi selles, keegi võiks kinnitada seda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vastuseks sulle tsitaat Indrek Otsuse raamatust "Kulturism & Fitness"

Ma olen lugenud seda raamatut ja seda lõiku. See lõik ei anna vastust sellele küsimusele.

See tsitaat räägib seal sellest, mis on hea, aga sealt ei loe välja konkreetset fakti selle kohta, kust energiat saadakse, kas rasvarakkudest või mitte. Minu arusaamist mööda pole hommikul peale rasva-depoo kusagilt mujalt energiat võtta, seega peaks koheselt rasvapõletus algama. Rääkisin siis 30mi naspektist, mitte ei soovitanud küsijale miskit ega rääkinud headusest ega halvast, lihtsalt teoreetiline aspekt, mida võiks keegi kinnitada.

Edited by CharlesRoos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minu meelest peaks igaühel Otsuse raamat arvutis olema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lugesin läbi artiklid juba ennem, sealt vastust ei saanud....

Raamatut mul paraku pole...

No ma ei saa aru mis jama see on. Võib olla olen liiga üleolev ja mõistan Teid hukka, aga enamus kordadest kui keegi vajab abi, siis aetakse talle mingit suurt mulli. Küsimus oli ju konkreetne: Kas peale tugevat jõusaali treeningut joostes hakkab rasvapõletus peale varem kui muidu (30-35 pärast algust)?

AInukese asjakohase vastuse andis praegu riorijkaard ja mingil määral ka CharlesRoos Aitäh Teile. Ülejäänud - mind tõesti ei huvita teie mõtetu pula, kui teil pole midagi tarka öelda, siis jätke parem vastamata. Tekib siuke tunne et mõni mees kogub lihtsalt postituste arvu. Ja see poel ainult siin teemas, muidu ka nii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui sa pole varem jooksmas käinud siis hakka 30-35 minuti kaupa jooksma.Küll siis läheb ka rasvade arvelt mingil määral.Kui juba kauem nii treenitud siis teed tunni ringis.Sa pead ise tunnetama seda.Jooksed madala pulsisagedusega.Ma jooksen isiklikult nädalas umbes 70-80km ja viimane kord kui rasva% mõõdeti siis oli 4.7.Alustasin kunagi samamoodi pooletunnistega jooksudega.Kuigi minu põhiala on jooks mida treenin et võistlustel käia.Ja kui jõusaalis enne seda veel teed siis on kindlasti kasu.Olen enda peal seda tundnud.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kas peale tugevat jõusaali treeningut joostes hakkab rasvapõletus peale varem kui muidu (30-35 pärast algust)?

Jah see on nii. Ja seda ma üritasingi seletada. See 30,35,45 min dogma on põhjendamatult algajatel pähe õpitud lihtsalt, ja õige on see tuim 30min reegel vaid siis, kui ennem on miskit söödud, tõin näite tühja kõhuga hommiku-aeroobse kohta, mis peaks seda rasvapõletuse teemat paremini selgitama ja toda dogmaatilist seisukohta selgitama, nii tühja kõhuga jooks hommikul kui ka pärast jõutrenni jooks põletavad rasva kahtlemata rutem kui see maagiline 30min aeg, ja need näited peakski selgitama ka põhi-ideed, et organism kasutab energiat esmalt mitte-rasvarakkudest, vaid lihtsalt öelduna toidust, mida on kerge energiaks muuta, seejärel kui see on ära kasutatud, siis asub rasva rakkude kallale, ja 30 min pole siin midagi pistmist sel juhul, sel juhul algab rasvapõletus koheselt. Kas see tervislik, hea või õige on ,pole antud juhul küsimuseks.

Uurisin ka konkreetset allikat tolle 5 min fakti kohta, mida väitsin, leidsin järgmise loogika, mis seda põhjendab. Öeldakse, et tühja kõhuga hommikujooks (võid enda jaoks mõelda selle ka peale jõu-trenni jookau alla, kuidas soovid), et sedalaadi olekus tegevus põletab kuni 300% rohkem rasva. Ja nüüd kui mõelda, et niipalju rohkem rasva põletatakse, siis saab järeldada, et rasvarakkude kallal käiakse lihtsalt pikemat aega, st et täiskõhuga treeningu puhul käiakse rasvarakkude kallal oletame et 10 minutit (kusagil ca 35ndal treening-minutil), tühja kõhu (või peale jõu-treeningu juhtu siis) aga käiakse rasvarakkude kallal järelikult palju pikemat aega, kuidas muidu kuni 300% rohkem rasva saaks põletada? Seega, kui rasva-deboot kasutatakse pikemat aeg, siis selle kasutamise stardi aeg on järelikult varem, pakume näiteks 5nda minuti selleks.

Seda juttu illustreeriv tsitaat:

"The first time is first thing in the morning on an empty stomach after drinking 16 to 24oz of water in order to prevent dehydration.

First Thing In The Morning.

When performed at this time you burn 300% more body fat that at any other time in the day because your body does not have any glycogen (stored carbohydrates-sugar) in the system to burn.

"

allikas:

http://www.bodybuilding.com/fun/hugo35.htm

Kokkuvõtvalt siis võib väita, et rasvapõletus võib alata koheselt 5ndal minutil aeroobse treeningu alguses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organism vajab igasuguseks tegevuseks energiat. Energiat saadakse glükoosist, glükogeenist, kreatiinfosfaadist, rasvadest. Glükogeenivarud on lihastes ja maksas, kokku ca 350 g. Sellest jätkub ca 45 -60 min füüsiliseks tööks sõltuvalt töö intensiivsusest. Kui glükogeenivarud on otsakorral, füüsiline jõudlus väheneb. Nüüd hakatakse glükoosi sünteesima laktaadist ja glükogeensetest aminohapetest (valkudest). Rasvade oksüdeerumiseks on vaja süsivesikuid. Vastavalt glükoosi taastekkele hakatakse kasutama energiaks rohkem rasvu. Mida madalam töö intensiivsus ja suurem kestvus, seda enam rasvu organismis energiaks kasutatakse. Rasvade üldhulk organismis küll väheneb, kuid rasvkoe kogus on organismis väga suur, nii et rasvade kadu on minimaalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×